Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Konu : Terkin, Satma ve Devir İşlemleri
İLGİ :a) 10.10.1979 tarih ve 4430/5439 sayılı Genelge.
b) 05.01.1998 tarih ve 001 sayılı Genelge.
Bakanlığımıza bağlı sağlık kurum ve kuruluşları, demirbaşında bulunan demirbaş malzemelerin her kademedeki personelce korunmaları ve amacına uygun olarak kullanılmaları sağlık hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlayacaktır.
Kullanılamayacak durumda olan demirbaş malzemeler için ise aşağıda belirtildiği üzere işlem yapılması gerekmektedir.
A- HEK İŞLEMLERİ
a) Sağlık Kuruluşları demirbaşında kayıtlı bulunan malzemelerden, hurda, eskimiş ve kullanılmaz duruma düştükleri için demirbaş kayıtlarından silinmesi amacıyla düzenlenen 2 örnek sayılı "Terkini Kayıt Müzekkerelerine" kaydının silinmesine dayanak, hurdalığının eskimişliğinin ve kullanılmazlığının durumunu saptayan, (Hurda-Eskimiş-Kullanılamaz) kelimelerinin baş harflerinden oluşturulan (HEK) raporlarının eklenmesi mer-i mevzuat gereğidir.
b) HEK Kurulları, biri başkan ve en az biri teknik personel olmak üzere en az üç kişiden oluşup, bazı uzmanlığı gerektirecek konularda ise kurum dışı diğer dairelerden dördüncü uzman kişi de komisyona dahil edilecektir.
c) Tıbbi cihaz ve malzemenin HEK raporları mutlaka bağlı bulunan Donatım Bölge veya İl Müdürlüklerinin Teknik Personellerinin de katılımıyla teşkil edilecek HEK Kurulları oluşturularak hazırlanacaktır.
Bu Biçimde Düzenlenecek HEK Raporunda Kurul Özelikleri :
a) HEK Kurulu; kaydının silinmesi düşünülen demirbaş eşyayı yerinde görerek muayenelerini (gerekirse denemelerini) yapacak, demirbaş eşyanın tümüyle ve varsa asıl ünitelerinin, darbeli, kırık, noksan, paslı, bozuk, korozyonlu, yivli veya diğer benzer durumlarının tarifi ile birlikte varsa noksan parça veya ünitelerini raporlarında açıkça belirteceklerdir.
Keza, yine aynı demirbaş üzerinde kayıtlarında bulunmayıp da sonradan yapılmış ek tadilatları da varsa raporlarında açıklayacaklardır.
b) HEK’ in ihmal, kasıt veya kullanmadan dolayı oluşup oluşmadığını göz önüne alarak HEK’e ayrılmasından herhangi bir kimsenin ihmal veya kastının bulunup bulunmadığını, şayet ihmal veya kasıt varsa, bedelinin Ticaret Odalarından tespit edilecek günün rayiç bedeli üzerinden ödenip ödenmediğini belirteceklerdir.
c) HEK Kurulu raporlarında, HEK’in oluş biçimiyle birlikte, tekrar kullanılır hale getirilmesinin de olanaksızlığını, (Onarım yapılamayacağı veya onarımın ekonomik olmayacağını) mutlaka açıklayacaklardır.
d) Yukarıda tarif edildiği biçimde 4 nüsha olarak HEK Raporu düzenlenip komisyon üyelerince imzalandıktan sonra demirbaşın ait olduğu Daire Amiri tarafından onaylanacak ve bu HEK raporuna dayanılarak 2 örnek sayılı "Terkini Kayıt Müzekkeresi" düzenlenecektir.
Dört nüsha düzenlenecek HEK raporunun;
1 inci nüshası ilgili Ayniyat Saymanlığında kalacak,
2 nci ve 3 ncü nüshaları Terkini Kayıt Müzekkeresinin 2 nci nüshasına,
4 üncü nüshası da Terkini Kayıt Müzekkeresinin 1 nci nüshasına eklenecektir.
I- Ayniyat Talimatnamesinin 8 inci maddesinin 4 üncü fıkrası gereğince (aynı Talimatnamenin 8 inci maddesinin 4 üncü fıkrasının değiştirilmesine dair Yönetmelikin 1 inci maddesi ile) değeri Maliye Bakanlığınca belirlenecek tutarı aşan eşya ve levazımın (Tıbbi cihaz alet, malzeme ve kitaplar da dahil) terkin, satma veya bir daireden diğer bir daireye devir işlemleri ilgili Bakanın Onayı ile yapılacaktır.
Bu itibarla terkin, satma veya bir daireden diğer bir daireye devir işlemleri Bakan Onayı ile yapılacak malzemeler için;
1- Yukarıda belirtildiği üzere HEK Kurulları oluşturularak hazırlanan HEK Raporları tanzim edilecektir,
2- Ayniyat Talimatnamesi gereğince 2 ve 3 numaralı "Terkini Kayıt Müzekkeresi" hazırlanacak ve bu müzekkereler Amiri İta tarafından da tasdik edilecektir.
3- Terkin edilmesi kararlaştırılan bu malzemeler bağlı bulunulan Donatım Bölge veya İl Müdürlüklerine HEK raporunun bir nüshası ile birlikte eksiksiz olarak teslim edilecektir.
Donatım Bölge veya İl Müdürlükleri teslim aldıkları malzemeler karşılığında ilgili kuruluşa "Teslim Tesellüm Belgesi" vereceklerdir. Eksik malzeme teslim alınması halinde ise Donatım Bölge veya İl Müdürlükleri sorumlu tutulacaklardır.
4- Bu belgelerin tamamı eksiksiz olarak tanzim edildikten sonra Terkin Onayı alınmak üzere Bakanlığımıza (İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına) gönderilecektir.
5- Bakanlığımızca bu demirbaşlardan kaydının silinmesi uygun görülenler için alınacak Makam Onayı ilgili Kuruluşa gönderildikten sonra terkin işlemine tabi tutulan malzemelerin demirbaş defterinden kayıtları silinecektir.
II- Ayniyat Talimatnamesinin 8 inci maddesinin 4 üncü fıkrası gereğince (aynı Talimatnamenin 8 inci maddesinin 4 üncü fıkrasının değiştirilmesine dair Yönetmelikin 1 inci maddesi ile) değeri Maliye Bakanlığınca belirlenecek tutarın altında kalan eşya ve levazımın terkin, satma veya bir daireden diğer bir daireye devir işlemleri mahallinde, İkinci Derece İta Amirlerinin Onayı ile (İllerde Vali, İlçelerde Kaymakamlar) yapılacaktır.