Yapılan kontrollerde, birçok merkez müdürlüğümüzde hala geçmiş yıllara ait kapanmayan sağlık avanslarının bulunduğu tespit edilmiştir. Birimlerimizin kapanmayan veya manuel kapandığı halde MOSİP sisteminde açık görünen sağlık avanslarının eski sistemden kontrolünün yapılarak kapanan avansların Harcama Yetkilisinden alınacak bir onayla kişi borcuna çevrilerek terkin yapılmasının temin edilmesi gerekmektedir. Bununla ilgili olarak MOSİP Sisteminde “Harcama Yetkilisi“ kullanıcısı ekranına “Ödeme İşlemleri” menüsü altındaki "Sağlık Ödemeleri" butonunda “90 Günü Aştığı Halde Kapatılamayan Avanslar” adıyla bir takip ekranı konulmuştur. Hastane, eczane ve optik ödemesi yapan sağlık birimlerimizdeki Harcama Yetkililerinin bu ekranı kullanarak birimlerindeki avans ödemelerini takip etmeleri ve varsa kapanmayan avans ödemelerinin bir an önce kapatılması için gerekli tedbirleri almaları hususunda, Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Sayı: B.13.2.SGK.0.65.01.04/0100602/577542
Konu: Sağlık Avanslarının Kapatılması
GENEL YAZI
Bilindiği üzere Strateji Geliştirme Başkanlığımızca gerek yazı, gerekse e-posta ile İl Müdürlüğünüzce Sağlık Hizmet sunucularına verilen ve 90 günü geçen sağlık avanslarının bir an önce kapatılması için gerekli tedbirlerin alınması talep edilmiştir.