Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 4)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar, Sorumluluk ve Temel İlkeler

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünün serbest rekabet yoluyla fiyat, kârlılık ve verimlilik ilkelerine uygun olarak bu Yönetmelik kapsamında yapılacak satım ve kiraya verme işlerinde uygulanacak usul ve esasları belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2

1

(1) Bu Yönetmelik; Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğüne ait taşınırlar ile Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünce üretilen veya ürettirilen, satılmak üzere alınan ürünlerin doğrudan veya ihaleli ya da ihalesiz satım işlemlerine, ürünlerin bayilik aracılığıyla satım ve pazarlama işlemlerine ve taşınır ve ürünlerin teslimine, teslim alınmasına ve bedellerinin ödenmesi ile taşımı veya taşınmazların kiraya verilmesine ilişkin iş ve işlemleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik, 24/3/1950 tarihli ve 5659 sayılı Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğü Kuruluş Kanununun 5 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır,

Tanımlar

MADDE 4

1

(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) AOÇ: Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünü,

b) AOÇ Müdürü: Atatürk Orman Çiftliği Müdürünü,

c) Birim: Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünde bulunan her bir müdürlüğü,

ç) İhale: Bu Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar uyarınca işin istekliler arasından seçilerek birisi üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale yetkilisinin onayını müteakip sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemleri,

d) İhale dokümanı: İhale konusuyla ilgili talimatları içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin projesini kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli diğer bilgi ve belgeleri,

e) İhale komisyonu: İhale sürecine ilişkin işlemleri usulüne uygun olarak yürütmek, sonuçlandırmak ve karara bağlamak üzere oluşturulan komisyonu,

f) İhale tarihi: Tekliflerin açılacağı gün ve saati, tatil gününe rastlayan ihalelerde tekrar ilana gerek kalmaksızın tatili takip eden ilk işgünü ve saatini,

g) İhale yetkilisi: Atatürk Orman Çiftliği Müdürünü,

ğ) İstekli: İhalelere teklif veren gerçek veya tüzel kişileri,

h) İş deneyim belgesi: İsteklinin ihale konusu iş veya benzer işlerdeki deneyimini ve daha önce bitirdiği işleri gösteren belgeyi,

ı) İşin süresi: İşe başlama tarihinden itibaren hesaplanacak olan ve ihale dokümanında belirtilen işlerin tamamının veya kısmi kabulün öngörüldüğü hallerde bir bölümünün bitirildiği süreyi ya da teslim için öngörülen zaman aralığını,

i) Kamu kurum ve kuruluşları: 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen kamu idareleri ile anılan Kanun kapsamı dışında kalan kanunla kurulmuş kamu kurum ve kuruluşları,

j) Kısmi teklif; İhale konusunun birden fazla kalemden oluşması halinde ihale konusu işin bazı kalemlerine teklif verilebilmesini,

k) Kira; Taşınır ve taşınmazlar ile hakların kiraya verilmesini,

l) Kiracı: AOÇ ile arasında kira ilişkisi bulunan gerçek veya tüzel kişiyi,

m) Ortak girişim: İhaleye katılmak üzere birden fazla gerçek veya tüzel kişinin aralarında yaptıkları anlaşma ile oluşturulan iş ortaklığı veya konsorsiyumları,

n) Ölçüm komisyonu: AOÇ Müdürü tarafından kiralanacak yerlerin açık ve/veya kapalı alan sınırlarını belirlemekle görevlendirilen en az üç kişiden oluşan komisyonu,

o) Pilot ortak: İş ortaklığı olarak teklif verilen ihalelerde iş ortaklığı beyannamesi ile pilot olarak atanmış ve iş ortaklığını temsile ve imzaya yetkili gerçek veya tüzel kişiyi,

ö) Satım: AOÇ tarafından üretilen veya satılmak üzere doğrudan piyasadan alınan ürünler ile ihtiyaç fazlası taşınırların uygun değer ve şartlarla zamanında satılmasını,

p) Sözleşme: AOÇ ile gerçek veya tüzel kişiler arasında yapılan yazılı anlaşmaları,

r) Şartname: Bu Yönetmelik kapsamındaki işlerin genel, özel, teknik ve idari şartlarını gösteren belgeleri,

s) Tahmini bedel: Satım işlerinde satılacak taşınırın öngörülen satım fiyatını, bayilik ihalelerinde iskontolu satış oranını, kiraya verme işlerinde kiraya verilecek taşınır veya taşınmazın öngörülen kira bedelini,

ş) Teklif: Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde isteklinin AOÇ’ye sunduğu fiyat teklifi ile değerlendirmeye esas bilgi ve belgeleri,

t) Teslimat: Satım işlerinde yüklenicinin şartnamede belirtilen süre ve programa uygun olarak malını teslim almasını veya kiraya verilecek yerin teslimini,

u) Yüklenici: İhale yöntemlerinden birisi ile veya diğer usullerle iş üzerine ihale edilen ve sözleşme imzalanan gerçek veya tüzel kişiyi,

ifade eder.

Sorumluluk

MADDE 5

(1) Bu Yönetmeliğin kapsamına giren işlerde görev verilen her kademedeki personel üstlenmiş oldukları görev ve yetki çerçevesinde sorumludur.

Temel ilkeler

MADDE 6

(1) Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde; saydamlığın, rekabetin, eşit muamelenin, güvenilirliğin, gizliliğin, kamuoyu denetiminin, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması ile kârlılığın ve kaynakların verimli kullanılmasının sağlanması esastır.

İKİNCİ BÖLÜM

Satım ve Kiraya Verme İşlerinde Uygulanacak Esaslar

Satım işlerinde uygulanacak esaslar

MADDE 7

(1) Satım işlerinde uygulanacak ilkeler şunlardır:

a) Satılacak ürünlerin ithalat ve ihracat durumları ile yurtiçi tüketim talepleri gibi hususlar ve zamanları gözönünde tutulur.

b) Diğer gerçek ve tüzel kişilerin üretimleri ile fiyatları ve satımlarda uyguladıkları usul ve esaslar yakından takip edilir.

c) Satımın zamanı, yeri, şekli, miktarı, ödeme şekilleri, fiyat ve maliyet ilişkileri ile en hesaplı şekilde yapılması için ticari bir görüşle hareket edilir.

ç) Satımı yapılacak malın tahmini bedeli talepte bulunan birim tarafından belirlenerek AOÇ Müdürünün onayına sunulur.

Kiraya verme işlerinde uygulanacak esaslar

MADDE 8

(1) Ticaret Müdürlüğü kiraya verilmesi düşünülen veya kiralanması talep edilen taşınmazlar için ada ve parsel bilgileri, güncel tapu ve tapu tescil belgesi, alanın sınırlarını tanımlayan koordinatlı kroki, sit sınırlarına ilişkin bilgi, imar durumu, taşınmaz üzerinde yer alan yapılara ilişkin ruhsat ve benzeri belgeleri; taşınır veya taşınmaza ait görseller (fotoğraf, uydu görüntüsü) ile ilgili diğer bilgi ve belgeleri ilgili biriminden temin eder. Bu bilgi ve belgeler ile taşınır veya taşınmazların kiraya verilmesi hususu AOÇ Müdürüne yazılı olarak sunulur. AOÇ Müdürü kiralama süresi ve kullanım amacını gözeterek bir karar verir,

(2) AOÇ Müdüründen kiraya verme doğrultusunda onay çıkması durumunda, talepte bulunan birim tarafından kiralanmasına karar verilen yerin öncelikle açık ve kapalı alan sınırlarının belirlenmesi ve krokilendirilmesi ölçüm tespit komisyonundan istenir. Ayrıca rayiç kira bedelinin tespiti yaptırılır ve mevzuatın gerektirdiği kurum ve kurullardan izinler alınır.

(3) Gerekli izinler alındıktan sonra, kiraya verilmesine karar verilen taşınır veya taşınmazlara ait şartname ve/veya sözleşme taslağı ilgili birim ve Ticaret Müdürlüğü koordinasyonunda hazırlanır ve paraflanır. Hazırlanan bu taslaklar Ticaret Müdürlüğünce Hukuk Müşavirliğinin görüşüne sunulur. Hukuk Müşavirliğinin uygun görüşüne takiben kiralamaya ilişkin iş ve işlemlere başlanılır.

Gerçek veya tüzel kişilere kiraya verme

MADDE 9

1

(1) Taşınmazların gerçek veya tüzel kişilere kiraya verilmesine ve kira artışına ilişkin şartlar ilgili birimin teklifi ve AOÇ Müdürünün onayı ile belirlenir.

(2) Kiraya verme süresi on yılı geçemez ve on yılın sonunda AOÇ yeniden ihaleye çıkmak suretiyle aynı taşınmazları kiraya verebilir.

(3) Beş yıldan uzun süreli veya beş yıldan sonra yenilenen kira sözleşmelerinde kira bedeli, beşinci yılın sonunda Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yıllık değişim oranı, kiralananın durumu ve varsa emsal kira bedelleri gözönünde tutularak sözleşmenin taraflarınca yeniden belirlenir. Uzlaşma sağlanamaması durumunda hukuki yollara başvurulur.

(4) Kiraya verme işlemleri bu Yönetmelikteki açık artırma usulü ile ihale edilerek yapılır.

(5) Kiraya verme işlemleri için sözleşme yapılması şarttır.

(6) Ekonomik bakımdan faydalı bulunmayan veya münferit ve küçük parçalar halindeki taşınmazlar kiraya verilebilir.

Kamu kurum ve kuruluşlarına kiraya verme

MADDE 10

(1) Taşınmazların kamu kurum ve kuruluşlarına kiraya verilmesine ilişkin şartlar ilgili birimin teklifi ve AOÇ Müdürünün onayı ile belirlenir.

(2) Ekonomik bakımdan faydalı bulunmayan veya münferit ve küçük parçalar halindeki taşınmazlar uzlaşma sağlanmak suretiyle kiraya verilebilir.

(3) Kiraya verme süresi on yılı geçemez ve kira süresinin sonunda AOÇ kiraya verilen taşınmazların kira süresini uzatıp uzatmamakta serbesttir.

(4) Kiraya verme işlemleri için sözleşme yapılması şarttır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

İhale Komisyonunun Kuruluşu, Çalışma Usul ve Esasları ile Görevleri

İhale komisyonunun kuruluşu ile çalışma usul ve esasları

MADDE 11

(1) Satım veya kiraya vermeye ilişkin ihale işleri ihale komisyonunca yapılır. İhale işlerinin sekretaryası Ticaret Müdürlüğü tarafından yürütülür.

(2) İhale komisyonu AOÇ Müdürü tarafından görevlendirilen biri başkan olmak üzere beş üyeden oluşur. Asıl üye sayısı kadar yedek üye belirlenir ve asıl üyelerin bulunmaması halinde komisyona yedek üyeler katılır.

(3) Gerekli hallerde ihale komisyonuna oy kullanma hakkına sahip ihtiyaç kadar ihale konusu işin uzmanı, komisyonu oluşturacak üye sayısı tek sayıda kalmak kaydıyla AOÇ Müdürünün onayı ile görevlendirilebilir.

(4) İhale komisyonu üye tam sayısı ile toplanır. Kararlar salt çoğunlukla alınır. Üyeler çekimser oy kullanamaz.

(5) İhale komisyonunun başkan ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur.

(6) Karşı oy kullanan ihale komisyonu üyeleri gerekçelerini ihale komisyonu kararına yazarak imzalamak zorundadır.

(7) İhale komisyonunca alınan kararlar ve düzenlenen tutanaklar komisyonun başkan ve üyelerinin adı ve soyadı belirtilerek imzalanır.

(8) İhale komisyonunca alınan kararlar ihale yetkilisinin onayına sunulur.

İhale komisyonunun görevleri

MADDE 12

(1) İhale komisyonunun görevleri şunlardır:

a) İhalenin sözleşmeye bağlanması aşamasına kadar olan iş ve işlemleri yürütmek,

b) İhale kararı imzalanmadan önce, ihale üzerinde kalan firmanın yasaklı olup olmadığını kontrol etmek.

Tutanak tanzimi ve ihale kararı

MADDE 13

(1) Tutanak tanzimi ve ihale kararına ilişkin esaslar şunlardır:

a) İhale kararında; teklif veren istekli ve teklif fiyatı, karar konusu malın cinsi, tekliflerin şartnameye uygunluğu, seçilen isteklinin diğerlerine tercih sebebi, tek bir teklif üzerinden ihale kararı veriliyorsa bunun ve diğer dikkate alınmayan tekliflerin varsa sebep ve gerekçeleri, diğer açıklama ve düşünceler ile ihale yapılmamış ise sebepleri belirtilir.

b) AOÇ Müdürüne onaya sunulan ihale kararına, idari şartname ile varsa teknik şartname, ihale ilanı, teklif mektuplarının asılları ve kararla ilgili diğer belgeler eklenir.

(2) İhale kararı, onaylanmasını takiben üç işgünü içinde bütün isteklilere bildirilir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

İhaleye İlişkin Esaslar, İhaleye Hazırlık ve Şartnameler

İhale süreci

MADDE 14

(1) ihale süreci, AOÇ Müdürü tarafından ihale yapılmasına ilişkin onay verilmesi ile başlar.

Tahmini bedelin tespiti

MADDE 15

(1) Tahmini bedel; ihale yapılmadan önce ilgili birim veya bu birimce görevlendirilen komisyon tarafından ya da hizmet satın alınması usulü ile her türlü fiyat araştırması yapılmak suretiyle hesaplanır. İşin özelliğine göre gerektiğinde bu bedel veya bu bedelin hesabında kullanılacak fiyatlara ilişkin olarak belediye, ticaret odası, sanayi odası, borsa gibi kuruluşlardan veya bilirkişilerden görüş alınabilir. Tahminî bedel ve dayanağı olan belgeler asıl evraklarla birlikte saklanır.

Şartnameler

MADDE 16

(1) İhale konusu işlerin özelliğine göre idari ve/veya teknik şartname düzenlenir ve Ticaret Müdürlüğü tarafından AOÇ Müdürünün onayına sunulur.

(2) Şartnameler düzenlendikleri konuda hiçbir boşluk bırakmayacak, yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermeyecek ve yoruma ihtiyaç bırakmayacak biçimde hazırlanır.

(3) Şartnameler, Ticaret Müdürlüğünün koordinasyonunda, talep sahibi birimlerin işbirliği ile geçmiş yıllardan elde edilen deneyimler ve yeni gelişmeler doğrultusunda sürekli olarak güncellenir.

(4) AOÇ Müdürünün onayından sonra şartnamelerin değiştirilmemesi esastır. Ancak, şartnameler ilandan önce ihale komisyonunca eksiklik veya hata tespit edilmesi halinde Ticaret Müdürlüğünün teklifi üzerine AOÇ Müdürünün onayı ile değiştirilebilir,

Teknik şartname

MADDE 17

(1) Teknik şartname, hiçbir yanlış anlaşılmaya sebebiyet vermeyecek biçimde tam ve açık olarak işin tanımlandığı ve teknik özelliklerin belirtildiği belgedir.

(2) Teknik özellikler, rekabeti engelleyici hususlar içermemeli, bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlamalı, verimliliğe ve fonksiyonelliğe yönelik olmalıdır.

(3) Teknik şartname, talepte bulunan birimde görev yapan ihale konusu işin uzmanı en az üç kişiden oluşan bir komisyon tarafından hazırlanır ve her sayfası parafe edilir.

Teknik şartnamede yer alacak hususlar

MADDE 18

(1) Teknik şartnamede aşağıdaki hususlar yer alır.

a) İhaleye konu işin niteliği ve miktarı.

b) İhaleye konu işin fiziksel, kimyasal ve benzeri teknik özellikleri.

c) İmzalı olması kaydıyla, teknik resim, kroki, plan ve belgeler.

ç) Nakliyede dikkat edilecek hususlar ve aranacak şartlar.

d) Ambalaj şekli.

e) Nakil öncesinde teknik muayene, ölçüm ve denemenin gerekli olup olmadığı, gerekli olması halinde bunun nerede ve hangi aşamada yapılacağı.

f) İhaleye konu işin niteliğine göre gerekli diğer bilgiler.

İdari şartname

MADDE 19

(1) İdari şartname; ihalenin yapılış şeklinin, satım ve kiraya vermeye ilişkin ihale işlemlerinin teknik şartnamede belirtilen özellikler dahilinde yapılması için tarafların üstlenecekleri idari, ticari, mali, hukuki yükümlülükler ile bunlara ilişkin usul ve esasların düzenlendiği belgedir.

(2) İdari şartname, Hukuk Müşavirliği ve ilgili birimlerin görüşleri alınmak suretiyle Ticaret Müdürlüğünce hazırlanır.

İdari şartnamede yer alacak hususlar

MADDE 20

(1) İdari şartnamede aşağıdaki hususlar yer alır.

a) İhale konusu işin tanımı, niteliği ve miktarı.

b) İhale konusu işin tahmini bedeli.

c) AOÇ’nin adı, adresi, telefon ve faks numarası.

ç) Geçici ve kesin teminat olarak kabul edilecek değerler, bu değerlerin miktarı veya oranları, teminatların, kabul ve iade şekli ile şartları, teminatlarda kullanılacak para birimi.

d) İhale usulü, tarihi ve saati, ihalenin nerede yapılacağı ve tekliflerin nereye verileceği.

e) İsteklilerde aranan şartlar ve bunlardan istenen belgeler.

f) Gerekli görülmesi halinde yeterlilik belgeleri ile bunların şekil ve şartları.

g) Tekliflerin geçerlilik süresi,

ğ) İhale konusu işin tamamına veya bir kısmına, teklif verilip verilemeyeceği.

h) Vergi, resim ve harç giderlerinden hangisinin teklif fiyatına dahil olacağı, sözleşme giderinin kim tarafından ödeneceği.

i) İşe başlama ve işi tamamlama tarihleri veya malın teslim tarihleri, gecikme halinde uygulanacak ceza koşulu ve süre uzatımı tanınabilecek haller.

i) İşin yapılma yeri, teslimi, teslim alma şartları, yükleme ve boşaltmanın kime ait olacağı ile denetim ve kabul işlemleri.

j) Sevk ve sigorta işleri.

k) Verilen süre içerisinde kesin teminatın yatırılmaması veya geçici teminatın kesin teminata çevrilmemesi ve sözleşmenin imzalanmaması halinde geçici teminatın gelir kaydedileceği ve ayrıca isteklinin ihalelerden yasaklanabileceği.

l) Tebligatın ne zaman ve nasıl yapılacağı.

m) Gerektiğinde yükleniciden istenecek garantilerin mahiyeti ve şekli.

n) Ödeme yeri ve şartları.

o) Tekliflerin alınması, açılması ve değerlendirilmesinde uygulanacak usul ve esaslar.

ö) İhalenin yabancı isteklilere açık olup olmadığı.

p) İhale saatinden önce veya teklif zarflarının açılmasından sonra ihalenin iptal edilmesi hususunda AOÇ’nin yetkili olduğu.

r) Sözleşmenin, imzalandıktan sonra tek taraflı olarak değiştirilemeyeceği.

s) Devir, temlik ve temsilciliğe ilişkin esaslar.

ş) AOÇ’nin 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanununa tabi olmadığı.

t) Mücbir sebep halleri ve buna ilişkin olarak uygulanacak esaslar,

u) Anlaşmazlık halinde hangi mahkeme ve icra dairelerinin yetkili olacağı,

ü) İhaleye iştirak edenlerin şartname veya şartnameleri aynen kabul etmiş sayılacakları.

v) Yurtdışı satımlarda ithalat ve ihracat rejimine ilişkin mevzuat ile uluslararası ticaret anlaşmalarının da geçerli olacağı.

y) Birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edilebileceği olasılığı dikkate alınarak AOÇ tarafından belirlenecek fiyat dışı unsurlar.

z) İhaleye katılamayacak olanlar.

Şartnamenin isteklilere verilmesi

MADDE 21

(1) Şartnameler, basım maliyetini aşmayacak ve rekabeti engellemeyecek şekilde Ticaret Müdürlüğünce tespit edilen bedel karşılığında isteklilere verilir.

İhaleye katılabilme şartları

MADDE 22

(1) İhalelere katılabilmek için 27 nci madde uyarınca ihalelere katılmaktan yasaklanmamış olmak ve şartnamelerde yer alan teminat ve belgeleri eksiksiz vermek gereklidir.

İhalelere katılacak isteklilerden istenilecek belgeler

MADDE 23

1

(1) İhalelerde isteklilerden istenilecek belgeler şunlardır:

a) Ek-5’te yer alan forma uygun olarak hazırlanan teklif mektubu.

b) Geçici teminat belgesi,

c) Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sanatkarlar odasından ihalenin yapıldığı yılda alınmış odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge.

ç) Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ilk ilan veya davet tarihinin ya da ihale veya son başvuru tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge.

d) Gerçek kişi olunması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi.

e) Tüzel, kişi olması halinde ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi, bu bilgilerin tamamını gösteren Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinin bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Türkiye Ticaret Sicili Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin sicil tasdiknamesi.

Değişik bent: Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünün Satım ve Kiraya Verme İşlerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik (R.G.-08/04/2021/31448) m.1

f) Vekaleten katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletname ve vekilin noter tasdikli imza beyannamesi.

g) İş ortaklığında, iş ortaklığı beyannamesinin ve iş ortaklığını oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin her biri tarafından ilgisine göre ayrı ayrı verilen (c), (ç), (d) ve (e) bentlerindeki belgeler, isteklinin ortak girişim olması halinde, ortaklık oranlarının da belirtildiği ortak girişim beyanı, her ortak tarafından kaşelenmiş ve imzalanmış teklif mektubu.

ğ) Gerekli görülmesi halinde; kiraya verme işleri hariç ihale konusu işlerde; çıkılan ihale için AOÇ tarafından belirlenen tahmini bedelin %10’u ile %50’si aralığına denk gelecek şekilde AOÇ tarafından belirlenecek parasal tutardan az olmamak üzere, son beş yıl içinde kamu sektöründe veya özel sektörde tek bir sözleşme dahilinde yapılan, ihale konusu iş veya benzer işlere ait iş deneyimini gösteren belgeler, sunulan iş deneyim belgesinin özel sektörde yapılan işlere ait olması halinde o işe ait sözleşme ve o sözleşmeye istinaden kesilen faturaların asılları veya noter onaylı suretleri.

(2) İhalenin mahiyeti ve özelliğine göre ihalelere katılacak firmalardan istenilecek diğer belgeler şartnamelerde belirtilir.

(3) İhalede istenen belgelerin aslı veya noter onaylı ya da Ticaret Müdürlüğü tarafından “Aslı Görülmüştür” kaşesi basılı sureti kabul edilir.

İhale dışı bırakılma durumu

MADDE 24

(1) Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler ihale dışı bırakılır.

a) İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilan eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olanlar.

b) İflası ilan edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olanlar.

c) Türkiye’nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olanlar.

ç) Türkiye’nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca ihale tarihi itibarıyla kesinleşmiş vergi borcu olanlar.

d) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyenler.

e) İhale tarihi itibarıyla, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olanlar.

f) Bu maddede belirtilen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilenler.

g) 25 inci maddeye göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılanlar.

İhaleye katılamayacak olanlar

MADDE 25

(1) Aşağıda sayılanlar doğrudan veya dolaylı olarak kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihalelere katılamazlar.

a) Bu Yönetmelik ve diğer mevzuattaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan veya örgütlü suçlardan veyahut kendi ülkesinde ya da yabancı bir ülkede kamu görevlilerine rüşvet verme suçundan dolayı hükümlü bulunanlar.

b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.

c) İhale yetkilisi ile ihale komisyonlarında görevli kişiler.

ç) AOÇ’nin ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar.

d) (c) ve (ç) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri.

e) (c), (ç) ve (d) bentlerinde belirtilenlerin; yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin %10’undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç diğer ortakları ile şirketleri.

(2) Bu maddede belirtilen yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir. Ayrıca, bu durumun tekliflerin değerlendirmesi aşamasında tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri üzerine ihale yapılmışsa, teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.

Yasak fiil ve davranışlar

MADDE 26

(1) İhalelerde aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır.

a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, rüşvet ve irtikâp suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.

b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya buna teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak.

c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek.

ç) Kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif vermek.

d) 25 inci maddeye göre ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak.

(2) Birinci fıkrada belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar hakkında 27 nci,

28 inci, 29 uncu ve 30 uncu maddelerde belirtilen hükümler uygulanır.

İhalelere katılmaktan yasaklama

MADDE 27

1

(1) 26 ncı maddede belirtilen fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilenler hakkında fiil veya davranışlarının özelliğine göre, bir yıldan az olmamak üzere iki yıla kadar, üzerine ihale yapıldığı halde mücbir sebep halleri dışında usulüne göre sözleşme yapmayanlar hakkında ise altı aydan az olmamak üzere bir yıla kadar AOÇ ihalelerine katılmaktan yasaklama kararı verilir. İhalelere katılma yasağı ihale komisyonunca ihale komisyonu kararında belirtilir ve bu karara istinaden yasaklama kararı alınmak üzere Tarım ve Orman Bakanlığına gönderilir.

Değişik fıkra: Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünün Satım ve Kiraya Verme İşlerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik (R.G.-11/05/2020/31124/1) m.1

(2) Haklarında yasaklama kararı verilen tüzel kişilerin şahıs şirketi olması halinde şirket ortaklarının tamamı hakkında, sermaye şirketi olması halinde ise sermayesinin yarısından fazlasına sahip olan gerçek veya tüzel kişi ortaklar hakkında birinci fıkra hükmüne göre yasaklama kararı verilir. Haklarında yasaklama kararı verilenlerin; ayrıca bir şahıs şirketinde ortak olmaları halinde bu şahıs şirketi hakkında da, sermaye şirketinde ortak olmaları halinde ise sermayesinin yarısından fazlasına sahip olmaları kaydıyla bu sermaye şirketi hakkında da yasaklama kararı verilir.

(3) İhale sırasında veya sonrasında bu fiil veya davranışlarda bulundukları tespit edilenler, AOÇ tarafından o ihaleye ve yasaklama kararının yürürlüğe girdiği tarihe kadar yapılacak diğer ihalelere iştirak ettirilmezler.

(4) Yasaklama kararları, yasaklamayı gerektiren fiil veya davranışın tespit edildiği tarihi izleyen en geç kırkbeş gün içinde verilir ve bu karar Resmi Gazetede yayımlanmak üzere en geç onbeş gün içinde gönderilir. Bu kararlar yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

İsteklilerin ceza sorumluluğu

MADDE 28

(1) Taahhüt ve karşılıklı edimler tamamlandıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 26 ncı maddede belirtilen fiil veya davranışlardan 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan gerçek veya tüzel kişiler ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulur.

Görevlilerin sorumluluğu

MADDE 29

(1) İhale yetkilisi ile ihale komisyonlarının başkan ve üyeleri ile ihale işlemlerinden sözleşme yapılmasına kadar ihale sürecindeki her aşamada görev alan diğer ilgililerin; 26 ncı maddede belirtilen fiil veya davranışlarda bulunduklarının, görevlerini kanuni gereklere uygun veya tarafsızlıkla yapmadıklarının, taraflardan birinin zararına yol açacak ihmalde veya kusurlu hareketlerde bulunduklarının tespiti halinde, haklarında ilgili mevzuatları gereğince disiplin cezası uygulanır. Ayrıca, fiil veya davranışlarının özelliğine göre haklarında ceza kovuşturması da yapılır ve hükmolunacak ceza ile birlikte tarafların uğradıkları zarar ve ziyan genel hükümlere göre kendilerinden tazmin ettirilir. Bu Yönetmeliğe aykırı fiil veya davranışlardan dolayı hüküm giyen AOÇ görevlileri, bu Yönetmelik kapsamına giren işlerde görevlendirilemezler.

(2) 6 ncı maddede belirtilen ilkelere aykırı olarak ihaleye çıkılmasına izin verenler ve ihale yapanlar hakkında da yukarıda belirtilen müeyyideler uygulanır.

Bilgi ve belgeleri açıklama yasağı

MADDE 30

(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında görevliler ile danışmanlık hizmeti sunanlar ihale süreci ile ilgili bütün işlemlere, isteklilerin iş ve işlemleri ile tekliflerin teknik ve mali yönlerine ilişkin olarak gizli kalması gereken bilgi ve belgeleri ifşa edemezler, kendilerinin veya üçüncü şahısların yararına kullanamazlar. Aksine hareket edenler hakkında ilgisine göre 28 inci ve 29 uncu maddelerin hükümleri uygulanır.

İhaleye hazırlık

MADDE 31

(1) Bu Yönetmelikte aksi öngörülmemişse talepte bulunan birim tarafından ihaleye çıkılma talebi teknik şartname ile birlikte AOÇ Müdürüne sunulur, AOÇ Müdürünün uygun görmesi halinde Ticaret Müdürlüğünce işlem başlatılır.

(2) İhalesi yapılacak her iş için Ticaret Müdürlüğünce hazırlanacak ihale dosyasında; ihale konusu işin nevi, niteliği, miktarı, kullanılacağı yer ve benzeri bilgileri kapsayan tanımı, tahmini bedeli, ihalede uygulanacak usul ve yapılacaksa ilanın şekli ve sayısı belirtilerek, ek-1’de yer alan forma uygun olarak düzenlenen onay belgesi ile ihale yetkilisinin onayı alınır.

(3) İhale onayı alınmadan ihale işlemleri başlatılamaz.

İlan

MADDE 32

(1) İhale konusu işin her türlü işlemleri tamamlandıktan sonra uygulanacak ihale usulü ilanı gerektiriyorsa ihale ilanı Resmi Gazetede yayımlanmak suretiyle duyurulur. Ayrıca ihale, ihale konusu işi yapabilecek veya teklif verebileceklere yazılı ya da elektronik haberleşme yolu ile bildirilebilir ve AOÇ’nin resmi internet sayfasında yayınlanabilir.

(2) İlanla ihale tarihleri arasındaki süre on günden az olamaz.

(3) İhale AOÇ tarafından yarar görüldüğü takdirde yabancı ülkelerde de ilan edilebilir. Ayrıca, ihale konusu işi yapabilecek veya teklif verebileceklere ihale AOÇ veya ticaret müşavirlikleri aracılığıyla duyurulabilir.

İhale ilanlarında bulunması zorunlu hususlar

MADDE 33

(1) İhale ilanlarında aşağıdaki hususlar bulunur.

a) AOÇ’nin adı, adresi, telefon ve faks numarası.

b) İhale konusu işin cinsi, miktarı, yapılış şekli ve zamanı.

c) İhale dokümanına nasıl ulaşılabileceği veya hangi bedelle nereden alınacağı, proje ve diğer belgeler ile varsa numunenin bedelli veya bedelsiz olarak nereden sağlanacağı.

ç) Tahmini bedel miktarı.

d) Uygulanacak ihale usulü.

e) İhalenin nerede, hangi tarih ve saatte yapılacağı.

f) Teklif mektuplarının hangi tarih ve saatte nereye verileceği.

g) AOÇ tarafından belirlenen geçici teminat ve kesin teminat bedeli.

ğ) AOÇ’nin 2886 sayılı Kanuna tabi olmadığı.

h) AOÇ tarafından gerekli görülen diğer hususlar.

(2) İhale dokümanında belirtilmeyen hususlara ihale ilanında yer verilmez,

İhale dokümanında değişiklik veya açıklama yapılması

MADDE 34

(1) İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Değişiklik yapılması zorunlu olursa, bunu gerektiren sebep ve zorunluluklar ihale komisyonu tarafından bir tutanakla tespit edilir.

(2) İlan yapıldıktan sonra, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek eksikliklerin, maddi, teknik hataların tespit edilmesi veya isteklilerce yazılı olarak bildirilmesi halinde, ihale dokümanında değişiklikler yapılabilir. Yapılan bu değişikliklere ilişkin ihale dokümanının bağlayıcı bir parçası olan zeyilname, son teklif verme gününden en az üç gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde ihale dokümanı alanların tamamına gönderilir. Zeyilname ile yapılan değişiklikler nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, ihale tarihi bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi gün zeyilname ile ertelenebilir. Zeyilnameden önce teklif zarfı vermiş olan isteklilerin teklif zarfları bir tutanak ile açılmaksızın istekliye iade edilir.

Düzeltme ilanı

MADDE 35

(1) İlan yapıldıktan ve şartnameler isteklilere verilmeye başlandıktan sonra şartnamelerde ve eklerinde yapılan değişiklikler ilanda yer alan bir hususu etkiliyorsa bu değişiklikler yeniden ve aynı yollarla ilan olunur.

Teminat olarak kabul edilecek değerler

MADDE 36

1

(1) Teminat olarak kabul edilecek değerler şunlardır:

a) Tedavüldeki Türk Parası.

b) Bankalar tarafından verilen teminat mektupları.

c) Hazine ve Maliye Bakanlığınca ihraç edilen Devlet iç borçlanma senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.

Değişik bent: Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünün Satım ve Kiraya Verme İşlerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik (R.G.-11/05/2020/31124/1) m.2

(2) Döviz olarak verilen teminatlar, ihale günündeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuruna göre Türk Lirası teminat tutarını karşılamak şartıyla verilebilir.

(3) İlgili mevzuatına göre Türkiye’de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların veya özel finans kurumlarının düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.

(4) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satım değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.

(5) Teminat mektupları dışındaki teminatlar ihale komisyonunca teslim alınamaz. Bunların Muhasebe ve Mali İşler Müdürlüğüne yatırılması zorunludur,

(6) Her ne suretle olursa olsun, AOÇ tarafından alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Geçici teminat

MADDE 37

(1) İsteklilerden tahmini bedelin %3’ünden az olmamak üzere AOÇ’nin belirleyeceği tutar kadar geçici teminat alınır.

(2) Geçici teminat mektuplarında, tekliflerin geçerlilik süresinden en az otuz gün fazla olmak kaydıyla süre belirtilir. Teklifin geçerlilik süresinin uzatılması halinde geçici teminat mektuplarının süresi de aynı süre ile uzatılır.

(3) İlgili mevzuata aykırı olarak düzenlenen teminat mektupları kabul edilmez.

(4) İhale üzerinde kalan isteklinin teminat mektubu ihaleden sonra Muhasebe ve Mali İşler Müdürlüğüne teslim edilir. Diğer isteklilere ait teminatlar ise hemen iade edilir,

(5) Kamu kurum ve kuruluşları ile sermayesinin tamamı veya yarısından fazlası kamuya ait bulunan kuruluşlarda teminat şartı aranmayabilir.

(6) Geçici teminat banka teminat mektubu olarak verilecekse içeriğinde hangi ihaleye istinaden verildiğine ilişkin açık hüküm olmalıdır.

Kesin teminat

MADDE 38

(1) Taahhüdün sözleşme ve şartnamenin hükümlerine uygun olarak yapılmasını sağlamak amacıyla sözleşmenin imzalanmasından önce ihale üzerinde kalan istekliden kesin teminat alınır.

(2) Kesin teminat, geçici teminat için tespit edilen bedelin iki katından az. olamaz. AOÇ ihale konusu işe bağlı olarak, ihale şartnamesinde önceden belirtmek kaydıyla kesin teminat miktarını artırabilir.

(3) Sözleşme imzalamak, üzere istekliye verilen süre içerisinde taahhüdün yerine getirilmesi halinde kesin teminat alınmayabilir.

(4) İstekli ihale kararının kendisine tebliğinden itibaren belirtilen süre içerisinde kesin teminatını vermeye ve ihale ile ilgili vergi ve giderleri yatırmaya mecburdur.

(5) Kesin teminat alındıktan sonra geçici teminat iade edilir.

(6) Türk Lirası cinsinden belirlenen kesin teminat karşılığı döviz verilmesi halinde, bu teminat belirtilen yabancı paranın alındığı günkü Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası yabancı para satış kuru üzerinden Türk Lirasına çevrilerek kayda alınır ve Türk Lirası olarak işlem görür.

(7) Yüklenicinin yukarıdaki hususları yerine getirmemesi halinde, protesto çekmeye ve karar almaya gerek kalmaksızın ihale iptal edilir ve ihale için vermiş olduğu teminat ceza koşulu olarak gelir kaydedilir. Teminat borca mahsup edilmez, varsa AOÇ’nin zararı ayrıca tahsil edilir.

(8) Kesin teminat banka teminat mektubu olarak verilecekse süresiz olmalı ve içeriğinde hangi ihaleye istinaden verildiğine ilişkin açık hüküm bulunmalıdır.

(9) İhale konusu işte sözleşme ve şartname hükümlerine uygun bir şekilde iş artışı

olması halinde bu artışla orantılı olarak yükleniciden ek kesin teminat alınır.

Kesin teminatın değiştirilmesi

MADDE 39

(1) Kesin teminat, verildikten sonra yüklenicinin isteği üzerine ve AOÇ Müdürünün onayı ile teminat olarak kabul edilecek kıymetlerden biri ile değiştirilebilir.

Kesin teminatın geri verilmesi

MADDE 40

(1) İhale konusu işin sözleşme ve şartname hükümlerine uygun bir şekilde yerine getirildiği, yüklenicinin Sosyal Güvenlik Kurumuna, vergi dairesine ve bu işten dolayı AOÇ’ye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, kesin teminat yükleniciye iade edilir.

(2) Yüklenicinin Sosyal Güvenlik Kurumuna ve vergi dairesine olan borçlarının tespit edilmesi halinde, protesto çekmeye ve karar almaya gerek kalmaksızın kesin teminatı paraya çevrilerek yüklenicinin borçlarına karşılık tutulur, varsa kalan meblağ yükleniciye geri, verilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Açık İhale Usulü, İhale İşlemleri ile Sözleşme ve Sorumluluklar

Açık ihale usulü

MADDE 41

(1) Bu Yönetmelik uyarınca yapılan satım ve kiraya vermeye ilişkin ihale işleri açık ihale usulüyle yapılır.

(2) Açık ihale usulü; bütün isteklilerin teklif verebildiği, ihale konusu işin şartnamesindeki esaslar dahilînde en uygun teklifte bulunan istekliye verildiği usuldür.

(3) Açık ihale usulü, açık artırma veya eksiltme yöntemlerinden biri ile yapılır.

Açık artırma veya eksiltme yöntemleri

MADDE 42

(1) Açık artırma veya eksiltme; yazılı olarak verilecek ilk teklif mektubunun ihale komisyonu huzurunda açıldıktan sonra isteklilerden sözlü olarak teklif alındığı ve tüm isteklilerin teklif verebildiği ve en uygun teklifte bulunana ihalenin verildiği açık ihale usulü yöntemleridir.

(2) İstekliler ilanda belirtilen ihale saatine kadar Ticaret Müdürlüğüne teslim edilmiş olması şartıyla şartnameye uygun olarak düzenleyecekleri tekliflerini elden veya posta yoluyla gönderebilirler.

(3) Teklif sahibi, ihalede hazır bulunmadığı takdirde gönderilen teklif, son ve kesin teklif olarak kabul edilir.

Teklif zarflarının teslim edilmesi

MADDE 43

(1) Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak şartnamede istenilen bütün belgeler bir zarfa konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve AOÇ’nin adı ve adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak mühürlenir veya kaşelenir. İsteklinin gerçek kişi olması halinde zarfın yapıştırılan yerinde sadece imza olması yeterlidir.

(2) Teklif zarfları ilanda belirtilen gün ve saate kadar Ticaret Müdürlüğüne verilir. Posta yoluyla gönderilen teklif zarflarının da belirtilen saate kadar Ticaret Müdürlüğüne ulaşmış olması şarttır. İlanda belirtilen saatten sonra verilen tekliflerle postada geciken teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir. Bu durum tutanakla tespit edilir.

(3) Ticaret Müdürlüğüne ulaşan teklif zarfları açılmaksızın alınış sırasına göre numaralandırılarak ihale komisyonuna teslim edilir.

(4) Verilen teklifler istekli tarafından geri alınamaz veya değiştirilemez.

(5) Posta yoluyla gönderilen teklif zarflarının ihaleden önce yanlışlıkla açılması durumunda Ticaret Müdürlüğünce bir tutanak düzenlenip, bu tutanakla birlikte başka bir zarfa konularak ihale komisyonuna teslim edilir.

(6) Zeyilname ile teklif verme süresinin uzatılması halinde, AOÇ ve isteklilerin ilk teklif verme tarih ve saatine bağlı tüm hak ve yükümlülüklerinin süresi, tespit edilecek yeni teklif verme tarih ve saatine kadar uzatılmış sayılır.

Zarfların açılması

MADDE 44

(1) Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar Ticaret Müdürlüğüne verilir. İhale komisyonunca ihale dokümanında belirtilen saatte kaç teklif verilmiş olduğu ek-2’deki forma uygun olarak hazırlanan bir tutanakla tespit edilerek hazır bulunanlara duyurulur ve ihaleye başlanır. Teklif zarflarının usulüne uygun verilip verilmediği incelendikten sonra usulüne uygun olmayan zarflar bir tutanak ile belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Teklif zarfı üzerinde bulunan eksiklik ve noksanlıklar tamamlatılamaz. Usule uygun olarak verilen teklif zarfları isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır.

İhalenin yapılma şekli

MADDE 45

1

(1) İlanda belirtilen ihale saatinde ihale komisyonu, posta yoluyla gelen veya elden teslim edilen teklif zarflarında sunulan evraklarda eksiklik bulunup bulunmadığını ve teklif mektubu ile geçici teminatların usulüne uygun olup olmadığını inceler. Belge ve teminatları olmayan, ilan ve şartnameye uygun olmayan teklifler dikkate alınmaz. Ancak teklif mektupları ve geçici teminat dışındaki ihale evraklarında, sicil tasdiknamesi, ticaret odası belgesi gibi teklifi etkilemeyen noksanlıklar bulunan isteklilerin teklifleri, noksanlıkların anında ihale komisyonu huzurunda tamamlanması şartıyla dikkate alınır. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir ve bu durum, ihale komisyonu karar tutanağında belirtilir. İhale komisyonunun başkanı tarafından kimlerin ihaleye katılabileceği isteklilere sözlü olarak bildirilir ve ihaleye katılamayacaklar ihale salonundan çıkarılır.

Değişik fıkra: Atatürk Orman Çiftliği Müdürlüğünün Satım ve Kiraya Verme İşlerine Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmelik (R.G.-08/04/2021/31448) m.2

(2) İhaleye katılamayacakların teminatları iade edilir ve ihale kararında ihale dışı kalma sebepleri belirtilir.

(3) Teklif verme sırasına göre geçerli teklif veren istekliler ile teklif fiyatları açıklanır. En avantajsız teklif veren istekliden başlamak üzere artırma veya eksiltmeye başlanır. En avantajsız tekliflerin eşit olması durumunda teklif zarflarının verilme önceliğine göre artırma veya eksiltmeye başlanır.

(4) Yapılacak teklifler ve ihaleden çekilen isteklilerin bu durumları ek-3’te yer alan forma uygun olarak düzenlenen açık artırma veya eksiltme tutanağına yazılır ve teklif sahipleri tarafından imzalanır. İsteklinin imza atmaktan çekinmesi halinde durum ayrıca bu tutanakta belirtilir. Artırma veya eksiltmeden çekilen istekliler çekildikleri tur sonunda ihale salonundan çıkarılır.

(5) İhaleden çekilenler yeniden teklifte bulunamazlar.

(6) Teklifler yapıldığı sırada, yapılan artırma veya eksiltmelerin işi uzatacağı anlaşılırsa isteklilerden ihale komisyonu huzurunda son tekliflerini yazılı olarak bildirmeleri istenebilir. Daha önce ihaleden çekilmiş olanlar bu durumda teklif veremezler.

(7) Sözlü olarak yapılacak artırma veya eksiltmelerde diğer istekliler aynı teklifi veremezler.

Tekliflerin aynı olması

MADDE 46

(1) Eş değerli son teklifleri yapan isteklilerden, üç işgününden az olmamak üzere ihale komisyonunca belirlenen gün ve saate kadar ikinci bir yazılı teklifte bulunmaları istenir, İkinci yazılı tekliflerden en uygun olan teklif sahibine ihale verilir.

(2) İkinci yazılı tekliflerinde aynı olması halinde benzer işe ait iş deneyim belge tutarı veya ihale konusu işin niteliğine göre AOÇ tarafından şartnamede belirlenen hususlar çerçevesinde ihale sonuçlandırılır.

(3) AOÇ tarafından alt eksiltme sınırı belirlenen ihalelerde, verilen teklifler alt eksiltme limitinde ise birinci fıkrada belirtilen ikinci yazılı teklifler istenmeden ikinci fıkra uyarınca ihale sonuçlandırılır.

İhalenin karara bağlanması ve onaylanması

MADDE 47

(1) İhale komisyonu verilen teklifleri inceledikten sonra, ihalenin en avantajlı teklif sahibi olan isteklinin üzerinde bırakılmasını veya geçerli teklif olmaması durumunda gerekçesini belirtmek suretiyle ihalenin iptal edilmesini ek-4’te yer alan forma uygun olarak karara bağlar.

(2) Kararlarda isteklilerin adları veya ticaret unvanları, teklif edilen bedeller, ihalenin tarihi ve hangi istekliye hangi gerekçelerle verildiği, ihale yapılmamış ise nedenleri belirtilir.

(3) İhale yetkilisi, ihale karar tarihini izleyen, en geç beş işgünü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle onaylamadığını bildirir. İhale, kararın onaylanması halinde geçerli, onaylanmaması halinde ise hükümsüz sayılır.

İhale kararının bildirilmesi

MADDE 48

(1) İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç işgünü içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil olmak üzere, ihaleye teklif veren bütün isteklilere bildirilir. İhale sonucunun bildiriminde, ihale komisyonu tarafından alınan karar, yazı ekinde gönderilir.

(2) İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere gerekçeleri belirtilmek suretiyle bildirim yapılır.

Sözleşmeye davet

MADDE 49

(1) İstekliye, ihale sonucunun tebliğ tarihini izleyen on gün içinde kesin teminat ve şartnamede belirtilen diğer belgeleri vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması bildirilir. Yabancı istekliler için bu süre yirmi gün olarak uygulanır.

İhalenin iptal edilmesi

MADDE 50

(1) AOÇ, gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer alan belgelerde, ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edildiği hallerde ihaleyi, ihale saatinden önce iptal edebilir. Bu durumda ihalenin iptal edildiği nedeni belirtilmek suretiyle isteklilere duyurulur. İhalenin iptal edilmesi halinde verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.

(2) İhale komisyonu ihaleye katılım olmaması veya geçerli teklif olmaması durumunda ihaleyi iptal etmeye yetkilidir.

(3) İhale komisyonunun iptal kararları ihale yetkilisinin onayına sunulur.

(4) İhalenin iptal edilmesi durumunda AOÇ herhangi, bir yükümlülük altına girmez ve isteklilerce AOÇ’den herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.

(5) İhalenin iptal edilmesi durumunda yeniden ihaleye çıkılabilir.

İhalenin sözleşmeye bağlanması

MADDE 51

(1) Sözleşme şartnamelere uygun olarak hazırlanır.

(2) Sözleşmeye davet yazısının istekliye tebliğ edilmesini takip eden on gün içerisinde istekli, istenen belgeleri getirerek sözleşme yapmak zorundadır. Aksi takdirde protesto çekmeye ve karar almaya gerek kalmaksızın geçici teminat gelir kaydedilir ve 27 nci madde hükümleri uygulanır.

(3) İhalenin iş ortaklığı üzerinde kalması halinde, sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli iş ortaklığı sözleşmesinin verilmesi gerekir. İş ortaklığı sözleşmesinde, iş ortaklığını oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin taahhüdün yerine getirilmesinde müştereken ve müteselsilen sorumlu oldukları belirtilir.