Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Gündem Konusu: CLI’ya İlişkin Düzenlemeler.
KARAR: Yetkilendirme Dairesi Başkanlığının hazırladığı takrir ve ekleri incelenmiştir.
05.11.2008 tarihli ve 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanunu’nun 4’üncü maddesinin birinci fıkrasının (a), (d) ve (h) bentleri; 6’ncı maddesinin birinci fıkrasının (a), (s) ve (ş) bentleri; Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliği’nin 19’uncu maddesinin birinci fıkrasının (p), (ü) ve (y) bentleri; Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 21.12.2010 tarihli ve 2010/DK-10/701 sayılı, 13.04.2011 tarihli ve 2011/DK-08/183 sayılı, 24.05.2011 tarihli ve 2011/DK-08/257 sayılı ve 20.07.2011 tarihli ve 2011/DK-14/374 sayılı Kararları ile ilgili diğer mevzuata istinaden;
1) Ekte yer alan "Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar”ın, 31.03.2016 tarihli ve 2016/DK-YED/195 sayılı Kurul Kararı ekinde yer alan "Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”in Resmi Gazete’de yayımlandığı tarihten itibaren yürürlüğe girmek üzere onaylanması,
2) 11.04.2016 tarihli ve 24879 sayılı takririn Ek-3’ünde yer alan "Elektronik Haberleşme Hizmet, Şebeke ve Altyapılarının Tanım, Kapsam ve Süreleri” düzenlemesinin taslak "Sabit Telefon Hizmeti” başlıklı 2.4 bölümünün ve "Sanal Mobil Şebeke Hizmeti” başlıklı 2.6 bölümünün, Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar’ın yürürlüğe girdiği tarih itibarı ile onaylanması,
3) Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar’ın yürürlüğe girdiği tarih itibarı ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu’nun 21.12.2010 tarihli ve 201/DK-10/701 sayılı ve 20.07.2011 tarihli ve 2011/DK-14/374 sayılı Kararlarının yürürlükten kaldırılması,
4) Bir işletmeciye tahsisli 811 ve 812 alan kodlu erişim numaralarının bir başka işletmeciye Kurumun izni dâhilinde kullandırılabilmesine ve abonenin yazılı beyanının ibrazı üzerine, aboneye bir işletmeci tarafından tahsis edilmiş olan coğrafi numaraların bir başka işletmeci tarafından kullanılmasına yönelik uygulamaya son verilerek, hâlihazırda bir başka işletmeciye tahsisli 811 ve 812 alan kodlu numaraları kullanan ve bu numaraları kullandıran işletmecilere verilen erişim numarası kullandırma izinleri ile abonenin yazılı beyanının ibrazı üzerine bir işletmecinin abonesine tahsis ettiği coğrafi numaranın bir başka işletmeci tarafından kullanılmasına ilişkin uygulamaların Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar’ın yürürlüğe girdiği tarihten 6 ay sonra sonlandırılması,
5) Alfanümerik karakterli CLI’a sahip SMS başlatan işletmeciler tarafından, SMS metninin sonuna gelecek şekilde, haberleşmenin gizliliğine yönelik mevzuata riayet edilerek, kendilerine Kurum tarafından tahsis edilen Numara Taşınabilirliği Yönlendirme Kodu’nun eklenmesi; söz konusu yükümlülüğün uygulanması için ilgili işletmecilere Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar’ın yürürlüğe girdiği tarihinden itibaren 6 ay süre verilmesi,
6) İşbu Kurul Kararı’nın ilgili maddelerinin işletmecilere; 5. maddesinin Gümrük ve Ticaret Bakanlığına tebliğ edilmesi
hususlarına karar verilmiştir.
EK
Arayan Hat Bilgisi (CLI) Kullanımına İlişkin Usul ve Esaslar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Usul ve Esaslar, yurtdışından başlayan ve yurt dışında sonlanacak olan çağrılardaki CLI kullanımı hariç olmak üzere, elektronik haberleşme hizmeti sunan işletmecilerin CLI kullanımına ilişkin usul ve esasları kapsar.
Hukuki dayanak
(1) Bu Usul ve Esaslar, 28/05/2009 tarihli ve 27241 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörüne İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliği’nin 19’uncu maddesinin birinci fıkrasının (ü) ve (y) bentlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Usul ve Esaslarda geçen kavramlar için ilgili mevzuatta yer alan tanımlar geçerlidir.
CLI’ın oluşturulması
(1) Çağrı Detay Kayıtları (CDR) ve sinyalleşme bilgileri içerisinde "arayan numara” alanında işletmeci tarafından aboneye tahsis edilmiş numara kullanılır. Aboneye tahsisli numaranın, işbu usul esasta belirtilen ve Kurum tarafından belirlenebilecek diğer istisnalar ile tahsisli numaranın Numaralandırma Yönetmeliği’nde tanımlanmış olan kısa numaralar ve yerel aranır numaralar olması durumları dışında aranan tarafa gösterilen CLI olarak kullanılması esastır.
(2) CLI; boş, eksik ve başta acil yardım çağrı hizmetlerine ve/veya güvenlik güçlerine tahsisli kısa numaralar, ilgili mevzuatta yer alan istisnalar dışında hizmet sunan işletmeci tarafından ilgili aboneye tahsis edilmemiş numaranın kullanılmasında olduğu üzere yanlış veya yanıltıcı bir biçimde oluşturulamaz.
(3) Çağrı Detay Kayıtları (CDR) ve sinyalleşme bilgileri içerisinde “arayan numara" alanında bulunacak numaranın “90+Alan Kodu+7 Haneli Abone Numarası" şeklinde E.164 formatında bulunması ve bu numaranın Kurumumuza işletmeciler tarafından gönderilen abone kütük bilgilerinde yer alması zorunludur.1