Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç ve Kapsam
(1) Bu Yönergenin amacı, basın ve halkla ilişkiler şubelerinin görev ve yetkileri ile bu şubelerde görev yapan personelin çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Dayanak
(1) Bu Yönerge; 10/07/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 301 inci ve 324 üncü maddesi ile 18/11/2012 tarihli ve 28471 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliğinin 22/B maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar ve kısaltmalar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
b) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
c) Basın ve halkla ilişkiler yetkilisi: Merkezde birim amirinin görevlendireceği daire başkanını; taşrada ise millî eğitim müdürünün görevlendireceği il müdür yardımcısı/şube müdürünü,
ç) Başvuru: Bakanlığa, 01/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ile 09/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında dijital ortamda, çağrı yoluyla ya da fiziki ortamda gönderilen dilekçeleri,
d) Başvuru sahibi: Başvuru oluşturan gerçek veya özel hukuk tüzel kişisini,
e) Birim: Merkez teşkilatındaki hizmet birimlerini,
f) Birim amiri: Merkez teşkilatındaki hizmet birimlerinin amirlerini,
g) Cevap onay yetkilisi: Kullanıcı veya koordinatör tarafından hazırlanan cevapların uygunluğunu kontrol ederek onaylayan basın ve halkla ilişkiler yetkilisini,
ğ) CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezini,
h) Çağrı: MEBİM aracılığıyla yapılan sesli arama başvurusunu,
ı) Dijital ortamda başvuru: MEBİM ile Bilgi edinme ve CİMER üzerinden yapılan elektronik başvuruyu,
i) Fiziki ortamda başvuru: Başvuru sahibi tarafından şahsen, faks veya posta yoluyla yapılan başvuruyu,
j) Koordinatör: Birim ve il müdürlüklerinde basın ve halkla ilişkiler yetkilisine bağlı görev yapan; medya iletişim ve medya takip süreçlerini koordine eden; başvurulara cevap hazırlayan, onaya gönderen, sevk, takip ve kontrol eden personeli,
k) Kullanıcı: Başvurulara cevap hazırlayan, onaya gönderen, başvuruları sevk eden personeli,
l) MEBİM: Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezini,
m) Medya: Televizyon, gazete, internet, sosyal medya, radyo, dergi vb. kitle iletişim araçlarının tümünü,
n) Medya talebi: Birim veya müdürlüğün faaliyetlerine ilişkin ulusal, yerel ve dijital medyadan gelen; bilgi, röportaj, demeç, çekim vb. taleplerini,
o) Millî Eğitim Müdürü: İl/ilçe millî eğitim müdürünü, ö) Müdürlük: İl/ilçe millî eğitim müdürlüklerini,
p) Müşavirlik: Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğini,
r) Şube: Müdürlüklerdeki basın ve halkla ilişkiler şubesini, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Şubelerin Amacı ve Temel İlkeler
Şube
(1) Müdürlüklerde şube kurulur.
(2) Birimlerde şube kurulmaz, Yönerge kapsamındaki iş ve işlemler birim amirinin belirleyeceği bir daire başkanlığı tarafından yürütülür.
Şubelerin amacı
(1) Bakanlığın kurumsal kimliğine uygun bir iletişim stratejisi oluşturmak ve iş süreçlerini bu temelde yürütmek.
(2) Her türlü medya, yayın, paylaşım ve etkileşim sürecini yakından izlemek, değerlendirmek, ilgili makamları ve gerektiğinde kamuoyunu bilgilendirmek. Basınla ilişkileri düzenlemek/geliştirmek; basın mensuplarının çalışmalarına destek olmak. Bakanlık ile vatandaş arasındaki iletişiminin etkin yönetimi için gerekli çalışma ve düzenlemeleri yapmak ve yürütmek.
(3) Başvurulara; etkin, verimli, hesap verilebilir, beyanı ve memnuniyeti esas alan; eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkeleri temelinde demokratik ve şeffaf bir yönetim anlayışı gereği işlem yapmak.
(4) Birim ve müdürlüklerin kendi hizmet alanlarında mevzuatta yer alan usul ve esaslara uygun olarak hizmet kalitesini artırmak, bilgi edinme ve dilekçe haklarının etkin ve verimli kullanılmasını sağlamak, başvuru hakkının kullanılmasını kolaylaştırmak, başvuruların çözüme ulaştırılmasını sağlamak, cevaplama sürelerini düşürmek, cevap içeriklerinin niteliğini ve vatandaş memnuniyetini artırmak, başvurulara ilişkin verileri korumak, işlemek, eğitim politikası ve strateji geliştirme sürecine yardımcı olmak.
Temel ilkeler
(1) Hizmetlerin yürütülmesinde;
(a) 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 09/06/2004 tarihli ve 5187 sayılı Basın Kanunu, 24/03/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 27/04/2004 tarihli ve 25445 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Bilgi Edinme Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik çerçevesinde yürütülmesi,