Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Konsolide metin (Sürüm: 2)

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Merkez Teşkilatı’nın görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esaslarını düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, yabancıların Türkiye’ye girişleri, Türkiye’de kalışları ve Türkiye’den çıkışları ile Türkiye’den koruma talep eden yabancılara sağlanacak korumanın kapsamına ve uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemek ve uygulamakla görevli Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Merkez Teşkilatının görev, yetki ve çalışma esas ve usulleri ile Genel Müdürlük birimlerinde görevlendirilecek personelin görev, yetki ve sorumluluklarına ilişkin hususları kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) (1) Bu Yönetmelik, 4/4/2013 tarihli ve 6458 sayılı Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanununun 121 inci maddesi ve 4 nolu Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 167 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;

a) Bakan: İçişleri Bakanını.

b) Bakanlık: İçişleri Bakanlığını,

c) Birim: (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) 4 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 161 inci maddesinde belirtilen hizmet birimlerini.

ç) Birim Amiri: (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) 4 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 161 inci maddesinde belirtilen hizmet birimlerinin başkanlarını,

d) Çalışma Grubu: (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) 4 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 167 nci maddesine göre kurulan çalışma grubunu,

e) Çalışma Grup Başkanı: (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) 4 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 167 nci maddesine göre Genel Müdür tarafından görevlendirilecek personeli,

f) Genel Müdür: Göç İdaresi Genel Müdürünü,

g) Genel Müdürlük: Göç İdaresi Genel Müdürlüğünü,

ğ) Genel Müdür Yardımcıları: Göç İdaresi Genel Müdür Yardımcılarını ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkez Teşkilatı Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Kuruluş

MADDE 5

(1) (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) 4 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 158 inci maddesi uyarınca; göç alanına ilişkin politika ve stratejileri uygulamak, bu konularla ilgili kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak, yabancıların Türkiye’ye giriş ve Türkiye’de kalışları, Türkiye’den çıkışları ve sınır dışı edilmeleri, uluslararası koruma, geçici koruma ve insan ticareti mağdurlarının korunmasıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek üzere İçişleri Bakanlığına bağlı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü kurulmuştur.

(2) Genel Müdürlük merkez teşkilatı; Genel Müdürün yönetiminde iki Genel Müdür Yardımcısı, (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) 4 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 161 inci maddesinde belirtilen hizmet birimleri ile bunlara bağlı olarak kurulacak çalışma gruplarından oluşur.

Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri

MADDE 6

(1) Genel Müdürlüğün görev ve yetkileri şunlardır:

a) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Göç alanına ilişkin, mevzuatın ve idari kapasitenin geliştirilmesi konularında çalışmalar yürütmek ve Cumhurbaşkanınca belirlenen politika ve stratejilerin uygulanmasını izlemek ve koordine etmek,

b) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

c) Düzenli ve düzensiz göçle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

ç) Yabancılara Türkiye’ye giriş yasağı getirilmesi ve kaldırılmasına ilişkin işlemleri yürütmek,

d) Konsolosluklar ve sınır kapılarının bağlı olduğu valiliklerce intikal ettirilen vize taleplerini değerlendirmek ve sonucunu ilgili birime bildirmek,

e) Yurt içinden verilecek ikamet izinleriyle ilgili tüm iş ve işlemleri yürütmek, konsolosluklardan yapılan ikamet izni taleplerini değerlendirmek ve sonucunu ilgili birime bildirmek,

f) 19/9/2006 tarihli ve 5543 sayılı İskân Kanunuyla Bakanlığa verilen görevleri yürütmek,

g) Düzensiz göçmenleri sınır dışı etme ve idari gözetimle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

ğ) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Türkiye’nin taraf olduğu geri kabul anlaşmalarına ilişkin hükümleri yürütmek,

h) Türkiye’de bulunan vatansız kişileri tespit etmek ve bu kişilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

ı) İnsan ticareti mağdurlarının korunmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

i) Sınırlarda, sınır kapılarında ya da Türkiye içinde; münferit uluslararası koruma talep eden yabancı ve vatansız kişilere sağlanacak korumaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

j) Başvuru sahibi ve uluslararası korumadan yararlanan kişilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

k) Uluslararası koruma alanına ilişkin olarak menşe ülke bilgi sisteminin kurulması, bilgilerin toplanması, depolanması, sistemin işletilmesi, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına açılması,

l) Kitlesel akınlarla sınırlarımıza gelen veya sınırlarımızı geçen yabancılara sağlanacak geçici korumaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

m) Göç alanındaki gönüllü geri dönüş çalışmalarını yürütmek,

n) Düzensiz göçle mücadele edilebilmesi amacıyla kolluk birimleri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları arasında koordinasyonu sağlamak, tedbirler geliştirmek, alınan tedbirlerin uygulanmasını takip etmek,

o) Geri gönderme, kabul ve barınma merkezleri ile insan ticareti mağdurları sığınma evlerini kurmak ve işletmek veya işlettirmek,

ö) Uluslararası koruma başvuru sahibi, uluslararası korumadan yararlanan kişi ile yabancıların toplumla olan sosyal, kültürel, hukuki ve ekonomik ilişkilerini kolaylaştırmak ve sosyal hayatın tüm alanlarında bağımsız hareket edebilmelerini sağlayacak bilgi ve beceriler kazandırmak amacıyla, uyum faaliyetlerini planlamak, koordinasyonu sağlamak ve uygulamak, bu alanda uyum kursları, uzaktan eğitim, e-eğitim ve benzeri sistemlerle tanıtım ve bilgilendirme etkinliklerini ilgili kamu kurum ve kuruluşları, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası kuruluşlarla birlikte yürütmek,

p) Göç alanında kamuoyunu bilgilendirmek ve iletişimi sağlamak,

r ) Görev alanıyla ilgili konularda bilgi işlem sistemleri kurmak ve işletmek,

s) Türkiye İstatistik Kurumuyla iş birliği hâlinde göç alanına ve insan ticaretiyle mücadele ve mağdurların korunmasına ilişkin istatistikleri yayınlamak,

ş) Uygulamada ve etkinliği artırmak amacıyla bilimsel araştırma, analiz, denetleme ve rapor değerlendirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak,

t) Diğer ülkelerle hükümetler arası ve uluslararası kuruluşlarla görev alanıyla ilgili ortak projeler geliştirmek ve uygulamak, hazırlanan projelere destek vermek,

u) Göç alanında proje üretilmesini teşvik etmek, Bakanlıkların, kamu kurum ve kuruluşlarının proje tekliflerini değerlendirmek ve koordine etmek, ayrıca üniversiteler uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla ortak projeler yürütmek,

ü) Göç alanında uluslararası gelişmeleri izlemek ve değerlendirmek,

v) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

y) 6458 sayılı Kanun hükümlerinin uygulanmasına ilişkin düzenlemeler yapmak ve valiliklere bildirmek,

z) 6458 sayılı Kanun kapsamında kişisel verilerin alınması, korunması, saklanması ve kullanılmasına ilişkin süreçleri belirlemek, iş ve işlemleri yürütmek,

aa) Genel Müdürlüğün faaliyet ve sorumluluk alanlarıyla ilgili açılan davalarda hukuki işlem ve süreçleri takip etmek,

bb) Bakanlıkça ve mevzuatla verilen diğer görevleri yerine getirmek.

(2) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

Genel Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu

MADDE 7

(1) Genel Müdürün görev ve yetkisi;

a) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Genel Müdürlüğü mevzuat hükümlerine, Cumhurbaşkanınca belirlenen politikalara uygun olarak yönetmek,

b) Genel Müdürlüğün görev alanına giren hususlarda gerekli mevzuat çalışmalarını yürütmek, belirlenen strateji, amaç ve performans ölçütleri doğrultusunda Genel Müdürlüğü yönetmek,

c) Genel Müdürlüğün faaliyet ve işlemlerini denetlemek, yönetim sistemlerini gözden geçirmek, kurumsal yapı ile yönetim süreçlerinin etkililiğini gözetmek, Genel Müdürlükte gerekli düzenleyici işlemleri yapmak ve yönetimin geliştirilmesini sağlamak,

ç) Genel Müdürlüğün bütçe teklifini hazırlamak ve kadro ihtiyacını belirleyerek gerekli iş ve işlemleri yapmak,

d) Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) strateji belirleme çalışmalarını yürütmek, bu amaçla uluslararası kuruluşlar, üniversiteler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iş birliği yapılmasını sağlamak,

e) Genel müdür yardımcıları arasında görev dağılımı yapmak,

f) Faaliyet alanına giren konularda kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş birliği ve koordinasyonu sağlamak,

g) Genel Müdürlüğün amiri sıfatıyla 14/7/1965 tarihi ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve diğer mevzuatla kurum ve birim amirlerine tanınan görevleri yerine getirmek, yetkileri kullanmaktır.

(2) Genel Müdür, birimine ilişkin görevlerin, Bakanlığın genel hizmet politikalarına ve ilgili mevzuata uygun olarak zamanında verimli ve etkin bir biçimde yürütülmesinden, geliştirilmesinden ve birimindeki personelin çalışmalarından Bakana karşı sorumludur.

Genel Müdür Yardımcısının görev yetki ve sorumluluğu

MADDE 8

(1) Genel Müdür Yardımcısının görev ve yetkisi;

a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren hizmetlerin yürütülmesinde Genel Müdüre yardımcı olmak,

b) Genel Müdürün görevli-izinli veya izinli olduğunda, asli görevi saklı kalmak üzere görevlendirildiklerinde Genel Müdürlük makamına vekâlet etmek,

c) Kendisine bağlı birimlerin görev alanına giren hizmetleri kontrol ve koordine etmek, işlemlerin (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) mevzuat hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini denetlemek, daireler arası koordinasyonu ve hizmetlerin aksamadan yürütülmesini sağlamak,

ç) Genel Müdürlük ile ilgili gelişmeleri takip etmek, hizmetin üst düzeyde yürütülmesi amacıyla ilgili birimlerce plan ve programlar hazırlanması için yapılacak çalışmaları koordine etmek,

d) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir,

(2) Genel Müdür Yardımcısı, kendisine verilen görevlerin mevzuata, Bakanlığın genel hizmet politikalarına, Genel Müdürlüğün amaçlarına ve Genel Müdürün emirlerine uygun olarak verimli ve etkin bir biçimde yürütülmesinden, kendisine bağlı personelin çalışmasından Genel Müdüre karşı sorumludur.

Birim Amirinin görev yetki ve sorumluluğu

MADDE 9

(1) Birim Amirinin görev ve yetkisi;

a) Birimin görev alanına giren iş ve işlemlerin zamanında ve eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesini sağlamak ve bu konuda önerilerde bulunmak,

b) Görev alanına giren konularla ilgili gerekli yönergelerin hazırlanmasını sağlamak,

c) Çalışma gruplarının uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlamak,

c) Birimin görevleri ile ilgili toplantılara katılmak,

ç) Kendisine bağlı çalışma gruplarını denetlemek, düzenlenen denetim raporunu dosyasında muhafaza etmek,

d) Birim personeli arasında iş bölümü ve görevlendirmesi yapmak, iş ve işlemlerin dengeli şekilde dağıtımını sağlamak,

e) Birim personelinin disiplinini sağlamak ve yürütülen çalışmaları denetlemek, personelden üstün gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre başarılı çalışma yaptıkları tespit edilenlere, başarı, üstün başarı belgesi ve ödül verilmesi için teklifte bulunmak,

f) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

(2) Birim Amiri, kendisine verilen görevlerin düzenli, verimli, süratli ve etkin bir şekilde yerine getirilmesinden Genel Müdür Yardımcısına ve Genel Müdüre karşı sorumludur.

Çalışma grupları

MADDE 10

(1) Genel Müdürlük merkez teşkilatında, hizmetlerin yürütülebilmesi amacıyla, birim amirlerinin teklifi ve Genel Müdürün onayıyla çalışma grupları oluşturulabilir. Gruplar, Genel Müdür tarafından çalışma grup başkanı adıyla görevlendirilecek bir personelin koordinasyonunda faaliyet gösterir.

(2) (Ek fıkra: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Çalışma grupları kurulduktan sonra personel, yer temini ve bilgi sistemlerine ilişkin iş ve işlemlerin yerine getirilmesi için Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Personel Dairesi Başkanlığı ve Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığına duyurulur.

(3) (Değişik : 03/09/2019-Bakan Onaylı) Çalışma Grup Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) Grup Başkanlığının çalışmalarını mevzuata ve Genel Müdürlüğün genel hizmet politikasına, birim amirinin emirlerine ve birimin çalışma planı ve programına göre yönetmek,

b) Grup Başkanlığının personelinin disiplin ve işbirliği içinde çalışmalarını sağlamak, aralarında görev bölümü yapmak, çalışmalarını izleyip denetlemek,

c) Grup Başkanlığının iletilen konuların incelenip gereken işlemlerin yapılmasını ve sonuca bağlanmasını sağlamak,

ç) Grup Başkanlığının hizmetlerinin düzenli, süratli ve etkin bir şekilde yürütülmesi için araştırma, planlama yapmak ve öneriler sunmak,

d) Personelin izin işlemlerini planlamak ve zamanında kullanılmasını sağlamak,

e) Grup Başkanlığına gelen evrakla ilgili gereken işlemleri tesis etmek,

f) Grup Başkanlığı faaliyetleriyle ilgili olarak haftalık, aylık ve yıllık bilgileri hazırlayarak ilgili birimlere göndermek,

g) Proje yazımı ve uygulanması konusundaki tüm iş ve işlemleri ve proje çalışmalarını yürütmek,

ğ) Kurum içi ve kurum dışından gelen ve görüş talep edilen konularda Grup Başkanlığı görüşlerini oluşturmak ve ilgili birimlere bildirmek,

h) Başkanlığa bilişim araçları kullanılarak yapılan ihbar, şikâyet ve müracaatları birim amirine arz etmek ve ilgili birime şevkini sağlamak,

ı) Birim Amiri tarafından mevzuata uygun olarak verilen diğer görevleri yapmaktır.

Çalışma grup başkanının görev yetki ve sorumluluğu

MADDE 11

(1) Çalışma grup başkanının görev ve yetkisi;

a) Birimin görev alanına giren hizmetlerinin yürütülmesinde Birim Amirine yardımcı olmak,

b) Grup başkanlığını temsil etmek tertip ve düzenini sağlamak, disiplini tesis etmek,

c) Proje yazım çalışmalarına başkanlık ve rehberlik etmek,

ç) Kendisine bağlı çalışma grubunun görev alanına giren hizmetlerini kontrol ve koordine etmek, gruplar arası koordinasyonu ve hizmetlerin aksamadan yürütülmesini sağlamak.

d) Kendisine bağlı grup başkanlığının görev alanına giren işlemlerin (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılmasını denetlemek,

e) Hizmetin üst düzeyde yürütülmesi amacıyla ilgili grup başkanlığınca plan ve programlar hazırlanması için yapılacak çalışmaları koordine etmek,

f) Çalışma grubunda yürütülen hizmetlerin geliştirilmesine ve iyileştirilmesine yönelik yıllık hedefler belirlemek ve bu hedeflere ulaşmak için plan yapmak, projeler geliştirmek ve uygulamaya koymak,

g) Personelinin sorunları ile ilgilenmek, faaliyetlerini takip etmek, moral ve motivasyonunu yüksek tutacak çalışmalarda bulunmak,

ğ) Personelin mesaisini, hizmeti uygulama biçimini ve mevzuata uygun hareket edip etmediğini denetlemek,

h) Birim amiri tarafından mevzuata uygun olarak verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

(2) Çalışma Grubu Başkanı, grup başkanlığına ilişkin görev ve yetkilerin Genel Müdürlüğün amaç ve ilkelerine ve birim amirinin emirlerine uygun olarak verimli ve etkin bir biçimde yürütülmesinden ve denetlenmesinden, personelinin çalışmalarından bağlı bulunduğu birim amirine karşı sorumludur.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkez Teşkilatı Birimlerinin Görev ve Yetkileri

Yabancılar Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 12

(1) Yabancılar Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) Düzenli göçle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

b) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

c) 5543 sayılı Kanunda Bakanlığa verilen görevleri yürütmek,

ç) 5543 sayılı Kanuna göre yurdumuza münferit göçmen olarak gelmek isteyen yabancıların göçmenlik taleplerini değerlendirmek ve sonuçlandırmak,

d) Türkiye’de bulunan vatansız kişilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

e) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

f) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

g) Yabancı devletlerle yapılması öngörülen konsolosluk görüşmeleri ile ilgili işlemleri yürütmek,

ğ) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Yabancıların Türkiye’de gayrimenkul edinmelerine yönelik belirlenen politikaların uygulanmasını sağlamak,

h) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Türk ve akraba toplulukları mensubu yabancılarla ilgili belirlenen politikaların uygulanmasını sağlamak ve bu kapsamdaki yabancıların ikamet izni işlemlerini yürütmek,

ı) 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununa göre ikamet izni harç miktarları ile karşılıklılık esasına göre belirlenen harç miktarları ve harç muafiyeti ile 21/2/1963 tarihli ve 210 sayılı Değerli Kâğıtlar Kanununa göre alınan ikamet izni bedeline ilişkin işlemleri yürütmek,

i) İkamet izinleriyle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, ikamet izinlerine ilişkin matbu formları hazırlamak ve buna ilişkin işlemleri yürütmek,

j) Yabancılara kimlik numarası verilmesine ilişkin işlemleri ilgili birim ve kurumlarla koordine ederek yürütmek,

k) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

l) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

m) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

n) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

o) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile stratejik plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

ö) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

p) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Uluslararası Koruma Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 13

(1) Uluslararası Koruma Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi:

a) Uluslararası korumaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

b) Geçici korumaya ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

c) Menşe ülkelerle ilgili bilgileri toplamak ve güncellemek,

ç) Uluslararası koruma başvurularını değerlendirerek sonuçlandırmak,

d) Uluslararası korumaya ilişkin iller arasında koordinasyonu sağlamak,

e) Uluslararası koruma kapsamında itiraz yoluna başvuranların iş ve işlemlerini yürütmek,

f) Uluslararası koruma kapsamında düzenlenecek kimlik belgelerine ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek,

g) Uluslararası koruma ile kitlesel hareketlere ilişkin politikaların uygulanmasını kamu güvenliği, kamu düzeni ve kamu sağlığı açısından değerlendirmek,

ğ) Uluslararası koruma başvuru ve statü sahiplerinin çalışmaları için uygulanacak usul ve esasları belirlenmesi amacıyla ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yapmak,

h) Kabul ve barınma merkezlerinin hangi illerde açılacağına dair görüş vermek,

ı) Kamu kurum ve kuruluşları ile uluslararası kuruluşlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliğinde bulunmak ve birlikte çalışmalar yürütmek,

i) Dairenin hizmet alanlarında, değişen bilgi teknolojilerine uygun yazılım, donanım ve ilgili diğer araç ve gereç ihtiyaçlarını belirlemek ve gerekli işlemleri yapmak,

j) Merkez ve taşra birimlerinde görevli personelin yetiştirilmesi, verimliliğin arttırılmasına yönelik düzenli olarak hizmet içi eğitim planlanmasını talep etmek,

k) Uluslararası koruma alanındaki hizmetlerde etkinlik ve verimliliğin artırılması amacıyla personelin yurt içinde ve yurt dışında görevlendirilmesi, bilgi ve görgülerini arttırabilmesi, staj ve ihtisas yaptırılabilmesine ilişkin ilgili birimlerle koordine ederek uygulamasını sağlamak,

l) Görev alanıyla ilgili bakanlıkça belirlenen politika ve stratejilerin uygulanmasına esas olmak üzere; uluslararası gelişmeleri her türlü yayın, araştırma, bilimsel çalışmaları, raporları, seminer, sempozyum, kurs ve toplantıları izlemek, gerektiğinde katılım sağlamak,

m) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili konularda; uygulamalara ve mevzuata etkisi olabilecek ulusal ve uluslararası mevzuatı ve yargı kararlarını, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihatları ile ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar, gerçek veya tüzel kişiler tarafından hazırlanan raporları izlemek ve değerlendirmek.

n) Başkanlığın görev alanıyla ilgili olarak hazırlanacak mevzuat taslaklarını, Türkiye’nin insan hakları alanındaki uluslararası sözleşmelerden kaynaklanan yükümlülükleri açısından incelenmesini sağlamak,

o) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek.

ö) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

p) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

r) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak.

s) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile stratejik plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

ş) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

İnsan Ticareti Mağdurlarını Koruma Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 14

(1) İnsan Ticareti Mağdurlarını Koruma Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) İnsan ticareti mağdurları sığınma evlerinin gözetim ve koordinesini sağlamak,

b) İnsan ticaretiyle mücadele ve mağdurların korunmasına yönelik olarak taşra birimlerinin yürüteceği çalışmaların yönlendirilmesi, insan ticareti suçu konusundaki kurumların ellerindeki verilerin derlenmesi ile analiz ve değerlendirmesine ilişkin çalışmalarını yürütmek, tedbirler geliştirmek.

c) İnsan ticareti suçlarıyla mücadeleye yönelik ilgili birimlerle işbirliği içerisinde faaliyetler yürütmek,

ç) İnsan ticaretiyle mücadeleye yönelik uluslararası çalışmalara katılarak, gerektiğinde uluslararası faaliyetlere öncülük etmek, ikili işbirliği çalışmalarını yapmak, bu çalışmalar kapsamında taşra birimlerini talimatlandırmak,

d) İnsan ticaretiyle mücadele ve insan ticareti mağduru tespit ve destek sürecine ilişkin kanun ve idari düzenlemelerle verilen görevleri yerine getirmek,

e) Ülkemizin Avrupa Birliği Müktesebatının Adalet ve İçişleri alanında, (İnsan Ticareti Mağdurlarının korunması alanında) Başkanlık görev alanına girenlerinin Ulusal Program’da taahhüt edilen çerçeve dahilinde yürütülmesini ve gereken çalışmaların Taşra birimleriyle koordinesini sağlamak,

f) Görev alanıyla ilgili bakanlıkça belirlenen politika ve stratejilerin uygulanmasına esas olmak üzere; uluslararası gelişmeleri her türlü yayın, araştırma, bilimsel çalışmaları, raporları, seminer, sempozyum, kurs ve toplantıları izlemek, gerektiğinde katılım sağlamak,

g) Başkanlığın görev alanıyla ilgili konularda; uygulamalara ve mevzuata etkisi olabilecek ulusal ve uluslararası mevzuatı ve Yargı kararlarını, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi İçtihatları ile ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar, gerçek veya tüzel kişiler tarafından hazırlanan raporları izlemek ve değerlendirmek,

ğ) İhtiyaç duyulan konularda uygulamada ve etkinliği artırmak amacıyla analiz, bilimsel araştırma, rapor değerlendirme çalışmaları ve benzeri etkinlikleri yapmak veya yaptırmak,

h) Daire Başkanlığınca yürütülmekte olan projelerin uygulanmasında görevli olan kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak ve yürütülen projelerin uygulanmasını izlemek, denetlemek ve değerlendirmek,

ı) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

i) Görev alanıyla ilgili olarak Uluslararası İlişkiler, Güvenlik İşbirliği Anlaşmaları ve Avrupa Birliğine uyum çalışmalarına esas olmak üzere gerekli projeleri hazırlamak ve uygulanmak üzere ilgili birimlere iletmek, bu kapsamda uygun görülecek projeleri doğrudan uygulamak ya da uygulayan ilgili birimleri desteklemek,

j) İnsan ticareti mağduru yardım hattını kurmak, işletmek veya işlettirmek,

k) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

l) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

m) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

n) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

o) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

ö) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Göç Politika ve Projeleri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 15

(1) Göç Politika ve Projeleri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Göç alanında belirlenen politika ve stratejilerin uygulanmasını izlemek ve koordine etmek,

b) (Mülga: 03/09/2019-Bakan Onaylı)

c) Göç alanına ilişkin projeleri yürütmek,

ç) Kamu kurum ve kuruluşlarının göç alanına yönelik faaliyetlerinin programlanmasına ve projelendirilmesine yardımcı olmak, proje tekliflerini değerlendirmek ve onaylamak, yürütülen çalışma ve projeleri izlemek, bu çalışma ve projelerin uluslararası standartlara uygun şekilde yürütülmesine destek vermek,

d) Göç alanına ilişkin inceleme, araştırma ve etki analizleri yapmak veya yaptırmak,

e) Türkiye İstatistik Kurumuyla iş birliği hâlinde göç alanına ve insan ticaretiyle mücadele ve mağdurların korunmasına ilişkin istatistikleri yayınlamak,

f) Yıllık göç raporunu hazırlamak ve yayınlamak,

g) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

ğ) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

h) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

ı) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

i) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

j) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Uyum ve İletişim Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 16

(1) Uyum ve İletişim Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) Yabancıların toplumla karşılıklı uyumuna ilişkin eğitimlerin verilmesine yönelik çalışma ve faaliyetleri planlamak ve yürütmek, eğitim içeriğine ve müfredatına ilişkin çalışmalar yapmak veya yaptırmak,

b) Yabancıların toplumla karşılıklı uyumlarını kolaylaştırmak amacıyla sosyal, kültürel faaliyetler planlamak ve yürütmek,

c) Yabancılara yönelik her türlü uyum faaliyetlerinde kamu kurum ve kuruluşları, mahalli idareler, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ile uluslararası kuruluşlarla gerektiğinde işbirliği yapmak.

ç) Yabancılar için kamusal ve özel mal ve hizmetlerden yararlanma, eğitime ve ekonomik faaliyetlere erişim, sosyal ve kültürel iletişim, temel sağlık hizmeti alma gibi konularda kurslar, örgün veya uzaktan eğitim ve benzeri sistemlerle kurs, tanıtım ve bilgilendirme etkinlikleri yapmak veya yaptırmak,

d) Yabancıların toplumla olan karşılıklı uyumlarına ilişkin gerekli anket, akademik, sosyolojik ve psikolojik araştırma ve halkla ilişkiler vb. faaliyetlerinin yürütülmesini sağlamak,

e) Genel Müdürlüğün basın-yayın organları ile olan ilişkilerini düzenlemek ve buna ilişkin faaliyetlerini planlamak,

f) Yazılı, görsel, işitsel ve sosyal medyada çıkan, Bakanlık ve Genel Müdürlüğün görev alanına giren konuların takibini yaparak ilgili makamları bilgilendirmek,

g) Basın bültenleri ve basın duyuruları hazırlamak ve yayınlanması amacıyla ilgili medya kurum ve kuruluşlarına göndermek,

ğ) Kamu spotları, TV, internet ve radyo reklamları vb. görsel ve/veya işitsel materyaller hazırlamak veya hazırlatmak,

h) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili konularda, iletişim sağlamak, kamuoyunu bilgilendirmek ve toplumsal bilinci artırmaya yönelik halkla ilişkiler faaliyetlerini planlamak ve yürütmek,

ı) Genel Müdürlüğe 1/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun, 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu kapsamında yapılan başvurular ile (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi- CİMER vasıtasıyla yapılan başvuruları değerlendirerek sonuçlandırmak,

i) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

j) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

k) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

l) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

m) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

n) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Türkiye’de bulunan yabancıların toplumla uyumunu sağlamak amacıyla belirlenen politikaların uygulanmasını sağlamak,

o) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Düzensiz Göçle Mücadele Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 16/A

(Ek madde: 03/09/2019-Bakan Onaylı) (1) Düzensiz Göçle Mücadele Dairesi Başkanlığının görev ve yetkileri şunlardır;

a) Düzensiz Göçle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

b) Düzensiz göçle Mücadele edilebilmesi amacıyla kolluk birimleri ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları arasında koordinasyonu sağlamak, tedbirler geliştirmek, alınan tedbirlerin uygulanmasını takip etmek,

c) Türkiye’nin taraf olduğu geri kabul anlaşmalarına ilişkin hükümleri yürütmek,

ç) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

d) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

e) Başkanlığa ve Genel Müdürlüğün taşra teşkilatı birimlerine ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

f) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

g) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile stratejik plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

ğ) Geri gönderme merkezlerinin hangi illerde açılacağına dair görüş vermek,

h) Görev alanıyla ilgili belirlenen politika ve stratejilerin uygulanmasına esas olmak üzere; uluslararası gelişmeleri her türlü yayın, araştırma, bilimsel çalışmaları, raporları, seminer, sempozyum, kurs ve toplantıları izlemek, gerektiğinde katılım sağlamak ve raporlamak,

ı) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili konularda; uygulamalara ve mevzuata etkisi olabilecek ulusal mevzuatı ve yargı kararlarını, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi içtihatları ile ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar, gerçek veya tüzel kişiler tarafından hazırlanan raporları izlemek ve değerlendirmek,

i) Terör örgütü yöneticisi, üyesi, destekleyicisi veya kamu güvenliği açısından tehdit oluşturan yabancılar hakkında iş ve işlemleri yürütmek,

j) Standart Dosya Planı dahilinde dosyalama ve arşiv işlemlerini yapmak,

k) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.

Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 17

(1) Bilgi Teknolojileri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) 6458 sayılı Kanun kapsamındaki kişisel verilerin alınması, korunması, saklanması ve kullanılmasına ilişkin altyapı iş ve işlemlerini yürütmek,

b) Genel Müdürlük birimleri arasında haberleşmeyi yürütmek, elektronik evrakın kayıt, tasnif ve dağıtımını sağlamak, bilişim ve haberleşme ihtiyaçları ile bağlantılı yazılımları temin etmek veya geliştirmek,

c) Bilgi teknolojileri kapsamındaki projeler ile ilgili olarak koordinasyon ve işbirliği esaslarını belirlemek,

d) Genel Müdürlük görev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kapsamda, sistemler arası çevrim içi veya çevrim dışı veri akışını ve koordinasyonunu sağlamak,

e) e-Devlet projeleri geliştirmek, işletmek, denetlemek ve diğer birimlerce yapılacak projelere yardımcı olmak ve koordinasyonu sağlamak,

f) Genel Müdürlük merkez ve taşra teşkilatının internet üzerinden bilgi paylaşımı, bilgi toplama, yayınlama ve e-posta vb. iş ve işlemleri için gerekli her türlü çalışmayı yapmak veya yaptırmak ve uygulamak,

g) Genel Müdürlük veri ve bilgilerinin güvenliğini sağlamak, veri güvenliği politikaları oluşturmak, geliştirmek ve Genel Müdürlük çalışanlarına duyurmak,

ğ) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

h) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

ı) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

i) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 18

(1) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili konularda diğer ülkeler ve uluslararası alanda faaliyet gösteren kuruluşlarla iletişim ve iş birliğini yürütmek, gerekli bağlantıyı ve koordinasyonu sağlamak, yeni iş birliği alanlarına yönelik çalışmalar yapmak,

b) Genel Müdürlüğün görev ve faaliyet alanına giren konularda Avrupa Birliği ile ilişkilerin yürütülmesini sağlamak,

c) Genel Müdürlük personelinin yurt dışında geçici görevlendirilmeleriyle ilgili işlemleri yürütmek,

ç) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili ülkeye gelen yabancı heyet ve yetkililerin ziyaretlerini programlamak, uluslararası toplantı, konferans, seminer ve benzeri faaliyetlerin düzenlenmesiyle ilgili çalışma yapmak, koordinasyonu sağlamak,

d) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda yabancı ülkelerde gerçekleşen faaliyet ve gelişmeleri izlemek,

e) Türkiye’deki diplomatik temsilciliklerde göç konularında görev yapan yetkililerle temasları yürütmek,

g) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

ğ) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

h) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

ı) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak.

j) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

k) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 19

(1) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Ulusal kalkınma strateji ve politikaları, yıllık program ve Cumhurbaşkanının belirlediği program çerçevesinde oluşturulan Genel Müdürlüğün orta ve uzun vadeli strateji ve politikalarının uygulanmasını izlemek ve koordine etmek,

b) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda performans ve kalite ölçütleri geliştirmek,

c) Genel Müdürlüğün yönetimi ile hizmetlerin geliştirilmesi ve performansla ilgili bilgi ve verileri toplamak, analiz etmek ve yorumlamak,

ç) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda, hizmetleri etkileyecek dış faktörleri incelemek, kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve tatmin düzeyini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,

d) Genel Müdürlüğün stratejik plan ve performans programının hazırlanmasını koordine etmek ve sonuçlarının konsolide edilmesi çalışmalarını yürütmek,

e) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren Genel Müdürlük bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve Genel Müdürlük faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

f) Genel Müdürlüğün bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile malî istatistikleri hazırlamak,

g) İlgili mevzuatı çerçevesinde Genel Müdürlük gelirlerini tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,

ğ) Harcama birimleri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporlarını da esas alarak Genel Müdürlüğün faaliyet raporunu hazırlamak,

h) Genel Müdürlüğün mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerinin hazırlanmasını koordine etmek,

ı) Genel Müdürlüğün yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarım izlemek,

i) Genel Müdürlüğün, diğer idareler nezdinde takibi gereken malî iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak,

j) Malî kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,

k) Genel Müdürlüğün ön malî kontrol faaliyetini yürütmek, iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak; üst yönetimin iç denetime yönelik işlevinin etkililiğini ve verimliliğini artırmak için gerekli hazırlıkları yapmak,

l) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

m) Genel Müdürlüğe intikal ettirilen teftiş, inceleme ve soruşturma raporları hakkında gereken işlemleri yapmak.

n) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

o) Genel Müdürlükçe hazırlanan mevzuat taslaklarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

ö) Genel Müdürlüğe gönderilen mevzuat taslaklarına görüş bildirilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

p) Genel Müdürlüğe iletilen yazılı ve sözlü soru önergelerine cevap hazırlamak,

r) Genel Müdürlük ve taşra teşkilatının stratejik plana dayalı analitik ve performans esaslı bütçe sistemine uygun olarak gider tekliflerinin (cari ve yatırım) hazırlanması ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

s) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Hukuk Müşavirliğinin görev ve yetkisi

MADDE 20

(1) Hukuk Müşavirliğinin görev ve yetkisi;

a) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra birimlerinin taraf olduğu ulusal ve uluslararası yargı mercileri ve tahkim davalarında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer her türlü hukuki uyuşmazlıklarda, bu birimleri hukuk müşavirleri, merkez ve taşra avukatları vasıtasıyla makam ve mercilerde temsil ettirmek, bu mercilerdeki işlemleri ikame, takip ve müdafaa ettirmek,

b) 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin

5 inci maddesi uyarınca (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Hazine ve Maliye Bakanlığı/Bakanlık ve bağlı kuruluşlarından hizmet alınması halinde dosyaları, ispata yarayacak her türlü bilgi ve belgeyi ihtiva edecek şekilde ilgili birimle koordineli olarak hazırlamak ve gereği yapılmak üzere hukuki görüşü ile birlikte (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Hazine ve Maliye Bakanlığı/Bakanlık ve bağlı kuruluşlarına göndermek suretiyle bu davaların takibini sağlamak, aynı usulle hizmet verilmesi halinde dosyaların takibine ilişkin işlemleri yapmak veya yaptırmak.

c) Genel Müdürlük işlemlerinden dolayı Bakanlık husumetiyle görülecek davaların savunmasına yarayacak her türlü bilgi ve belgeyi ihtiva edecek şekilde ilgili birim tarafından hazırlanıp hukuk birimine aktarılan işlem dosyalarını hukuki görüşüyle birlikte ilgisine göre Bakanlık Hukuk Müşavirliğine veya mahalli birimine göndermek,

ç) İhtisas gerektiren ve ihtiyaç duyulan hallerde, ilgili mevzuat uyarınca serbest avukatlardan veya avukatlık ortaklıklarından hizmet satın almaya ilişkin işlemleri yürütmek ve hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen ulusal ve uluslararası yargı mercileri ile tahkim, dava ve icra takipleri ile ilgili işlemleri koordine etmek, izlemek ve denetlemek,

d) Genel Müdürlük hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını, idare birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslakları ile düzenlenecek her türlü sözleşme ve şartname taslaklarını, Genel Müdürlük ile üçüncü kişiler arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve idare birimlerince sorulacak diğer işleri inceleyip hukuki mütalaasını bildirmek,

e) Anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözümü konusunda mütalaa vermek,

f) Genel Müdürlüğün amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak,

g) Yargı mercilerinden, hakemlerden, icra dairelerinden, noterlerden gönderilen tebligatları almak ve hukuki gereklerini ilgili birimle koordineli olarak yerine getirmek,

ğ) Genel Müdürlüğün taraf olduğu davaların gerektirdiği yargılama giderleri ile yargı mercileri tarafından bu davalarda aleyhe hükmedilen ve bütçede tertibi bulunmayan ödemeleri yapmak veya yaptırmak,

h) Genel Müdürlüğün merkez ve taşra birimlerinin taraf olduğu davalarla ilgili olarak analizler yapmak ve ihtilafların en aza indirilmesi hususunda önerilerde bulunmak,

ı) Taşradaki hukuk birimlerinin işlemlerini hukuki açıdan değerlendirmek ve ihtiyaç duyulan bilgileri ilgili yerlerden istemek, gereken hukuki işlemleri yapmak veya yapılmasını sağlamak, davaların takibi hususunda talimat vermek.

i) Genel Müdürün onayı ile veya mevzuat gereği oluşturulan heyet, kurul veya komisyon çalışmalarına katılmak,

j) Müşavirliğine ve taşradaki hukuk birimlerine ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

k) Müşavirliğin bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Müşavirliğin faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek.

l) Hukuk ve yargı uygulamalarının izlenmesi veya personelin eğitiminin sağlanması için Genel Müdürün onayına istinaden üniversiteler, mesleki veya bilimsel kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak, ilgili birimlerle koordineli olarak hukuki veya mesleki seminer veya toplantılar düzenlemek, mesleki veya bilimsel kurum veya kuruluşlar tarafından düzenlenen seminer, kurs ve benzeri toplantılara katılımı sağlamak,

m) Hukuki uyuşmazlık değerlendirme komisyonunun sekretarya hizmetlerini yürütmek,

n) (Ek bent: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Gerekli görülmesi hâlinde insan ticareti mağduru hakkında açılacak ya da açılan her tür davaya ve çekişmesiz yargıya katılmak,

o) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak,

ö) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Personel Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi (Değişik : 03/09/2019-Bakan Onaylı)

MADDE 21

(1) (Değişik ibare: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Personel Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) Genel Müdürlüğün insan gücü politikası ve planlaması ile insan kaynakları sisteminin geliştirilmesi, performans ölçütlerinin oluşturulması konusunda çalışmalar yapmak ve tekliflerde bulunmak, insan kaynakları ile ilgili mevzuat çalışmalarını yürütmek.

b) Genel Müdürlüğün yıllık kadro planını yapmak ve istihdam edilmesi düşünülen insan gücü için ihtiyaç duyulan kadro ve pozisyonların teminiyle ilgili iş ve işlemleri yerine getirmek, dolu ve boş kadroların tenkis, dağıtım, iptal, ihdas, değişiklik ve vize işlerini yürütmek,

c) Personelin atama ve yer değiştirme işlemlerini yapmak, terfi, intibak, kademe ilerleme işlemlerini yürütmek, yıllık, mazeret, hastalık, refakat izinleri ile aylıksız veya yurtdışı izin işlemlerini yürütmek,

ç) Personelin özlük dosyalarını tanzim etmek, istifa, nakil, emeklilik, askerlik ve hizmet borçlanmaları, sosyal güvenlikle ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

d) Personel derece ve kademe terfileri ile ilgili işlemleri, mevzuat hükümlerine göre zamanında yerine getirmek, disiplin ve diğer cezai işlemlerin takibini yaparak sonuçlandırılmasını sağlamak ve cezaların ilgilere duyurulmasını temin etmek,

e) Personele ait mal bildirimi ile ilgili işlemleri yürütmek,

f) Genel Müdürlükte mevzuat dahilinde staj yapmak isteyen orta ve yüksek öğrenim öğrencilerinin staj işlemlerini yürütmek,

g) Sınavla alınacak personele ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

ğ) Disiplin Kurullarının sekreterya hizmetlerini yürütmek, Kurul kararlarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

h) Personel konularına ilişkin kanun, yönetmelik ve diğer mevzuatı takip etmek.

ı) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek.

i) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

k) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

l) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

m) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek,

n) Genel Müdürlük personelinden üstün gayret ve çalışmaları sonucunda emsallerine göre daha başarılı oldukları diğer daire başkanlıkları tarafından teklif edilenlere maaş ödülü, başarı ve üstün başarı belgesi verilmesi için gerekli değerlendirmeleri yapmak,

o) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 22

(1) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu hükümleri çerçevesinde kiralama ve satın alma işlerini yürütmek,

b) Genel Müdürlüğün temizlik, güvenlik, su, aydınlatma, ısıtma, onarım, taşıma ve benzeri hizmet alımlarını yapmak,

c) Genel Müdürlüğün taşınır, taşınmaz ve tüketim malzemeleri alımına ilişkin işlemleri ilgili mevzuat çerçevesinde yürütmek,

ç) Genel Müdürlüğün sivil savunma ve seferberlik ile afet ve acil durum hizmetlerini planlamak ve yürütmek,

d) Geri Gönderme Merkezi, Kabul ve Barınma Merkezi ve İnsan Ticareti Mağdurları Sığınma Evlerimin programlanması, satın alınması, kiralanması ile onarımlarına ilişkin hizmetlerin yürütülmesi, bu merkezlerin işletilmesine yönelik plan ve programı yapmak ve takip etmek,

e) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek.

f) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

g) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,

ğ) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

Eğitim Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi

MADDE 23

(1) Eğitim Dairesi Başkanlığının görev ve yetkisi;

a) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili eğitim faaliyetlerini planlamak ve uygulamak, Genel Müdürlük personeline uygulanacak hizmet içi eğitim planlarını ve programlarını hazırlamak,

b) Hizmet içi eğitim plan ve programlarına uygun olarak temel eğitim ve hazırlık eğitimi çalışmaları yapmak veya yaptırmak,

c) Genel Müdürlük personelinin yurt içi ve yurt dışı eğitim ve bilgilendirme programlarını hazırlamak ve uygulamak,

ç) Eğitimle ilgili mevzuat çalışmalarında bulunmak, ulusal ve uluslararası yayın, mevzuat, mahkeme kararları ile diğer bilgi ve belgeleri izlemek, derlemek ve ilgili dairelere bildirmek,

d) (Değişik: 03/09/2019-Bakan Onaylı) Genel Müdürlükte mevzuat dahilinde staj yapmak isteyen ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencilerin veya herhangi bir yükseköğrenim kurumundan mezun olanların staj işlemlerini Personel Dairesi Başkanlığıyla birlikte yürütmek,

e) Genel Müdürlük Eğitim Komisyonunun çalışmalarıyla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,

f) Göç Araştırma Merkezi Komisyonunun, çalışmaları ve Göç Araştırma Merkezinin faaliyetlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

g) Genel Müdürlüğün görev alanıyla ilgili bilimsel nitelikli yayınlar yapmak,

ğ) Seminer, sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikler düzenlemek,

h) Görev alanıyla ilgili veri, bilgi ve belgeleri toplamak, istatistiklerini oluşturmak ve analiz etmek, yayınlamak, paylaşılması gereken verileri ilgili kurumlara iletmek,

ı) Başkanlık bütçesini stratejik plana ve yıllık hedeflere göre hazırlamak ve Başkanlığın faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek, bütçe kesin hesabı ve mali istatistikleri hazırlamak,

i) Başkanlığa ve taşra teşkilatına ait teftiş ve denetleme raporlarının tetkiki ve tespit edilen aksaklık ve noksanlıkların giderilmesi için gerekli çalışmaları yapmak,

j) Başkanlığın yıllık idari faaliyet raporunu hazırlamak,

k) Kurumlardan gelen kanun, tüzük, yönetmelik, sözleşme, anlaşma ve protokol taslakları ile strateji plan ve belge taslakları hakkında görüş bildirmek.

l) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yönerge

MADDE 24

(1) Her birim amiri, bu Yönetmelikte çerçevesi çizilen görev ve çalışmalarını kendisine bağlı olarak kurulan çalışma gruplarını kapsayacak şekilde ayrıntılı bir yönerge hazırlayarak Genel Müdürün onayı ile uygulamaya koyar.

Yöneticilerin sorumlulukları ve yetki devri

MADDE 25

(1) Genel Müdürlüğün her kademedeki yöneticileri, görevlerini mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yürütmekten üst kademelere karşı sorumludur.

(2) Genel Müdür ve her kademedeki Genel Müdürlük yöneticileri, sınırları açıkça belirtilmek ve yazılı olmak şartıyla yetkilerinden bir kısmım alt kademelere devredebilir. Yetki devri, uygun araçlarla ilgililere duyurulur.

Diğer hükümler

MADDE 26

(1) Her birim amiri, birimiyle ilgili olarak Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığınca intikal ettirilen teftiş, inceleme ve soruşturma raporları hakkında gerekli işlemleri yapar.

Yürürlük

MADDE 27

(1) Bu Yönetmelik onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 28

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İçişleri Bakanı yürütür.