- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
No.: 98249554
Kurum: Millî Eğitim Bakanlığı
Kabul Tarihi: 06.03.2024
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 06.03.2024
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün teşkilatı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki, sorumluluk ve çalışma esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığı Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün teşkilatı ile yönetici ve diğer personelin görev, yetki, sorumluluk ve çalışmalarına ilişkin usul ve esasları kapsar.
(1) Bu Yönerge, 14/06/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ile 10/07/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’ne dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede yer alan;
a) Amir: Her personelin kadro ve görev ünvanına göre kendisinden üstteki kadro ve görevlerde bulunan yetkiliyi,
b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
c) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
ç) CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezini,
d) Daire Başkanı: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görevli daire başkanlarını,
e) Genel Müdür: Destek Hizmetleri Genel Müdürünü,
f) Genel Müdürlük: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,
g) Koordinatör: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü daire başkanlıkları bünyesinde belirli işlerde koordinasyon yapmakla görevlendirilen personeli,
ğ) Kuruluş: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Bakanlık taşra kuruluşunu,
h) MEBİM: Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezini,
ı) Şube Müdürü: Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görev yapan şube müdürünü ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
(1) Genel Müdürlük; aşağıda yer alan özel büro, daire başkanlıkları ve bağlı kuruluşlardan meydana gelir.
a) Ders Kitapları, Kültür Eserleri ve Yayımlar Daire Başkanlığı
b) Eğitim Müzeleri, Kütüphaneler ve Öğretmenevleri Daire Başkanlığı
1) 1. Akşam Sanat Okulu (Genel Depo) Müdürlüğü
2) Başkent Öğretmenevi ve Akşam Sanat Okulu Müdürlüğü
c) İdari İşler Daire Başkanlığı
ç) İşletmeler Daire Başkanlığı
1) Ders Aletleri Yapım Merkezi (2. Akşam Sanat Okulu) Müdürlüğü
2) Devlet Kitapları Döner Sermaye Müdürlüğü
3) Millî Eğitim Basımevi Müdürlüğü
4) Millî Eğitim Bakanlığı Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü
d) İşyeri Sağlık ve Güvenlik Birimi Daire Başkanlığı
e) Mali Hizmetler Daire Başkanlığı
f) Öğrenci Taşıma Hizmetleri Daire Başkanlığı
g) Satın Alma Daire Başkanlığı
Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri
(1) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün görev ve yetkileri 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 318. maddesine göre şunlardır;
a) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri çerçevesinde, kiralama ve satın alma işlerini yürütmek, temizlik, güvenlik, aydınlatma, ısınma, onarım, ulaşım, taşıma vb. hizmetleri yapmak veya yaptırmak,
b) Bakanlığın taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek,
c) Bakanlığın genel evrak ve arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek,
ç) Ders kitaplarını, kaynak ve yardımcı eğitim dokümanlarını, ders ve laboratuvar araç ve gereçleri ile basılı eğitim malzemelerini, makine, teçhizat ve donatım ihtiyaçlarını temin etmek,
d) Döner sermaye işletmesi kurmak ve Bakanlığa bağlı döner sermaye işletmeleri ile ilgili işleri yürütmek,
e) Bakanlığa ait öğretmenevi ve akşam sanat okulu, misafirhane ve benzeri sosyal tesislere ilişkin usul ve esasları belirleyerek her türlü iş ve işlemleri yürütmek,
f) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Genel Müdürlük Özel Büro
(1) Özel Büronun görevleri şunlardır;
a) Genel Müdürün emir yazılarını hazırlamak, ilgili başkanlıklara ve personele iletmek,
b) Genel Müdürlük makamı ile daire başkanlıkları ve Genel Müdürlüğe bağlı kurumların personeline ait iş ve işlemlerinin yürütülmesinde koordinasyonu sağlamak,
c) Genel Müdürlük personelinin idari, mali ve özlük işlemlerine ilişkin konularla ilgili olarak;
1) Genel Müdürlüğün kadro durumuna göre personel ihtiyacını takip etmek, gerekli iş ve işlemleri yürütmek,
2) Personelin özlük hakları, ödül ve disiplin vb. iş ve işlemleri yürütmek,
3) Personelin kişisel dosyalarını tutmak, izin (yıllık, hastalık, mazeret, ücretsiz vb.) iş ve işlemlerini yürüterek Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemi’ne (MEBBİS) işlemek,
4) İş hacmine göre diğer birimlerle koordineli olarak personelin birimlere dağılımını sağlamak,
5) Genel Müdürlük personelinin maaş, terfi, yolluk vb. ödemelerine ilişkin her türlü ödeme, tahsilat, icra, borç işlemlerini yürütmek,
ç) Bakanlık personeline ait banka promosyonu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
d) Birim faaliyet raporu ile yıllık iş takvimini başkanlıklarla koordinasyonu sağlayarak hazırlamak,