Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
Bu Yönergenin amacı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının teşkilatlanma, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
Bu yönerge Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının kuruluş, teşkilatlanma, görev ve çalışma düzenine ilişkin ilke ve kuralları kapsar.
Hukuki Dayanak
Bu Yönerge; 15 7 2018 tarih ve 30479 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum Ve Kuruluşlar İle Diğer Kurum Ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkındaki 4 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi’nin 622 ve 623 üncü maddeleri ve Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Görev-Yetki ve Sorumluluk Yönetmeliğinin 19 uncu maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
Bu Yönergede geçen;
a. AD : Aktif Dizini,
b. BİDB : Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığını,
c. Birim : Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Şube Müdürlüklerini,
ç. BGYS : Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini,
d. Daire Başkanı: Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı Daire Başkanını,
e. DNS : Alan Adı Sunucusunu,
f. DHCP : IP dağıtım Sunucusunu,
g. IP : İnternet Protokol adresi, ağdaki cihazların birbirleriyle iletişim kurmak ve veri alışverişinde bulunmak için kullandıkları benzersiz bir numaradır.
ğ. Kurum : Türkiye İş Kurumu
h. SMTP : e-posta iletim protokolünü,
ı. SUS : Sistem güncelleme sunucusunu, İfade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Görevler
Teşkilat
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı 5 (Beş) Şube Müdürlüğünden oluşur:
a. Destek Hizmetleri Şube Müdürlüğü
b. Yazılım Şube Müdürlüğü
c. Donanım Şube Müdürlüğü
ç. Ağ ve Sistem Yönetimi Şube Müdürlüğü
d. Proje ve Veri Yönetimi Şube Müdürlüğü.
Teşkilat Şeması
BİDB teşkilat şeması Ek-1’deki gibi belirlenmiştir. Teşkilat şeması Daire Başkanı tarafından onaylanarak personele duyurulur.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görevleri
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a. Kurumun bilgi işlem hizmetlerini yürütmek.
b. Kurumun internet sayfaları, elektronik imza ve elektronik belge uygulamaları ile ilgili teknik çalışmaları yapmak.
c. Kurum hizmetleriyle ilgili olarak diğer birimlerle işbirliği içinde veri tabanları oluşturmak ve bilgileri toplamak.
ç. Kurumun mevcut bilişim altyapısının kurulumu, bakımı, ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili işleri yürütmek, elektronik haberleşme güvenliğini sağlamak ve bu konularda görev üstlenen personelin bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak düzenli şekilde hizmet içi eğitim almalarını sağlamak.
d. Teknolojik gelişmeleri takip etmek, bilgi güvenliği ve güvenilirliği konusunun gerektirdiği önlemleri almak, politikaları ve ilkeleri belirlemek, kamu bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek.
e. Kurum bilişim hizmetlerinin yürütülmesine ilişkin ilkeleri ve politikaları belirlemek ve uygulamak,
f. Geliştirilecek hizmetlere yönelik donanım, uygulama yazılımı, veri iletişim ve alt yapı için gerekli tasarım ve kurulum çalışmalarına ait ihtiyaçlar belirlenerek planlamasını ve gerçekleştirilmesini sağlamak üzere gerekli çalışmaları yapmak,
g. Mevcut bilgisayar donanım, uygulama yazılımı, veri iletişimi, sistem yazılımını ve alt yapıyı çalışır durumda tutmak, bakım işlemlerini yapmak veya yapılmasını sağlamak,
ğ. Elektronik posta işlemlerini takip etmek ve devamlılığını sağlamak,
h. Bilişim teknolojileri konusundaki gelişme ve değişimleri takip ederek Genel Müdürlük bilişim personellerinin, Taşra Sistem Sorumlularının Bilgi Teknolojilerindeki gelişmelere bağlı olarak eğitim almalarını ve gerektiğinde vermelerini sağlamak.
ı. Diğer kurum ve kuruluşlarla elektronik ortamda entegrasyonlar yapmak suretiyle veri alışverişinde bulunmak veya bulunulmasını sağlamak,
i. Sistem üzerinden gönderilen kısa mesaj (SMS) hizmetlerinin kesintisiz çalışması için gerekli çalışmaları yapmak,
j. Mevzuattan kaynaklanan ve sistem üzerinde gerçekleştirilen her işlemin (loğların) kaydının tutulması için gerekli çalışmaları yapmak,
k. Bilişim teknolojileri konusundaki gelişme ve değişmeleri takip etmek,
l. Üst Yönetici tarafından verilen diğer görevlerle mevzuatta öngörülen benzeri nitelikteki görevleri yapmak
Daire Başkanının Görevleri
Daire Başkanının görevleri; bu yönerge ve ilgili mevzuatlar çerçevesinde Başkanlığa verilen görevlerin düzenli, hızlı, etkin ve mevzuata uygun yürütülmesini sağlamaya yönelik olmak üzere;
a. Her türlü düzenleyici tedbirleri almak, uygulamak ve uygulatmak
b. Disiplini ve birimler arası koordinasyonu tesis etmek,
c. Çalışmalara, personele ve hizmet donanımlarına yönelik denetimlerde bulunmak,