Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.


T.C. ÇEVRE, ŞEHİRCİLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ BAKANLIĞI

Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü

Hukuk Müşavirliği

Sayı: E-85254071-641.04[2021/109]-2991332

Konu: 2021/8 sayılı Genelge

GENELGE

2021/8

İlgi: 24.03.2009 tarihli 2009/8 (1679) sayılı Genelge.

Etkin, verimli, hesap verebilir, vatandaş beyanına güvenen ve şeffaf bir kamu yönetimi oluşturmak; kamu hizmetlerinin hızlı, kaliteli, basitleştirilmiş ve düşük maliyetli bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak ve bu hedefler doğrultusunda idarelerin uyması gereken usul ve esasları belirlemek amacıyla 31/7/2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelikte; kamu hizmetlerinin, başvuru yapılan ilk kademeden sunulması ve sonuçlandırılması gerektiği, başvuru mercii ile karar/onay mercii arasında birden fazla kademe oluşturulmamasının esas olduğu ve İdarelerin, başvuruların doğrudan kamu hizmetini sunan birime yapılmasını ve ilk kademede sonuçlandırılmasını sağlamak için gerekli tedbirleri alması gerektiği hüküm altına alınmıştır.