Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu merkez teşkilatının görevleri ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu hizmet birimleri ile daire başkanlıklarını ve bu birimlerde görevli personeli kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 7/3/2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Görevleri İle Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin üçüncü fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Birlik: Kamu Hastaneleri Birliğini,
b) Kurum: Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumunu,
c) Kurum Başkanı: Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkanını,
ifade eder.
Kurum teşkilatı
(1) Kurum merkez ve taşra teşkilatından meydana gelir. Merkez teşkilatı hizmet birimleri ve daire başkanlıklarından oluşur.
Hizmet birimleri ve görevleri
(1) Kurum merkez teşkilatı hizmet birimleri, başkan yardımcılıkları, hukuk müşavirliği, denetim hizmetleri daire başkanlığı ve strateji geliştirme daire başkanlığından meydana gelir.
(2) (13/03/2014 tarihli ve 52264 sayılı Bakan Onayı ile değişik) Kurum başkan yardımcılıkları;
a) Tıbbî Hizmetler Kurum Başkan Yardımcılığı
b) Mali Hizmetler Kurum Başkan Yardımcılığı,
c) İzleme, Ölçme ve Değerlendirme Kurum Başkan Yardımcılığı,
ç) İnsan Kaynakları Kurum Başkan Yardımcılığı,
d) Destek ve İdari Hizmetler Kurum Başkan Yardımcılığı, şeklinde hizmet birimleri olarak teşkilatlandırılmıştır.
(3) Başkan yardımcılıkları ve diğer hizmet birimleri 7/3/2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Görevleri İle Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelikte belirtilen görevleri ifa eder.
(4) Hizmet birimleri doğrudan Başkana bağlı olarak faaliyet gösterir.
İKİNCİ BÖLÜM
Daire Başkanlıkları ve Görevleri
Daire başkanlıklarının dağılımı
(1) Denetim Hizmetleri Daire Başkanlığı ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı hariç diğer daire başkanlıkları ilgili başkan yardımcılığı bünyesinde kurulur ve başkan yardımcısına bağlı olarak faaliyet gösterir.
Tıbbî Hizmetler Kurum Başkan Yardımcılığı daire başkanlıkları
(1) (13/03/2014 tarihli ve 52264 sayılı Bakan Onayı ile değişik) Tıbbî Hizmetler Kurum Başkan Yardımcılığının daire başkanlıkları ve görevleri şunlardır.
a) Sağlık Tesisleri Daire Başkanlığı (13/05/2015 tarihli ve 7656 sayılı Bakan Onayı ile değişik):
1) Birliklerin kurulması, faaliyet bölgelerinin belirlenmesi işlemlerini yürütmek ve koordinasyonunu sağlamak.
2) Birliklerin genel politika, hedef ve stratejiler doğrultusunda yönetilmesini ve işletilmesini sağlamak.
3) Hastanelerin açılması, işletilmesi, birleştirilmesi, ayrılması, nakledilmesi, kapatılması, isim değişikliği ve benzeri işlemleri yürütmek.
4) Hastanelerin hizmet rollerinin ve yatak sayılarının belirlenmesi ile ilgili işlemleri yürütmek.
5) Birliklerin ve hastanelerin grubunu tayin etmek ve grup değişikliği işlemlerini yürütmek.
6) Hastanelerin personel, tıbbi cihaz ve donanım ihtiyaçlarının tespiti, temini ve tahsisi konusundaki çalışmalara destek vermek.
7) Sağlık turizmi uygulamalarının geliştirilmesine yönelik düzenlemeler yapmak, ilgili kurulularla koordinasyon sağlamak.
8) Ağız ve diş sağlığı hizmet birimleri için standart oluşturmak ve bu birimlerin standartlara uygun olarak kurulmasını ve işletilmesini sağlamak.
9) Ağız ve diş sağlığı hizmet birimlerinin açılması, birleştirilmesi, ayrılması, faaliyete geçme sürecinin takibi, nakli, kapatılması, isim değişikliği, kapasite artırımı /azaltılmasına yönelik taleplerin ve projelerin değerlendirmesi ve benzeri işlemleri yürütmek, bu birimlerde çalışan personele yönelik düzenlemeler yapmak.
10) Ağız diş sağlığı hizmeti ile ilgili birimlerin çalışmalarını izlemek, incelemek, değerlendirmek, hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak.
11) Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek. 12)Özellikli planlama gerektiren hizmet birimleri dışındaki diğer birimleri kurmak, tescil iş
ve işlemlerini yürütmek.
13) Kurum başkan yardımcısı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
b) Müşterek Sağlık Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) Sağlık kuruluşları bünyesindeki evde sağlık hizmetleri, toplum temelli ruh sağlığı hizmetleri, palyatif bakım hizmetleri, obezite, AMATEM gibi toplum temelli sağlık hizmetlerinin planlamalara uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
2) Hizmetin yürütülmesinde ilgili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon sağlamak ve işbirliği yapmak.
3) Kurum başkan yardımcısı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.