Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı, yerli veya yabancı gerçek/tüzel kişilerin, yurt dışında kamu veya özel sektöre bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt ederek gerçekleştirdikleri yapım işlerinden elde edilen iş deneyim belgelerinin, Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin “Belgelerin sunuluş şekli” başlıklı 31 inci maddesinde düzenlenen şartları sağladığının tevsiki amacıyla EKAP’a kaydedilmesine ilişkin esas ve usulleri düzenlemektir.
Değişik fıkra: 24/03/2022-2022/DK.D-95
(2) Yönetmeliğin 43 üncü maddesi uyarınca Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Müşavirlikleri/Ataşelikleri tarafından düzenlenen belgeler bu Yönerge kapsamında EKAP’a kaydedilmez.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin Ek 1 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Değişik fıkra: 24/03/2022-2022/DK.D-95
Tanımlar
(1) Bu Yönergenin uygulanmasında 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 4 üncü maddesi ile Yönetmeliğin 3 üncü maddesindeki tanımlar yanında;
Değişik: Değişik 24/03/2022-2022/DK.D-95
a) Başkan Yardımcısı: Başkanlıkça görevlendirilen Daire Başkanlığının bağlı bulunduğu başkan yardımcısını,
Değişik bent: 23/1/2019-2019/DK.D-22
b) Daire Başkanlığı: Başkanlıkça görevlendirilen Daire Başkanlığını,
Değişik bent: 23/1/2019-2019/DK.D-22
c) Talep formu: Yabancı Ülkelerde Gerçekleştirilen İşlere Ait İş Deneyim Belgelerinin Kaydına İlişkin Talep Formunu,
d) Yönetmelik: Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliğini,
ifade eder.
Başvuru işlemleri
(1) Kayıt başvuruları iş deneyim belgelerini EKAP’a kayıt ettirmek isteyen belge sahipleri veya yetkili temsilcileri tarafından, EKAP üzerinden temin edilecek talep formu kullanılarak yapılır.
(2) Talep formuna kaydı istenen iş deneyim belgesi ile birlikte dayanak sözleşmesi, işin kabul tutanakları ve başvuru yapmaya yasal olarak yetkili olduğunu gösteren belgelerin eklenmesi zorunludur.
(3) Kayıt için sunulan iş deneyim belgesinin Yönetmeliğin 39 uncu maddesinin on altıncı fıkrasında yer alan hükme uygun olarak düzenlenmiş olması; ayrıca iş deneyim belgesi ile tercümesinin anılan Yönetmeliğin 31 inci maddesinde öngörülen usule uygun olarak sunulmuş olması gerekir.
(4) Sözleşme ve kabul tutanakları aşağıdaki yöntemlerle sunulabilir.
a) Belgelerin asılları ve tercümeleri
b) Noter onaylı örnekleri ve tercümeleri
c) Yönetmeliğin 31 inci maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkralarına göre sunum.
(5) Sözleşme ve kabul tutanaklarının asıllarının veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerinin yabancı dilde olmaları halinde tercümelerinin yeminli tercümanlarca yapılmış olması, yeminli tercümanın ad ve soyadı ile belgenin hazırlandığı dil aslından, belgeye sadık kalınarak tercüme edildiğini gösterir şerhi taşıyan asıllarının veya noter onaylı örneklerinin sunulması gerekmektedir. Bu tercümelerin Türkiye’de yapılması halinde, tercümelerde şerh dışında başka bir şart aranmaz. Yabancı ülkelerde yapılan tercümelerin ise şerh ile birlikte Yönetmeliğin 31 inci maddesinin dördüncü fıkrasına uygun tasdik edilmesi gerekmektedir.
(6) Sözleşmenin ve/veya kabul tutanaklarının aslının sunulduğu hallerde tasdik şartı aranmaz. Ancak bu belgelerin aslına uygunluğunun yabancı ülke noteri tarafından yapıldığı hallerde bu belgenin Yönetmeliğin 31 inci maddesine uygun olarak tasdik edilmesi zorunludur. Bu belgelerin aslına uygunluğunun Türkiye’de yapılması halinde başka şart aranmaz.
(7) Başvuru yapmaya yasal olarak yetkili olduğunu gösteren belgeler ile yabancı dilde olmaları halinde tercümelerinin Yönetmeliğin 31 inci maddesine uygun sunulması zorunludur.
Kayıt işlemleri
(1) Başvuru kapsamında sunulan belgelerin bu Yönergenin 4 üncü maddesine uygun olarak verilip verilmediğinin kontrolü Daire Başkanlığında görevli personel tarafından yapılır ve Daire Başkanının onayı ile kayıt için uygunluk değerlendirmesi tamamlanır.
(2) Bu Yönergenin 4 üncü maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca aslı sunulan veya talep üzerine asıl olduğu başvuru sahibince yazılı olarak beyan edilen belgelerin bir suretinin her sayfasına Daire Başkanlığı tarafından “ibraz edilenin aynıdır” şerhi düşülür. Bu suretler dosyasında muhafaza edilerek, belge asılları, talep üzerine başvuru sahibine iade edilir.
(3) Kayıt işlemi usulüne uygun olarak yapılan başvurunun Kurum kayıtlarına alındığı tarihten itibaren 15 gün içinde tamamlanır ve belge daha önce kaydedilmiş olsa dahi bu sürenin bitiminden sonra iş deneyimini tevsik için kullanılabilir.
(4) Talep formu ve eklerinde eksiklik olması, bu belgelerin çelişkili veya tereddüde yol açacak bilgiler içermesi, belgenin aslının sunulduğuna ilişkin başvuru sahibinin yazılı beyanına ya da Daire Başkanlığı tarafından ek bilgi veya belgelere ihtiyaç duyulması halinde, başvuru sahibine bildirimde bulunularak eksikliklerin tamamlanması ve başvurunun uygun hale getirilmesi istenir. Kayıt işlemi için öngörülen 15 günlük süre eksikliklerin tamamlanarak başvurunun uygun hale getirilmesinden sonra başlar. Yapılan değerlendirme sonucunda uygun görülmeyen belgeler kayıt edilmez ve bu durum gerekçeleri ile birlikte başvuru sahibine bildirilir.