Türkiye Bankalar Birliği’nden alınan 5/8/2013 tarihli yazıdan, iptal edilen poliçelere ilişkin söz konusu bildirimlerin oluşturulması ve gönderilmesiyle ilgili bir düzenleme bulunmadığından, bildirimlerin sigorta şirketlerince farklı içerik ve formatlarda elektronik ortamda gönderildiği, bankalara iletilen bilgilerin standart bir şekle sahip olmamasının bu bilgilerin işlenmesinde zorluk oluşturduğu anlaşılmaktadır.
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Bilindiği üzere, 17/1/2009 tarih ve 27113 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Bireysel Kredilerle Bağlantılı Sigortalar Uygulama Esasları Yönetmeliği’nin 11 inci maddesinde, dain-i mürtehin bulunan sigortanın herhangi bir nedenle feshedilmesi, iptali, zamanında yenilenmemesi, teminat içeriklerinin değiştirilmesi ve iştira edilmesi gibi durumlarda sigorta şirketlerince, en geç üç işgünü içerisinde dain-i mürtehin sıfatını haiz kredi kuruluşunun elektronik ortamda veya yazılı olarak bilgilendirilmesi öngörülmüştür.