Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; Sosyal Güvenlik Kurumu personeli kimlik kartı işlemlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
(1) Sosyal Güvenlik Kurumu merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personel ile Kurumda çalışmakta iken emekliye ayrılanları kapsar.
Dayanak
(1) 15/04/2011 tarihli ve 27906 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2 Seri No’lu Kamu Personeli Genel Tebliği ve Sosyal Güvenlik Kurumu Merkez Teşkilatı Çalışma Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,
b) Başkan: Kurum Başkanını,
c) Birim: Başkanlık merkez ve taşra teşkilatı birimlerini,
ç) Emekli: Kurumda çalışmakta iken emekliye ayrılan personeli,
d) Personel: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinde sayılan statüde istihdam edilen personeli,
e) Sözleşmeli uzman ve sözleşmeli bilişim uzmanı: 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanunun 28 inci maddesi gereğince, sözleşmeli uzman ve sözleşmeli bilişim uzmanı personelini,
ifade eder.
Personel kimlik kartı ve emekli tanıtım kartı düzenleme yetkisi
(1) Bu Yönerge kapsamındaki personel kimlik kartı ile ilgili iş ve İşlemleri yürütmeye, Personel Daire Başkanlığı yetkilidir.
Personel kimlik kartı ve emekli tanıtım kartının özellikleri
(1) Personel kimlik kartı (Ek:2) ve emekli tanıtım kartının (Ek:3) tipi, rengi, şekil ve ölçüleri, içeriği ve güvenlik unsurları gibi görsel öğelerini belirlemeye Başkan yetkilidir.
(2) Personel kimlik kartlarına son 6 ay içinde çekilmiş renkli fotoğraf baskı yapılır.
Personel kimlik kartı ve emekli tanıtım kartı verilmesi
(1) Bu Yönerge kapsamında;
a) İlk defa atanan personele,
b) Kimlik kartını zayi eden personele,
c) Unvanı değişen personele,
ç) Nüfus bilgisinde değişiklik olan personele, personel kimlik kartı,
d) Emekliye ayrılan personele, emekli tanıtım kartı düzenlenir.
Personel kimlik kartı talebinde bulunma usulü ve düzenlenmesi
(1) Çalışan personelin kimlik kartı talepleri Yönerge eki Ek-'1de yer alan Personel Kimlik Kartı Talep Programı Kullanım Kılavuzundaki usul ile elektronik ortamda yapılır. Şahsi başvurular dikkate alınmaz.
(2) Kurumdan emekliye ayrılmış/ayrılacak personele, Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı/Nüfus Cüzdanı aslı, bir adet fotoğraf ve Ek:4’te yer alan talep formu ile emekli olduğu birimin personel servisi veya en yakın Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü personel servisine, birinci fıkrada belirtilen usul ile şahsen başvurmaları halinde, Personel Daire Başkanlığınca emekli tanıtım kartı düzenlenir ve teslim edilmek üzere başvuruda bulunduğu birime gönderilir.
Personel kimlik kartının yenilenmesinde uygulanacak esaslar
(1) Personel kimlik kartlarının her ne suretle olursa olsun zayi edilmesi, çalınması veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamaz hale gelmesi durumunda; kart sahibi tarafından 5 gün içinde görev yaptığı birime durumun dilekçe İle bildirilerek, bu Yönergenin 8 inci maddesinde belirtilen usule uygun olarak yeniden personel kimlik kartı talebinde bulunulur.
(2) Zayi olan personel kimlik kartının tüm yetkileri elektronik sistemden birimince iptal edilmesi sağlanarak kullanılamaz hale getirilir.
(3) Personel kimlik kartındaki fotoğrafın değiştirilmesinin istenmesi, kaybedilmesi veya kişisel kusur nedeniyle kullanılamayacak durumda olması halinde, personel kimlik kartı ve emekli tanıtım kartı yenileme bedeli olarak 20 TL (Yirmi) ücret tahakkuk ettirilir. Her mali yılbaşında Başkanlık onayı İle belirlenecek kart bedelinin, talepte bulunan kişi tarafından ödenmesi ve görev yaptığı veya emekli ise başvuruda bulunduğu ilgili birime ödeme belgesinin ibraz edilmesi şartıyla, yeniden personel kimlik kartı ya da emekli tanıtım kartı düzenlenir.
(4) Kartın verildiği tarihten itibaren bir yıl İçerisinde birden fazla yeniletenlerden, belirlenen kimlik kartı bedelinin % 20’si oranında fazla ücret tahakkuk ettirilir.
Personel kimlik kartlarının iadesi ve imha edilmesi
(1) Personel kimlik kartları,
a) Personel kimlik kartı teslim alınmadan, personelin görevinden ayrılış işlemleri gerçekleştirilmez.
b) Personelin unvanı ve nüfus bilgilerinin değişmesi halinde, yeniden personel kimlik kartı düzenlenir ve eski personel kimlik kartı geri alınır, birimlerince imha edilir.
(2) Personel kimlik kartlarını iade etmeyenlerin bu kartları geçersiz sayılarak durum Personel Daire Başkanlığına bildirilir.
(3) Zayi işlemi gördükten sonra bulunan personel kimlik kartları, personelin adı ve soyadı ile kart seri numarası bir tutanakla tespit edilmek suretiyle imha edilir.
Personel kimlik kartlarının elektronik sisteme tanıtılması