Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
2584
Kurum:
Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu
Kabul Tarihi:
05.09.2012
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
05.09.2012
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Konu : Bilgi Edinme Hakkı Kanunu Çerçevesinde Yapılan Başvurularda İzlenecek Yol
GENELGE
2584
İlgi: a) 25/06/2004 tarihli ve 2483 sayılı Genelge.
b) 09/03/2007 tarihli ve 2527 sayılı Genelge.
Bilgi edinme hakkının kullanılması çerçevesinde; Kurumumuza yapılan her türlü başvurulara verilecek cevapların, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, söz konusu Kanunun uygulanmasına ilişkin Yönetmelik doğrultusunda ilgi (a) ve (b) Genelgelerde belirtilen usul ve esaslar dâhilinde yerine getirileceği talimatlanmıştır.
Ancak, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında BİMER (Başbakanlık İletişim Merkezi) yoluyla veya diğer başvuru yöntemleriyle Kurumumuza ulaştırılan bilgi talepleri ile ihbar ve şikâyetler hakkında, üst yöneticilerin bilgilendirilmesi ve alınacak talimat üzerine gerekli işlemlerin yapılmasını temin bakımından, yürütülecek işlemler aşağıda belirtilmiştir.
1- Basın ve Halkla İlişkiler şubesi Müdürlüğüne ulaşan başvurular için yapılacak işlemler:
Genel Müdürlükte Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğüne ulaşan başvurular, Makam’ca görevlendirilen Genel Müdür Yardımcısının bilgisine sunulacak ve burada yapılan değerlendirmeye göre Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğüne verilecek talimat doğrultusunda işlemler sonuçlandırılacaktır. Şöyle ki;
Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğü tarafından ilgili birimlere gönderilen başvurular, ihbar ve şikâyet niteliği olmayan Kanun kapsamında bilgi amaçlı başvuru ise; birimlerce verilen cevaplar, Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğüne intikal ettirilecek, bu Şube Müdürlüğünce incelenerek başvurunun geldiği yere gönderilecektir.
Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğünce ilgili birimlere gönderilen başvuru eğer ihbar ve şikâyet konusu ise; birimlerce bağlı oldukları Genel Müdür Yardımcısının koordinesi ile verilen cevaplar, yine Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğüne intikal ettirilecek, anılan Şube Müdürlüğünce konu ilgili Genel Müdür Yardımcısının değerlendirmesine bırakılıp değerlendirme sonucuna göre, incelenmesi ve soruşturulması gerekenler Makam’a sunulacak, incelenmesi ve soruşturulması gerekmeyen cevaplar da Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğünce başvurunun geldiği yere gönderilecektir.
2- Genel Müdürlük birimleri ile Fabrika/ İşletme Müdürlüklerine ulaşan başvurular için yapılacak işlemler:
Genel Müdürlük birimleri ile Fabrika/İşletme Müdürlüklerine doğrudan ulaşan ihbar ve şikâyet niteliği bulunmayan rutin bilgi edinme taleplerine ilgili birimlerce gerekli cevaplar mutlaka Bilgi Edinme Hakkı Kanununda belirtilen yasal süreler içinde verilerek, sonucu bilgi mahiyetinde Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğüne yazılı olarak bildirilecektir. İhbar ve şikâyet niteliğindeki başvurular ise Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğüne konuya ilişkin gerekli açıklamaları ile yazılı olarak intikal ettirilecektir.
3- Yapılan ihbar veya şikâyetlerden incelenmesi ve soruşturulması talimatlanan konular hakkında talep sahibi kişiye verilmesi gereken bilgilerin iletilmesi veya başlatılan işlem sürecine dair açıklamalar, yine ilgili Genel Müdür Yardımcısının eşgüdümünde Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi Müdürlüğünce yapılacaktır.
Uygulamanın yukarıda yer alan açıklamalar çerçevesinde yapılması hususunda gereğini rica ederim.