- Doküman Bilgileri
- İndirme seçenekleri
- Görüntüleme Ayarları
-
-
ᴀ⇣ Yazı karakterini küçült
Metnin ilk hali
Kurum: İçişleri Bakanlığı
Kabul Tarihi: 08.04.2016
Yürürlüğe Giriş Tarihi: 08.04.2016
Aşağıda bir kısmını gördüğünüz bu dokümana sadece Standart, Profesyonel veya Profesyonel + pakete abone olan üyelerimiz erişebilir.
Konu : Yönerge
BAKANLIK MAKAMINA
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan “Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yönergesi” ilişikte sunulmuştur.
Yönergenin onaylanarak yürürlüğe konulmasını takdirlerinize arz ederim.
Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yönergesi
BİRİNCİ KISIM
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı; Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartının tasarımı, temin veya üretim, başvuru, kişiselleştirme, dağıtım, teslim, imha, kimlik doğrulama yöntemi, biyometrik verilerin alınması, saklanması, kullanılması, silinmesi ile ilgili esasları belirlemek ve genel uygulamaya geçişi sağlamaktır.
Kapsam
(1) Bu Yönerge; Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı genel uygulamasında yapılacak iş ve işlemlere ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge, 14/2/1985 tarihli ve 3152 sayılı İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 10 uncu maddesi ile 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 41 inci maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergenin uygulanmasında;
a) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,
b) Biyometrik veri: Elektronik sistemler aracılığı ile kimlik tespit ve kimlik doğrulama işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak amacıyla alınan parmak izi, damar izi ve el ayasından elde edilen kişiye özgü verileri,
c) Biyometrik Veri Tabanı: Genel Müdürlükte ve İş Sürekliliği Merkezinde biyometrik verilerin saklandığı veri tabanını,
ç) Biyometrik Veri Yönetim Sistemi (BVYS): Biyometrik verilerin, karşılaştırılması ve yönetiminden sorumlu Genel Müdürlük ve İş Sürekliliği Merkezinde yer alan sistemi,
d) Çağrı merkezi: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü İletişim Merkezini,
e) Değerli kâğıtlar defteri: Kişiselleştirilmiş kimlik kartının adedi, seri numarası, günlük basım sayısı ve parasal değerinin gösterildiği elektronik ortamda tutulan defter kayıtlarını,
f) Dış Temsilcilik: Türkiye Cumhuriyeti Büyükelçiliği, Başkonsolosluğu ve Konsolosluğunu,
g) Genel Müdürlük: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünü,
ğ) Gezici Kayıt Terminali: Kimlik kartı başvurularının alınabilmesine olanak sağlayan ve başvuru işlemleri için gerekli cihazları içeren taşınabilir donanımı,
h) İmha tutanağı: Geri alınan kimlik kartının kime ait olduğunu, seri numarasını, imha edilme nedenini, kimlik kartının imha edildiğini gösteren ve yılı itibariyle tarih ve sayı sırasına göre elektronik ortamda tutulan kayıtları,
ı) İş Sürekliliği Merkezi: Genel Müdürlük tarafından verilen hizmetlerin iş sürekliliğini sağlayan yapıda Konya ilinde kurulmuş merkezi,
i) Kanun: 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununu,
j) Kart Erişim Cihazı (KEC): Biyometrik veri ve PIN ile kimlik doğrulaması yapabilen cihazı,
k) Kimlik Doğrulama Sertifikası: Kimlik kartında bulunan ve kimlik doğrulaması amacıyla kullanılan sertifikayı,
l) Kimlik Kartı: Kişinin Türk vatandaşı olduğunu ve aile kütüğüne kayıtlı bulunduğunu gösteren Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartını,
m) Kimlik Numarası: Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasını,
n) KİOSK: PIN değiştirme, PIN blokesi kaldırma, kişisel mesaj değiştirme ve kart kontrolü gibi işlemlerin yapıldığı cihazı,
o) Kişiselleştirilmemiş Kimlik Kartı: Kişinin kimliğine ilişkin bilgiler ile biyometrik veri ve sertifikaların yer almadığı ham kartı,
ö) Kurum: Genel Müdürlük dışındaki diğer kamu kurum ve kuruluşlarını,
p) MERNİS: Merkezî Nüfus İdaresi Sistemini,
r) Nüfus müdürlüğü: İlçe nüfus müdürlüğünü,
s) Sistem: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Sistemini
ş) Talep belgesi: Kimlik kartı başvurusunda düzenlenen belgeyi,
t) Vekâletname: Temsil yetkisini kapsayan noterden onaylı belgeyi,
u) Yonga: Kimlik bilgileri, biyometrik veriler ve sertifikalar gibi bilgilerin elektronik olarak tutulduğu kimlik kartında yer alan elektronik devreyi,
ü) Yönerge: Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı Yönergesini,
ifade eder.
İKİNCİ KISIM
Temel Esaslar
Görev ve yükümlülük
(1) Bakanlık, kimlik kartında yer alacak bilgiler ile kartın tasarımı, temini veya üretimi, basımı, dağıtımı, teslim yöntemi ve kişiselleştirilmesinde kullanılacak sistemi belirlemeye yetkilidir.
Temin ve muhafaza
(1) Kişiselleştirilmemiş kimlik kartları Genel Müdürlükçe temin ve muhafaza edilir.
Bedel alınmaması
(1) Kanuni süresi içinde veya 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu uyarınca Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu yetkililerince yapılan doğum bildirimleri sonucu düzenlenen kimlik kartlarından değerli kâğıt bedeli alınmaz.
(2) Hatalı üretim, yazım ve yonga arızası tespit edilen kartlar bedel alınmadan yenilenir.
Değerli kağıtlar defteri
(1) Değerli kağıtlar defteri 30/12/2006 tarihli ve 26392 (3.Mükerrer) sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Merkezi Yönetim Muhasebe Yönetmeliğinde öngörülen usul ve esaslara göre Genel Müdürlükte elektronik ortamda tutulur.