BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Gedik Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
(1) Bu Yönetmelik; İstanbul Gedik Üniversitesine bağlı olarak kurulan İstanbul Gedik Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, bu organların görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Merkez (İGUZEM): İstanbul Gedik Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini,
b) Müdür: Merkezin Müdürünü,
c) Rektör: İstanbul Gedik Üniversitesi Rektörünü,
ç) Uzaktan eğitim: Yükseköğretim kurumlarında eğitim faaliyetlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı olarak planlandığı ve yürütüldüğü, öğretim elemanı ve öğrencilerin kendi aralarında karşılıklı etkileşime dayalı olarak derslerin öğretim elemanı tarafından bizzat aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın eş zamanlı biçimde verildiği eğitimi,
d) Üniversite: İstanbul Gedik Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin amaçları
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversite bünyesinde bulunan tüm akademik ve idari birimlere yönelik uzaktan eğitim ile ilgili araştırma, geliştirme ve organizasyonuna ilişkin çalışmalar yapmak.
b) Üniversite bünyesinde verilmekte olan derslerin uzaktan eğitim yöntemleri ile verilmesi ve uzaktan eğitime yönelik uygulamaların geliştirilmesini desteklemek, bu çerçevede uzaktan eğitimle ilgili stratejik planlama yapmak.
c) Her türlü bilimsel çalışmaların geliştirilmesini sağlamak, kamu ve özel sektördeki kurum ve kuruluşların uzaktan eğitim ihtiyaçlarını değerlendirmek, analiz etmek, programlar önermek, geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.
ç) Faaliyet amacı ve alanı ile ilgili bilgi birikimini ilgili kurum ve kuruluşlara aktarmak ve bu amaçları gerçekleştirmeye yönelik idari, mali ve teknik uygulama esaslarını belirlemek, toplantılar düzenlemek, konuyla ilgili süreli ve/veya süresiz yayınlar yapmak.
Merkezin faaliyet alanları
(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Kamu ve özel kurum ve kuruluşların uzaktan eğitim ihtiyaçlarını değerlendirmek, analiz etmek, eğitim programları geliştirmek ve uygulanmasını sağlamak.
b) Uzaktan eğitim alanında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.
c) İlgili kurum ve kuruluşlara aktarmak üzere uzaktan eğitim ile ilgili bilimsel toplantılar düzenlemek, sertifikalı eğitim programlarını bizzat veya stratejik iş birliği ile organize etmek ve bu yönde katkı sağlamak.
ç) Uzaktan eğitim ile ilgili ulusal ve uluslararası araştırmalar yapmak, bildiri, makale ve kitaplar yayımlamak, akademik dergi, konferans, kongre, sempozyum ve benzeri faaliyetler gerçekleştirmek, ulusal ve uluslararası proje desteklerine başvurmak ve bu faaliyetleri teşvik etmek.
d) Uzaktan eğitim ile ilgili uygulama ve araştırmaların yerli ve yabancı kuruluşlarla yapılacak iş birliği ile geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
e) Bilgi ve iletişim teknolojilerine dayalı uzaktan eğitim veya harmanlanmış eğitim şeklinde yapılan Üniversite içindeki ön lisans, lisans tamamlama, lisans ve lisansüstü programlar ile uzaktan eğitim yoluyla ulusal ve uluslararası kurum, kuruluş ve kişiler için hizmet içi eğitim öğretim, dersler, kurslar, sertifika programları, seminerler, konferanslar ve benzeri faaliyetleri planlamak, açmak, yürütmek ve bu faaliyetlerin eşgüdümünü ve koordinasyonunu sağlamak.
f) Uzaktan eğitim ile ilgili konularda Üniversitenin bütün birimlerine ait laboratuvar, kütüphane, akıllı sınıf, derslik, stüdyo ve diğer eğitim imkânlarından yararlanmak veya bunların oluşumuna katkıda bulunmak.
g) Üniversite bünyesinde verilmekte olan derslerin uzaktan eğitim yöntemleri ile verilmesine yönelik program önerilerini değerlendirmek, yapılacak uygulanabilirlik analizi doğrultusunda programların geliştirilmesini sağlamak ve bu konuya ilişkin esasları belirlemek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin yönetim organları
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
(1) Müdür; Üniversitenin aylıklı ve devamlı statüdeki öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Süresi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdür, görevlendirildiği usul ile görevden alınabilir.
(2) Müdürün geçici olarak görevinden ayrılması hâlinde yerine müdür yardımcılarından biri, müdür yardımcılarının bulunmadığı zamanlarda ise en kıdemli olanından başlamak üzere Yönetim Kurulu üyelerinden bir kişi vekalet eder.
Müdürün görevleri
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlamak.
c) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, bu toplantıların gündemini hazırlamak ve toplantılara başkanlık etmek, Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak.
ç) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve onaylanmış şekli ile Rektörlüğe sunmak.
d) Bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında, takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Rektöre karşı birinci derecede sorumlu olmak.
e) Merkezin birimleri ve personeli hakkında denetim ve gözetimleri yapmak.
f) Yönetim Kurulunun hazırladığı çalışma programını ve aldığı kararları uygulamak.
g) Her yılın sonunda, Rektörlüğe Merkezin çalışmaları hakkında rapor vermek.
ğ) Yönetimi altındaki birimleri Merkezin amaçları doğrultusunda yönetmek.
h) Faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli araç ve gereci kullanabilmek.
ı) Merkez personeli arasında etkin verimli görev dağılımını yapmak.
i) Merkezin personel ihtiyacını belirlemek ve Merkezde görevlendirilecek elemanlara ilişkin önerileri, Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektörün onayına sunmak.
Müdür yardımcısı
(1) Müdür, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Yönetim Kurulu üyeleri arasından iki kişiyi Müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdürün görev süresi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da bu görevi kendiliğinden sona erer. Müdür görevi başında bulunmadığı zaman, yardımcılarından birisini vekil bırakır.
Müdür yardımcısının görevleri
(1) Müdür yardımcısının görevleri şunlardır:
a) Müdürün kendisine verdiği görevleri yapmak.
b) Merkez çalışmalarında Müdüre yardımcı olmak.
c) Müdürün geçici olarak görevi başında olmadığı zamanlarda Müdür adına Merkezi yönetmek.
ç) Bütün faaliyetlerinde Müdüre karşı sorumlu olmak.
Yönetim Kurulu
(1) Yönetim Kurulu; Müdür ile Üniversitenin tam zamanlı öğretim elemanları arasından Rektör tarafından görevlendirilecek altı üye olmak üzere toplam yedi kişiden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten üyeler yeniden görevlendirilebilir. Üyeliğin herhangi bir sebeple boşalması hâlinde, kalan süreyi tamamlamak üzere yeni üye görevlendirilebilir. Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır.
(2) Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine en az iki ayda bir kez toplanır. Yönetim Kurulu, salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği hâlinde, Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış kabul edilir.
Yönetim Kurulunun görevleri
(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin amaçları, faaliyet alanları ve yönetimi ile ilgili konularda kararlar almak.
b) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve yıllık çalışma programını görüşerek karara bağlamak.
c) Araştırma, yayın, öğretim ve diğer çalışma alanlarına ilişkin konularda karar almak.
ç) Merkezin bünyesinde kurulacak olan bilimsel çalışma gruplarını ve komisyonları belirlemek.
d) Merkezin uzun vadeli bilimsel ve idari plan ve programını hazırlamak ve Rektörlüğe sunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ihtiyacı
(1) Merkezin akademik, idari ve teknik personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek elemanlarca karşılanır.
Harcama yetkilisi
(1) Merkezin harcama yekilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini rektör yardımcılarından birine veya Müdüre devredebilir.
Hüküm bulunmayan hâller
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hâllerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Senato kararları uygulanır.
Yürürlük
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Gedik Üniversitesi Rektörü yürütür.