Resmi Gazete Dışındaki Kaynak
Kurum:
İçişleri Bakanlığı
Kabul Tarihi:
03.03.2014
Yürürlüğe Giriş Tarihi:
03.03.2014
Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak, Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı ve kapsamı; İçişleri Bakanlığı tarafından 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 3’üncü maddesinin (b) bendi kapsamında yapılacak ihalelere ilişkin olarak çıkarılan 2010/87 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesine ekli Esasların 34’üncü maddesinde belirtilen; sözleşme yapılmasında isteklinin ve İdarenin görev ve sorumluluğu, ihalenin veya alımın sözleşmeye bağlanması, sözleşmeye davet, İdare tarafından şikâyetlerin incelenmesi, ek sözleşme düzenlenmesi, denetim, muayene ve kabul işlemleri ile yapım işlerine ilişkin esasları düzenlemektir.
Dayanak
(1) Bu Yönerge 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanuncun 33’üncü maddesi ile 22 Şubat 2010 tarih ve 27501 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 1 Şubat 2010 tarih ve 2010/87 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesinin eki Esasların 34’üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen tanımlar, 4734 sayılı Kanun ile 2010/87 sayılı Bakanlar Kurulu Kararnamesine ekli Esaslarda geçen tanımlar ile aynı anlamı taşımaktadır.
İKİNCİ BÖLÜM
Sözleşmeye Davet
Sözleşmeye davet
(1) 2010/87 Sayılı Kararnamenin eki Esaslardın “Kesinleşen ihale kararının bildirilmesi” başlıklı 24’ üncü maddesinde belirtilen sürelerin bitimini, ön mali kontrol yapılması gereken hallerde ise bu kontrolün tamamlandığı tarihi izleyen günden itibaren üç gün içinde, ihale üzerinde bırakılan istekliye, tebliğ tarihini izleyen on gün içinde kesin teminatı vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir. Yabancı istekliler için bu süreye on iki gün ilave edilir. Sözleşmenin imzalanacağı tarihte, ihale üzerinde kalan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit edilmesi zorunludur.
(2) 2010/87 Sayılı Kararnamenin eki Esaslar’ın 24’üncü madde hükmü gereğince özellikli durumlarda ve gerekçe belirtmek suretiyle Bakan onayı ile geçici ve kesin teminat alınmamasına karar verilmiş hizmet ihalelerinde sözleşmeye davet, kesin teminat istenilmeksizin birinci fıkra hükümlerine göre yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sözleşme Yapılmasında İsteklinin ve İdarenin Görev ve Sorumluluğu
İsteklinin görev ve sorumluluğu
(1) İhale üzerinde kalan istekli, 2010/87 Sayılı Kararnamenin eki Esaslar’ın “Geçici ve kesin teminat” başlıklı 12’nci maddesine göre kesin teminatı vererek, 24’üncü madde hükmü gereğince kesin teminat alınmaması yönünde karar verilmiş ise kesin teminat vermeksizin sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Sözleşme imzalandıktan hemen sonra varsa geçici teminat iade edilir.
(2) Bu zorunluluklara uyulmadığı takdirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin varsa geçici teminatı gelir kaydedilir. Bu durumda İdare, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif fiyatının ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, bu teklif sahibi istekli ile de bu Yönerge hükümlerine ve 2010/87 Sayılı Kararnamenin eki Esaslar çerçevesinde sözleşme imzalayabilir. Ancak, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli ile sözleşme imzalanabilmesi için, bu istekliye, 4’ üncü maddede belirtilen on günlük sürenin bitimini izleyen üç gün içinde aynı maddede belirtilen şekilde tebligat yapılır.
(3) Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin de on gün içinde sözleşmeyi imzalamaması durumunda ise, alınmış ise geçici teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
İdarenin görev ve sorumluluğu
(1) İdare, 4’üncü ve 5’inci maddelerde yazılı süre içinde sözleşme yapılması hususunda kendisine düşen görevleri yapmakla yükümlüdür. İdarenin bu yükümlülüğü yerine getirmemesi halinde istekli, sürenin bitmesini izleyen günden itibaren en geç beş gün içinde, on gün süreli bir noter ihbarnamesi ile bildirmek şartıyla taahhüdünden vazgeçebilir. Bu takdirde varsa geçici teminat geri verilir ve istekli teminat vermek için yaptığı belgelendirilmiş giderleri istemeye hak kazanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İhalenin Sözleşmeye Bağlanması
İhalenin sözleşmeye bağlanması
(1) Yapılan bütün ihaleler bir sözleşmeye bağlanır. Sözleşmeler İdarece hazırlanır ve ihale yetkilisi ile yüklenici tarafından imzalanır. Yüklenicinin ortak girişim olması halinde, sözleşmeler ortak girişimin bütün ortakları tarafından imzalanır. İhale dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere tescili ve onaylatılması zorunlu değildir.
(2) İhale dokümanında belirtilen şartlara aykırı sözleşme düzenlenemez.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Şikâyetlerin İncelenmesi
İhalelere yönelik başvurular
(1) İdare ve ihale komisyonları, ihalelerin bu Yönerge hükümlerine ve 2010/87 sayılı Kararname Eki Esaslara uygun olarak yapılması hususunda tedarikçi veya hizmet sunucusuna karşı sorumludur. İhale sürecindeki hukuka aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına veya zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden istekli olabilecek adaylar veya istekliler hukuka aykırı olduğunu düşündükleri işlem veya eylemin gerçekleşmesinden itibaren beş gün içerisinde İdareye şikâyet başvurusunda bulunabilirler. Bu şikâyetler, sadece ihaleyi yapan İdareye yapılır. İdarenin çözemediği anlaşmazlıklar için ayrıca Kamu İhale Kurumuna başvurulamaz. Anlaşma sağlanamaması halinde ise anlaşmazlık konusu, Türkiye Cumhuriyeti Mahkemelerinde dava konusu yapılabilir. Bu husus ihale dokümanında belirtilir.