Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Konsolide metin - yürürlükte değil (Sürüm: 2)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan eğitim-öğretim, kayıt ve sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesinde uygulanan eğitim-öğretim, kayıt ve sınavlara ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen:

a) Dekan veya Dekanlık: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanı veya Dekanlığını,

b) Dönem: Her bir eğitim-öğretim yılını,

c) Dönem Kurulu: İlgili eğitim döneminde verilen derslerin yürütülmesi ve yapılacak sınavlar konusunda önerileri belirleyerek eğitim komisyonuna sunan kurulu,

ç) Eğitim Komisyonu: Eğitim ve öğretimin plan ve program önerilerini hazırlayan, düzenli yürümesini sağlayan ve kontrol eden ve tıp eğitim programını geliştirmek amacıyla öneriler oluşturan Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Komisyonunu,

d) Fakülte: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesini,

e) Fakülte Kurulu: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Fakülte Kurulunu,

f) Fakülte Yönetim Kurulu: Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunu,

g) İntörnlük dönemi: Fakülte Kurulunda belirlenen anabilim dallarında yapılan, zorunlu ve tüm anabilim dallarından seçilebilen uygulamalı eğitim dilimlerinden oluşan dönemi,

ğ) Probleme dayalı öğrenme (PDÖ): Küçük gruplar oluşturan öğrencilerin bir öğretim elemanı rehberliğinde, kurgulanmış bir senaryodan yola çıkarak mantık yürütme, analiz etme, sentezleme, bilgiye ulaşma ve yorumlama becerilerini kazandığı ve düşünen, sorgulayan ve araştıran bireyler olarak yetiştiği interaktif, öğrenci merkezli eğitim sürecini,

h) Rektör: Balıkesir Üniversitesi Rektörünü,

ı) Seçmeli staj: Dönem VI’da öğrencinin ilgi duyduğu konularla ilişkili anabilim dalı veya dallarında yaptığı eğitim dilimlerini,

i) Senato: Balıkesir Üniversitesi Senatosunu,

j) Staj: Dönem IV, V ve VI’da ayrı ana bilim dalları veya bilim dalları tarafından öğrenciye verilen, öğrencinin belli rotasyon uygulamaları ile aldığı eğitim programlarını,

k) Üniversite: Balıkesir Üniversitesini,

l) Üniversite Yönetim Kurulu: Balıkesir Üniversitesi Yönetim Kurulunu

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Kayıt-Kabul İşlemleri, Kayıt Yenileme ve Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar

Kayıt işlemleri

MADDE 5

(1) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan yerleştirme sonucu Fakülteye girmeye hak kazanan aday, Üniversite Yönetim Kurulunda belirlenip ilan edilen süre içinde istenen belgelerle Fakülteye başvurarak kaydını yaptırır. Süresi içinde katkı payını yatırıp kaydını yaptırmayan aday kayıt yaptırma hakkını kaybeder.

Kayıt yenileme

MADDE 6

(1) Öğrenci, her yarıyılın başında akademik takvimde belirlenip duyurulan günlerde katkı payı koşullarını yerine getirerek kaydını yenilemek zorundadır. Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen geçerli bir mazereti olmadan süresi içinde kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl eğitim-öğretim programına devam etmekten vazgeçmiş sayılır. Bu şekilde kaybedilen süre eğitim-öğretim süresinden sayılır. Mazereti olmadan kaydını iki yarıyıl üst üste yenilemeyen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.

Yatay geçiş

MADDE 7

(1) Başka bir yükseköğretim kurumunun tıp fakültesinden Fakülteye yatay geçişler; 21/10/1982 tarihli ve 17845 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans ve Lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre, Üniversite Yönetim Kurulunun belirlediği kontenjanlar dahilinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla yapılır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Eğitim ve Öğretime İlişkin Esaslar

Akademik takvim

MADDE 8

(1) Akademik takvim Fakültenin önerisi göz önüne alınarak, her yıl eğitim-öğretim başlamadan önce Senato tarafından belirlenir ve ilan edilir.

Eğitim ve öğretim şekli ve dili

MADDE 9

(1) Fakültede Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) belirleyeceği ilkeler çerçevesinde yapılacak örgün eğitim-öğretim, ilk üç dönemde interaktif olarak yapılacak bağımsız veya entegre derslerden, PDÖ ve mesleki beceri uygulamalarından, dönem IV ve V’te stajlardan, dönem VI’da uygulama dilimlerinden oluşur.

(2) Fakültede ilk üç dönem, bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinde düzenlenen ders geçme sistemi ile ve yarıyıl esasına göre eğitim-öğretim yapılır.

(3) Dönem IV, V ve VI’da yürütülecek staj programları ve geçme koşulları bu Yönetmeliğin 23 ve 24 üncü maddelerine göre gerçekleştirilir.

(4) YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak, ilgili komiteler ve anabilim dallarının önerileri üzerine eğitim komisyonu tarafından hazırlanan, Fakülte Kurulu ve Senato tarafından onaylanan eğitim ve öğretim programları, dönem kurulları ve anabilim dalları tarafından uygulanır. Tüm dönemlere ait teorik konular, mesleksel beceriler, uygulamalar, klinik içi etkinlikler ve PDÖ uygulamaları ilgili dönem kurulları tarafından, bağımsız veya entegre dersler veya stajlar halinde düzenlenir. PDÖ uygulamalarının, bağımsız veya entegre derslerin ve stajların sayıları, kapsamları ve süreleri eğitim-öğretim programlarında gösterilir.

(5) YÖK tarafından belirlenen usul ve esaslara uygun olarak, Fakülte Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre, eğitim komisyonu tarafından; ilk üç dönemde ilgili dönemlere ait kuramsal konular, hekimlik becerileri ve değerlerinin yer aldığı bir program düzenlenir, dönem IV ve V’te ilgili stajların seçimi yapılır ve dönem VI’da hazırlanan bu program, anabilim dalları tarafından yürütülür.

(6) Eğitim, her yarıyıl en fazla 30, yıl sonu itibariyle toplam en fazla 60 olacak şekilde kredilendirilir. Derslere özgü krediler her eğitim döneminin başında, eğitim komisyonu tarafından belirlenir.

(7) Tüm eğitim ve öğretim programları; eğitim komisyonunun önerisiyle, Fakülte Kurulu ve Senato tarafından onaylandıktan sonra uygulamaya konulur.

(8) Eğitim dili Türkçe’dir.

Organlar

MADDE 10

(1) Fakültede eğitimin koordinasyonundan ve yürütülmesinden sorumlu organlar ve yetkililer şunlardır:

a) Eğitim komisyonu: Mezuniyet öncesi tıp eğitim programlarının hazırlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi ile görevli bir kuruldur. Eğitim komisyonu, mezuniyet öncesi eğitimden sorumlu dekan yardımcısı, dönem koordinasyon sorumluları ve yardımcılarından oluşur. Eğitim komisyonu toplantısına Dekan; Dekan katılmadığı zaman mezuniyet öncesi eğitimden sorumlu dekan yardımcısı başkanlık eder. Eğitim komisyonu, gerek gördüğü durumlarda ilgili dönem öğrenci temsilcilerini toplantılarına davet eder. Yılda en az iki kez, Dekanın veya mezuniyet öncesi eğitimden sorumlu dekan yardımcısının çağrısı ile toplanır. Yılsonu yapılan genel değerlendirme toplantısında; dönem koordinasyon sorumlusu kişiler ve dönem öğrenci temsilcilerinin sunacakları raporlar tartışılarak, Fakülte Kuruluna iletilmek üzere gerekli kararlar alınır. Eğitim komisyonunun görevleri şunlardır;

1) Tıp Fakültesinde yürütülen tıp eğitimi ile ilgili her türlü konuda gerekli çalışmaları yapmak,

2) Eğitim-öğretim ve ders programlarının hazırlanması amacıyla dönem kurullarının ve senaryo, müfredat, uygulamalar, ölçme-değerlendirme, mesleksel beceriler komitesi gibi ilgili komitelerin oluşturulması,

3) Dönemle ilgili koordinasyondan sorumlu kişilerden gelen bilgi ve önerileri tartışarak, sonuçları ve önerileri bir rapor halinde Dekanlığa bildirmek, Dekanın ve Fakülte Kurulunun eğitimle ilgili vereceği görevleri yerine getirmektir.

b) Dönem kurulu: İlgili eğitim döneminde ders/staj vermekle görevli öğretim elemanlarından oluşan ve söz konusu dönemin koordinasyon sorumlusunun başkanlığında görev yapan bir kuruldur. Her yarıyılın başında ve sonunda olmak üzere en az iki kez toplanır. İlgili dönemde verilen derslerin yürütülmesi ve yapılacak olan ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavları ve bütünleme sınavları konusunda önerileri belirleyerek eğitim komisyonuna sunar.

c) Dönem koordinasyon sorumluları ve yardımcıları: Fakülte eğitiminde her dönem için bir öğretim üyesi dönem koordinasyon sorumlusu olarak ve her dönem koordinasyon sorumlusuna çalışmalarında yardımcı olmak üzere en az bir öğretim üyesi dönem koordinasyon sorumlusu yardımcısı olarak Fakülte Kurulu tarafından belirlenir ve Dekan tarafından bir yıl süre ile görevlendirilir.

ç) Ders yürütücüleri: Staj öncesi dönemlerde, entegre dersler için eğitim komisyonunun önerisi ile Dekan tarafından her ders için bir ders yürütücüsü görevlendirilir. Entegre olmayan dersler için ilgili anabilim dalı başkanı ve eğitim komisyonu tarafından önerilen bir öğretim üyesi, Dekan tarafından ders yürütücüsü olarak görevlendirilir. Seçmeli ders açmak isteyen öğretim üyesi, açılan dersin eğitim komisyonu ve Fakülte Kurulunca onaylanması üzerine, Dekan tarafından ders yürütücüsü olarak görevlendirilir.

d) Danışman öğretim üyesi: Dekanlık, kaydını yaptıran her öğrenci için, öğrencinin eğitim ve öğrenimini yönlendirmek amacıyla bir öğretim üyesini, akademik danışman olarak görevlendirir. Akademik danışmanlar, öğrenciye dersleri ve akademik sorunları ile ilgili danışmanlık hizmeti verir. Birinci yıl danışmanları öğrenciyi ikinci yılın sonuna kadar yönlendirir. Üçüncü yıldan itibaren öğrencinin danışmanı olan öğretim üyesi değişir ve mezun oluncaya kadar öğrencinin danışmanlığını sürdürür. Danışman değişikliği, öğrencinin ve/veya danışman öğretim üyesinin yazılı isteği üzerine Dekanlık tarafından yapılır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Dersler ve Sınavlar

Ders planları

MADDE 11

(1) Dönem kurulları ve eğitim komisyonu, derslerin yarıyıllara dağılımını; ders, uygulama, staj, proje ve benzeri çalışmaların kredi saatlerini gösteren ders planını düzenler.

(2) Ders planı, Fakülte Kurulunda görüşülüp kabul edildikten sonra Senato tarafından onaylanır.

Dersler

MADDE 12

(1) Dersler, mesleki ve diğer dersler olmak üzere iki çeşittir. Mesleki dersler, tıp doktorluğu öğretim programı kapsamında yer alan derslerdir. Mesleki dersler, entegre veya entegre olmayan dersler olarak verilir. Bunlardan;

a) Entegre dersler, iki veya daha fazla ana bilim/bilim dalının katkısı ile verilen zorunlu veya seçmeli derslerdir.

b) Entegre olmayan dersler, tek bir ana bilim dalı tarafından verilen zorunlu veya seçmeli derslerdir.

(2) Diğer dersler mesleki dersler dışında kalan derslerdir.

(3) Dersler, zorunlu veya seçmeli olabilir. Eğitim komisyonunun önerisiyle Fakülte Kurulunca zorunlu ve seçmeli dersler belirlenir. Bunlardan;

a) Zorunlu dersler, öğrencinin almakla yükümlü olduğu derslerdir.

b) Seçmeli dersler, öğrencinin istekleri de göz önüne alınarak belirlenen ve alındığında başarılı olunması gereken derslerdir. Bu dersler, meslekle ilgili formasyonu tamamlayan derslerden olabileceği gibi, genel kültür ya da değişik ilgi alanlarından dersler de olabilir. Seçmeli derslerin en az kaç öğrenci ile açılacağı her akademik yıl başında Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

c) Ortak zorunlu dersler; 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde yer alan Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil dersleri olup, en az ikişer yarıyıl olmak üzere iki saat/hafta olacak şekilde tercihen ilk iki yarıyıl için planlanır ve ders yükü dışında tutulurlar. Ortak zorunlu derslerden alınan notlar öğrencilerin genel akademik not ortalamasına katılmaz.

ç) Tüm öğrenciler ikinci ve üçüncü yılda mesleki yabancı dil derslerini almak zorundadır. Bu dersler toplam ders yükü dışında tutulur. Bu konudaki uygulama esasları ve hangi dillerde mesleki yabancı dil eğitim programı açılacağı, eğitim yılı başlamadan önce Fakülte Kurulu tarafından belirlenir ve akademik takvimle birlikte ilan edilir. Bu dersten alınan notlar genel akademik not ortalamasına katılır.

Ders muafiyetleri

MADDE 13

(1) İngilizce dersinden muaf olmak isteyen öğrenciler için muafiyet sınavı, Senato tarafından belirlenen tarihte birinci yılın başında yapılır. İngilizce muafiyet sınavında başarılı sayılmak için en az 65 puan almak gerekir. Başarılı öğrenciler, birinci yıl İngilizce dersinden muaf tutulur. Öğrenci, muaf olduğu birinci yıl İngilizce dersini; ancak kayıt, devam, sınav ve benzeri zorunlulukları yerine getirmesi veya muafiyet sınavında aldığı notun geçersiz sayılması halinde alabilir.

(2) Fakülteye ilk kez kayıt yaptıran öğrenci, ilk iki hafta içinde daha önce öğrenim gördüğü yükseköğrenim kurumunda aldığı ve başarılı olduğu dersler için muaf olmak isteği ile dekanlığa başvurabilir. Başvuru Fakülte Yönetim Kurulunca değerlendirilir. Bu tür derslerden muaf olabilmek için, yatay geçiş hali hariç olmak üzere, derslerin alınmasının üzerinden iki yıldan daha fazla süre geçmemiş olması gerekir. Öğrencinin muaf sayıldığı derslerden aldığı notlar transkriptinde ayrı bir bölüm halinde gösterilir ve akademik ortalamalara dahil edilir.

Derslerin kredi saat değerleri

MADDE 14

(1) Kuramsal dersin kredi saat değeri haftalık ders saatine; laboratuvar, uygulama ve benzeri çalışmaların kredi saat değeri ise haftalık ders saatinin yarısına eşittir. Not ortalamalarına katılmayan kuramsal ve uygulamalı dersler kredisiz dersler olarak ders planlarında belirtilir.

Ders yükü ve derslere yazılma

MADDE 15

(1) Bir öğrencinin her yarıyılda alacağı ders yükü ders planlarında belirtilen kredi yüküdür.

(2) Yeni kayıt yaptıran bir öğrenci seçmeli dersi olmaması koşulu ile ilk iki yarıyıl derslerine kendiliğinden kayıtlı sayılır. Genel akademik not ortalaması (GANO) ile ilgili hususlarda ise;

a) (GANO)’su 1.80’in altında olan öğrenciler üst yarıyıldan ders alamaz. Ancak, başarısız oldukları alt yarıyıl derslerini tekrar ederler. Bu durumda olan öğrenciler ulusal ve/veya uluslararası değişim programından yararlanamaz.

b) (GANO)’su 1.80 ile 1.99 arası olan öğrencilerin alt yarıyıllardan alacakları derslerle, kayıt yaptıracakları yarıyıldaki derslerin kredilerinin toplamı, en son kayıt yaptıracağı yarıyıl ders planında yer alan ders yükünden fazla olamaz. Böyle durumlarda bırakılan dersler, tekrar açıldığı ilk yarıyılda alınır.

(3) Daha önceki yarıyıllarda kayıt yaptırılan ve başarısız olunan dersler, açıldıkları ilk yarıyılda tekrarlanır. Tekrarlanan derslere devam zorunludur. Dersi tekrar alan öğrenci ara sınava da girmek zorundadır. Eğer bu dersler seçmeli ders ise veya ders planlarından kaldırılan dersler ise, öğrencinin, Fakülte Yönetim Kurulunun belirlediği başka bir eşdeğer dersi almasına izin verilir.

Eğitim süresi

MADDE 16

(1) Tıp doktorluğu öğretim programında son bir yılı intörn hekimlik dönemi olmak üzere normal öğrenim süresi altı yıldır.

(2) 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi gereğince, tıp doktorluğu öğretim programının altı yıllık normal öğrenim süresine ilaveten, başarısız öğrencilere üç yıl ek süre tanınır.

(3) Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmiş haklı ve geçerli bir nedeni olmadan, bu süreler içerisinde eğitimlerini tamamlayamayan öğrencilerin Fakülte ile ilişiği kesilir. Eğitim süresinin hesaplanmasında öğrencinin Fakülteye ilk kesin kayıt yaptırdığı tarih; gün, ay, yıl olarak esas alınır.

(4) Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmiş mazeretler nedeniyle kaybedilen süreler eğitim süresinden sayılmaz.

(5) Dokuz yıl sonunda eğitimlerini tamamlayamayan öğrenciler hakkında, 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi hükümleri çerçevesinde Fakülte Yönetim Kurulu kararına göre işlem yapılır.

Haftalık öğrenim süresi

MADDE 17

(1) YÖK tarafından belirlenen esaslara uygun olarak öğrencinin sorumlu olduğu haftanın beş eğitim-öğretim gününde yapılan staj, ders/sunum, PDÖ oturumu ve uygulamaların çalışma saatlerinin toplamının alt ve üst sınırları, eğitim-öğretim programlarında gösterilir.

(2) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, yabancı dil ve mesleki yabancı dil dersleri bu sınırların belirlenmesinde hesaba katılmaz.

(3) Gerekli görüldüğü takdirde, Türk Dili ve yabancı dil dersleri ve bunların ara, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları ve tüm stajların sınavları Cumartesi günleri de yapılabilir.

Devam zorunluluğu ve devamın denetlenmesi

MADDE 18

(1) Kuramsal derslere en az % 70, uygulama, staj, PDÖ oturumu, laboratuvar ve benzeri çalışmalara en az % 80 oranında devam zorunludur. Devamsız öğrenci yarıyıl sonu ve bütünleme sınavına alınmaz ve öğrencinin not çizelgesinde bu durum DVZ (devamsız) ile belirtilir. Öğrencinin derslere devamı, öğretim elemanın belirleyeceği yöntemle izlenir.

(2) Fakültenin eğitim yapılan tüm birimlerinde öğrenciler Üniversite kimliklerini taşımak ve gerektiğinde göstermek zorundadır. Öğrencilerin devam durumlarının izlenmesi ve denetlenmesi ile ilgili esaslar, eğitim komisyonunun önerisiyle, Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.

Notlar ve değerlendirme

MADDE 19

(1) Fakültede sınavların değerlendirilmesi, tam not 100 puan üzerinden yapılır. Sınavlarda, 100 üzerinden alınan puanlar harf notuna çevrilir. Fakültedeki sınavların değerlendirilmesinde kullanılan puanlar, notlar, katsayılar ve dereceler aşağıdaki gibidir:

Akademik not ortalaması

MADDE 20

(1) Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda hesaplanan yarıyıl akademik not ortalaması (YANO) ve genel akademik not ortalaması (GANO) ile belirlenir. (YANO); öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır. (GANO); öğrencinin Üniversiteye girişinden itibaren, tıp eğitimi programındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır. Bu ortalamalar her yarıyılın sonunda ilgili birim tarafından hesaplanır ve ilân edilir.

(2) (YANO) ve (GANO) ağırlıklı not ortalamaları ile hesaplanır. Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle, derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Ağırlıklı not ortalaması virgülden sonra iki haneli olarak hesaplanır.

(3) Gerek (YANO) ve gerekse (GANO) öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA)’dan (FF)’ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir.

Dönem I, II ve III’de sınavlar ve notların hesaplanması

MADDE 21

(1) Dönem I, II ve III’de sınavlar ve notların hesaplanmasına ilişkin esaslar şunlardır:

a) Her yarıyılda ders planında yer alan dersler için en az bir ara sınav yapılır. Bu sınav teorik yazılı veya hem yazılı hem sözlü ve/veya pratik olarak yapılır. (PDÖ) oturumlarının değerlendirilmesi, ders yürütücüsü ve dönem kurulunun önerisiyle eğitim komisyonunca belirlenir. Dersi tekrar alan öğrencinin, önceki ara sınav sonucu dikkate alınmaz.

b) Her yarıyılın sonunda ders planında yer alan dersler için yarıyıl sonu sınavı yapılır. Bu sınav, Fakülte Yönetim Kurulunun tespit edeceği tarihlerde, teorik yazılı veya hem yazılı hem sözlü ve/veya pratik olarak yapılır. Bu sınavdan 50 puan almak zorunludur. Bir dersin yarıyıl sonu sınavına girebilmek için; o derse kayıt yaptırmak, devam şartını sağlamış olmak ve ayrı kod numarasıyla belirlenmeyen, derse bağlı uygulamalarda başarılı olmak gerekir. Ayrı kod numarası ile belirlenmeyen uygulamalar için, ayrıca sınav tarihi ilân edilmez ve bu uygulamaların değerlendirilmesi sözlü, yazılı, uygulamalı veya yarıyıl içindeki farklı çalışmaların değerlendirilmesi şeklinde yapılabilir.

c) Yarıyıl sonu sınavına girmeyenler veya ders geçme notu 100 üzerinden 65 puanın altında olan öğrenciler, yarıyıl sonu sınavından en az onbeş gün sonra bütünleme sınavına alınır. Bu sınavdan 50 puan almak zorunludur.

ç) Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarına yapılan itirazlar sonuçlandırıldıktan ve notlar kesinleştirildikten sonra ara sınavda verilen 100 ham not üzerinden verilen notun % 40’ ı ve yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında 100 tam not üzerinden verilen notun % 60 katkısı ile ham başarı notu oluşturulur. Başarı notu 65 puan ve üzeridir. Oluşturulan bu başarı notu harf notuna çevrilir.

d) Derse devam edip mazeretleri nedeniyle sınava giremeyen öğrencilerin, mazeretlerini sınav tarihini takip eden yedi gün içerisinde bildirmeleri gerekir. Mazeretleri Fakülte Yönetim Kurulunda kabul edilen öğrenciler Fakülte Yönetim Kurulunun tespit edeceği tarihlerde mazeret sınavına girer. Yarıyıl sonu ve bütünleme sınavlarına mazeret sınavı açılmaz.

e) Ara sınav veya yarıyıl sonu sınavına girmeyen ve ders geçme notu 65’in altında olan öğrenciler, yarıyıl sonu bütünleme sınavına alınır. Başaramayan öğrenci o dersi tekrarlar.

f) Sınavların sayısal notlarındaki maddi hatanın düzeltilmesi için öğrenci, sınav sonucunun ilânını takip eden beş iş günü içinde Dekanlığa yazılı olarak başvurabilir. Bu başvuru öğretim elemanına iletilir. Öğretim elemanı eğer maddi hata mevcut ise durumu Fakülte Yönetim Kuruluna sunar. Not, ancak Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile düzeltilebilir.

VI ncı yarıyıldan dördüncü yıl eğitim dönemine geçme koşulları

MADDE 22

(1) I inci dönem yarıyıldan VI ncı dönemin sonuna kadar yarı yıllarını başarı ile tamamlayan ve (GANO) değerleri en az 2.00 olan öğrenciler dördüncü yıl eğitim dönemine geçerler. Telafi sınavları sonrasında en fazla 2 kredilik seçmeli dersten veya derslerden başarısız olan veya dersi hiç almamış olan öğrenciler dördüncü yıl eğitim dönemine geçebilirler. Bu öğrencilerin de (GANO) değerinin en az 2.00 olması zorunludur.

(2) I ila VI ncı dönem yarıyıl eğitim programının sonunda, tüm derslerinin devam koşulunu yerine getirerek sınavlara giren öğrenci aşağıdaki koşullarda telafi sınav hakkından yararlanır:

a) I ila VI ncı yarıyıl eğitim programını tamamlayan ve (GANO)’su 2.00’ın üzerinde olan öğrencilerin başarısız oldukları derslerin toplam kredisi varsa ve almadığı 2 kredilik seçmeli ders dahil olmak üzere 10 krediyi aşmıyor ise veya toplam kredisi 10 krediyi aşan iki dersi geçmiyor ise, bu öğrenciler bir sonraki yarıyılın başına kadar açılacak olan telafi sınav hakkından yararlanır. Son iki yarıyılda başarısız not almadıkları halde, dördüncü yıl eğitim dönemine geçmeleri için gerekli (GANO)’su 2.00'den az olan öğrencilere; (GANO)’sunu 2.00'ye yükseltmeleri için, başarısız oldukları kredili en çok iki ders için telafi sınav hakkı verilir. Telafi sınavına giren öğrencinin sınav notu ara sınav notları göz önüne alınmadan, o derse ait bir önceki sınavın not cetvelindeki harf notu aralıkları dikkate alınarak harf notuna çevrilir.

b) Bu maddede belirtilen koşullara sahip öğrenciler, telafi sınav hakkından yararlanmak için, sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren yedi iş günü içinde Dekanlığa bir dilekçe ile başvurur. Öğrencinin durumu Fakülte Yönetim Kurulunda incelendikten sonra, dekanlık ek sınav hakkından yararlanacak öğrenci isimlerini ilan eder. Bu maddede açıklanan telafi sınav hakları her öğrenciye sadece bir defa tanınır.

Dönem IV ve V eğitim dönemi, stajlar ve notların hesaplanması

MADDE 23

(1) IV üncü ve V inci dönem, eğitim programlarının uygulandığı dönemlerdir.

(2) Dönem IV’ten dönem V’e geçiş koşulları şunlardır:

a) I ila VI ncı yarı yıllarını tamamlayan ve bu Yönetmeliğin 22 nci maddesindeki koşulları yerine getiren öğrenci dönem IV’e geçer. Öğrencinin dönem IV’ten dönem V’e geçmesi için dönem IV eğitim dönemindeki tüm stajlarından devam alması ve dönem IV seminerlerini başarı ile vermesi zorunludur. Öğrenci devamsız olduğu dönem IV stajının devamını aldıktan sonra, bu stajdan başarısız olsa dahi dönem V’e başlayabilir. Dönem IV eğitim döneminde; çocuk sağlığı ve hastalıkları, iç hastalıkları, genel cerrahi ve kadın hastalıkları ve doğum stajlarının temel stajlar olması nedeniyle, ön şart olarak bu stajları almadan dönem V eğitim dönemine başlanamaz.

b) Öğrencinin dönem VI intörnlük dönemine başlayabilmesi için, dönem IV ve V’den alması gereken tüm stajları başarması ve dönem V öğrenci seminerini de vermesi zorunludur.

c) Öğrenciler alması gereken tüm seçmeli ve zorunlu stajlarını, Fakültedeki anabilim dallarının bünyesinde almak zorundadır. Ancak ilgili anabilim dalları tarafından organize edilen I inci ve II nci basamak sağlık kuruluşlarında yapılacak saha eğitimleri, Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile resmi veya özel diğer sağlık kuruluşlarında da yapılabilir.

(3) Dönem IV ve V eğitim döneminde, öğrenci klinikte yaptığı bir haftalık staj programının karşılığında 1 kredi alır. IV üncü ve V inci dönem eğitim programındaki zorunlu ve seçmeli stajlar ve süreleri her yıl eğitim komisyonu tarafından belirlenir.

(4) Dönem IV ve V eğitim dönemlerinde, ilgili anabilim dalı başkanı tarafından, öğrencilerin staj faaliyetlerinin yürütülmesinden ve koordinasyonundan sorumlu olarak staj yürütücüleri görevlendirilir. Staj yürütücüsü uygulamaları konusunda da anabilim dalı başkanına karşı sorumludur.

(5) Dönem IV, V ve VI’da stajlar sırasında, anabilim dallarının önerisi doğrultusunda, eğitim komisyonunun belirlediği program çerçevesinde kuramsal dersler verilir. Stajın amaçlarına uygun olarak, dönem III ile dikey entegrasyon içinde, seminer ve uygulama programları hazırlanır.

(6) Staj sonunda öğrencinin staj başarı notu bir yazılı, bir sözlü sınav ve kanaat notu ile belirlenir. Staj başarı ham notu, 100 puan üzerinden verilen bu üç notun aşağıdaki tabloda belirtilen oranlarda katkıları ile oluşur:

Staj başarı notu içindeki oranı
Uygulamalı sınav notu % 30
Kanaat notu % 20
Yazılı sınav notu % 50

(7) Stajlar sonunda öğrenci, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Stajlardan oluşan eğitim dönemlerinde bütünleme sınavı olmaz. Stajlarda 100 üzerinden 65 ve üzerinde not alan öğrenci başarılı olur. 65 puanın altında olan tüm notlar FF başarısız olarak verilir. 65 ve üzerindeki notlar ise aşağıdaki aralıklara göre harf notuna çevrilir:

Dönem VI'da sınavlar ve notların hesaplanması

MADDE 24

(1) Bu dönemde öğrencilerin başarısı; her anabilim dalında yapılan klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmaları, yazdıkları hasta izlenimleri ve epikrizler, hastalara davranışları ve ilgileri, nöbetler ve katıldıkları seminerler, klinik ve klinikopatolojik toplantılardaki başarıları göz önüne alınarak 100 puan üzerinden notla değerlendirilir. İntörn hekimliği kademesindeki stajlardan bir veya birkaçından başarısız olan öğrenci, bu staj veya stajları tekrar ederek başarılı olmak zorundadır. Dönem VI'da staj notu; yapılan staj sonu veya staj tekrarı sonunda alınan geçer notların ortalaması olup mezuniyet derecesinin değerlendirilmesine katılır. Başarı notu 65 puan ve üzeridir. Staj notları, bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin yedinci fıkrasında bulunan tablodaki aralıklara göre harf notuna çevrilir.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Diplomalar, Mazeretler, İzinler ve İlişik Kesme

Diploma

MADDE 25

(1) Öğrenimlerini bu Yönetmelik uyarınca başarı ile tamamlayan ve diploma almaya hak kazanan tıp doktorluğu öğretim programı öğrencilerine tıp doktoru unvanı ve diploması verilir.

(2) Fakülte tarafından verilecek diplomalar, Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde düzenlenir. Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrenciye, diplomasını alırken iade etmek üzere bir mezuniyet belgesi verilir.

(3) Diploma ancak bir defa ve öğrencinin kendisine ya da kendisinin belirlediği kişiye verilebilir. Diplomanın kaybı halinde diploma yerine geçmek üzere, üzerinde diploma bilgileri taşıyan ve diplomanın kaybından dolayı verildiğini belirten, fotoğraflı bir belge düzenlenir.

(4) Diploma veya mezuniyet belgesinin verilebilmesi için ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak belirlenen mali yükümlülüklerin yerine getirilmiş olması gerekir.

Diploma derecesi

MADDE 26

(1) Diploma derecesi, başarı notlarının ortalamasının en yakın tam sayıya çevrilmesi ile aşağıdaki şekilde belirlenir:

Ağırlıklı ortalama Derece Onur derecesi
95-100 Mükemmel Yüksek Onur
85-94 Pekiyi Onur
75-84 İyi
65-74 Orta

(2) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin (ı) bendinde yer alan ortak zorunlu dersler ağırlıklı ortalama ve diploma derecesinin hesabında dikkate alınmaz.

Ön lisans diploması

MADDE 27

(1) Lisans düzeyinde öğrenim gören bir öğrenci, ilk iki yılı başarı ile tamamlamış olmak kaydı ile, öğrenimini tamamlayamaz durumda kalır ise, o öğrenciye YÖK tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde temel tıp bilimlerinde ön lisans diploması verilir. Ön lisans diploması verilen öğrencinin Fakülte ile ilişiği kesilir.

Onur öğrencileri

MADDE 28

(1) Bir yarıyıl sonunda en az normal ders yükü kadar derse kayıt yaptıran, bu derslerde başarılı olan ve (YANO)’su 3.50-4.00 arasındaki öğrenci yarıyıl yüksek onur öğrenci listesinde, 3.00-3.49 arasındaki öğrenci ise yarıyıl onur öğrencisi listesinde yer alır.

(2) Onur öğrencilerinin listesi her yarıyıl sonunda Dekanlık tarafından ilân edilir ve bu öğrencilere belgeleri verilir.

(3) Genel not ortalaması 3.50 veya üzeri olanlar yüksek onur öğrencisi, genel not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olanlar onur öğrencisi olarak mezun olur.

Öğrenime ara verme izni

MADDE 29

(1) Bu Yönetmelikte belirtilen ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir mazereti nedeni ile öğrenime ara vermek zorunda kalan bir öğrenciye, kendisine izin verilmesine dair bir dilekçe ile başvurması ve başvurusunun dayandığı mazeretin varlığını kanıtlaması kaydı ile, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından en çok bir yıl süreyle öğrenime ara verme izni verilebilir.

(2) Öğrenci, izinli olduğu süre içinde öğrenimine devam edemez. Bu durumda, öğrencinin her türlü öğrencilik hakları dondurulur. Bir yıl süreli ara verme izni, yıl başlangıcından o dönem derslerinin bütünleme sınavlarının sona erdiği tarihe kadar olan süreyi kapsayacak şekilde verilir.

(3) Bu maddeye göre öğrenime ara verme izni alan bir öğrenci için izin verilen süre bu Yönetmeliğin 16 ncı maddesinde belirtilen öğrenim süresine eklenir.

(4) Süre ekleme nedeninin ve eklenen sürenin Fakülte Yönetim Kurulu kararında belirtilmesi şarttır.

Haklı ve geçerli mazeret halleri

MADDE 30

(1) Fakülte Yönetim Kurulunun takdirine bağlı ve o Kurul tarafından kabul edilmiş olmak kaydı ile öğrenciye mazeret sınavı açılmasına ve öğrenime ara verme izni verilmesine esas olabilecek mazeret halleri şunlardır:

a) Öğrencinin, resmi veya özel bir sağlık kuruluşundan alacağı sağlık raporu ile belgelendirmesi kaydıyla sağlıkla ilgili bir mazeretinin olması,

b) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir belge ile tabii afete uğranıldığının belgelenmiş olması,

c) Birinci derecede akrabalarının ağır hastalığı halinde, bakacak başka kimsenin bulunmaması nedeni ile öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda olduğunu belgelendirmesi,

ç) Öğrencinin ekonomik nedenlerle öğrenimine ara vermek zorunda olduğunu belgelemesi,

d) Öğrencinin tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin kaldırılması sureti ile askere alınması,

e) Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen diğer mazeret hallerinin ortaya çıkması.

(2) Öğrencinin mazeretinin varlığını kanıtlayan belgeleri mazeretinin sona ermesinden itibaren en geç yedi gün içinde Dekanlığa sunması gerekir. Aksi halde başvurusu dikkate alınmaz.

İlişik kesme

MADDE 31

(1) Öğrencilerin aşağıdaki durumlarda Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kaydı silinir:

a) 2547 sayılı Kanunda belirtilen süreler içinde eğitimini tamamlayamamak,

b) 13/1/1985 tarihli ve 18634 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumundan çıkarılma cezası almış olmak,

c) Özürsüz olarak süresi içerisinde iki yıl üst üste ders kaydı yaptırmayıp kaydını yenilememek,

ç) Başka bir yükseköğretim kurumunda asli öğrenci olarak kaydının bulunduğunu tespit etmek,

d) Bedensel ve ruhsal sağlık sorunları nedeniyle Fakülteye devam edemeyeceğinin sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporu ile belgelendirilmesi.

ALTINCI BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Mali yükümlülükler

MADDE 32

(1) Öğrenciler, öğrenimlerine başlayabilmek, devam edebilmek ve diploma alabilmek için 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi uyarınca ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde belirlenen mali yükümlülükleri ile Üniversite tarafından belirlenen diğer mali yükümlülüklerini yerine getirmek zorundadır.

(2) Öğrenimlerini tamamlamış, fakat mali yükümlülüklerini tamamen yerine getirmemiş olan öğrencilere diploma veya geçici mezuniyet belgesi verilmez.

Giyim ve genel görünüş

MADDE 33

(1) Öğrenciler, giyim ve genel görünüş konusunda ilgili mevzuat hükümlerine uymak zorundadır.

Tebligat ve adres bildirme

MADDE 34

(1) Her türlü tebligat, öğrencinin Fakülteye kayıt sırasında bildirdiği adrese iadeli-taahhütlü olarak yapılmak suretiyle tamamlanmış sayılır.

(2) Kayıt olurken bildirdikleri adresi değiştirdikleri halde bunu Fakülteye bildirmemiş bulunan veya yanlış ve eksik adres vermiş olan öğrencilerin Fakültedeki mevcut adreslerine tebligatın gönderilmesi halinde kendilerine tebligat yapılmış sayılır.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 35

(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde; Yükseköğretim Kurulu, Senato ve Fakülte Kurulu kararları ile ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 36

(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 37

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Balıkesir Üniversitesi Rektörü yürütür.