Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
T.C. TARIM VE ORMAN BAKANLIĞI
Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü
Sayı: E-21817801-305.04.01.02-2450451
Konu: Ürün Bildirimi İade Talepleri
DAĞITIM YERLERİNE
İlgi: 04.03.2021 tarihli ve E-21817801-305.04.01.02-336550 sayılı yazımız.
Bilindiği üzere ilgide kayıtlı yazımız ile Ön Bildirim (Ürün Bildirimi ve Sevkiyat Bildirimi) ve Fiili İthalat Kontrollerine ilişkin çeşitli sebeplerle Bakanlığımıza yapılacak başvuruların nasıl değerlendirileceği, dikkat edilmesi gereken hususlar ve işlem akışı detaylı olarak açıklanmıştır.
Ürün sınıfı bazında ürün bildirimini incelemeye yetkili İl Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından yapılan inceleme sonucunda verilen karar hakkında yapılacak başvuruların daha hızlı incelenip sonuçlandırılması amacıyla başvurunun doğrudan ürün bildirimini inceleyen İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne yapılması gerektiğine karar verilmiştir.
Bu kapsamda, İl Müdürlükleri Döner Sermaye İşletmeleri 2021 Yılı Birim Fiyat Listeleri revize edilerek www.tarimorman.gov.tr/DHDB adresinde yayınlanmış olup listenin 268inci sırasında "Ürün Bildirimi Yeniden İnceleme Bedeli" ücret kalemi yayınlanmıştır.
İthalatçı tarafından başvuruların ürün bildirimini inceleyen İl Müdürlüğüne doğrudan veya Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Adresi üzerinden, talep edilen husus açıkça belirtilerek (bu talimatın uygun maddesi belirtilmelidir.) resmi dilekçe ile yapılması gerekmektedir. Ayrıca aşağıda belirtilen durumlarda dilekçe ekine ürün bildirimini inceleyen İl Tarım ve Orman Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi hesabına ürün bildirim numarası belirtilerek yatırılan "Ürün Bildirimi Yeniden İnceleme Bedeli"ne ait dekontun eklenmesi gerekmektedir.
İl Müdürlüğü, şube müdürlüğü veya resmi kontrol görevlisinin e-posta hesabına gönderilen başvuruların kesinlikle kabul edilmemesi gerekmektedir.
Ayrıca Gıda Güvenliği Bilgi Sistemi'nde ithalatçı firma sayfasında ürün bildiriminin yönlendirildiği İl Müdürlüğü bilgisi gözükmediğinden Yeni GGBS'ye geçilene kadar İl Müdürlüğü açıklama alanına onay/red/iade işleminden önce İl Müdürlüğü adının resmi kontrol görevlisi tarafından yazılması önem arz edilmektedir.
Bu talimattan önce yapılan bildirimler için ithalatçılar tarafından en yakın İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne başvuru yapılarak "İl Müdürlüğü" bilgisini öğrenmesinde sakınca bulunmamaktadır.
Ayrıca, Bakanlığımıza yapılan başvuruların azaltılması, uygulamada birlikteliğin sağlanması ve ithalatçıların mağduriyet yaşamaması açısından Ürün Bildirimi incelemelerinde gerekli hassasiyetin gösterilmesi önem arz etmektedir.
Bu kapsamda; Ön Bildirim ve Fiili İthalat Kontrollerine ilişkin çeşitli sebeplerle İl Müdürlüğüne ve/veya Genel Müdürlüğümüze yapılacak başvurularda aşağıdaki hususlara dikkat edilmesi ve buna göre başvuru yapılması gerekmektedir.
A- İncelemeye Gönderilmemiş Ürün Bildirimleri
1- İthalatçı Firmanın Yanlış Seçilmesi
GGBS Ön Bildirim sistemi üzerinden ürün sınıfı, ürün adı, markası ve ithalatçı firma bilgisi girişi yapılarak ödeme işlemi yapılmış ancak henüz İl Müdürlüğü incelemesine gönderilmemiş ürün bildirimlerinde, ithalatçı firmanın yanlış seçilmesi durumunda; ilgililerin Bakanlığa yazılı yapacakları ücret iadesi talepleri olumlu kabul edilir ve ücret iade işleminin yapılması için Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Merkez Döner Sermaye İşletme Müdürlüğüne bilgi verilir.
İthalatçı tarafından bildirimin onaya gönderilmesi ve/veya İl Müdürlüğünce bilgi/belgelerde inceleme yapılması durumunda ücret iadesi yapılamaz.
B- İnceleme Aşamasındaki Ürün Bildirimlerinde;
1- Ürün bildirimine eklenmeyen belgeler, beyan edilen bilgi ve belgelerde yazım hataları olması ve/veya beyan edilen bilgi ve belgelerde ilgililer tarafından değişiklik talep edilmesi durumunda, İl Müdürlüğünce en fazla iki kez iade edilir.
C- Onaylanmış Ürün Bildiriminde:
1- Beyan edilen GTİP'in değişecek olması durumunda,
2- Ürün adının ve markasının eksik veya hatalı girilmesi durumunda,
3- Bileşen listesinde ve/veya etiketinde içeriğin azalan sırada verilmemesi durumunda,
4- Bileşen listesinde bileşenlerinde veya diğer bilgilerinde yazım hatası olması durumunda,
5- Ürünün kullanılacağı yere ilişkin beyanın değişecek olması durumunda,
6- Ürüne ilişkin etikette düzeltme yapılmak istenmesi durumunda,
7- Menşe ülkenin hatalı seçildiğinin beyan edilmesi durumunda,
8- Yanlış Üretici ve/veya ihracatçı adı ve adresi beyan edilmesi (bu durumda ilave belgeler dilekçe ekinde sunulacaktır) veya üretici firma beyanı yapılmayan bildirimlerde üretici firma bilgisinin eklenmek istenmesi durumunda,
9- İthalatçının birden fazla kaydı varsa (şubeleri vb.) ve asıl ithalatçı kaydı dışında farklı kayıt (şubeler vb.) üzerinden başvuru yapılması durumunda,
10- Ürün Sınıfının değişecek olması durumunda,