Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Millî Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünün teşkilatını, çalışma usul ve esaslarını, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığı Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünün teşkilatı, işleyişi, görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 314 ve 326 ncı maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Millî Eğitim Bakanını,
b) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını,
c) CİMER: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezini,
ç) Çalışma grubu: Daire başkanlıkları bünyesinde oluşturulan çalışma grubunu,
d) Çalışma grubu sorumlusu: Daire başkanlıkları bünyesinde oluşturulan çalışma grubunun sorumlusunu,
e) Daire başkanı: Genel Müdürlükte görevli daire başkanını,
f) Dış temsilcilik: Türkiye Cumhuriyeti büyükelçiliğini, başkonsolosluğunu, konsolosluğunu,
g) DYS: Doküman Yönetim Sistemini,
ğ) Genel Müdür: Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürünü,
h) Genel Müdürlük: Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğünü,
ı) MEBBİS: Millî Eğitim Bakanlığı Bilişim Sistemlerini,
i) MEBİM: Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezini,
j) Öğrenci: 1416 sayılı Kanun kapsamında öğrenim gören resmî burslu, kısmi resmî burslu ve resmî burssuz öğrenciyi,
k) REBUS: Resmî Burslu Öğrenci Sistemini,
l) YLSY: Yurt Dışına Öğrenim Görmek Amacıyla Gönderilecek Öğrencileri Seçme ve Yerleştirme Sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
(1) Genel Müdürlük, özel büro ve aşağıdaki daire başkanlıklarından oluşur:
a) İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı,
b) İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanlığı,
c) Öğrenim Sonrası İşlemler Daire Başkanlığı,
ç) Planlama ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı,
d) Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı,
e) Yurt Dışı Eğitim Daire Başkanlığı,
f) Yükseköğretim Daire Başkanlığı.
Çalışma grupları
(1) İş ve işlemlerin mahiyetine göre tasnif edilerek verimli ve etkili bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla daire başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile daire başkanlıkları bünyesinde çalışma grupları oluşturulabilir.
(2) Çalışma grubu sorumluları, ilgili daire başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile görevlendirilir.
(3) Çalışma grubu sorumluları, tevdi edilen görevleri yerine getirmekten, grubun çalışmalarında sevk ve idareyi sağlamaktan daire başkanına karşı sorumludur. Çalışma grubundaki diğer personelin çalışma grubu sorumlusuyla koordineli ve iş birliği içinde çalışması esastır.
Genel Müdürlük
(1) Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a) Yükseköğretime giriş sistemine ilişkin usul ve esasların belirlenmesinde ilgili birim, kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak,
b) Yükseköğretim Kanunu ile Bakanlığa verilmiş olan görev ve sorumlulukları yerine getirmek,
c) Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun hükümlerine göre yurt dışına yükseköğrenim görmek amacıyla gönderileceklerin sayısı, eğitim alanları, gönderileceklerde aranacak nitelikler, yurt dışındaki öğrenim çalışmaları ve istihdamlarının sağlanması ile ilgili işleri yürütmek ve koordinasyonu sağlamak,
ç) Yurt dışında bulunan vatandaşlarımızın eğitim ve öğretim hizmetlerini yürütmek, yurda dönüşlerinde eğitim sistemimize uyumlarını sağlamak amacıyla gerekli tedbirleri almak,
d) Bakanlığın yurt dışındaki okul ve kurumlarının eğitim ve öğretim programlarını, ders kitaplarını, eğitim araç ve gereçlerini hazırlamak veya hazırlatmak ve Talim ve Terbiye Kurulunun görüşüne sunmak,
e) Bakan tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı
(1) İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Genel Müdürlük personelinin maaş, vekâlet, geçici görev yolluğu, fazla mesai, icra, nafaka, vergi muafiyeti vb. mali iş ve işlemleri ile yargılama gideri, avukat vekâlet ücreti, tazminat vb. yasal giderlere yönelik ödeme işlemlerini yapmak,
b) Genel Müdürlük personelinin atama, görevlendirme, izin, nakil, terfi, emeklilik, istifa, ödül ve disiplin, mal bildirimi, SGK tescil vb. tüm özlük iş ve işlemlerini yürütmek; bunlara ilişkin MEBBİS ve ilgili diğer modüllere gerekli veri girişlerini yapmak,
c) Yurt içi ve yurt dışı görevlendirmelere yönelik Makam Oluru alınmasına ilişkin iş ve işlemleri koordine etmek,
ç) Genel Müdürlüğün insan kaynakları planlamasını yapmak ve ihtiyaç duyulan personelin sağlanmasına dönük çalışmalar yapmak,