Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönerge, Sağlık Bakanlığı’nın bağlı kuruluşu olan Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü’nün merkez teşkilatını oluşturan birimlerin görevlerini, yetkilerini ve sorumluluklarını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Genel Müdürlüğün merkez teşkilatını kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönerge 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine, 26/9/2011tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerin Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnameye ve 7/03/2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Görevleri ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 15 nci maddesi gereğince düzenlenmiştir.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakan: Sağlık Bakanını,
b) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
c) Genel Müdür: Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürünü,
ç) Genel Müdürlük: Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünü,
d) Genel Müdürlük merkez teşkilatı: Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, Özel Kalem Birimi, hizmet birimi olarak daire başkanlıkları ile danışma ve denetim birimlerini,
e) Kadro standartları cetveli: Genel Müdürlüğün görevlerini etkin ve verimli bir şekilde yerine getirebilmesi için merkez hizmet birimlerinde gerekli kadroyu nitelik ve sayısal yönüyle gösteren çizelgeyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkez Teşkilatı, Görevler ve Yetkiler
Görevler
(1)Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü’nün görevleri şunlardır;
a) Uluslararası önemi haiz halk sağlığı risklerinin ülkemize girmesini önlemek amacıyla, uluslararası giriş noktaları ve bunların gümrüklü alanlarında gerekli her türlü sağlık tedbirini almak veya aldırmak, halk sağlığını etkileyecek etkenlere karşı alınacak kontrol önlemlerinin standardını belirlemek, belgelendirmek ve denetlemek.
b) Uluslararası giriş noktalarında hac, göç veya seyahat gibi toplu nüfus hareketlerinde gerekli sağlık tedbirlerini almak veya aldırmak, riskli cenazelerin yurda girişine izin vermek.
c) Malî yılbaşında, sağlık resmi tarifesini belirlemek, bu gelirler ve diğer sağlık gelirleri ile para cezalarının tarh, tahakkuk ve tahsil işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak, gelirlerinden ülke sağlık hizmetlerine katkı sağlamak.
ç) Uluslararası nakil vasıtalarının ve bu vasıtalarda görevli personelin sağlık şartlarını belirleyerek sağlık raporlarıyla ilgili iş ve işlemleri düzenlemek.
d) Görev alanı ile ilgili olarak Dünya Sağlık Örgütü, Uluslararası Denizcilik Örgütü, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü ve diğer ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yapmak.
e) Uluslararası önemi haiz halk sağlığı riski olan ülkelere giden insanlara seyahat sağlığı hizmeti vermek.
f) Ulusal ve uluslararası sularda seyir eden gemilere uzaktan sağlık yardımı ve desteği vermek.
g) Uluslararası giriş noktalarında yapılması gereken tüm sağlık hizmetleri, sağlık denetimleri ve çevre sağlığı işlemlerini yürütmek, usul ve esaslarını belirlemek.
ğ) Kurum personelinin atama, nakil, özlük, ücret, emeklilik ve benzeri işlemlerini yürütmek.
h) Kurum hizmetlerinin gerektirdiği her türlü satın alma, kiralama, bakım ve onarım, arşiv, idarî ve malî hizmetleri yürütmek.
Genel Müdür ve görevleri
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürü, Genel Müdürlüğün en üst amiridir. Genel Müdürlük hizmetlerini milli güvenlik ve sağlık politikalarına, kalkınma planlarına, yıllık programlara, ulusal ve uluslararası mevzuata uygun olarak yürütmek ve Genel Müdürlüğün faaliyet sahasına giren konularda diğer kurum ve kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla görevli olup, Sağlık Bakanı'na karşı sorumludur.
(2) Genel Müdür, emri altındakilerin faaliyet ve işlemlerinden sorumlu olup; merkez ve bağlı birimlerin faaliyetlerini, işlemlerini ve hesaplarını denetlemek veya denetletmekle görevli ve yetkilidir. Genel Müdürlüğü, her kademedeki idari makamlar ve yargı organları nezdinde temsil eder veya ettirir.
(3) Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilatında, hizmetin yürütülmesi ve etkinliği için çalışma düzenini belirler. Genel Müdürlük hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için Genel Müdürlük hizmetleri kapsamındaki yönerge ve alt mevzuatta gerekli değişiklik ve düzenlemeleri yapar. Hizmetin yürütülmesi konusunda yeni bir birime ihtiyaç duyulması halinde oluşturulmasına, ihtiyaç kalmaması halinde ise kapanmasına onay verir.