Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, KAPSAM, HUKUKİ DAYANAK VE TANIMLAR
Amaç
(1) Bu Yönergenin amacı, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün teşkilatını, görevlerini, çalışma esaslarını, görev tanımlarını ve işlem süreçlerini belirlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönerge, Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün teşkilatını, görevlerini, çalışma esaslarını, görev tanımlarını ve işlem süreçlerini kapsar.
Hukuki dayanak
(1) Bu Yönerge, 9 Temmuz 2018 tarihli ve 30473 3. mükerrer sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 703 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamesinin, 10 Temmuz 2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 1 numaralı ile 15 Temmuz 2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe giren 4 numaralı Cumhurbaşkanlığı Kararnamelerinin ilgili maddeleri ve bu kararnameler kapsamında İçişleri Bakanlığı ile 03 Ağustos 2018 tarihinde imzalanan protokole dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönergede geçen;
a) Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
b) Bakan: Çevre ve Şehircilik Bakanını,
c) Bakan Yardımcısı: Genel Müdürlüğün bağlı olduğu Bakan Yardımcısını,
ç) Genel Müdürlük: Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünü,
d) Genel Müdür: Yerel Yönetimler Genel Müdürünü,
e) Genel Müdür Yardımcısı: Yerel Yönetimler Genel Müdür Yardımcılarını,
f) Daire Başkanı: Belediyeler ve Birlikler Daire Başkanı, Eğitim Hizmetleri, Dış İlişkiler ve Koordinasyon Daire Başkanı, Mevzuat Daire Başkanı, Personel Hizmetleri Daire Başkanı, Projeler ve Teknik Hizmetler Daire Başkanı ile Yönetim Hizmetleri Daire Başkanını,
g) Uzman/Uzman Yardımcısı: Çevre ve Şehircilik Uzmanlığı Yönetmeliğine göre istihdam edilen Çevre ve Şehircilik Uzmanı ve Çevre ve Şehircilik Uzman Yardımcılarını,
ğ) Şube Müdürü: Genel Müdürlükte çalışan şube müdürlerini,
h) Çalışma Programı: Genel Müdürlüğün bir yıl içerisinde yürüteceği faaliyetlerin yer aldığı raporu,
ı) İşlem Süresi: Genel Müdürlüğün görevleri ile ilgili bir evrakın, Genel Müdürlük evrakına girdikten sonra, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı veya Daire Başkanı imzasıyla Genel Müdürlükten çıkışına kadar geçen iş gününü,
i) Yerel Yönetim: İl özel idareleri ile üyeleri il özel idarelerinden ve köylerden oluşan mahalli idare birlikleri dışında kalan mahalli idareyi;
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
TEŞKİLAT, GÖREV VE YETKİLER
Teşkilat
(1) Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü teşkilatı, Genel Müdürün emir ve gözetiminde iki genel müdür yardımcılığı, altı daire başkanlığı ve on yedi şube müdürlüğünden oluşur.
(2) Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü teşkilatı ekli şemada gösterilmiştir.
(3) İş yoğunluğu fazla olan daire başkanlıklarının iş ve işlemlerini yürütmek üzere ikinci bir daire başkanı görevlendirilebilir.
Görevler
(1) Genel Müdürlüğün görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Yerel yönetimlerin iş ve işlemlerine dair çeşitli kanun, kanun hükmünde kararname, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ve diğer düzenleyici işlemlerle Bakanlığa verilmiş olan görev ve hizmetleri yapmak, yaptırmak, takip etmek, geliştirmek ve sonuçlandırmak,
b) Yerel yönetimlerin yatırım ve hizmetlerinin kalkınma planları ile yıllık programlara uygun şekilde yapılmasını gözetmek,
c) Yerel yönetimlerin geliştirilmesi amacıyla araştırmalar yapmak, yaptırmak, istatistiki bilgileri toplamak, değerlendirmek, yayımlamak ve mahalli hizmetlerle ilgili standartları belirlemek,
ç) Yerel yönetimlerle ilgili her türlü eğitim çalışmasını planlamak, koordine etmek, yapmak veya yaptırmak,
d) Yerel yönetimlerin norm kadro ilke ve standartlarını tespit etmek,
e) Yerel yönetimlerin teşkilat, araç ve kadro standartlarını tespit etmek,
f) Bakanlık bütçesinde yer alan yerel yönetimlere yardım ödeneğinin, ilgili mevzuatın öngördüğü şekilde ve Bakanlığın yetkisi içinde dağıtılmasını ve idaresini sağlamak, takip ve kontrol etmek,
g) Yerel yönetimler ile ilgili mevzuatı hazırlamak ve diğer kurumlarca hazırlanan mevzuatı yerel yönetimlerin görev ve yetkileri açısından izlemek,
ğ) Yerel Yönetimlerin yurtdışı ilişkilerini koordine etmek,
h) Bakan ve Bakan Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Genel Müdürün görev ve yetkileri
(1) Genel Müdürün görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir:
a) Bu Yönergenin 6 ncı maddesinde belirtilen görevlerin yerine getirilmesini sağlamak,
b) Görevlerin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi ve geliştirilmesi için gerekli tedbirleri almak,
c) Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları, Çevre ve Şehircilik Uzmanları ve Şube Müdürleri arasında görev ve iş bölümü yapmak, personelin çalışma yerlerini belirlemek,
ç) Bakanlık adına yerel yönetimlerle ilgili yurt içinde veya yurt dışındaki toplantılara katılımı sağlamak,