Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

LEXI size zaman kazandırır. Sonuç analizi, doküman asistanı ve araştırma modlarıyla LEXPERA içeriğine erişiminizi kolaylaştırır.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.

T.C. GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI

GAZİANTEP VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI

VERGİ VE ANLAŞMALAR UYGULAMA MÜDÜRLÜĞÜ

Konu: İndirimli kurumlar vergisi 32/A

İlgide kayıtlı talep formunuzda, şirketinizin 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 32/A maddesi kapsamında tevsi yatırımı yaptığı, makinaların üretim içerisinde bir bölümü yeni alındığından karın ayrı hesaplanmasının mümkün olmadığı belirtilerek, aktifteki sabit kıymetin yeniden değerlenmiş tutarı hesaplanırken yeniden değerleme katsayılarının mı, yoksa enflasyon düzeltme katsayılarının mı dikkate alınacağı, yapılan tevsi yatırım tutarının, dönem sonunda kurumun aktifine kayıtlı toplam sabit kıymet tutarına oranlanması suretiyle belirlenmesinde oranın aktifteki hangi değerler üzerinden hesaplanacağı, amortismanların hesaplamaya dahil edilip edilmeyeceği, faaliyet dışı gelir ve giderlerin oranlamada dikkate alınıp alınmayacağı, farklı ürün üreten 2 ayrı fabrikanız bulunduğu ve teşvikli yatırımın bunlardan birinde gerçekleştiği dikkate alındığında, bu durumun hesaplamada etkili olup olmayacağı, farklı tesisler için kar ayrıştırması olacaksa faaliyet dışı karların hesaplamada nasıl dikkate alınacağı, sonraki yıllarda değerleme yapılıp yapılmayacağı ve yapılacaksa tevsi yatırım tutarının da değerlemeye tabi olup olmayacağı konularında tereddüt hasıl olduğundan Başkanlığımız görüşünün bildirilmesi istenilmektedir.