Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
No.:
7495
Kurum:
Posta ve Telgraf Teşkilatı Anonim Şirketi
Kabul Tarihi:
21.02.2014
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
21.02.2014
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Sayı : 14698247-304.01.01-7495
Konu :Bursagaz On.line Güvence Bedeli İadesi
Şirketimizle BURSAGAZ arasında imzalanan ek protokol kapsamında tüm işyerlerimizden adı geçen Şirkete ait güvence bedeli iade ödemelerinin Postaweb sistemi üzerinden on.line olarak yapılması işlemlerine tebliğin alındığı tarihten itibaren başlanacaktır.
Ödeme işlemlerinin yapılabilmesi için ilk olarak kontrol görevlileri tarafından Postaweb sistemindeki diğer işlemlerde olduğu gibi işlem yapacak personele yetki ataması yapılacaktır.
Kontrol görevlilerince gişe personeline sadece ödeme yapma yetkisi verilecek, iptal yetkisi verilmeyerek bu yetki kontrol görevlileri tarafından diğer Postaweb sistemindeki ödeme iptali işlemlerinde olduğu gibi kullanılacaktır.
Güvence bedeli ödemeleri için Postaweb sistemindeki “Tahsilat İşlemleri” menüsüne girildiğinde “Online Kurum Ödeme” alanından “BURSAGAZ Güvence İade ” seçilecektir.
Ödeme işlemi yapılmadan önce abonenin T.C. Kimlik Numarası ile kimlik tespiti işlemi yapılacaktır.
Kurum seçimi yapılması sonrası “Sözleşme No” alanına sözleşme numarası yazıldıktan sonra “Sorgula” tuşuna basıldığında müşteriye ait güvence iade bedeli görüntülenecektir.
Müşteriye ödenecek olan güvence bedeli tutarı seçildikten sonra “ödeme yap” butonuna basılmak suretiyle ödeme işlemi gerçekleştirilecektir.
Ödeme belgesi işlem yapan gişe personeli tarafından imzalanacak ve belgenin birinci nüshası müşteriye verilecektir.
Aynı gün içerisinde olmak üzere güvence bedeli ödeme iptal işlemi diğer Postaweb sistemindeki iptal işlemlerinde olduğu gibi yalnızca kontrol görevlisi tarafından yapılabilecektir.
Herhangi bir güvence bedeli ödeme işleminin iptalinin yapılması durumunda ilk önce müşteriden ödeme belgesi geri istenecektir. Kontrol görevlisi tarafından “O. Kurum Ödeme İptal” menüsünde sırasıyla Kurum, Şube, Gişe ve Sıra no bilgileri girilerek sorgulama yapıldığında ekranda iptal edilmek istenen güvence bedeli ödeme işlemine ilişkin bilgiler görüntülenecektir.
Bu ekran üzerinde “İptal Et” tuşuna basıldığında iptal işlemi gerçekleştirilecek ve iptal belgesi otomatik olarak yazdırılacaktır.
İptal belgesine müşteri tarafından iptal nedeni, adı-soyadı ve telefon numarası bilgileri yazdırılarak imzası alınacak ve iptal belgesi ile müşteriden geri alman ödeme belgesi iliştirilerek sırasında muhafaza edilecektir. İptal belgesi hiçbir şekilde müşteriye verilmeyecektir.
Güvence Bedeli ödeme işlemi sırasında belgenin herhangi bir nedenle yazdırılamaması durumunda, müşteriye “ O. Kurum Ödeme Yerel ” menüsünden alınacak belge verilebilecektir.
Gün sonu işlemleri, Postaweb sisteminden yapılan diğer işlemlerinde olduğu gibi yapılacaktır.
Bilgi alınmasını, tebliğin alındığı tarihten itibaren işlemlere başlanacağından her kademedeki personel tarafından konuya gereken hassasiyetin gösterilmesini, herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesini teminen tebliğin ilgili tüm personele imza mukabili duyurulmasını rica ederiz.