Söz konusu maddenin Bakanlığımıza verdiği bu yetkiye dayanılarak 211 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile fatura ve sevk irsaliyesinin ayrı belgeler olarak değil, isteyen mükellefler açısından “irsaliydi fatura” adı altında tek belge olarak düzenlenmesi ve kullanılması esası getirilmişti. Ayrıca aynı genel tebliğde, “irsaliydi fatura” uygulamasından faydalanmak isteyecek mükelleflerin kendi durumlarını dikkate alarak seçimlerini yapmaları ve bu usulü seçenlerin o takvim yılı sona ermeden fatura veya sevk irsaliyesini ayrı ayrı düzenleyemeyecekleri açıklanmış idi.
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Bilindiği gibi, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun mükerrer 257 nci maddesi ile vergi kayıp ve kaçağını önlemek amacıyla, tutulmakta olan defter ve belgelere ilave olarak tutulmasını veya düzenlenmesini uygun gördüğü defter ve belgelerin mahiyet, şekil ve ihtiva edeceği hususları belirlemeye, bunlarda değişiklik yapmaya Maliye Bakanlığı yetkili kılınmıştır.