- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Konsolide metin (Sürüm: 2)
No.: 16685
Kurum: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
Kabul Tarihi: 14.02.2018
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 14.02.2018
Son Değişiklik Tarihi: 15.08.2019
Bu Sürümün Yürürlük Tarihi: 15.08.2019
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatına tahsis edilmiş olan kamu konutlarının kurum personeline tahsis şekli, konutlarda oturma süresi, kira, bakım, onarım ve yönetimine ait usul, esas ve şartlar ile uygulamaya ilişkin diğer hususları tespit etmektir.
(1) Bu Yönerge, Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı merkez ve taşra teşkilatı personeline tahsis edilen kamu konutlarını ve bu konutlardan yararlandırılacak personeli kapsar.
(2) Bir bölümü kamu konutuna tahsis edilen hizmet binalarındaki konutlar hakkında da bu Yönerge hükümleri uygulanır.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 23/09/1984 tarihli ve 18524 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Konutları Yönetmeliği’ne dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergenin uygulanmasında;
a) Başkan: Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanını
b) Başkanlık: Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığını,
c) İl Müdürlüğü: Başkanlığın taşra teşkilatını oluşturan İl Afet ve Acil Durum Müdürlüklerini,
ç) Birlik Müdürlüğü: Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüklerini
d) Kiracı: Kendisine konut tahsis edilen personeli,
e) Yönetici: Konut blok ve gruplarında yakıtın temin, tedarik ve dağılımı ile diğer müşterek hizmetlerin düzenli bir şekilde yürütülmesi için, kiracılar tarafından kendi aralarında seçilen kişi veya kişileri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Konut Türleri ve Tahsis Usul ve Esasları
Konut türleri ve dağılımı
Başkanlık ve İl Müdürlüğü kamu konutları, tahsis esasına göre aşağıda belirtilen üç gruba ayrılır.
a) Görev tahsisli konutlar: Bu Yönergeye ekli (1) ve (2) sayılı cetvelde belirtilenlere, görevlerinin önemi ve özelliği ile yetki ve sorumlulukları gereği tahsis edilen konutlardır.
b) Sıra tahsisli konutlar: Bu Yönergeye ekli (4) sayılı cetvelde gösterilen puan durumu dikkate alınarak, belirtilen usul ve esaslara göre tahsis edilen konutlardır.
c) Hizmet tahsisli konutlar: Yönergeye ekli (3) sayılı cetvelde gösterilen ve normal çalışma saatleri ile sınırlandırılmaksızın, görev başında bulundurulması gerekli olan personel ile ilgili kanunlarca kendilerine zata mahsus taşıt tahsis edilen makam ve rütbe sahiplerinin makam şoförü, koruma görevlileriyle kapıcı ve kaloriferci gibi personel için ayrılan konutlardır.
Kamu konutu özelliği kazanma
(1) Mevcut konutlar, yetkili makamca konut türlerine göre belirlenip, bu amaçla kullanılmak üzere ayrımın yapılması ile Kamu konutu özelliğini kazanır.
(2) Konutların görev unvan gruplarına göre ne miktarda veya hangi oranda tahsis edileceği merkezde Başkanın onayı ile taşrada ise Valiliğin onayı ile tespit edilir.
(3) Birimler ve görev unvan gruplarına göre konut miktarlarının belirlenmesi aşağıda belirtildiği şekilde gerçekleştirilir.
(a) Başkanlığın merkez teşkilatının tasarrufundaki AFADEM yerleşkesinde bulunan görev ve hizmet tahsisli olarak ayrılan konutlar dışındaki kamu konutlarının %60’ı Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezinde görev yapan personele, %40’ı Başkanlıkta görev yapan personele tahsis edilir. Tahsisler Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi ve Başkanlık personeli kendi içerisinde sıralamaya tabi tutularak kendi içinde gerçekleştirilir. Bu tahsisten sonra Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi ya da Başkanlığa ayrılmış olan konutlardan boş kalanlar olduğu takdirde diğer gruptaki personele tahsis yapılabilir.
(b) Birlik Müdürlüğü bulunmayan illerde İl Müdürlüklerinin tasarrufundaki lojmanlardan sıra tahsisli konutların en az % 70’i arama kurtarma teknisyeni kadrosunda görev yapan personel için ayrılır. Ancak; arama kurtarma teknisyeni kadrosundaki personelin talepleri karşılandıktan sonra bu kadro için ayrılmış konutlardan boş kalan olursa bu konutlar diğer gruptaki personele tahsis edilebilir.
(c) Birlik Müdürlüğü bulunan İl Müdürlüklerinin tasarrufundaki kamu konutlarının % 20’si İl Müdürlüğü şubelerinde görev yapan personele, %80’i ise Birlik Müdürlüğünde görev yapan personele tahsis edilir. İl Müdürlüğü ve Birlik Müdürlüğünden yapılan konut talepleri kendi içinde yapılacak puanlamaya göre belirlenmiş kontenjanlar çerçevesinde gerçekleştirilir. Bu tahsisten sonra İl Müdürlüğü ya da Birlik Müdürlüğüne ayrılmış olan konutlardan boş kalanlar olduğu takdirde diğer gruptaki personele tahsis yapılabilir.
Görev tahsisli konutların tahsis şekli
(1) Görev tahsisli konutlar, Yönergeye ekli (2) sayılı cetvelde belirtilenler ile bu görevleri atamaya yetkili makamın onayı ile vekâleten yürütenlere, yetkili konut tahsis komisyonu tarafından tahsis edilir. Ancak (1) sayılı cetvelde gösterilen AFAD Başkanı ile (2) sayılı cetvelde gösterilen Başkan Yardımcısı, , Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi Müdürü, Afet ve Acil Durum Eğitim Merkezi Müdür Yardımcısı, İl Afet ve Acil Durum Müdürü ve Afet ve Acil Durum Arama ve Kurtarma Birlik Müdürüne yapılacak tahsiste ayrıca tahsis kararı alınmaz, atama kararı aynı zamanda tahsis kararı yerine geçer.