Bilindiği üzere, Katma Değer Vergisi Mükelleflerinin Ödeme Kaydedici Cihazları Kullanmaları Mecburiyeti Hakkında 3100 sayılı Kanunla ilgili 36 Seri No.lu Genel Tebliğde, yeni işe başlayan mükelleflerìn ödeme kaydedici cihazları kullanma mecburiyetlerinin, işe başlama tarihinden itibaren 30 gün (51 Seri No.lu Genel Tebliğe göre kalkınmada öncelikli yörelerde 60 gün) içerisinde başlayacağı, 27 Seri No.lu Genel Tebliğin 1. bölümünde ise, gerek mecburiyetlerinin başlaması sebebiyle gerekse kendi istekleri ile ödeme kaydedici cihaz alan mükelleflerin, aldıkları cihazları, alış faturasının düzenlendiği tarihten (fatura tarihi dahil) itibaren on beş gün içerisinde bağlı bulundukları vergi dairesine kaydettirerek ödeme kaydedici cihazlara ait levhayı alacakları açıklanmıştır.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI
Gelirler Genel Müdürlüğü
KONU: Ö.K.C. kullanma mecburiyetinin başlama tarihi hk.
ANKARA VALİLİĞİ
(Defterdarlık: Usul Gelir Müdürlüğüne)
İLGİ: 30.6.1997 gün ve B.07.4.DEF.0.06.14/97-33008-24/9220 sayılı yazınız.
İlgi yazınızda İliniz ..... Vergi Dairesi mükelleflerinden .....'nun, 21.3.1997 tarihli dilekçesi ile 20.1.1997 tarihinden itibaren işe başladığını ilgili vergi dairesine bildirdiği, ancak ödeme kaydedici cihazını mükellefiyetinin tesisinde meydana gelen gecikmeden dolayı süresinde kullanamadığı belirtilerek, ödeme kaydedici cihaz kullanma mecburiyetinin başlama tarihinin belirlenmesinde, işe başlama tarihinin mi, yoksa mükellefiyetinin tesis edildiği tarihin mi esas alınacağı sorulmaktadır.