Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Konu: Mal Bildirimi
...........VALİLİĞİNE
(Sağlık Müdürlüğü)
Bilindiği üzere; 04.05.1990 tarih ve 20508 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren, 3628 sayılı "Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu" gereğince, kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan memurların kendilerine, eşlerine ve velayetleri altındaki çocuklarına ait bulunan; taşınmaz mallar, para, hisse senetleri ve tahviller ile altın, mücevher ve diğer taşınır malları, hakları, alacakları ve gelirleriyle bunların kaynakları ve borçları hakkında, mal bildirimi verilmesi zorunludur.
Bu itibarla; Mal bildirimi ile ilgili iş ve işlemlerde aşağıda belirtilen hususlar ilgililerce titizlikle uygulanacaktır,
A-1-İlk defa bir göreve atananların, göreve atanmada gerekli belgelerle birlikte, Mal Bildirimi vermedikçe göreve atama yapılmaması,( Bu hüküm kesindir.)
2. Halen görevde bulunanların sonu (0) ve (5) ile biten yılların en geç Şubat ayı sonuna kadar, mal varlıklarında önemli bir değişiklik olması halinde bir ay içinde, görev değişikliği veya görevin sona ermesi halinde ise bir ay içinde mal bildirimlerini yenilemeleri,
3. Hangi yasaya tabi olursa olsun “Devlet memuru”, “diğer kamu görevlileri” ve “sözleşmeli personel"in mal beyanında bulunmaları
4. Kamu görevlisi kapsamında bulunan eşlerin her ikisinin de ayrı ayrı mal bildiriminde bulunmaları,
Gerekmektedir.
Yukarıda açıklanan nedenlerden dolayı, atama ve yükselmeler ile her türlü özlük hakları Bakanlığımıza ait personelden aşağıda sayılan hususlar dikkate alınarak, alınacak mal bildirimleri belirtilen zamanlarda Bakanlığa gönderilecek, 5442 sayılı İller İdaresi Kanunu'na göre Vilayet Memuru sayılan personelin özlük dosyalarında muhafaza edilecek ve merkezde ise, Personel Genel Müdürlüğüne intikali sağlanacaktır.
B-Mal bildirim formlarının doldurulması, alınması ve gönderilmesinde dikkat edilmesi gereken hususlar;
1. Mal bildirim formları doldurulurken 31.12.1999 tarih ve 23923 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmış olan ve ekte örneği bulunan çift sayfa formlar kullanılacak önceki tek sayfa form kullanılmayacaktır.
2. Formlarda personelin sicil numaraları ve görevleri belirtilecektir.
3. Formun 1’inci Bölümünde bulunan kimlik bilgileri kısmına personel kendi bilgilerini varsa eşi, çocukları ve bakmakla yükümlü olduğu kişilerin bilgilerini eksiksiz olarak girecektir.(Bilhassa doğum tarihi gg/aa/yyyy formatında olmalıdır.)
4. Mal bildirim formlarının asıl suretleri gönderilecek kesinlikle fotokopi gönderilmeyecektir.
5. Bildirim tarihi muhakkak belirtilerek beyan imza altına alınacaktır.
6. Mal bildirim formları personelin adı, soyadı, ünvanı ve bildirim tarihinin bulunduğu kapalı bir zarf içerisinde Bakanlığımıza intikal ettirilecektir.
C- Atama ve yükselmeleri ile her türlü özlük hakları Bakanlığımıza ait personelden,
1. Sağlık Müdürlüğündeki şahsi dosyalarında sehven kaldığı tespit edilen mal bildirim formlarının bir tutanakla tespiti yapıldıktan sonra, 2005 Şubat ayı sonuna kadar Bakanlığımıza gönderilecektir
2. 2005 yılı Şubat ayı sonuna kadar vermeleri gereken genel beyanları için gerekli uyarılar yapılacaktır.
D- Başbakanlığın 13.07.2000 tarih ve 2000/16 sayılı genelgesi ile;
1. Kamu görevlilerince 2005 Şubat ayının sonuna kadar verilmesi gereken mal bildirimlerinde yer alan bilgilerin, mal bildiriminde bulunulması hakkında Yönetmeliğin 18’inci maddesi uyarınca, Başbakanlıkça belirlenmiş esaslar çerçevesinde kamu kurum ve kuruluşlarının bilgisayarlarında mevcut bilgilerle bilgisayar ortamında karşılaştırılması gerektiği,
2. Anılan Yönetmeliğin değişik 7’nci maddesi gereğince, Müsteşarların kurumlarındaki her düzeydeki personelin mal bildirimlerine ilişkin olarak, Yönetmeliğin 18’inci maddesi uyarınca yapılacak inceleme ve karşılaştırmaların yapılmasını sağlamakla görevli ve sorumlu tutulduğu, kamu kurumları bilgisayarlarındaki bilgilerin derleme çalışmaları tamamlanıncaya kadar, ilk aşamada mal bildirimlerinde yer alan bilgilerden taşıt ve tapu kayıtlarına ilişkin bilgilerin Emniyet Genel Müdürlüğü ile Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü bilgisayarlarındaki taşıt ve tapu bilgileri ile karşılaştırılmasının yapılması gerektiği,
3. Bu nedenle; yapılacak çalışmalar için öncelikle Sağlık Müdürlüğü bünyesinde en az üç kamu görevlisinden oluşan bir komisyon kurulması ve kurulan komisyonun işlevsel hale getirilmesinin sağlanması gerektiği, kurulan komisyonun 5442 sayılı İller İdaresi Kanunu'na göre Vilayet memuru sayılan personelin özlük dosyalarında muhafaza edilen mal bildirim formlarını bilgisayar ortamına girilecek hale getirmeleri, bilgisayara girilen mal bildirim formlarının gerekli görüldüğü hallerde komisyonca karşılaştırmasının yapılmasının gerektiği,