Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığının il düzeyindeki görevlerini planlamak, yönetmek, denetlemek, geliştirmek ve değerlendirmek, personelin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge; Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüklerinin görevlerini, çalışma usul ve esaslarını, İl Müdürlüklerine bağlı kuruluşların faaliyetlerinin yürütülmesine ve koordinasyona ilişkin esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 65, 66 ve 508 inci maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Alan Taraması: Kurum, kuruluş ve kişilerden gelen bilgiler dikkate alınarak sosyal hizmet faaliyet ve uygulamalarından yararlanacak aile ve bireylerin tespiti ile sosyal sorunların analizi amacıyla gerçekleştirilen veri ve bilgi toplama faaliyetini,
b) Bakan: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanını,
c) Bakanlık: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığını,
ç) İl Müdürü: Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürünü,
d) İl Müdürlüğü: Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünü
e) Risk Haritası: Alan taraması ile elde edilen ve paydaş kuramlardan sağlanan veri ve bilgilere dayalı olarak oluşturulan ve sosyal hizmet desteği sağlanmasını gerektiren konular bakımından sosyal risklerin; konular, gruplar ve yerleşim alanları itibarıyla ayrı ayrı gösterildiği, puanlama usul ve esasları kılavuz ile belirlenen ve her yıl güncellenen haritayı,
f) Şube/Birim: Şube Müdürlüğü kadrosu olan illerde Şube Müdürlüğünü, olmayan illerde oluşturulan/oluşturalacak birimi,
g) Taşra Teşkilatı: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı İl Müdürlüğü ve bağlı kuruluşlarını,
ğ) Bilişim Sistemleri: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından geliştirilen veya kullanılan ağ, donanım, kurumsal web siteleri ve yazılım sistemlerinin bütününü,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
(1) Bakanlık taşra teşkilatı il müdürlükleri ve il müdürlüklerine bağlı kuruluşlardan oluşur. İl Müdürlükleri; hizmetlerin niteliklerine göre kurulan şubeler, birimler ve birimlere bağlı bürolardan meydana gelir.
(2) Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüklerinde;
a) Aile ve Toplum Hizmetleri Şubesi/Birimi,
b) Çocuk Hizmetleri Şubesi/Birimi,
c) Engelli Hizmetleri Şubesi/Birimi,
ç) Yaşlı Hizmetleri Şubesi/Birimi,
d) Kadın Hizmetleri Şubesi/Birimi,
e) Sosyal Ekonomik Destek ve Sosyal Yardımlar Şubesi/Birimi,
f) Şehit Yakınları ve Gazi Hizmetleri Şubesi/Birimi,
g) Personel ve Eğitim Hizmetleri Şubesi/Birimi,
ğ) İdari ve Mali Hizmetler Şubesi/Birimi,
h) Hukuk Hizmetleri Şubesi/Birimi,
ı) Basın ve Halkla İlişkiler Şubesi/Birimi,
i) Bilgi Teknolojileri Şubesi/Birimi, kurulur.
(3) Şubelerin hizmetleri, ayrı ayrı veya birleştirilerek İl Müdürünün onayı ile İl Müdür Yardımcısı ve şube müdürlerinin sorumluluğunda yürütülür. İhtiyaca göre kurulacak birimlerin sayısı Bakanlıkça tahsis edilen kadro sayısına göre arttırılıp azaltılabilir.
(4) İdari ve Mali Hizmetler Şubesi/Birimi; Büyükşehir Belediyesi olan illerde idari ve mali işler şubesi/birimi olarak ayrılabilir ve görevler buna göre belirlenebilir.
Görevler
(1) Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğünün görevleri:
a) Aile bütünlüğünün korunması ve aile refahının artırılmasına yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini ve sosyal destek programlarım yürütmek,
b) Kadınların toplumsal hayatın tüm alanlarında hak, fırsat ve imkânlardan eşit biçimde yararlanmalarını sağlamak üzere; kadınlara yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek,
c) Engellilerin ve yaşlıların toplumsal hayata etkin biçimde katılmalarını sağlamak üzere; engellilere ve yaşlılara yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek,
ç) Şehit yakınları ile gazilere yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek,
d) Çocukların ve gençlerin sağlıklı gelişimini temin etmek üzere; çocuklara ve gençlere yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütmek,
e) Çocuğun, engelli ve yaşlıların öncelikle aile içinde yetiştirilmesi, bakımı ve desteklenmesi amacıyla aileyi eğitim, danışmanlık ve sosyal ekonomik desteklerle güçlendirmek,
f) Korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç birey ve aileleri tespit etmek, desteklemek ve gerekli hizmetlerden yararlanmasını sağlamak,
g) Kamu kurum ve kuruluşları, gönüllü kuruluşlar ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından yürütülen sosyal hizmet faaliyetlerinin, Bakanlıkça belirlenen ilke, usul ve standartlar çerçevesinde inceleme ve denetimini yapmak,
ğ) Sosyal hizmet faaliyetleriyle bunlardan yararlananlara ilişkin bilgileri, Bakanlıkça merkezî bir sistemde oluşturulacak veri tabanına işlemek, güncel tutmak ve güvenliğini sağlamak,
h) Birey ve ailelere yönelik eğitsel faaliyet ve projeler yürütmek, konferans, seminer ve benzeri etkinlikler düzenlemek; kültür ve sanat faaliyetlerini gerçekleştirmek,