1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununun 33 üncü maddesinin 2 numaralı fıkrasında, bir binanın yanması, yıkılması suretiyle veya sair sebeplerle tamamen veya kısmen harap olmasının vergi değerini tadil eden sebep olduğu, 23 üncü maddesinde bu Kanunun 33 üncü maddesinde yazılı vergi değerini tadil eden sebeplerin (8 numaralı fıkra hariç) doğması halinde değişikliğin vuku bulduğu bütçe yılı içinde, değişiklik bütçe yılının son üç ayı içinde vuku bulmuş ise üç ay içinde ilgili belediyeye emlak vergisi bildirimi verileceği hükme bağlanmıştır.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
T.C. GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
İSTANBULVERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Mükellef Hizmetleri Diğer Vergiler Grup Müdürlüğü
Sayı: B.07.1.GİB.4.34.18.01-006.01-260
Konu: Binanın yıkılması halinde gayrimenkulün Emlak Vergisi hk.
İlgide kayıtlı özelge talep formunda, şirketinize ait ... İli, ... İlçesi, ... Mahallesinde bulunan ve tapunun ... pafta, ... ada ve ... numaralı parselinde kayıtlı gayrimenkulün tapu kayıtlarında arsa olarak yer aldığı, geçmiş yıllarda arsa üzerinde ticari faaliyette bulunmak üzere yapılmış bina bulunması nedeniyle bina vergisi ödendiği, ancak 2009 yılından itibaren arsanın üzerinde herhangi bir bina bulunmadığı belirtilerek söz konusu gayrimenkul için arsa vergisi ödenip ödenmeyeceği hususunda Başkanlığımız görüşü sorulmaktadır.