1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 5378 sayılı Kanunla değişik 8 inci maddesinin ikinci fıkrasında, "Bakanlar Kurulu, kendisine bakmakla mükellef kimsesi olup onsekiz yaşını doldurmamış olanlar hariç olmak üzere hiçbir geliri olmadığını belgeleyenlerin, gelirleri münhasıran kanunla kurulan sosyal güvenlik kurumlarından aldıkları aylıktan ibaret bulunanların, gazilerin, özürlülerin, şehitlerin dul ve yetimlerinin Türkiye sınırları içinde brüt 200 m2'yi geçmeyen tek meskeni olması (intifa hakkına sahip olunması hali dahil) halinde, bu meskenlerine ait vergi oranlarını sıfıra kadar indirmeye yetkilidir. Bu hüküm, yukarıda belirtilenlerin tek meskene hisse ile sahip olmaları halinde hisselerine ait kısım hakkında da uygulanır. Muayyen zamanlarda dinlenme amacıyla kullanılan meskenler hakkında bu hüküm uygulanmaz. Geliri olmadığını belgelemenin usul ve esaslarını belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir." hükmü yer almaktadır.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
T.C. MALİYE BAKANLIĞI
Gelir İdaresi Başkanlığı
................ BELEDİYE BAŞKANLIĞINA
Konu: İndirimli (sıfır) bina 31/01/2008*9510 vergisi oranı hk.
İlgi: a) 09/01/2008 tarihli ve B.07.1.GİB.0.66/6654-256/2389 sayılı yazımız.
b) 16/01/2008 tarihli ve 12/13 sayılı yazınız.
İlgi (b)'de kayıtlı yazınızda; tek meskeni bulunan, bu meskenine ait 2004, 2005, 2006 ve 2007 yılları emlak vergilerini ödemeyen ve indirimli (sıfır) bina vergisi oranı uygulamasından faydalanmak için 05/12/2007 tarihinde dilekçe veren ......... ...........'un meskeninin 01/01/2008 tarihinden itibaren indirimli (sıfır) bina vergisi oranından faydalandırılacağı ancak, geçmiş yıllara ait ödenmemiş emlak (bina) vergilerinin ödenmesi gerektiği bildirilmektedir.