Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
15304
Kurum:
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı
Kabul Tarihi:
31.05.2017
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
31.05.2017
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanununun Geçici 6 ıncı maddesi kapsamında Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Genel Aydınlatma Yönetmeliğinin (Yönetmelik) pratikteki uygulamaları açısından görülen aksaklıkların giderilmesi için, yapılacak çalışmalara esas teşkil etmesi bakımından bahsi geçen sıkıntıların çözümüne zaman zaman genelgelerle açıklık getirildiği bilinmektedir. Geçmiş dönemlerdeki çalışmalarda tespit edilen aksaklıklara çözüm üretebilmek amacıyla bu Genelge'nin (Genelge-3) hazırlanmasına ihtiyaç duyulmuştur.
1. Yönetmelikteki genel aydınlatma tanımı içerisine, toplu taşıma araçlarından olan raylı sistemlerin işletilebilmesi için gerekli olan enerjinin trafo merkezlerinden havai hat sistemine aktarıldığı katener direklerine ilave konulan konsollarla halkın ücretsiz kullanımına ve yaya trafiğine açık yol, cadde üzerinde direk dikilmesi mümkün olmayan yerlerde yapılması düşünülen aydınlatma tesisinin (raylı sistemler katener hattı enerji ihtiyaçları, tramvay güzergâhında bulunan katener hattının ve durakların aydınlatılması hariç) Yönetmeliğin Komisyon Hak ve Yükümlülükleri başlıklı 12 inci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendindeki "Direk dikilmesi uygun olmayan bulvar, cadde, sokak, kavşak, alt-üst geçit, köprü, meydan ve yaya geçidi gibi yerlerde aydınlatma tipi belirlemeye yetkilidir." hükmü ile yetkilendirilen aydınlatma komisyonunca karar alınması durumunda yapılan aydınlatma tesislerine ait tüketim bedeli Genel Aydınlatma kapsamında ödenir. İlgili kamu kurum ve kuruluşlarınca mevzuata uygun olarak tesis edilen veya edilecek olan bu tür tesislerin işletme ve bakım yükümlülüğü ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına aittir. Söz konusu tesislerin proje onay ve kabulleri, ilgili dağıtım şirketlerince yapılır.
2. Yerleşim yerlerinin dışındaki Karayolları Genel Müdürlüğü' ne (KGM) ait yollarda yapılacak olan güvenlik kontrol noktalarının aydınlatma tesisleri, İçişleri Bakanlığı yada KGM kurumlarınca tesis edilerek elektrik tüketim bedelleri de ilgili kurumlarca ödenir. Ancak söz konusu güvenlik kontrol noktalarının yerleşim yerleri sınırları içinde kalması durumunda ise, elektrik dağıtım veya aydınlatma şebekelerine uzaklığı ve iletim şartları da dikkate alınarak il aydınlatma komisyonlarınca karar alınması halinde gerekli aydınlatmaların dış çevre aydınlatması için tüketilen enerjinin ayrı ölçülecek şekilde tesis edilmesi durumunda, aydınlatma tesislerinin işletme ve bakımı dağıtım şirketi tarafından yapılır. Sadece aydınlatma enerji tüketim bedeli "Genel Aydınlatma" kapsamında ödenir.
3. Genel aydınlatma tesislerinin OSOS kapsamına alınması işlemi 31.12.2018 tarihine kadar tamamlanır.
4. Belediyeler ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları tarafından, 25.03.2014 tarih ve 28952 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Enerji Kaynaklarının ve Enerjinin Kullanımında Verimliliğin Artırılmasına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkındaki Yönetmelik ile Yönetmeliğin 23 üncü Maddesinin birinci fıkrasının (c) ve (e) bentlerine ve mevzuata uygun olarak tesis edilmiş ve edilecek olan park, bahçe, meydan, yürüyüş yolu, alt ve üst geçitlerdeki LED armatürlü aydınlatma tesislerinin tüketim bedeli genel aydınlatma kapsamında ödenir.
5. Halkın genel kullanımına yönelik ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca yerleşim yeri (meskun mahal) içerisinde tesis edilmiş veya edilecek olan ibadethane, okul, park, bahçe, tarihi ören yerleri, şehitlik gibi yerlerin kapı girişlerine kadar olan bağlantı yollarının aydınlatma tesislerine ait tüketim bedeli genel aydınlatma kapsamında ödenir.
6. TEDAŞ tarafından yapılan kontroller sonucunda eksik, hatalı veya usulsüz olduğu tespit edilen "Genel Aydınlatma" tüketim faturaları dağıtım şirketine bildirilir. Şirket tarafından eksik tüketim kaydı nedeniyle düzenlenen ek kWh faturaları, itiraz kapsamında dağıtım şirketi tarafından gerekli düzeltmelerin yapılması sonucunda, 15 gün içerisinde TEDAŞ'a yazı ile gönderilir. Dağıtım şirketi tarafından itiraza konu olan faturaların doğruluğu, bilgi, belge ve bulgulara dayalı olarak ispat edilir. Hatalı ya da eksik olan faturalar iptal edilerek tahsili yapılan bedellerin iade edilmesinden sonra, doğru şekilde düzeltilmiş olan tahakkuklar ile tekrar talep edilir. Talep edilen faturalara ait bilgi, belge ve bulguların doğruluğunun TEDAŞ tarafından kontrol edilerek uygun görülmesi halinde, bir sonraki dönem ödemesine eklenir. Eksik, hatalı veya usulsüz olduğu tespit edilen tüketimlerle ilgili esas alınacak süre; tespitin yapıldığı tarihten geriye doğru 12 (on iki) ayı geçemez.