-
Favorilere ekle veya çıkar
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Metnin ilk hali
| 1 |
| 2 |
| 3 |
| 4 |
| 5 |
| 6 |
| 7 |
| 8 |
| 9 |
| 10 |
| 11 |
| 12 |
| 13 |
| 14 |
| 15 |
| 16 |
| 17 |
| 18 |
| 19 |
| 20 |
| 21 |
| 23 |
| 24 |
| 25 |
| 26 |
| 27 |
| 28 |
| 29 |
| 30 |
| 31 |
| 32 |
| 33 |
| 34 |
| 35 |
| 36 |
| 37 |
| 38 |
| 39 |
| 40 |
| 41 |
| 42 |
| 43 |
| 44 |
| 45 |
| 46 |
| 48 |
| 49 |
| 50 |
| 51 |
| 52 |
| 53 |
| 54 |
| 56 |
| 57 |
| 58 |
| 59 |
| 60 |
| 61 |
| 62 |
| 63 |
| 64 |
| 65 |
| 66 |
| 67 |
| 68 |
| 66' |
| 70 |
| 71 |
| 72 |
| 73 |
| 74 |
| 75 |
| 76 |
| 77 |
| 78 |
| 79 |
| 80 |
| 81 |
| 83 |
| 84 |
| 85 |
| 86 |
| 87 |
| 88 |
| 89 |
| 91 |
| 91' |
| 92 |
| 93 |
| 94 |
| 95 |
| 96 |
| 97 |
| 98 |
| 99 |
| 100 |
| 101 |
| 102 |
| 103 |
| 104 |
| 105 |
| 106 |
| 107 |
| 108 |
| 109 |
| 110 |
| 111 |
| 112 |
| 113 |
| 114 |
| 115 |
| 116 |
| 117 |
| 118 |
| 119 |
| 120 |
No.: 2025/5
Kurum: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
Kabul Tarihi: 25.11.2025
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 25.11.2025
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Genelgenin amacı, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez teşkilatının kuruluşu ile görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemektir.
Kapsam
(1) Bu Genelge, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez teşkilatı birimlerini kapsar.
(1) Bu Genelge, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 481 ila 484 üncü maddeleri ile 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Bu Genelgede geçen;
a) Bakanlık: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığını,
b) Daire Başkanı: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü merkez birimlerinde görev yapan daire başkanlarını,
c) EBYS: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünce kullanılmakta olan Elektronik Belge Yönetim Sistemi uygulamasını,
ç) Genel Müdür: Tapu ve Kadastro Genel Müdürünü,
d) Genel Müdür Yardımcısı: Tapu ve Kadastro Genel Müdür Yardımcılarını,
e) Genel Müdürlük: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü,
f) İşletme Müdürlüğü: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğünü,
g) LİHKAB: Lisanslı Harita ve Kadastro Bürolarını
ğ) Personel: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü birimlerinde çalışanları,
h) TAKBİS: Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemini,
ı) YBS: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Yönetim Bilgi Sistemini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Müdürlük
Genel Müdür
(1) Genel Müdür, Genel Müdürlüğün en üst amiri olup, Genel Müdürlüğü temsil eder.
(2) Genel Müdür, Genel Müdürlük hizmet ve faaliyetlerini; kurumsal amaç ve politikalara, kalkınma planlarına, yıllık programlara, stratejik plana, performans programlarına ve mevzuata uygun olarak, görev alanına giren konularda diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği içerisinde Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakana karşı sorumlu olarak yürütür.
(3) Genel Müdür, merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatının faaliyetlerini, işlemlerini ve hesaplarını denetlemekle görevli ve yetkilidir.
(4) 16/6/2005 tarihli ve 5368 sayılı Lisanslı Harita Kadastro Mühendisleri ve Büroları Hakkında Kanun hükümlerine göre harita ve kadastro mühendislik bürolarına lisans vermek, bu büroların faaliyet usul ve esaslarını belirlemek ve denetlemekle görevli ve yetkilidir.
(5) Taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini düzenlemek, lisans vermek, bu faaliyetlerin usul ve esaslarını belirlemek ve denetlemekle görevli ve yetkilidir.
(6) Genel Müdür, hizmet birimlerine faaliyet alanlarına giren konularda benzer görevler verebilir.
(7) 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Otuzdördüncü bölümü, 657 sayılı Kanun ve ilgili diğer kanun, tüzük, yönetmeliklerle görevli ve yetkili kılındığı hususları yerine getirmekle görevli ve yetkilidir.
Genel Müdür Yardımcıları
(1) Genel Müdür Yardımcıları; Genel Müdür adına hizmetlerin zamanında, eksiksizce yapılması konusunda gerekli emir ve direktifleri vermek, kanun, tüzük ve yönetmeliklerle kendisine verilen görevleri yerine getirmek üzere Tapu Dairesi Başkanlığı, Kadastro Dairesi Başkanlığı, Harita Dairesi Başkanlığı, Yabancı İşler Dairesi Başkanlığı, Arşiv Dairesi Başkanlığı, Taşınmaz Değerleme Dairesi Başkanlığı, Personel Dairesi Başkanlığı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı ve Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığı ile Döner Sermaye İşletmesinin görev ve hizmetlerinin, yönetim ve koordinasyonundan, Genel Müdürce belirlenen görev bölümü çerçevesinde sorumlu ve yetkilidirler. Genel Müdür tarafından verilen görevleri yerine getirirler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teftiş Kurulu Başkanlığı
Kuruluş ve görev
(1) Teftiş Kurulu Başkanlığı ile Müfettişlerin çalışma usul ve esasları, görev ve yetkileri 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 488 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca çıkartılacak yönetmelikle belirlenir.
Teftiş Kurulu Şube Müdürlüğü
(1) Teftiş Kurulu Şube Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Yönetmeliğinde yazılı görevleri iş bölümü esasına dayalı olarak, uyum içerisinde, zamanında, mevzuata uygun olarak yürütmek üzere aşağıdaki servislerden oluşur:
a) Bilgi İşlem, Evrak Kayıt ve Arşiv
b) Plan Program Hazırlama, Denetim Raporlarını Değerlendirme ve İzleme
c) İnceleme, Ön İnceleme, Soruşturma Raporlarını Değerlendirme ve İzleme
ç) İdari İşler, Personel ve Muhasebe
(2) Bilgi İşlem, Evrak Kayıt ve Arşiv Servisinin görevleri şunlardır:
a) Başkanlığın bilgi işleme yönelik iş ve işlemlerini yapmak.
b) Başkanlığın evrak ve arşiv hizmetlerini yürütmek.
(3) Plan Program Hazırlama, Denetim Raporlarını Değerlendirme ve İzleme Servisinin görevleri şunlardır:
a) Başkanlığın görev alanı ile ilgili plan ve programları hazırlamak.