Resmi Gazete Dışındaki Kaynak No.:2016/9 Kurum:Hazine Müsteşarlığı Kabul Tarihi:25.02.2016 Yürürlüğe Giriş Tarihi:01.03.2016 Son Değişiklik Tarihi:24.07.2017 Bu Sürümün Yürürlük Tarihi:24.07.2017 - 24.07.2017
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
28.10.2007 tarih ve 26684 sayılı Resmi yayımlanan ve 01.03.2008 tarihinde yürürlüğe giren “Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelik” in 12 nci maddesi kapsamında, bilgi talepleri ve şikayetlerin cevaplandırılması amacıyla sigorta şirketlerinin; sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayanlar tarafından yazılı veya elektronik iletişim araçlarıyla kendilerine yöneltilen sigortaya ilişkin şikayetlerle, sözleşmeye bağlı olarak yapılacak ödemeler de dahil olmak üzere sözleşmeye ilişkin her türlü bilgi taleplerini, başvurunun kendilerine ulaşmasından itibaren onbeş iş günü içinde cevaplandırması gerektiği ve bu yükümlülükleri yerine getirebilmek amacıyla şikayet ve bilgi taleplerini değerlendirip sonuçlandırmakla görevli asgari iki kişiden oluşan bir şikayet birimi kurmaları hüküm altına alınmıştır. Ayrıca, oluşturulacak şikayet biriminin, Müsteşarlığımızca belirlenecek usul ve esaslara uygun olarak, üçer aylık dönemler itibarıyla, şirkete ulaşan tüm şikayetlere ilişkin kayıt ve istatistikleri içeren bir raporu Müsteşarlığa göndermesi gerektiği de ifade edilmiştir.
MADDE 2
Bu çerçevede hazırlanan, sigorta şirketlerinin kendilerine iletilen şikayetlere ilişkin düzenleyecekleri rapor formatı ekte yer almaktadır. Söz konusu raporun hazırlanmasında her rapor döneminde; Tablo I, ilgili şirkete, şirketin şikayet biriminden sorumlu kişilere ve o rapor döneminde şirkete intikal eden toplam şikayet sayısına ilişkin bilgileri içerecek şekilde; Tablo II ise şikayetlere ilişkin genel bilgi ve açıklamaları branş bazında belirtecek biçimde şirketin faaliyet gösterdiği her bir branş için ayrı ayrı hazırlanacaktır. Sigortalıların sigorta aracıları ile ilgili şikâyetlerinin ise Tablo III'te yer alan formatta hazırlanması gerekmektedir.
MADDE 3
Diğer taraftan, ekte yer alan tabloya uygun olarak hazırlanacak raporlar, her üç ayda bir-yılda dört dönem halinde - (Birinci Dönem: 1 Ocak-31 Mart / İkinci Dönem: 1 Nisan-30 Haziran / Üçüncü Dönem: 1 Temmuz-30 Eylül / Dördüncü Dönem: 1 Ekim-31 Aralık) dönem sonunu takip eden on gün içinde Müsteşarlığa gönderilecektir.
MADDE 4
Müsteşarlığımızca düzenlenen 19/09/2008 tarihli ve 2008/28 sayılı Genelge yürürlükten kaldırılmıştır.