Ancak; SHT-M Talimatının M.A.305 maddesinin (d) bendinde, hava aracı üzerinde uygulanan tüm modifikasyon ve tamirlerin durumunun güncel şekilde takip edilmesinin, M.A.708 maddesinin (b) bendinin 3ncü fıkrasında ise modifikasyon ve tamirlerin onaylarının yönetilmesinin ve kayıt altına alınmasının işletici sorumluluğunda olduğu belirtilmektedir. Ayrıca M.A.710 maddesinin (a) bendinin 6ncı fıkrasında hava aracına uygulanmış tüm modifikasyonların ve tamirlerin SHY-21/EASA Part-21’e göre uygun ve kayıt altına alınmış olduğunun SYK’lar tarafından uçuşa elverişlilik gözden geçirme işlemi kapsamında incelenmesi gerektiği belirtilmektedir.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Bu Genelge, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün internet sitesinde "Yürürlükten Kalkan Genelgeler" bölümüne taşınmıştır. Kaynak: http://mevzuat.shgm.gov.tr/index.php/yururlukten-kalkan-genelgeler/
Bilindiği üzere, Genel Müdürlüğümüz tarafından yayımlanan “Sürekli Uçuşa Elverişlilik Ve Bakım Sorumluluğu Talimatı”na (SHT-M Rev. 01) göre hava araçlarına uygulanacak değişiklik (modifikasyon) ve tamirlerin M.A.304 maddesinde belirtilen onaylı verilere göre yapılması gerekmektedir. Tamir veya modifikasyonların hava araçlarına sözkonusu onaylı verilere göre uygulanması halinde Genel Müdürlüğümüzden ayrıca izin alınmasına gerek yoktur.