Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 10)

14/9/2022 tarihli ve 31953 sayılı Resmi Gazerede yayımlanan yönetmelik ile bu yönetmeliğin adı “Adalet Bakanlığı İcra Personelinin Sınav, Atama, Nakil, Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” şeklinde değiştirilmiştir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Genel Hükümler

Amaç ve kapsam

MADDE 1

1

Bu Yönetmeliğin amacı; icra başmüdürlerinin görevlendirilmesi icra müdürleri ve icra müdür yardımcıları ile icra kâtiplerinin göreve atanmalarında aranacak şartları, tabi olacakları sınavları, görev bölgeleri ile buralardaki asgari hizmet süreleri, nakil, görevde yükselme ve unvan değişikliği usul ve esaslarını düzenlemektir.

Bu Yönetmelik; icra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcıları ile icra kâtiplerini kapsar.

Haklarında özel düzenlemeler bulunan personele ilişkin hükümler saklıdır.

Dayanak

MADDE 2

1

Bu Yönetmelik; 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununun 1 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 2/A

1

Bu Yönetmelikte geçen;

a) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,

b) Başkanlık: İcra İşleri Dairesi Başkanlığını,

c) İcra Daireleri Başkanlığı: İş yoğunluğunun veya icra dairesi sayısının fazla olduğu illerde Bakanlık tarafından, yetki çevresi de belirlenmek suretiyle bir veya birden fazla kurulan icra daireleri başkanlığını,

ç) İcra Personeli: İcra başmüdürü, icra müdürü, icra müdür yardımcısı ve icra kâtibini,

d) Komisyon: Adli yargı ilk derece mahkemesi adalet komisyonlarını,

e) Mahal: İcra ve İflas Kanununun 1 inci maddesi uyarınca bir veya birden fazla icra dairesinin kurulduğu yeri,

f) Merkezi Sınav: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından kamu görevlerine ilk defa atanacaklar için yapılan sınavı,

g) Sınav Birimi: Bakanlık tarafından icra kâtipliği uygulama ve sözlü sınavını yapmak için yetki verilen komisyonları,

ğ) Sınav Kurulu: Bakanlık tarafından icra müdür ve icra müdür yardımcılığı sözlü sınavı ile icra kâtipliği uygulama ve sözlü sınavını yapmak üzere oluşturulan kurulu,

h) Sözlü Sınav: Sınav kurulu veya sınav birimleri tarafından ilgilinin meslekî ve genel kültür bilgisini ölçmek ve mesleğin gerektirdiği kişisel nitelikleri haiz olup olmadığını tespit etmek için yapılan sözlü sınavı,

ı) UYAP: Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemini,

i) Uygulama Sınavı: İlgilinin atanacağı kadronun gerektirdiği meslekî becerinin değerlendirilmesi için yapılacak sınavı,

j) Yazılı Sınav: Bakanlık tarafından icra müdür ve yardımcılığına giriş için yaptırılacak sınavı,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Atama Şartları, Sınav İlânı ve Başvuru Usulü

İcra müdür ve müdür yardımcılığına atama şartları

MADDE 3

2

Açıktan ilk defa veya naklen atanacaklarda;

a) Türk vatandaşı olmak,

b) Yazılı sınavın yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibariyle otuz beş yaşını doldurmamış olmak,

c) Hukuk fakültesi, adalet meslek yüksek okulu, meslek yüksek okullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi ön lisans programı mezunu olmak, öğrenim yabancı ülkede yapılmış ise denklik belgesi almış olmak,

d) Görev yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,

e) 7/4/2021 tarihli ve 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Kanunu gereğince güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırması yapılmış olmak,

f) Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflâs, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak,

g) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

h) Askerlikle ilgisi bulunmamak veya askerlik çağına gelmemiş olmak ya da askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,

gerekir.

İcra kâtipleri arasından yapılacak atamalarda;

a) İcra kâtibi olarak fiilen en az bir yıl çalışmış olmak,

b) Hukuk fakültesi, adalet meslek yüksek okulu, meslek yüksek okullarının adalet bölümü veya adalet meslek eğitimi ön lisans programı veya Bakanlığın ihtiyaç durumuna göre belirleyeceği diğer alanlarda en az dört yıllık yüksek öğrenim yapmış veya bunlara denkliği kabul edilmiş yabancı öğretim kurumlarından mezun olmak.

c) Yapılan denetimler sonucunda, hakkında rapor düzenlenmiş ise raporda herhangi bir olumsuzluk bulunmaması,

gerekir.

İcra kâtipliğine atama şartları

MADDE 3/A

2

İcra kâtipliğine açıktan ilk defa veya naklen atanacaklarda;

a) Türk vatandaşı olmak,

b) Merkezi sınavın yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibariyle otuz beş yaşını doldurmamış olmak,

c) Merkezi sınavda en az 70 puan almış olmak,

d) Görev yapmasına engel olabilecek akıl hastalığı bulunmamak,

e) 7315 sayılı Kanun gereğince güvenlik soruşturması ve/veya arşiv araştırması yapılmış olmak,

f) Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflâs, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık suçlarından mahkûm olmamak,

g) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,

h) Askerlikle ilgisi bulunmamak veya askerlik çağına gelmemiş olmak ya da askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak,

ı) En az lise veya dengi okul mezunu olup, öğretim yoluyla verilen daktilo ya da bilgisayar dersini başarıyla tamamladığını belgelemek veya başvuru tarihinde Millî Eğitim Bakanlığınca onaylı veya kamu kurumu ve kuruluşlarınca düzenlenen kurslar sonucu verilen daktilo ya da bilgisayar sertifikasına sahip bulunmak,

i) Uygulama sınavından en az bir hafta önce Bakanlık internet sitesinde ilan edilecek yazılı metinler arasından, sınav sırasında her bir grup için sınav kurulu veya sınav birimi tarafından çekilecek kura sonucu belirlenerek adaylara verilen ya da UYAP sistemi üzerinden otomatik olarak seçilerek elektronik ortamda gönderilen metinden bilgisayarla; üç dakikada yanlışsız ve tekrarsız en az doksan kelime yazmak,

j) Uygulama sınavında ve sözlü sınavda başarılı olmak,

gerekir.

Unvan değişikliği suretiyle atanacaklarda;

a) Bakanlık merkez veya taşra kadrolarında fiilen en az bir yıl zabıt kâtibi olarak görev yapmış olmak,

b) Birinci fıkranın (ı), (i), (j) bentlerindeki şartları taşımak,

c) Yapılan denetimler sonucunda, hakkında rapor düzenlenmiş ise raporda herhangi bir olumsuzluk bulunmaması,

gerekir.

Birinci fıkranın (i) bendine göre yapılacak uygulamalı sınavda başarılı sayılabilmek için; verilen metne sadık kalınıp kalınmadığına, yanlış yazılan kelime sayısı, yazı içerisindeki kelime ve cümle tekrarları ile kelime ve satır atlama nedeniyle metnin anlam bütünlüğünün bozulup bozulmadığına dikkat edilir. Bu işlem yapılırken yanlış yazılan kelime sayısının toplam yazılan kelime sayısına oranının yüzde kırktan fazla olması veya iki ve üzeri satır ya da toplam 14 ve üzeri kelime atlanması hâlinde yazılan metnin anlam bütünlüğü şartını taşımadığı kabul edilir. Uygulama birliğini sağlamak üzere Bakanlıkça değerlendirmeye ilişkin kriterler belirlenebilir.

Yazılı ve uygulama sınavlarının ilânı

MADDE 4

Yazılı ve uygulama sınavları, müracaat süresinin bitiminden en az on beş gün önce Bakanlık internet sitesinde ilan olunur.

Bu ilanda;

a) Atama yapılacak kadroların sayısı, derecesi, unvanı, sınıfı,

b) Başvurunun başlangıç ve bitiş tarihi,

c) Başvuruda aranacak şartlar,

d) Başvuru yeri ve şekli,

e) Sınav yerine ve zamanına ilişkin bilgiler,

f) Sınav konuları,

g) Sınavla ilgili diğer hususlar,

belirtilir.

Başvuru mercii ve şekli

MADDE 5

(...)

Başvuru evrakının incelenmesi

MADDE 6

1

Sınav başvuru evrakının incelenmesi sonucunda, başvuru şartlarını taşımadıkları tespit edilenlerin başvuruları sınav evrakını alan birim tarafından reddedilir.

Başvurusu uygun görülenler için düzenlenecek sınava giriş ve kimlik belgeleri sınavı yapan kurum tarafından elektronik ortamda ilgililerin bilgisine sunulur.

Uygulama sınavına girecek adaylar, sınava giriş belgelerini uygulama sınavından önce ilgili sınav birimlerinden alırlar.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Sınavlara Dair Esaslar

Sınav şekilleri

MADDE 7

1

İcra müdür ve yardımcılığına atanmak isteyenler yazılı ve sözlü sınava tabi tutulur.

İcra kâtipleri arasından icra müdür ve yardımcılığına geçişler için kendi aralarında ayrı bir yazılı sınav yapılabilir.

Yazılı sınavlar Bakanlığın sınav yapmaya yetkili resmî kurumlarla yapacağı protokol çerçevesinde yapılır. Bu protokolde yazılı sınavın usul ve esasları ile yeri ve tarihi belirlenir.

İcra kâtipliğine ilk defa açıktan veya naklen atanacaklar, merkezi sınavda başarılı olanlar arasından sınav kurulu veya birimi tarafından yapılacak uygulama sınavına ve sözlü sınava tabi tutulur. Unvan değişikliği suretiyle atanacaklar ise uygulama sınavına ve sözlü sınava tâbi tutulur.

Bakanlık uygulama sınavını ve sözlü sınavı oluşturacağı sınav kurulu aracılığıyla yapabileceği gibi uygulama sınavını sınav birimi, sözlü sınavı ise sınav kurulu aracılığıyla da yapabilir.

Sınav için gereken ücretler başvuru sırasında adaylardan alınır.

Sınavların açılma zamanı

MADDE 8

İcra müdür ve yardımcılığı ile icra kâtipliği ihtiyaçlarını karşılamak için Bakanlıkça belirlenecek tarihlerde yılda en çok üçer kez sınav açılabilir.

Yazılı sınavın amacı, şekli, yeri ve zamanı

MADDE 9

(...)

Sınav kurulunun kuruluş ve görevleri

MADDE 10

(...)

İcra müdür ve yardımcılığı yazılı sınav konuları, sınavın değerlendirilmesi ve sözlü sınava çağrılacakların belirlenmesi

MADDE 11

2

Yazılı sınav soruları, aşağıda sayılan genel yetenek ve genel kültür ile alan bilgisi konularından oluşur.

(1) Genel yetenek ve genel kültür konuları:

a) Türkçe.

b) Matematik.

c) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi.

d) Türk Kültür ve Medeniyetleri.

e) Temel Yurttaşlık Bilgisi.

(2) Alan bilgisi konuları:

a) Türk Ticaret Kanununun başlangıç hükümleri, tacirleri düzenleyen birinci kitabın birinci kısmı, ticaret şirketlerinin genel hükümlerini düzenleyen ikinci kitabın birinci kısmı, kıymetli evrakı düzenleyen üçüncü kitabı ve deniz ticaretinde cebri icraya ilişkin özel hükümleri düzenleyen beşinci kitabın sekizinci kısmı.

b) İcra ve İflâs Kanunu, Abonelik Sözleşmesinden Kaynaklanan Para Alacaklarına İlişkin Takibin Başlatılması Usulü Hakkında Kanun, İcra ve İflâs Kanununun Tatbikatına Dair Nizamname, İcra ve İflâs Kanunu Yönetmeliği.

c) Harçlar Kanunu, Damga Vergisi Kanunu ve Katma Değer Vergisi Kanunu.

d) Türk Borçlar Kanununun genel hükümlerini düzenleyen birinci kısmı.

e) Hukuk Muhakemeleri Kanunu, Bölge Adliye ve Adli Yargı İlk Derece Mahkemeleri İle Cumhuriyet Başsavcılıkları İdari ve Yazı İşleri Hizmetlerinin Yürütülmesine Dair Yönetmeliğin Dördüncü Kısmı, Tebligat Kanunu ve Tebligat Kanununun Uygulanmasına Dair Yönetmelik, Elektronik Tebligat Yönetmeliği.

Yazılı sınavda genel yetenek ve genel kültür soruları yirmi, alan bilgisi soruları seksen puan ağırlığına sahip olacak şekilde değerlendirilir. Genel yetenek ve genel kültür konuları kendi aralarında eşit olarak ağırlıklandırılacak olup; alan bilgisi konuları ise birinci fıkranın (2) numaralı bendinin (a), (b) ve (d) alt bentleri için dörtte bir oranında, (c) ve (e) alt bentleri için sekizde bir oranında katsayılandırılarak değerlendirme yapılır.

Yazılı sınavda yüz tam puan üzerinden en az yetmiş puan almak kaydıyla en yüksek puan alandan başlamak üzere, sınav ilanında belirtilen kadro sayısının bir katı fazlası aday sözlü sınava çağrılmaya hak kazanır. Yazılı sınavı kazanan en düşük puana sahip adayla aynı puanı alanlar da sözlü sınava çağrılır.

İcra kâtipliği uygulama ve sözlü sınavlarına çağrılacakların belirlenmesi

MADDE 11/A

1

İcra kâtipliği uygulama ve sözlü sınavlarına başvurup da bu Yönetmelikteki şartları taşıyanlardan, ilk defa açıktan veya naklen atanmak için başvuranların, merkezi sınavda aldıkları puana göre en yüksek puandan başlayarak ilan edilen kadronun yirmi katı kadarı; unvan değişikliği suretiyle atanmak isteyenlerin ise tamamı uygulama sınavına çağrılır.

Uygulama sınavında başarılı olanlardan, doğru kelime sayısı esas alınmak kaydıyla en fazla doğru kelime yazandan başlayarak ilan edilen kadronun üç katı kadarı sözlü sınava çağrılır.

Birinci ve ikinci fıkralara göre oluşturulan listelerde son sıradakilerle aynı sayıda doğru kelime yazanlar veya aynı puana sahip olanlar da sınavlara girmeye hak kazanırlar.

İcra kâtipliği sınavlarına girmek isteyenler, sınav kurulundan veya sınav birimlerinden sadece birine başvurabilirler.

Bakanlık tarafından bir sınav birimine veya kuruluna birden fazla mahal için sınav yapma yetkisi verilebilir. Bu durumda adayların hangi mahal için başvurduklarını açıkça bildirmeleri gerekir.

Adaylara en fazla üç komisyon için başvuruda bulunma hakkı tanınabilir. Ancak adaylar, merkezi sınavda aldıkları puan durumlarına göre tercih ettikleri komisyonlardan yalnızca birinin uygulama sınavı listesine dâhil olabilir. Merkezi sınav puanı, tercih ettikleri komisyonlar için oluşturulan uygulama sınavı listeleri için yeterli olmayan adaylar uygulama sınavına girmeye hak kazanamaz.

Bu maddeye göre uygulama ve sözlü sınavlarına girecekler ile sınav yeri ve zamanı, sınav biriminin bulunduğu adliye internet sitesinde veya sınav kurulunun yaptığı sınavlar açısından Bakanlık internet sitesinde ilan edilir. Uygulama ve sözlü sınav sonuçları da aynı usulle ilan edilir.

Yazılı sınav kağıtlarının hazırlanması

MADDE 12

(...)

Yazılı sınav sorularının, not değerlerinin ve cevap anahtarlarının belirlenmesi

MADDE 13

(...)

Sınav sorumluları ve gözeticiler

MADDE 14

(...)

Genel sınav sorumlularına verilecek evrak ve malzemeler

MADDE 15

(...)

Yazılı sınavın yapılması ve salon sorumluları ve gözeticilerin görevleri

MADDE 16

(...)

Genel sınav sorumlusunun görevleri

MADDE 17

(...)

Yazılı sınav kağıtlarının değerlendirilmesi

MADDE 18

(...)

Okunan ve değerlendirilen yazılı sınav kağıtlarının açılması

MADDE 19

(...)

Yazılı sınavların ertelenmesi veya iptali

MADDE 20

(...)

Yazılı sınav sonuçlarının duyurulması

MADDE 21

1

İcra müdür ve icra müdür yardımcılığı yazılı sınav sonuçları sınavı yapan kurumun internet sitesi ile Bakanlığın internet sitesinde ilan edilir.

Yazılı sınav sonucuna itiraz

MADDE 22

1

Yazılı sınava katılanlar, sınav sonucunun sınavı yapan kurumun internet sitesinden ilan edildiği tarihten itibaren on gün içinde bir dilekçe ile sınavı yapan kuruma itiraz edebilirler. İtiraz sonucu, ilgililere ve ilgilendirmesi halinde Bakanlığa bildirilir.

İlgili kişi veya kurumlardan istenecek belgeler

MADDE 23

1

İcra müdür ve yardımcılığı yazılı sınavını kazananlar yazılı sınav sonuçlarının; icra kâtipliği uygulama sınavına katılanlar ise sözlü sınava girmeye hak kazandıklarının ilanından itibaren en geç on beş gün içinde, bu Yönetmelik ekinde yer alan ilgilisine göre Ek-1, Ek-4 veya Ek-6 bilgi formu ile birlikte;

a) Diploma veya mezuniyet belgesinin ya da öğrenim yabancı ülkede yapılmış ise denklik belgesinin aslı, kurumca veya belgenin verildiği yer yüksek öğretim kurumunca onaylanmış örneği,

b) İki adet fotoğraf,

c) Mal bildirimi,

d) Arşiv araştırmasına esas olmak üzere ilgilinin fotoğrafını ve imzasını taşıyan Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu,

e) Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir durumu olmadığına dair yazılı beyan

ile durumlarını belgelendirerek bu belgeleri icra müdür ve yardımcılığı sınavı için Başkanlığa, icra kâtipliği sınavı için ilgili sınav birimine veya Başkanlığa vermek veya masrafını ödemek şartıyla bulundukları yer Cumhuriyet başsavcılığı aracılığıyla göndermek zorundadırlar.

Başvurular sınav ilanında belirlenecek usul ve esaslara göre elektronik ortamda da yapılabilir.

Adayların nüfus ve adlî sicil kaydına ilişkin bilgi ve belgeler, ilgili kurumlardan temin edilir.

Naklen atanacaklar açısından ayrıca ilgilinin adlî ve idarî soruşturma ve cezalarına ilişkin bilgiler ve hizmet cetveli ile çalışmakta oldukları kurumdan muvafakat yazısı istenir. Ataması yapılmayanların evrakı sözlü sınav sonucunun ilânından itibaren 6 ay içinde talep edilmesi halinde kurumlarına iade edilir. Bu süre içerisinde talep edilmeyen evrak imha edilir.

Sınav kurulunun oluşumu

MADDE 24

2

Sınav kurulu; Bakanlıkça icra müdür ve icra müdür yardımcılığı sözlü sınavı için uygun görülecek bir başkan ve dört üyeden; icra kâtipliği uygulama ve sözlü sınavı için ise uygun görülecek bir başkan ve iki üyeden oluşur. Yedek üyelerin belirlenmesinde de aynı usul uygulanır. Gerektiğinde aynı usulle birden fazla sınav kurulu oluşturulabilir.

Sınav kurulunun başkan ve üyeleri; eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının katıldıkları sınavlarda görev alamazlar. Bu durumda olan üyelerin yerine yedek üye katılır.

Sözlü sınav yeri ve zamanının bildirilmesi

MADDE 25

İcra müdür ve yardımcılığı sözlü sınav yeri ve zamanı Bakanlık internet sitesinde, icra kâtipliği sözlü sınav yeri ile zamanı ise sınav biriminin bulunduğu adliye internet sitesinde veya Bakanlık internet sitesinde ilân edilir.

Mazeret sebebi ile uygulama sınavına ve sözlü sınava katılamayanlar

MADDE 26

1

Geçerli bir mazereti nedeniyle uygulama veya sözlü sınava katılamayanların, katılmadıkları uygulama veya sözlü sınav tarihinden itibaren en geç yedi gün içinde mazeretlerine ilişkin belgeleri de sunmak suretiyle ilgili sınav kuruluna veya sınav birimine mazeretlerini bildirmeleri gerekir. Bu süre içinde mazeretini bildirmeyenler sınava katılmamış sayılır. Geçerli mazeretleri sebebi ile sözlü veya uygulama sınavına katılamayanlardan sınav kurulu veya sınav birimince mazeretlerinin kabulüne karar verilenler için başka bir sınav günü tespit edilerek kendilerine bildirilir.

Sözlü sınavda değerlendirme

MADDE 27

1

İcra müdür ve yardımcılığı sözlü sınavında, 11 inci maddede yazılı olan alan bilgisi, genel kültür ve genel yetenek konularından; icra kâtipliği sözlü sınavında ise genel kültür ve genel yetenek konuları ile alan bilgisi olarak genel hukuk bilgisi, icra ve iflâs hukuku ile kalem mevzuatından soru sorulmak suretiyle adayların;

a) Alan bilgisi,

b) Genel yetenek ve genel kültürü,

c) Bir konuyu kavrayıp özetleme ve ifade yeteneği ile muhakeme gücü,

d) Genel görünümü, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu ile liyakati,

değerlendirilir.

İcra müdür ve yardımcılığı ile icra kâtipliği sözlü sınavlarında değerlendirme, birinci fıkranın (a) bendi için 40, diğer bentlerin her biri için 20 puan üzerinden yapılır.

Sınav kurulu veya sınav biriminin her bir üyesi tarafından verilen puanlar ilgisine göre bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-2 ve Ek-3 Değerlendirme Formlarına ayrı ayrı kayıt olunur. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, üyelerin yüz tam puan üzerinden verdikleri notların aritmetik ortalamasının en az yetmiş puan olması gerekir.

Sözlü sınav sonucu en yüksek puan alandan başlamak üzere sıraya konularak sözlü sınav başarı listesi hazırlanır.

Nihai başarı listesi

MADDE 28

1

İcra müdür ve yardımcılığı sınavına katılanların yazılı sınav puanının yüzde yetmişi ile sözlü sınav puanının yüzde otuzunun toplamı tespit edildikten sonra en yüksek puan alandan başlamak üzere nihai başarı listesi hazırlanır.

Bu sıralamaya tabi tutulanların nihaî puanlarının eşit olması halinde, yazılı sınavda alınan puana öncelik tanınır. Yazılı sınav puanlarının da eşit olması halinde kura çekilmek suretiyle sıra belirlenir ve bu konuda yapılan işlemler sınav kurulunca düzenlenecek tutanakta gösterilir.

İcra müdür ve yardımcılığı nihai başarı listesinde en yüksek puan alandan başlamak üzere adları yazılı olanlardan, sınav ilanında yer alan boş kadro sayısı kadar asıl, diğerleri de yedek olarak kazanmış sayılırlar. Hazırlanan bu liste kurul başkan ve üyeleri tarafından imzalanır ve Başkanlığa teslim edilir.

İcra kâtipliği kadroları için yapılan sınav sonucu; açıktan ilk defa veya naklen atanacaklar için merkezi ve sözlü sınavda aldıkları puanların aritmetik ortalamasına, unvan değişikliği suretiyle atanacaklar için sözlü sınav sonucuna göre en yüksek puandan başlayarak nihai başarı listesi düzenlenir. Nihai başarı listesi düzenlenirken; hukuk fakültesi, adalet meslek yüksekokulu veya meslek yüksekokullarının adalet ile adalet ön lisans programı, lise veya meslek liselerinin adalet alanı ve ilgili mevzuat uyarınca bunlara denkliği kabul edilen program veya alan mezunları en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralanır. Diğer adaylar ise bu sıralamayı takiben kendi aralarında en yüksek puandan başlayarak sıralanır.

Sınavların nihai sonucunun duyurulması

MADDE 29

İcra müdür ve yardımcılığı sınavlarının nihai sonucu Bakanlık internet sitesinde; icra kâtipliği sınavlarının nihai sonucu ise sınav biriminin bulunduğu yer adliye internet sitesinde veya Bakanlık internet sitesinde ilan edilir.

Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu anlaşılanlar

MADDE 30

Sınav kazananlarda başvurma formunda gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Ataması yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiç bir hak talebinde bulunamazlar.

Ayrıca gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenler hakkında Türk Ceza Kanununun hükümleri uygulanmak üzere ilgili Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.

Başvuru evrakının iadesi ve imhası

MADDE 31

1

Sınavı kazanamayanların evrakı, sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren altı ay içerisinde talep etmeleri halinde iade edilir. Bu süre içinde iadesi talep edilmeyen evrak imha edilir.

Atama

MADDE 32

1

İcra müdür ve yardımcısı ile icra kâtibi ihtiyacı öncelikle sınavları asıl olarak kazananların atanması suretiyle karşılanır.

Haklarında atama şartlarının kaybedilmesini gerektirecek nitelikteki eylemlerinden dolayı adlî veya idarî bir kovuşturma veya soruşturma bulunanlar, sınavda başarılı sayılsalar bile atamaları kovuşturma ve soruşturma sonuçlanıncaya kadar bekletilebilir.

Sınava girip başarılı olanların atanma şartlarını taşımadıklarının sonradan anlaşıldığı durumlarda sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa bile iptal edilir.

Ataması yapılanlardan geçerli mazereti olmaksızın süresi içerisinde görevine başlamayanların veya atanma hakkından vazgeçenlerin ataması iptal edilir.

Yedek kazananlar ise; yeniden yapılacak ilk sınavın ilân tarihine kadar ilân edilen kadroların, asîl olarak kazananların çeşitli sebeplerle atanamaması, atamalarının iptal edilmesi, memuriyetten çekilmesi ve benzeri nedenlerle boşalması halinde, sadece boşalan kadro sayısı kadar aynı sınav sonucu oluşan nihaî başarı listesindeki sıraya göre atanırlar. Bu şekilde atananlardan arta kalanlar, bir hak iddiasında bulunamazlar.

İcra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcıları ile icra kâtiplerinin başka kuruma naklen atanabilmeleri için muvafakat talep edilmesi halinde; Bakanlığın personel ihtiyacı, ilgililerin bu görevlerde bulundukları süre ve atanmak istedikleri kadroların üst unvanlı olup olmaması ve niteliğine göre değerlendirme yapılır.

Görevlendirme ve vekâlet

MADDE 32/A

1

İcra başmüdürü, icra müdürü, icra müdür yardımcısı ve icra kâtiplerinin başka bir mahalde geçici görevlendirilmeleri Bakanlık tarafından yapılır.

Aynı mahalde birden fazla icra dairesi bulunması hâlinde; icra başmüdürü, icra müdürü, icra müdür yardımcısı ve icra kâtiplerinin hangi dairede görev yapacağına icra daireleri başkanlığı bulunan mahallerde ve yetki çevresinde icra daireleri başkanlığı, bulunmayan mahallerde ise komisyonlar tarafından iş, ihtiyaç ve kadro durumu dikkate alınarak karar verilir. Bir ayı geçen daireler arası görevlendirmeler karar tarihinden itibaren yedi gün içinde Başkanlığa bildirilir. İş, ihtiyaç ve kadro durumu dikkate alınarak gerekli görülen durumlarda Başkanlıkça da resen görevlendirme yapılabilir. Bu görevlendirme icra daireleri başkanlığı ile komisyona bildirilir.

İcra başmüdürü ve icra müdürünün herhangi bir nedenle görevde bulunamaması hâlinde icra müdürlüğüne aynı mahalden kimin vekâlet edeceğine icra daireleri başkanlığı bulunan mahallerde ve yetki çevresinde icra daireleri başkanlığı, bulunmayan mahallerde ise komisyon tarafından karar verilir. Bu karar, verildiği tarihten itibaren yedi gün içinde Başkanlığa bildirilir. İş, ihtiyaç ve kadro durumu dikkate alınarak gerekli görülen durumlarda Başkanlıkça da resen vekâleten görevlendirme yapılabilir. Bu görevlendirme icra daireleri başkanlığı ile komisyona bildirilir.

İcra dairelerinde icra müdürü, icra müdür yardımcısı ve icra kâtibinin bulunmaması hâlinde icra daireleri başkanlığı bulunan mahallerde ve yetki çevresinde icra daireleri başkanlığı tarafından icra kâtipleri arasından geçici görevlendirme yapılır. İcra daireleri başkanlığı bulunmayan mahallerde ise komisyon tarafından, öncelikle merkez veya mülhakat icra dairelerinde görev yapan icra kâtipleri, bunun mümkün olmaması hâlinde 32/B maddesindeki şartları taşıyan zabıt kâtipleri veya yazı işleri müdürleri bu yerlerde geçici olarak görevlendirilir. Yazı işleri müdürlerinin bir ayı aşan geçici görevlendirme kararları Bakanlık Personel Genel Müdürlüğüne bildirilir. Gecikmesinde sakınca bulunan hâllerde icra kâtiplerinin geçici olarak görevlendirilmesi Bakanlık tarafından da yapılabilir.

Bu maddeye göre icra daireleri başkanlığı veya komisyon tarafından alınan kararlar UYAP’a işlenerek Bakanlığa bildirilir.

İcra dairelerinde zabıt kâtibi, mübaşir ve hizmetli görevlendirilmesi

MADDE 32/B

Komisyonlar, Bakanlık tarafından belirlenecek esaslar çerçevesinde, daha önce uyarma ve kınama cezası dışında disiplin cezası almayanlar arasından seçilecek olan zabıt kâtibi, mübaşir ve hizmetlileri icra dairelerinde görevlendirir.

İcra dairelerinde görevlendirilen personel Bakanlığın olumlu görüşü alınmadan icra dairesi dışında başka birimlerde görevlendirilemez. Ancak icra dairelerinde görevlendirilen bu personelden uyarma veya kınama haricinde disiplin cezası alanlar, komisyon tarafından icra dairesi dışında diğer birimlerde görevlendirilir.

Bu maddeye göre komisyon tarafından alınan kararlar Bakanlığa bildirilir.

Sınav hakkı

MADDE 33

(...)

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Bölgeler, Atama ve Nakiller

Bölgeler

MADDE 34

İcra Müdür ve Yardımcılarının atama ve nakil yerleri, "Hakimler ve Cumhuriyet Savcıları Hakkında Uygulanacak Atama ve Nakil Yönetmeliği"nde gösterilen 5 bölgeye ayrılmıştır.

İcra başmüdürü görevlendirilecek mahaller

MADDE 34/A

1

İcra başmüdürü, icra daireleri başkanlıklarında ve bu başkanlıkların kurulduğu mahallerin adıyla anılan icra dairelerinde görevlendirilir.

İcra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcılarının bölgelerdeki hizmet süreleri

MADDE 35

1

İcra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcıları zorunlu nakle tabi personeldir. İcra müdürü ve icra müdür yardımcılarının asgari hizmet süreleri beşinci ve dördüncü bölgelerde iki, üçüncü bölgede üç, ikinci bölgede dört, birinci bölgede beş yıldır.

İcra başmüdürlerinin asgari hizmet sürelerinin belirlenmesinde birinci fıkra hükümleri esas alınır.

Bölgelerdeki asgari hizmet süreleri belirlenirken aynı bölge ve il sınırları içerisinde icra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcılığında geçen hizmet sürelerinin tümü esas alınır.

Kura kararnamesi ile atanan icra müdürü ve icra müdür yardımcılarının hizmet süreleri beşinci ve dördüncü bölgelerde iki yıl, üçüncü, ikinci ve birinci bölgelerde üç yıldır. Kura kararnamesi ile atanan icra müdürü ve icra müdür yardımcılarının 41 inci madde gereğince mazerete dayalı olarak yapılan atamalarında hizmet süreleri birinci fıkra hükmüne göre belirlenir.

Adlî teşkilâtı kapatılan ilçelerde faaliyet gösteren icra dairelerinde görev yapan icra müdürü ve icra müdür yardımcıları, kapatılmadan önceki bölge hizmet süresine, bölgesi değiştirilen yerlerde görev yapanlar ise atandıkları tarihteki bölge hizmet süresine tabidir.

Yılda toplam 90 günü aşan geçici görev süreleri, aynı unvanda aday memur olarak geçen süreler veya başka yerdeki bir görevin 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesi uyarınca icra müdürüne ve icra müdür yardımcısına vekâleten gördürülmesi halinde bu sürelerin tamamı geçirildiği yerin bölge hizmetinden sayılır.

İcra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcılarının;

a) 657 sayılı Kanun veya diğer kanunlar uyarınca aylıksız izin almak suretiyle geçirdiği süreler,

b) Yetiştirilmek amacıyla yurtdışına gönderilmesi halinde yurtdışında geçirdiği süreler,

c) 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesi gereğince aldığı izinlerin altı ayı aşan kısmı,

bölge hizmetinden sayılmaz.

İcra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcılarının;

a) 657 sayılı Kanunun 102 nci ve 104 üncü maddelerinde öngörülen izinlerinin tamamı ile 105 inci maddesi gereğince verilen izinlerinin toplamının altı ayı geçmeyen kısmı,

b) Görevden uzaklaştırılması, görevleri ile ilgili olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanması veya gözaltına alınması söz konusu olduğunda 657 sayılı Kanunun 143 üncü maddesinde sayılan durumların gerçekleşmesi halinde bu sürelerin tamamı,

c) Yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev süreleri,

ç) Hizmet içi eğitimde başarılı geçen sürelerin tamamı,

kadrosunun bulunduğu yerin bölge hizmetinden sayılır.

Sınavı kazananların atanması

MADDE 36

1

İcra müdür ve yardımcılığı sınavını kazananlar, kadro ve ihtiyaç durumu dikkate alınarak kur’a ile atanırlar.

Kur’a ile icra müdürü olarak atananlar ilk olağan nakle hak kazandıklarında kadro ve ihtiyaç durumuna göre icra müdür yardımcısı olarak da atanabilirler.

İcra kâtipliği sınavını kazananlar, müracaat ettikleri komisyonun merkez ve mülhakatı için ilân edilen kadro sayısını geçmeyecek şekilde nihai başarı listesindeki sıraya göre Bakanlık tarafından atanırlar.

Ataması yapılıp da 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 62 nci maddesinde belirtilen süre içerisinde göreve başlamamaları sebebiyle aynı Kanunun 63 üncü maddesi gereğince atamaları iptal edilenler ile kur’a sonucu atamaları yapıldığı halde dilekçe ile mazeret beyan ederek görevi kabul etmekten sarfınazar edenlerin tekrar atanmaları için başvurmaları halinde atamaları yapılamaz.

Görevlendirme ve nakil zamanı

MADDE 37

1

İcra başmüdürü, icra müdürü ve icra müdür yardımcıları için görevlendirme ve nakil kararnamesi her yıl yaz döneminde çıkarılır. Ayrıca kadro ve ihtiyaç durumuna göre kararname güz döneminde de çıkarılabilir. Hizmet gereği ve mazerete dayalı nakiller her zaman yapılabilir.

(...)

İcra başmüdürü görevlendirilmesi ile icra müdürü ve icra müdür yardımcılarının olağan nakilleri

MADDE 38

1

Bölgelerdeki asgari hizmet süresini tamamlayan icra müdürü ve icra müdür yardımcıları aynı bölge seviyesinde başka bir yere veya durumlarına uygun alt veya üst bölgelere icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak atanabilir. İcra başmüdürleri ise icra daireleri başkanlıklarında ve bu başkanlıkların kurulduğu mahallerin adıyla anılan icra dairelerinde icra başmüdürü olarak görevlendirilebilecekleri gibi 34 üncü maddede gösterilen bölgelerdeki mahaller arasında bir yere icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak da atanabilirler.

Birinci bölgelere icra müdürü olarak atanabilmek için icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak meslekte sekiz yıllık hizmet süresinin doldurulması gerekir.

İcra başmüdürleri, icra müdür veya icra müdür yardımcılığı görevinde fiilen on yıllık hizmet süresini tamamlayan ve bu sürenin üç yılını birinci bölgede geçirenler arasından görevlendirilir. Görevlendirileceklerin adalet müfettişi tarafından düzenlenen son hâl kâğıdında iyi veya pekiyi not takdir edilmiş olması ve meslekteki başarısına göre emsalleri arasında temayüz etmiş olması gerekir. Aylıktan kesme cezası ile tecziye edilenler beş yıl, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası ile tecziye edilenler on yıl boyunca icra başmüdürü olarak görevlendirilemez. İcra başmüdürü olarak görevlendirilenlerden bu fıkrada belirtilen şartları sonradan kaybedenlerin görevlendirmeleri derhâl sonlandırılır. 43 üncü madde hükümleri saklıdır. Başkanlıkta geçen süreler birinci bölge hizmetinden ve fiilen geçen süreden sayılır.

Kadro, iş ve ihtiyaç durumuna göre nakiller

MADDE 38/A

Kadro, iş ve ihtiyaç durumunun gerektirdiği hallerde birinci, ikinci ve üçüncü bölgelerde iki yılını, dördüncü ve beşinci bölgelerde ise bir yılını dolduranlar, aynı bölge seviyesinde başka bir yere veya durumlarına uygun alt veya üst bölgelere icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak atanabilir

Mazeret sebeplerine dayanarak yapılan nakiller

MADDE 39

1

Bölgelerdeki en az hizmet süresi dolmadan naklen atamaya imkan veren mazeret sebepleri aşağıda gösterilmiştir.

a) Sağlık,

b) Aile birliği,

c) (...)

d) Doğal afetler.

e) Can güvenliği,

f) Engellilik.

Sağlık ve aile birliği mazeretlerine dayalı olarak naklen atanma veya bulunduğu yerdeki görevine devam etme talebinde bulunanlar, mazeretlerinin devam ettiğine dair belgeleri her yıl Ocak ayında ibraz etmek zorundadır.

Asgari hizmet süresini sağlık ve aile birliği mazeretine dayalı olarak tamamlamamış olanların mazeretinin sona ermesi durumunda, asgari hizmet süresinin eksik kalan kısmı tamamlattırılır.

Mazeretleri nedeniyle naklen atama talebinde bulunan icra başmüdürü ve icra müdürleri, kadro, iş ve ihtiyaç durumu dikkate alınarak icra müdürü veya icra müdür yardımcısı olarak da atanabilirler.

Sağlık mazeretine bağlı naklen atama

MADDE 40

Kendisi, eşi, annesi, babası, bakmakla yükümlü olduğu çocukları ve vasi tayin edildiği kardeşinin hastalığının görev yaptığı yerde veya yakın mahalde tedavisinin mümkün olmadığını veya mevcut görev yerinin söz konusu kişilerin sağlık durumunu tehlikeye düşüreceğini eğitim ve araştırma hastanesi veya üniversite hastanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelendirenler sağlık mazeretine bağlı olarak naklen tayin talebinde bulunabilir. Bu şartları taşımayan raporlar dikkate alınmaz.

Sağlık mazeretine dayalı olarak yapılacak yer değiştirmeler öncelikle mazeretin karşılanabileceği aynı bölge seviyesinde başka bir yere atamak suretiyle yapılır. Aynı bölge seviyesinde mazeretin karşılanamaması halinde mazeretin karşılanabileceği ve Bakanlıkça ihtiyaç duyulan başka bir bölgeye de atama yapılabilir.

Aile birliği mazeretine bağlı naklen atama

MADDE 41

1

İcra personeli, aile birliği mazeretine bağlı olarak;

a) Kamu personeli olan eşinin naklen atanma imkânının olmaması halinde eşinin bulunduğu yere,

b) Eşinin, mevzuatı uyarınca zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunması durumunda ilgili kurumla koordinasyon sağlanmak suretiyle öncelikli hizmet ihtiyacının bulunduğu yere,

c) Eşinin Bakanlık bünyesinde çalışıyor olması halinde, Bakanlıkça ihtiyaç duyulan yere,

ç) Kamu personeli olmayan eşinin, talep edilen yerde başvuru tarihi itibarıyla son iki yıl içinde 360 gün sosyal güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına veya bir hizmet akdi ile işverene bağlı olarak çalışmış ve halen çalışıyor olması halinde bu durumda olan eşin bulunduğu yere,

d) Milletvekili, belediye başkanı, muhtar veya noter olan eşlerinin bulunduğu yere,

naklen atanabilir.

Aile birliği mazeretine bağlı naklen atanma talebinde bulunanlar vukuatlı aile nüfus kayıt örneği ile birlikte durumlarının yukarıdaki bentlere uygunluğunu gösteren resmi belgeleri ibraz etmekle yükümlüdür.

Doğal afetler

MADDE 42

(...)

(...)

(...)

Deprem, su baskını, yangın gibi doğal afetlere maruz kalanlar, o yerdeki hizmet süresine bakılmaksızın aynı veya bir üst bölgeye atanabilirler.

Can güvenliği mazeretine bağlı naklen atama

MADDE 42/A

Kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarından birinin, bulunduğu yerde kalmasının can güvenliğini tehdit altında bırakacağını adli veya mülki idare makamlarından alınacak belgeyle belgelendirenler, can güvenliği mazeretine dayanarak naklen atanma talebinde bulunabilir.

8/3/2012 tarihli ve 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi uyarınca hakkında adli makamlarca işyerinin değiştirilmesine ilişkin koruyucu tedbir kararı alınanlar da bu mazeretleri uyarınca naklen atanma talebinde bulunabilir.

Bu şekildeki talepler, öncelikle aynı bölge içinde bir yere, aynı bölgede ihtiyaç bulunmaması halinde ise diğer bölgelere atama yapılmak suretiyle karşılanabilir.

Engellilik durumuna bağlı naklen atama

MADDE 42/B

İlgili mevzuatına göre alınan sağlık kurulu raporunda en az yüzde kırk oranında engelli olduğu belirtilenler ile ağır engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü olduğu birinci derece kan hısımlığı bulunanlar engellilik durumundan kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak naklen atanma talebinde bulunabilir. Bu kapsamdaki talepler kadro durumu dikkate alınarak karşılanır.

İlgilinin kendisinin, birlikte yaşadığı eşinin veya bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının engellilik durumunun tedavisi sebebiyle naklen atanma talebinde bulunması halinde, naklen atama yapılacak yerin, bu engellilik durumuna uygun olması esastır.

Engellilik durumu devam edenlerin isteği dışında yeri değiştirilmez. Engellilik durumu ortadan kalkanlar hakkında bu Yönetmelikte yer alan diğer hükümler uygulanır.