Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin - yürürlükte değil (Sürüm: 5)

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

Bu Yönetmelik, Hazine Müsteşarlığınca yapılacak Hazine Uzman Yardımcılığına Giriş ve Hazine Uzmanlığı yeterlik sınavlarının yapılma esas ve usulleri ile bu kadrolara yapılacak atama esaslarını belirlemek amacıyla düzenlenmiştir.

Hukuki Dayanak

MADDE 2

Bu Yönetmelik, 9/12/1994 tarihli ve 4059 sayılı Hazine Müsteşarlığı ile Dış Ticaret Müsteşarlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun 7 nci maddesinin (c) bendi ile 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 3

Bu Yönetmelikte geçen;

Müsteşarlık : Hazine Müsteşarlığını,
Müsteşar : Hazine Müsteşarını,
Personel Dairesi Başkanlığı : Hazine Müsteşarlığı Personel Dairesi Başkanlığını,
ÖSYM : Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
Uzman Yardımcısı : Hazine Uzman Yardımcısını,
Uzman : Hazine Uzmanını,
KPSS : Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'nce Yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,
Giriş Sınavı : KPSS sınavından sonra yapılacak yazılı ve sözlü sınavı,
Giriş Sınavı Kurulu : Hazine Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı Kurulunu,
Yeterlik Sınavı : Hazine Uzmanlığı yeterlik sınavını,
Yeterlik Sınavı Kurulu : Hazine Uzmanlığı Yeterlik Sınavı Kurulunu,
657 sayılı Kanun : 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununu,
Birim Amiri : Hazine Müsteşarlığı Ana Hizmet Birim Amirini,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Hazine Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı

Giriş Sınavı

MADDE 4

Müsteşarlıkta görevlendirilecek Uzman Yardımcıları, Müsteşarlıkça uygun görülecek tarihlerde açılacak giriş sınavı ile alınırlar. Giriş sınavına girmek için gerekli bulunan KPSS puan türü ve asgari puanı, başvuruda istenecek belgeler, başvuru yeri, sınav tarihi ve öğrenim dalları gibi hususlar giriş sınavı duyurusunda belirtilir. Müsteşarlık, açıktan atama izni alınmış kadro kontenjanının yirmi katına kadar adayı giriş sınavına çağırabilir.

Giriş sınavı Personel Dairesi Başkanlığınca yürütülür.

Giriş Sınavı Şartları

MADDE 5

Giriş sınavına girebilmek için;

a) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinde yazılı genel şartları haiz olmak,

b) Sınavın yapıldığı yılın Ocak ayının ilk günü itibariyle 30 yaşını doldurmamış olmak,

c) En az dört yıllık eğitim veren siyasal bilgiler, hukuk, iktisadi ve idari bilimler, iktisat, işletme ve mühendislik fakülteleri ile diğer üniversite ve fakültelerin matematik, istatistik veya Müsteşarlığın ihtiyacına göre tespit edilecek fakültelerin bölümlerinden veya yüksek okullarından ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından onaylanmış yabancı fakülte veya yüksek okullardan mezun olmak,

d) İngilizce, Almanca, Fransızca veya Müsteşarlıkça tespit edilecek diğer yabancı dillerden en az biri için, KPSS yabancı dil bölümünde veya Kamu Personeli Yabancı Dil Tespit Sınavında, en az 70/100 olmak kaydıyla, her öğrenim dalı için ayrı ayrı belirlenecek asgari sayıda soruyu doğru cevaplamış olmak,

e) KPSS puan türlerinden, Müsteşarlıkça belirlenen ve giriş sınavı duyurusunda ilan edilen asgari puanı almak.

şarttır.

Giriş Sınavı Duyurusu

MADDE 6

Açıktan atama izni alınmış kadro sayısı, sınıf, unvan ve dereceleri, öğrenim dalları ve kontenjanları, giriş sınavına katılma şartları, KPSS puan türleri ve asgari puanları ile puan sıralamasına göre çağrılacak aday sayısı, son başvuru tarihi ile başvuru yeri, başvuruda istenecek belgeler, giriş sınavının yeri, zamanı, içeriği ve değerlendirme yöntemi, atama sırasında istenecek belgeler, başvuru süresinin bitiminden en az 15 (on beş) gün önce Resmi Gazete’de ve Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde yayımlanır.

Giriş Sınavı Başvuru İşlemleri

MADDE 7

Giriş sınavına girmek isteyenler;

a) Personel Dairesi Başkanlığından veya Müsteşarlığın Kambiyo Müdürlüklerinden temin edecekleri İş Talep Formu,

b) Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya Müsteşarlıkça onaylanmış sureti,

c) 4,5x6 ebadında iki adet vesikalık fotoğraf,

d) KPSS sınav sonuç belgesinin Müsteşarlıkça onaylanmış sureti,

e) T.C. Kimlik Numarası beyanı,

f) Özgeçmişi

ile Personel Dairesi Başkanlığına başvururlar.

Başvuruları uygun görülen adaylara "Sınava Katılım Belgesi" verilir.

Posta ile yapılan başvurularda, yukarıda belirtilen belgelerin Müsteşarlık Genel Evrakına, en geç, yarışma sınavı duyurusunda belirtilen, son başvuru tarihine kadar teslim edilmesi şarttır. Postadaki gecikmeler dikkate alınmaz.

Yönetmelik hükümleri ve giriş sınavı duyurusundaki şartlara göre giriş sınavına katılabilecekler belirlenerek isimleri Müsteşarlık ilan panosunda ve internet sitesinde ilan edilir. Ancak, bu hükme göre sınava katılabileceği tespit edilmiş olup isimleri ilan olunan adaylardan, daha sonra sınava katılma şartlarını taşımadığı tespit edilenler giriş sınavına alınmazlar. Bunlardan sınava girmiş olanların sınavları da geçersiz sayılır.

Giriş Sınavı Kurulu

MADDE 8

Giriş sınavı, Giriş Sınavı Kurulu tarafından yapılır. Anılan Kurul, Müsteşar tarafından belirlenecek bir Müsteşar Yardımcısı başkanlığında, başkan dahil yedi üyeden oluşur. Personel Dairesi Başkanı Kurulun tabi üyesidir. Diğer asil ve yedek üyeler; Müsteşar Yardımcıları, Birim Amirleri ve Müsteşarlık Müşavirleri arasından Müsteşar tarafından belirlenir.

Giriş Sınavı Kurulunun sekreterya hizmetleri Personel Dairesi Başkanlığınca yürütülür.

Giriş Sınavı Aşamaları

MADDE 9

Giriş sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılır.

a) Giriş Sınavının Yazılı Aşaması; alan bilgisi ve genel ekonomi konularından oluşur. Bu konulara uygulanacak ağırlık puanları aşağıda gösterilmiştir:

1) Alan Bilgisi: % 80 (İktisat alan bilgisi %100)

2) Genel İktisat: % 20 (İktisat bölümü hariç)

Yazılı sınav soruları, Giriş Sınavı Kurulu tarafından, konularına göre ayrı ayrı hazırlanır veya Yüksek Öğretim Kurumları Öğretim Üyelerine hazırlattırılır. Soru kağıtları, sınav süresi ve puanları da belirlendikten sonra Giriş Sınavı Kurulu başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Soru kağıtları, zarflar içerisine konulup mühürlendikten sonra, Personel Dairesi Başkanına teslim edilir. Yazılı sınav birden fazla yerde yapılacak ise soru kağıtlarını içeren zarflar yeteri kadar düzenlenir.

Yazılı sınav, Personel Dairesi Başkanlığı tarafından bu iş için görevlendirilen gözetmen personel ile Giriş Sınavı Kurulu üyelerinin gözetim ve denetimleri altında yapılır. Görevli personel, yazılı sınava girenlerin sınava katılım belgesini ve kimlik belgelerini inceler.

Sınav sorularını içeren mühürlü zarflar sınava girmiş olanların önünde açılarak durum bir tutanakla tespit edildikten sonra sorular dağıtılarak veya okunarak sınava başlanır.

Sınav sonunda adayların sınav kağıtları, teslim sırasına göre numaralandırılıp, soru kağıtları ile birlikte bir zarf içine konulur. Zarf kapatılıp mühürlendikten sonra durum bir tutanakla tespit olunur ve mühürlü zarf Personel Dairesi Başkanlığına teslim edilir.

Yazılı sınav 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Her öğrenim dalında adayların aldığı notların ağırlıklı standart puanları hesaplanarak, en küçüğü alınan en düşük not ve en yükseği 100 olan dağılıma dönüştürülür. Adaylar en yüksek puandan başlamak üzere yukarıdan aşağıya sıralanırlar. Müsteşarlık bu sıralama dahilinde öğrenim dalı kontenjanı sayısının dört katına kadar adayı sözlü sınava davet eder.

b) Giriş Sınavının Sözlü Aşaması; sözlü sınava çağrılan adayların isimleri, sınavın nerede ve ne zaman yapılacağı Müsteşarlık ilan panosunda ve internet sitesinde ilan edilir.

Giriş Sınavı Kurulu üyeleri; sözlü sınavda, adayların, yazılı sınava tabi oldukları konulardaki bilgi düzeyleri, konulara hakimiyetleri ile hizmetin gerektirdiği niteliklere sahip olup olmadıkları gibi hususları göz önüne alarak, her aday için 100 puan üzerinden değerlendirme yapar. Adayın sözlü sınav puanı, Giriş Sınavı Kurulu üyelerinin verdikleri notların aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır.

Giriş Sınavı Sonuçları

MADDE 10

Giriş Sınavı Kurulu; adayların, yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalamasını almak suretiyle giriş sınavı nihai başarı derecelerini tespit eder. Sınavda başarılı sayılabilmek için 100 tam puan üzerinden ortalama en az 70 tam puan almak gerekir. Ancak ortalama 70 puan alan her aday sınavı kazanmış sayılmaz.

Sınav sonuçları, Giriş Sınavı Kurulu tarafından tutanakla tespit edilerek, sözlü sınavın bitimini takip eden beş iş günü içinde, Müsteşarın onayı ile, sınav duyurusunda belirtilen bölümler itibariyle başarı sıralamasına göre Müsteşarlıkta ilan edilir. Ayrıca, Müsteşarlıkça, sınav sonuçları, sözlü sınava giren tüm adaylara 15 gün içinde yazılı olarak bildirilir. Müsteşarlık, gerekli gördüğü bölümlerde yedek listeler belirleyebilir.

Sınav duyurusunda bölümler itibariyle alınacak Uzman Yardımcısı sayısı belirtildiği halde yapılan sınavda bu sayıda aday başarılı olamamış ise, Müsteşarlık, bu bölümler arasında, ihtiyaca göre sayısal düzenleme yapmaya yetkilidir.

Müsteşarlık, başarılı aday sayısı ilan edilen kadro sayısından az olduğu takdirde sınav duyurusunda ilan edilenden daha az sayıda Uzman Yardımcısı alma hakkına sahiptir.

Giriş sınavında iki defa başarılı olamayanlar tekrar giriş sınavına giremezler.

Uzman Yardımcılığına Atama

MADDE 11

Giriş sınavında başarılı olanların boş Uzman Yardımcısı kadrolarına atamaları, başarı sıralamasına göre yapılır. Ancak, atama işlemlerinin yapılmasına ilişkin 657 sayılı Kanunun 63 üncü maddesi hükmü saklı kalmak kaydıyla, giriş sınavında başarılı olanların Müsteşarlıkça yazılı olarak bildirilen süre içinde Personel Dairesi Başkanlığı’na başvurmaları gereklidir. Müsteşarlıkça bildirilen süre içinde geçerli bir mazereti olmadığı halde başvuruda bulunmayanların bu hakları düşer.

Uzman Yardımcılığına atanacak adaylardan;

a) Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı olarak yapmaya engel bir durumu olmadığına dair beyan,

b) Askerlikle ilişiği olmadığına dair beyan,

c) Sabıka kaydı olmadığına dair beyan,

istenir.

Bu belgeleri teslim etmeyenlerin atamaları yapılmaz.

Temel ve Hazırlayıcı Eğitim-Staj

MADDE 12

Uzman Yardımcıları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 55 inci maddesi ve bu maddeye dayanılarak 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan "Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik" hükümlerine uygun olarak Temel ve Hazırlayıcı bir eğitimden geçirilirler.

Uzman Yardımcıları, temel ve hazırlayıcı eğitimden sonra Ana Hizmet Birimlerinde, Personel Dairesi Başkanlığının önerisi ve Müsteşarlık Makamı’nın onayı ile uygun görülecek bir sürede (2 aydan az olmamak üzere) staj yaparlar.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Hazine Uzmanlığı Yeterlik Sınavı

Yeterlik Sınavı

MADDE 13

Üç yıllık fiili hizmet sürelerini tamamlayan Hazine Uzman Yardımcıları, Hazine Uzmanlığına geçebilmeleri için yeterlik sınavına tabi tutulurlar.

Yeterlik sınavı Müsteşarlık Makamının Onayı ile yılda en fazla iki (2) defa açılır.

Yeterlik Sınavı üç aşamalıdır.

a) Birinci Aşama:

Uzman Yardımcılarınca hazırlanan tezlerin Yeterlik Sınavı Kurulunca "Başarılı" veya "Başarısız" olarak değerlendirildiği bölümdür.

b) İkinci Aşama:

Yeterlik Sınavı Kurulunca "Başarılı" bulunan tez’lerin sözlü olarak savunulması aşamasıdır.

c) Üçüncü Aşama:

Müsteşarlığın görev ve faaliyetleriyle ilgili mevzuat sorularını içeren bölümdür.

Yeterlik Sınavına Girebilme Şartları

MADDE 14

Uzman Yardımcıları, adaylık dönemi dahil, Uzman Yardımcısı kadrosunda, ücretsiz izin ile fiilen görev yapılmayan lisans üstü öğrenim ve askerlik hizmetinde geçen süreler hariç, üç yıllık fiili hizmet süresini tamamlamak ve her yıl olumlu sicil almış olmak şartıyla, yeterlik sınavına girmeye hak kazanırlar.

Üç yıllık fiili hizmet süresi, Yeterlik Sınavının başlama tarihinden geriye doğru gitmek suretiyle hesaplanır. Yeterlik Sınavının başlama tarihi ise tezlerin teslim tarihidir.

Yeterlik Sınavı Kurulu

MADDE 15

Yeterlik Sınavı Kurulu, Müsteşar tarafından belirlenecek bir Müsteşar Yardımcısı başkanlığında, başkan dahil en az 7 en çok 13 üyeden oluşur. Personel Dairesi Başkanı, Yeterlik Sınavı Kurulunun tabii üyesi olup, diğer asil ve yedek üyeler, Müsteşar tarafından; Müsteşar Yardımcıları, Birim Amirleri, Müsteşarlık Müşavirleri arasından belirlenir.

Kurulun sekreterya hizmetleri Personel Dairesi Başkanlığınca yürütülür.

Yeterlik Sınavı Kurulunun Görevleri

MADDE 16

Yeterlik Sınavı Kurulunun görevleri;

a) Müsteşarlığın görev alanına giren konular çerçevesinde tez konularını belirlemek,

b) Tez danışmanlarını belirlemek,

c) Tezlerin değerlendirilmesiyle ilgili yöntemleri belirlemek,

d) Yapılan sınavları değerlendirerek başarılı ve başarısız olanları belirlemek,

e) Sınavla ilgili diğer konularda karar vermektir.

Yeterlik Sınavı Duyurusu ve Tez Konusu Seçimi

MADDE 17

a) Tez konusunu ve tez danışmanını bildirme tarihi ile yeterlik sınavı tarihleri, Personel Dairesi Başkanlığınca, yeterlik sınavının başlama tarihinden en az 6 ay önce ilgililere duyurulur.

b) Uzman Yardımcısı kadrosunda, adaylık dönemi dahil, ücretsiz izin ile fiilen görev yapılmayan lisans üstü öğrenim ve askerlik hizmetinde geçen süreler hariç, üç yıllık fiili hizmet süresini tamamlayan ve her yıl olumlu sicil alan Uzman Yardımcıları; Personel Dairesi Başkanlığının sınav duyurusu üzerine, Yeterlik Sınavı Kurulunca belirlenmiş konular içinden üç tez konusunu tercih sırasına göre belirleyerek Birim Amirine bildirirler. Tez konularının Birim Amirlerince uygun görülmesi esastır.

Uzman Yardımcıları ayrıca, Yeterlik Sınavı Kurulunca belirlenen danışmanlardan birini tez danışmanı olarak bildirirler. Birim Amiri tarafından uygun görülen tez konusu ve tez danışmanı, Birim Amirliğince, duyuruda belirtilen süre içinde Personel Dairesi Başkanlığına ve ilgili Uzman Yardımcısına bildirilir.

c) Yeterlik sınavına girme şartlarını taşımadığı anlaşılan Uzman Yardımcılarına, Personel Dairesi Başkanlığınca, durum, yazıyla bildirilir.

Tez Hazırlama

MADDE 18

Uzman Yardımcıları, Müsteşarlık Ekonomik Araştırmalar Genel Müdürlüğünün koordinasyonunda düzenlenen Tez Yazım Kılavuzuna uygun bir şekilde ve Türkçe olarak, bilimsel esaslara göre kendi görüş ve önerilerini kapsayacak şekilde, hazırlayacağı tezde, ele aldığı konuyu tarihi gelişimi içerisinde incelemek zorundadırlar.

Tez danışmanı, Uzman Yardımcısına, yol gösteren ve tez çalışmalarına nezaret eden kişidir.

Tezlerin Teslimi

MADDE 19

Uzman Yardımcıları, hazırladıkları tezlerini belirtilen süre içinde Birim Amirine teslim etmek zorundadırlar.

Tez danışmanları, aynı süre içinde, rehberlik ettikleri tez hakkındaki görüşlerini ve Uzman Yardımcısının çalışmalarını bir rapor halinde Birim Amirlerine sunar. Birim Amirlerine teslim edilen tezler ve danışman raporları, iki iş günü içinde, Personel Dairesi Başkanlığına gönderilir.

Personel Dairesi Başkanlığı, yeterlik sınavına girmeye hak kazanmış Uzman Yardımcılarının tezlerini ve danışman raporlarını Yeterlik Sınavı Kuruluna teslim eder.

Tezlerin Değerlendirilme Esasları

MADDE 20

Uzman Yardımcılarınca hazırlanan tezler, Yeterlik Sınavı Kurulunca incelenerek, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Başarı ve başarısızlığın tespitinde oy çokluğu esastır.

Tezleri başarılı görülen Uzman Yardımcıları, yeterlik sınavının ikinci aşamasına girmeye hak kazanırlar.

Tezlerin Eksik Görülmesi

MADDE 21

Tezleri eksik görülen Uzman Yardımcılarının tezlerinde tespit edilen eksiklikler, Yeterlik Sınavı Kurulunca Personel Dairesi Başkanlığına iletilir. Personel Dairesi Başkanlığı, sözlü sınavdan önce, tezin eksikliklerini tamamlamaları için Uzman Yardımcılarına yazılı olarak bildirir.

Tezlerin Başarısız Görülmesi

MADDE 22

Tezleri başarısız görülen Uzman Yardımcıları yeterlik sınavının ikinci aşamasına katılamazlar.

Tezi başarısız görülen Uzman Yardımcısı, sınava girmeye hak kazandığı yılı izleyen iki yıl içinde açılacak yeterlik sınavına, tezinin eksikliklerini tamamlayarak veya bu Yönetmelik hükümlerine göre belirlenecek bir başka konuda tez hazırlayarak, girmek hakkına sahiptir. İkinci sınav hakkında da tezi başarısız görülen veya geçerli bir mazereti olmaksızın tezini teslim etmeyen Uzman Yardımcısı yeterlik sınavına girme hakkını tamamen kaybeder.

Sözlü Sınav

MADDE 23

Tezleri başarılı görülen Uzman Yardımcıları, yeterlik sınavının ikinci aşamasında tezlerini sözlü olarak savunurlar. Üçüncü aşamada ise kendilerine Müsteşarlığın görev ve faaliyetleriyle ilgili mevzuat soruları yöneltilir.

Sözlü Sınavda Başarısızlık

MADDE 24

Sözlü sınavda başarısız görülen Uzman Yardımcısı, sınava girmeye hak kazandığı yılı izleyen iki yıl içinde açılacak yeterlik sınavının sözlü aşamasına girme hakkına sahiptir. Ancak, bu hakkı kullanabilmek için ikinci kere tez verme hakkını kullanmamış olmak gerekir. İkinci sözlü sınav hakkını da kullanıp başarısız görülen veya geçerli bir mazereti olmaksızın sözlü sınava girmeyen Uzman Yardımcısı yeterlik sınavına girme hakkını tamamen kaybeder.

Yeterlik Sınavı Sonuçları

MADDE 25

Yeterlik Sınavı Kurulunca, sınava giren Uzman Yardımcıları başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Başarı ve başarısızlığın tespitinde oy çokluğu esastır.

Yeterlik sınavı sonuçları, sınavın bittiği günü takip eden üç iş günü içinde Personel Dairesi Başkanlığına teslim edilir. Personel Dairesi Başkanlığınca da sınav sonuçları iki iş günü içinde ilan edilir.

Uzmanlığa Atanma

MADDE 26

Yeterlik sınavında başarılı olan Uzman Yardımcıları, kazanılmış haklarına uygun boş kadro durumuna göre, Uzman olarak atanırlar.

Kıdem

MADDE 27

Uzmanlık kıdeminde esas olan, Uzman ve Uzman Yardımcılığında, ücretsiz izin ile askerlik hizmetinde geçen süreler hariç, geçirilen süredir. Hizmet süreleri aynı olanların kıdem sırasında; Müsteşarlıktaki hizmet süreleri, eşitlik halinde ise, varsa (mülga) Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlığındaki hizmet süreleri ve yine eşitlik halinde memuriyette geçirilen hizmet süreleri dikkate alınır.

Uzman Yardımcısı Unvanını Kaybetme

MADDE 28

Bu Yönetmeliğin 23 ve 25 inci maddelerine göre yeterlik sınavına girme hakkını tamamen kaybedenler ile üç yıllık fiili hizmet süresi içinde olumlu sicil alamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı yılı izleyen iki yıl içinde geçerli mazereti olmaksızın iki sınav hakkını kullanmayanlar Uzman Yardımcısı unvanını kaybederler ve Müsteşarlıkta, durumlarına uygun kadrolara atanırlar.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Hizmet İçi Eğitim

MADDE 29

Müsteşarlık, Uzman Yardımcıları ve gerekli görüldüğünde Uzmanlar için, uygun görülecek zamanlarda, hizmet içi eğitim programları düzenler.

Uzmanlığa Yeniden Atanma

MADDE 30

Bu Yönetmelik hükümlerine göre Uzman unvanını kazandıktan sonra Müsteşarlıktaki görevlerinden çeşitli sebeplerle ayrılmış olanlardan yeniden atanmak isteyenler, boş kadro bulunmak şartıyla Uzmanlığa atanabilirler.

Bu Yönetmelikte Yer Almayan Hususlar

MADDE 31

Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 4059 sayılı Hazine Müsteşarlığı ile Dış Ticaret Müsteşarlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun ve 18/03/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri uygulanır.

Yürürlükten Kaldırılan Hükümler

MADDE 32

30/5/1995 tarihli ve 22298 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Hazine Müsteşarlığı Hazine Uzman ve Uzman Yardımcılığı Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 33

Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 34

Bu Yönetmelik hükümlerini Hazine Müsteşarlığının bağlı bulunduğu Bakan yürütür.

İşlenemeyen Hükümler:

25953 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan "Hazine Müsteşarlığı Hazine Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı ile Hazine Uzmanlığı Yeterlik Sınavına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılması Hakkında Yönetmelik"in Geçici Maddesi:

GEÇİCİ MADDE 1

Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle başlatılmış olan Hazine Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı işlemleri değişiklikten önceki Yönetmelik hükümlerine göre tamamlanır.