Bununla birlikte, iç ve dış hatlarda tarifeli veya tarifesiz seferlerle yolcu taşımacılığı yapmak üzere Bakanlığımız tarafından ruhsatlandırılmış olan havayolu işletmelerinde son yıllarda yaşanmakta olan uçuş yoğunluğuna paralel olarak ortaya çıkan pilot ihtiyacının karşılanabilmesi için yabancı uyruklu pilot istihdamında belirli bir artış görülmekte olup, uçuş ekibi görev süreleri ile ilgili yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerinin zorunlu kıldığı şartlar sebebiyle zaman zaman ekip içerisinde Türk pilot olmaksızın yabancı uyruklu uçuş ekibi ile operasyon yapılması durumunda kalınabilmektedir.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Bilindiği üzere, Sivil Uçakla Ticari Hava Taşıma İşletmeciliği Operasyon Usul Ve Esasları Talimatının (SHT OPS-1) “Anons Sistemi” başlıklı 148inci maddesi; “(2) Bu madde ile gerekli kılınan anons sisteminin; e) Tüm yolcu koltuklarından, tuvaletlerden ve kabin ekibi koltuklarından ve çalışma istasyonlarından duyulur ve anlaşılır olması gereklidir. ” hükmüne amir olup, havayolu işletmeleri filosunda yer alan 19 üzeri onaylanmış azami yolcu koltuk konfigürasyonuna sahip bir uçağın işletilebilmesi için, ilgili hava aracının anons sistemi ile teçhiz edilmiş olması ve söz konusu sistemin duyulur ve anlaşılır olması gerekliliği hükme bağlanmıştır.