- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Referans kopyala
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Konsolide metin (Sürüm: 3)
No.: 2015/49
Kurum: Ekonomi Bakanlığı
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 18.11.2015
Son Değişiklik Tarihi: 09.03.2018
Bu Sürümün Yürürlük Tarihi: 09.03.2018
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Bilgi ve İşlemler
Kapsam ve dayanak
(1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun (Kanun), 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar ve 30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmelikten (Yönetmelik) oluşan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Mevzuat hükümleri çerçevesinde yürütülen damping soruşturması sonuçlarını içerir.
(1) Çin Halk Cumhuriyeti (ÇHC) ve İsrail menşeli 70.07 gümrük tarife pozisyonu (GTP) altında sınıflandırılan “temperlenmiş veya lamine edilmiş emniyet camları” için Dora Otomotiv Cam San. ve Tic. A.Ş. ve Olimpia Oto Camları San. ve Tic. A.Ş tarafından yapılan, Uğurlu Oto Cam San. ve Tic. A.Ş tarafından desteklenen başvuru üzerine 26/12/2014 tarihli ve 29217 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2014/40) ile başlatılan ve Ekonomi Bakanlığı (Bakanlık) İthalat Genel Müdürlüğü (Genel Müdürlük) tarafından yürütülen damping soruşturması tamamlanmıştır.
(2) Soruşturma esnasında ithalatta haksız rekabetin önlenmesine ilişkin mevzuat kapsamında geçici önlem alınmasını haklı kılacak nedenlerin varlığının tespit edilmesi üzerine, 23/5/2015 tarihli ve 29364 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2015/16) ile soruşturma konusu ürünün ÇHC menşeli olanlarında CIF ithalat bedelinin %33,1’i ile %63,7’si arasında değişen oranlarda; İsrail menşeli olanlarında ise CIF ithalat bedelinin %34,5’i ile %53,2’si arasında değişen oranlarda 6 ay süreli teminat şeklinde geçici önlemler yürürlüğe konulmuştur.
Yerli üretim dalının temsili
(1) Başvuru aşamasında sunulan delillerden, başvurunun Yönetmeliğin 20 nci maddesi çerçevesinde yerli üretim dalını (YÜD) temsil niteliğini haiz olduğu anlaşılmıştır.
(2) Soruşturma esnasında, 70.07 GTP altında sınıflandırılan “temperlenmiş veya lamine edilmiş emniyet camları” piyasasının temel olarak kara, hava ve uzay araçlarında veya deniz araçlarında kullanılmak üzere uygun ebat ve şekillerde olanlar ile bu şekilde ebatlandırılmamış olanlar şeklinde ikiye ayrıldığı tespit edilmiştir. Soruşturma açılış başvurusunu destekleyen Uğurlu Oto Cam San. ve Tic. A.Ş firmasının 70.07 GTP altında sınıflandırılan bahse konu ürün tiplerini üretme yeteneğini haiz olduğu belirlenmiştir. Buna ilaveten, ebatlandırılmamış emniyet camları üretimi gerçekleştiren diğer yerli üreticilerin söz konusu ürün piyasasında var olduğu tespit edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda, Trakya Cam Sanayii A.Ş. ve Düzce Cam San. ve Tic. A.Ş. firmalarının bu tip ürünlerin en önemli üreticileri olduğu belirlenmiştir. Bahse konu firmalar, şikayet konusu üründe yürütülen damping soruşturmasını desteklediklerine ilişkin yazılı görüşleri ile kendilerine gönderilen diğer yerli üretici soru formunu doldurarak Genel Müdürlüğe iletmiştir.
(3) Phoenicia Flat Glass Industries Ltd. (Phoenicia) firması geçici önlem uygulamasına yönelik görüşlerinde, soruşturmanın açılış aşamasında YÜD’ün başvurusunun gizli olmayan özetinde yer alan yerli üretim dalının temsili bölümünde soruşturma konusu ürünün önemli bir üreticisi olduğunu iddia ettiği Tamcam Oto Cam San. A.Ş. firmasının üretim verilerinin yer almadığını ve bu üreticinin üretim bilgisi olmadan hesaplanan temsil oranının yanıltıcı olabileceğini ifade etmiştir. Soruşturma başvurusunu inceleme aşamasında, Genel Müdürlük söz konusu firmadan temel ekonomik göstergeleri hakkında bilgi talep etmiştir. Ancak, bahse konu firma talep edilen bilgileri Genel Müdürlükle paylaşmamış olup soruşturma esnasında da soruşturmaya ilişkin herhangi bir görüş bildirmemiştir.
İlgili tarafların bilgilendirilmesi, dinlenmesi ve bilgilerin değerlendirilmesi
(1) Soruşturma açılmasını müteakip, soruşturma konusu ürünün Bakanlık tarafından bilinen soruşturma konusu ülkelerdeki üreticilerine/ihracatçılarına, Türkiye’de yerleşik ithalatçılarına ve ayrıca soruşturmaya konu ülkelerde yerleşik diğer üreticilere/ihracatçılara iletilebilmesini teminen ÇHC ve İsrail’in Ankara’daki Büyükelçiliklerine soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimde bulunulmuştur.
(2) Bildirimde, soruşturma açılış Tebliğine, başvurunun gizli olmayan metnine ve soru formlarına nereden erişileceği hususunda bilgi verilmiştir.
(3) Taraflara soru formunu yanıtlamaları için posta süresi dâhil 37 gün süre tanınmıştır. Ayrıca, ilgili tarafların süre uzatımı yönündeki makul talepleri karşılanmıştır.
(4) YÜD, soruşturma süresi boyunca Bakanlık ile işbirliği içinde olmuş ve gerektiğinde talep edilen ilave bilgi ve belgeleri temin etmiştir.