Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Konsolide metin - yürürlükte değil (Sürüm: 2)

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.


MADDE 1

28.10.2007 tarih ve 26684 sayılı Resmi yayımlanan ve 01.03.2008 tarihinde yürürlüğe giren “Sigorta Sözleşmelerinde Bilgilendirmeye İlişkin Yönetmelik” in 12 nci maddesi kapsamında, bilgi talepleri ve şikayetlerin cevaplandırılması amacıyla sigorta şirketlerinin; sigorta ettiren veya sigorta sözleşmesinden menfaat sağlayanlar tarafından yazılı veya elektronik iletişim araçlarıyla kendilerine yöneltilen sigortaya ilişkin şikayetlerle, sözleşmeye bağlı olarak yapılacak ödemeler de dahil olmak üzere sözleşmeye ilişkin her türlü bilgi taleplerini, başvurunun kendilerine ulaşmasından itibaren onbeş iş günü içinde cevaplandırması gerektiği ve bu yükümlülükleri yerine getirebilmek amacıyla şikayet ve bilgi taleplerini değerlendirip sonuçlandırmakla görevli asgari iki kişiden oluşan bir şikayet birimi kurmaları hüküm altına alınmıştır. Ayrıca, oluşturulacak şikayet biriminin, Müsteşarlığımızca belirlenecek usul ve esaslara uygun olarak, üçer aylık dönemler itibarıyla, şirkete ulaşan tüm şikayetlere ilişkin kayıt ve istatistikleri içeren bir raporu Müsteşarlığa göndermesi gerektiği de ifade edilmiştir.