Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

BİRİNCİ BÖLÜM

Başlangıç Hükümleri

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Gelişim Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik; İstanbul Gelişim Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,

b) Merkez (İGÜ-PSİKOMER): İstanbul Gelişim Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezini,

c) Müdür: Merkezin Müdürünü,

ç) Mütevelli Heyeti: İstanbul Gelişim Üniversitesi Mütevelli Heyetini,

d) Rektör: İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörünü,

e) Üniversite: İstanbul Gelişim Üniversitesini,

f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları

Merkezin amacı

MADDE 5

(1) Merkezin amacı; ilgili mevzuat hükümleri kapsamında psikoloji biliminin çeşitli alanlarında araştırma, geliştirme ve uygulama yapmak, bunun yanı sıra çeşitli yayınlar ile bilimsel bilgiyi ilerletmek, kamu kurum ve kuruluşları ile uluslararası kuruluşlarla iş birliğinin yapılmasına katkıda bulunmaktır.

Merkezin faaliyet alanları

MADDE 6

(1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:

a) Psikoloji alanında araştırma, geliştirme, inceleme, uygulama çalışmaları ve projeler yapmak.

b) Psikoloji alanında sürekli eğitim ve yaşam boyu eğitim faaliyetlerinde bulunmak.

c) Lisans ve lisansüstü öğrencilerinin derslerde aktarılan teorik bilgileri uygulama yolu ile projeler aracılığıyla pekiştirmesine yardımcı olmak.

ç) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında psikoloji biliminin çalışma alanları ile ilgili kurslar, seminerler, konferanslar, kongreler, hizmet içi eğitim programları ve benzeri bilimsel toplantılar düzenlemek; düzenlenmesine katkıda bulunmak.

d) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında ulusal ve uluslararası kuruluşlarla psikoloji alanında iş birliği yapmak.

e) Lisans ve yüksek lisans öğrencileri ile yayımlar yapmak.

f) Psikoterapi yazılımları ve cihazları geliştirmek.

g) Yeni psikoterapi yöntemleri geliştirmek üzerine çalışmalar yürütmek.

ğ) Göz hareketleriyle duyarsızlaştırma ve yeniden işleme terapisi, bilişsel davranışçı terapi, kabul ve kararlılık terapisi, metakonognitif terapi ve benzeri psikoterapi ekollerini geliştirmek, çeşitli şekillerde entegre etmek ve farklı projeler aracılığıyla etkinliklerini ele alarak kıyaslanabilecekleri projeler üretmek.

h) Telefon uygulamalarına ve diğer yazılımlara psikoterapiyi entegre ederek yeni mobil uygulamalar üretmek.

ı) Yapay zeka ve sanal gerçeklik ile psikoterapiyi entegre ederek çeşitli psikolojik rahatsızlıkların tedavisinde kullanmak üzere projeler geliştirmek.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri

Merkezin yönetim organları

MADDE 7

(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:

a) Müdür.

b) Yönetim Kurulu.

c) Danışma Kurulu.

Müdür

MADDE 8

(1) Müdür, Merkezin faaliyet alanları ile ilgili çalışmaları bulunan Üniversitenin öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür aynı usulle tekrar görevlendirilebilir. Müdür, Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden ve geliştirilmesinden Rektöre karşı sorumludur.

(2) Müdür, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin öğretim elemanları arasından en çok iki kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer.

Müdürün görevleri

MADDE 9

(1) Müdürün görevleri şunlardır:

a) Merkezi temsil etmek.

b) Merkezin çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlamak.

c) Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak.

ç) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, bu toplantıların gündemini hazırlamak ve toplantılara başkanlık etmek.

d) Danışma Kurulunu olağan ve olağanüstü toplantıya çağırmak, bu toplantıların gündemini hazırlamak ve toplantılara başkanlık etmek.

e) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait yıllık çalışma programını hazırlamak ve Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektörlüğe sunmak.

Yönetim Kurulu

MADDE 10

(1) Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ve Merkezin faaliyet alanları ile ilgili çalışmaları bulunan Üniversite öğretim elemanları arasından Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilen dört üye olmak üzere toplam en fazla yedi üyeden oluşur. Görev süresi sona eren üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.

(2) Yönetim Kurulu olağan olarak yılda en az dört kez ve gerektiğinde Müdürün çağrısı üzerine üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde karar alınmış sayılır. Müdürün yokluğunda başkanlığa, bir Yönetim Kurulu üyesi veya müdür yardımcısı vekâlet edebilir.

(3) Görev süresi sona ermeden görevinden ayrılan veya art arda iki toplantıya katılmayan veya katılamayan Yönetim Kurulu üyesinin yerine aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir. Bu şekilde görevlendirilen yeni üyelerin görev süresi, diğer üyelerin görev süresi tamamlanana kadardır.

Yönetim Kurulunun görevleri

MADDE 11

(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Merkezin amacı doğrultusunda merkezin çalışma ve yönetimi ile ilgili konularda karar almak.

b) Yeni araştırma, bütçe, ortaklık ve iş birliği ile ilgili kararları görüşüp onaylamak.

c) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve yıllık çalışma programını görüşerek son şeklini vermek.

ç) Araştırma, yayın, uygulama ve diğer çalışma alanlarına ilişkin konularda karar almak.

d) Merkezin uzun vadeli bilimsel ve idari plan ve programını hazırlamak.

Danışma Kurulu

MADDE 12

(1) Danışma Kurulu; Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Merkezin faaliyet alanları ile ilgili çalışmaları bulunan öğretim elemanları ile ulusal ve uluslararası üniversiteler, enstitüler, araştırma merkezlerinde görevli diğer öğretim elemanlarından, psikoloji ve psikiyatri alanında araştırma ve yayımlar yapan tecrübeli kişiler arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen en fazla on bir üyeden oluşur. Görev süresi sona eren üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.

(2) Danışma Kurulu yılda en az bir kez Müdürün çağrısı üzerine üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır.

Danışma Kurulunun görevi

MADDE 13

(1) Danışma Kurulunun görevi; Merkezin uzun vadeli bilimsel, idari planları ve faaliyetleri ile ilgili değerlendirmeler yapmak ve önerilerde bulunmaktır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Personel ihtiyacı

MADDE 14

(1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.

Ekipman ve demirbaşlar

MADDE 15

(1) Merkez tarafından yapılan çalışmalar kapsamında alınan her türlü alet, ekipman ve demirbaş Merkezin kullanımına tahsis edilir.

Harcama yetkilisi

MADDE 16

(1) Merkezin harcama yetkilisi Mütevelli Heyeti Başkanıdır. Mütevelli Heyeti Başkanı bu yetkisini Rektöre devredebilir.

Hüküm bulunmayan haller

MADDE 17

(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyeti kararları uygulanır.

Yürürlük

MADDE 18

(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 19

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörü yürütür.