Bilindiği üzere, 488 sayılı Damga Vergisi Kanununun 1 inci maddesinde, bu Kanuna ekli (1) sayılı tabloda yazılı kağıtların damga vergisine tabi olacağı; 3 üncü maddesinde, damga vergisinin mükellefinin kağıtları imza edenlerin olduğu ve resmi dairelerle kişiler arasındaki işlemlere ait kağıtların damga vergisini kişilerin ödeyeceği; 5766 sayılı Kanunla değişik 8 inci maddesinde, bu Kanunda yazılı resmi daireden maksadın, genel ve özel bütçeli idarelerle, il özel idareleri, belediyeler ve köyler olduğu, bu dairelere bağlı olup ayrı tüzel kişiliği bulunan iktisadi işletmelerin resmi daire sayılmayacağı; Kanuna ekli (1) sayılı tablonun "IV-Makbuzlar ve diğer kağıtlar" başlıklı bölümünün 1/a fıkrasında, "Resmi daireler tarafından yapılan mal ve hizmet alımlarına ilişkin ödemeler (avans olarak yapılanlar dahil) nedeniyle, kişiler tarafından resmi dairelere verilen ve belli parayı ihtiva eden makbuz ve ibra senetleri ile bu ödemelerin resmi daireler nam ve hesabına, kişiler adına açılmış veya açılacak hesaplara nakledilmesini veya emir ve havalelerine tediyesini temin eden kağıtlar"ın binde 7,5 nispetinde damga vergisine tabi olduğu hükme bağlanmıştır.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı
Sayı: B.07.1.GİB.0.02.62/6202- 2970
Konu: Damga vergisi
................GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE
(............. Dairesi Başkanlığı)
İlgi : ..............tarihli ve ............... sayılı yazınız.
İlgide kayıtlı yazınızın incelenmesinden, .......... Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (....SKİ) ile Kuruluşunuz arasında düzenlenen "Su Faturası Tahsilatı Hizmet Alım Sözleşmesi" gereğince, Kurumunuz tarafından Konya'daki su abonelerinden su tüketim fatura tutarlarının tahsil edilerek ....SKİ için açılan tahsilat hesaplarına aktarılacağı, karşılığında da ....SKİ tarafından su faturalarının tahsilatı için toplam tahsil edilen miktarın %1,5+KDV tutarında komisyonun Kuruluşunuza ödeneceği belirtilerek, söz konusu komisyon ödemeleri yapılırken .....SKİ tarafından damga vergisi kesintisi uygulanıp uygulanmayacağı hususunda görüş talep edildiği anlaşılmaktadır.