Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
Bu İç yönergenin amacı, Başkanlıkta imzaya yetkili makamları belirlemek, verilen yetkileri belli ilke ve usullere bağlamak, alt kademelere yetki tanıyarak sorumluluk duygusunu geliştirmek, Başkana düşünme, politika belirleme ve önemli konularda daha sağlıklı karar almak için zaman kazandırmak, bürokratik işlemleri kısaltarak hizmetlerde sürat ve verimliliği artırmaktır.
Kapsam
Bu İç Yönerge; Başkan ve Başkan Yardımcıları ile Şube Müdürünün, Başkanlığın hizmet ve faaliyetlerine ilişkin imza yetkilerini ve bu yetkilerin tam ve etkin olarak kullanılmasına ilişkin ilke ve usulleri kapsar.
Hukuki dayanak
Bu İç Yönerge; 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 34 ve 35 inci maddeleri uyarınca Bakanlık Makamının 19/3/2007 günlü Oluru ile yürürlüğe giren "İçişleri Bakanlığı İmza Yetkileri Yönergesi"nin 16 ncı maddesine göre hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu İç Yönergede yer alan tanımlardan;
a) Bakan : İçişleri Bakanını,
b) Bakanlık : İçişleri Bakanlığını,
c) Başkan : Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanıın,
ç) Başkanlık : Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığını,
d) Başkan Yardımcısı : Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkan Yardımcısını,
e) Müsteşar : İçişleri Bakanlığı Müsteşarını,
f) Müsteşar Yardımcısı : İçişleri Bakanlığı Müsteşar Yardımcısını,
g) Şube : Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı şube müdürlüklerini,
ğ) Şube Müdürü : Başkanlıkta çalışan şube müdürünü,
ifade eder.
Yetkililer
Bu İç Yönerge ile imzaya yetkili makamlar aşağıdadır:
a) Başkan
b) Başkan Yardımcıları
c) Şube Müdürü
İlke ve Usuller
6.1- İmza yetkilerinin sorumlulukla, dengeli, tam ve doğru olarak kullanılması esastır.
6.2- Herhangi bir imza yetkisi devrinin yeniden düzenlenmesi, ancak bu İç Yönergede değişiklik yapılması ile mümkündür.
6.3- İmza yetkisi verilenler, yetki alanlarına giren konularla ilgili prensip kararı niteliği taşıyan ve Başkanlık politikasını ilgilendiren hususlar ile önemli gördükleri konu ve işlerde, imzadan önce veya işlem safhasında Başkana -varsa alternatif önerilerle birlikte- bilgi sunarlar ve Başkanın direktifine göre hareket ederler.
6.4- İmza yetkisinin kullanılmasında, hitap edilen makam ile konunun kapsam ve önemi dikkate alınır.
6.5- İmza yetkisi devredilen kişinin izin, hastalık, görev gibi nedenlerle bulunmadığı hallerde vekili imza yetkisini kullanır. Bilahare imzaya yetkili kişiye yapılan iş ve işlemlerle ilgili bilgi verilir.
6.6- Bu İç Yönerge doğrultusunda şubeler kendi aralarında şube amiri imzasıyla yazışma yapabilirler.
6.7- Yazılar varsa ekleriyle birlikte, evveliyatı olanlar veya incelenmeyi gerektirenler ise dosyasıyla birlikte imzaya gönderilir. Yazı ekleri başlıklı, ek numaralı ve tasdikli olur.
6.8- Bu Yönergede devredilmeyen imza yetkisi Başkan tarafından kullanılır.
6.9- Yazışmalarda karşılıklılık ilkesi esas olup, imza yetkisinin kullanımı sırasında makamların astlık - üstlük durumları gözetilir.
6.10- İmza yetkisinin verilmesine ve kaldırılmasına ilişkin teklifler, ilgili Başkan Yardımcılarının talepleri dikkate alınarak Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü tarafından yapılır.
6.11- Bu İç Yönerge ile Başkan adına imza yetkisi kullanılırken "Daire Başkanı adına” (Daire Başkanı a.) ibaresi kullanılır. Yetki devri yapılanın yerine imza yetkisini kullanan vekil için de bu İç Yönergenin 6.5 nolu maddesinde belirtilen usul geçerlidir.
6.12- Bu İç Yönerge ile devredilen imza yetkileri gerektiğinde Başkan tarafından kullanılabilir.
Sorumluluk
7.1- Bu İç Yönerge ile verilen yetkilerin tam ve doğru olarak kullanılmasından, uygulamanın İç Yönergeye uygunluğunun denetiminden Başkan, Başkan Yardımcıları ve Şube Müdürü; evrakın muhafazasının temininden ilgili görevli sorumludur.
7.2- Evrak ve belgelerde paraf ve imzası bulunan her kademedeki memur ve amirler attıkları paraf ve imzadan müştereken ve müteselsilen sorumludur.
İKİNCİ BÖLÜM
İmza Yetkileri
Başkanın İmzalayacağı Yazılar
8.1- Cumhurbaşkanlığınca yapılan bir işlem çerçevesinde işin mahiyeti ya da ivediliğine göre Başkanlıktan bilgi istenmesi durumunda yazılan cevabi yazılar,
8.2- Yeni bir hak ve yükümlülük doğurmayan, Bakanlığın takdirini gerektirmeyen ve bir direktif niteliği taşımayan yazılar,
8.3- TBMM tarafından gönderilen soru önergelerine verilecek cevaba esas olmak üzere, ilgili birimlerden bilgi, belge, görüş ve değerlendirme talep yazıları,
8.4- Başbakanlık ve Bakanlıklar tarafından gönderilen mevzuat tasarıları ile yasama organı üyelerince hazırlanan kanun teklifleri hakkında Bakanlık görüşünün oluşturulması için ilgili birimlerden gerekli bilgi ve görüş isteme yazıları,