KDV Kanununun 29/2 nci maddesinde; bir vergilendirme döneminde indirilecek katma değer vergisi toplamının mükellefin vergiye tabi işlemleri dolayısıyla hesaplanan katma değer vergisi toplamından fazla olduğu takdirde, aradaki farkın sonraki dönemlere devrolunacağı ve iade edilmeyeceği, yılı içinde mahsuben iade edilemeyen vergi izleyen yıl içinde talep edilmesi şartıyla nakden veya mükellefin yukarıda sayılan borçlarına mahsuben iade edileceği ve Maliye Bakanlığının bu fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkili olduğu hükme bağlanmıştır.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
T.C. GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI
BÜYÜK MÜKELLEFLER VERGİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Mükellef Hizmetleri Grup Müdürlüğü
Sayı: B.07.1.GİB.4.99.16.02-KDV-29-122
Konu: Önceki dönemlerde indirim konusu yapılmış olan KDV'lerin iade konusu yapılıp yapılmayacağı
İlgide kayıtlı özelge talep formunuzda, 2009 hesap dönemi kapandıktan sonra KDV Kanununun 29/2 nci maddesi uyarınca yıllık KDV iade raporuna dayanılarak 99 Seri No.lu KDV Genel Tebliği esasları çerçevesinde iade talep edildiği belirtilerek devreden KDV nin 0 (sıfır) olduğu Mayıs 2009 dönemini takip eden KDV dönemlerinde vuku bulan indirimli oranlı satışların maliyetini teşkil eden harcamalar için Mayıs 2009 döneminden önceki dönemlerde indirim konusu yapılmış olan KDV tutarlarının iade hesabına dahil edilip edilemeyeceği konusunda Başkanlığımız görüşü talep edilmektedir.