Printing Options: PDF - Save / print (WORD)
Display setting:
Hide article links (suitable for copying the text)

First instance

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı, hizmet özellikleri esas alınarak, Meteoroloji Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatı kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, Meteoroloji Genel Müdürlüğü merkez ve taşra teşkilatı birimlerinin kuruluşu ile merkez ve taşra teşkilatında görev yapan personelin görev, yetki ve sorumluluklarının belirlenmesine dair hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik, 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 262 ve 796 ncı maddeleri ile 08/01/1986 tarihli ve 3254 sayılı Meteoroloji Hizmetleri Hakkında Kanuna dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) ACCORD: Konvektif ölçekli atmosfer modellemesi araştırma ve geliştirme konsorsiyumunu,

b) Bakan: Meteoroloji Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakanı,

c) Bakanlık: Meteoroloji Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakanlığı,

ç) Birim: Belirli hizmetleri bünyesinde toplayıp yürüten ve/veya uygulayan üniteyi,

d) BTUM: Bölge Tahmin ve Erken Uyarı Merkezini,

e) ECMWF: Avrupa Orta Vadeli Hava Tahminleri Merkezini,

f) EUMETSAT: Avrupa Meteoroloji Uyduları İşletme Teşkilatını,

g) Genel Müdürlük: Meteoroloji Genel Müdürlüğünü,

ğ) Genel Müdür: Meteoroloji Genel Müdürünü,

h) ICAO: Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatını,

ı) Merkez Teşkilatı: Genel Müdürlüğün merkez hizmet birimlerini,

i) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemleri:Meteorolojik parametrelerin elde edilmesini sağlayan sistemleri,

j) Taşra Teşkilatı: Bölge Müdürlükleri, Meteoroloji Müdürlükleri ve Meydan Meteoroloji Müdürlüklerini,

k) Teşkilat Kararnamesi: 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 261 ila 282 nci maddelerini,

l) WMO: Dünya Meteoroloji Örgütünü,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Genel Müdürlük Merkez Teşkilatının Kuruluş ve Görevleri

Kuruluş

MADDE 5

(1) Genel Müdürlük merkez teşkilatı aşağıdaki hizmet birimleri ile bunlara bağlı şube müdürlükleri ve diğer birimlerden oluşur.

(2) Merkez teşkilatı hizmet birimleri ve bunlara bağlı şube müdürlükleri şunlardır:

a) Tahminler Dairesi Başkanlığı

1) Analiz ve Tahminler Şube Müdürlüğü

2) Deniz Meteorolojisi Şube Müdürlüğü

3) Havacılık Meteorolojisi Şube Müdürlüğü

4) Uzaktan Algılama Şube Müdürlüğü

5) Sayısal Hava Tahmini Şube Müdürlüğü

b) Gözlem Sistemleri Dairesi Başkanlığı

1) Etüt ve Planlama Şube Müdürlüğü

2) Satın Alma Şube Müdürlüğü

3) Elektronik Gözlem Sistemleri Şube Müdürlüğü

4) Kalibrasyon Şube Müdürlüğü

c) Meteorolojik Veri İşlem Dairesi Başkanlığı

1) Telekomünikasyon Şube Müdürlüğü

2) Sistem Yönetimi ve Donanım Şube Müdürlüğü

3) Veri Kontrol ve İstatistik Şube Müdürlüğü

4) Yazılım Geliştirme Şube Müdürlüğü

5) Yapay Zekâ ve Bilgi Güvenliği Şube Müdürlüğü

ç) Araştırma Dairesi Başkanlığı

1) Meteorolojik Afetler Şube Müdürlüğü

2) Atmosfer Modelleri Şube Müdürlüğü

3) Proje Yönetimi Şube Müdürlüğü

4) Hidrometeoroloji Şube Müdürlüğü

5) Çevre Şube Müdürlüğü

d) İklim ve Zirai Meteoroloji Dairesi Başkanlığı

1) Sektörel Uygulamalar Şube Müdürlüğü

2) İklim ve İklim Değişikliği Şube Müdürlüğü

3) Zirai Meteoroloji Şube Müdürlüğü

4) Zirai Uygulamalar Şube Müdürlüğü

e) Personel Dairesi Başkanlığı

1) Özlük İşleri Şube Müdürlüğü

2) Atama İşleri Şube Müdürlüğü

3) Disiplin Şube Müdürlüğü

4) Eğitim ve Yayın Şube Müdürlüğü

5) İşçi ve İşveren İlişkileri Şube Müdürlüğü

f) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı

1) İkili İlişkiler ve Protokol Şube Müdürlüğü

2) Uluslararası Kuruluşlar Şube Müdürlüğü

3) Bölgesel Merkezler Şube Müdürlüğü

g) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı

1) Sosyal İşler Şube Müdürlüğü

2) İhale ve Tedarik Şube Müdürlüğü

3) Evrak ve Arşiv Şube Müdürlüğü

4) İnşaat ve Bakım Şube Müdürlüğü

5) Koruma Güvenlik Şube Müdürlüğü

ğ) Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı

1) Stratejik Yönetim ve Planlama Şube Müdürlüğü

2) Yönetim Sistemleri Şube Müdürlüğü

3) Bütçe Şube Müdürlüğü

4) İdareyi Geliştirme ve İç Kontrol Şube Müdürlüğü

h) Teftiş Kurulu Başkanlığı

ı) Hukuk Müşavirliği

i) İç Denetim Birimi Başkanlığı

j) Döner Sermaye İşletmesi

k) Genel Müdürlük Büro Şube Müdürlüğü

l) Basın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürlüğü

Genel Müdürün görevleri

MADDE 6

(1) Genel Müdür teşkilatın en üst amiridir ve teşkilat hizmetlerini mevzuata, milli güvenlik siyasetine, kalkınma planlarına, yıllık programlara uygun olarak yürütmekle ve Genel Müdürlüğün faaliyet alanına giren konularda diğer kuruluşlarla işbirliği ve koordinasyonu sağlamakla görevli ve Bakana karşı sorumludur.

(2) Genel Müdür merkez ve taşra teşkilatının faaliyetlerini, işlemlerini ve hesaplarını denetlemekle görevli ve yetkilidir.

Genel Müdür Yardımcısının görevleri

MADDE 7

(1) Genel müdür yardımcısı, Genel Müdürlüğün görevlerini yürütmede Genel Müdüre yardımcı olmak, yönetim ve koordinasyonu kendilerine verilen birimlerin işlem ve çalışmalarını denetlemek, bu birimlerin görevlerini mevzuata uygun olarak yerine getirmelerini sağlamak ve kendilerine bağlı birimler ile diğer birimler arasında işbirliğini temin etmekle görevlidir.

Daire Başkanlıklarının görevleri

MADDE 8

(1) Daire başkanlıkları; Teşkilat Kararnamesinde belirtilen görevler ile Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yerine getirir.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet Birimleri

Tahminler Dairesi Başkanlığı

MADDE 9

(1) Tahminler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik gözlemler ve uzaktan algılama ürünleri ile sayısal hava tahmin modellerini kullanarak kara, hava ve deniz ile ilgili meteorolojik tahminleri yapmak, şiddetli meteorolojik hadiselerle ilgili erken uyarılar hazırlamak.

b) Kamu ve özel sektör ile diğer kullanıcıların ihtiyaç duyduğu meteorolojik tahminleri üretmek.

c) Havacılık ve denizcilik sektörünün ihtiyaç duyduğu meteorolojik desteği, ulusal ve uluslararası standartlarda sağlamak.

ç) Uluslararası kuruluşlar ile sorumluluk sahasına giren konularda teknik işbirliğini yürütmek.

d) Uzaktan algılama sistemlerinden elde edilen verilerden meteorolojik ürünler üretmek.

e) Sayısal hava tahmin modellerini çalıştırmak.

f) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Analiz ve Tahminler Şube Müdürlüğü

MADDE 10

(1) Analiz ve Tahminler Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik gözlemler, sayısal hava tahmin modelleri ve uzaktan algılama veri ve ürünlerini analiz etmek.

b) Kısa, orta ve uzun vadeli tahminler yapmak.

c) Kuvvetli meteorolojik hadiseler için hava tahmini ve erken uyarılar yapmak.

ç) Hava tahmini ve uyarılar ile ilgili BTUM ile koordinasyon sağlamak.

d) Tahmin ve uyarıları duyurmak, basın ve yayın organlarının tahmin ve uyarılar ile ilgili yayınlarına mevzuatı çerçevesinde katılmak.

e) Afet yönetimi konusunda ilgili kurum ve kuruluşlara hava tahmin desteği sağlamak.

f) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Deniz Meteorolojisi Şube Müdürlüğü

MADDE 11

(1) Deniz Meteorolojisi Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Denizcilik meteorolojisi ile ilgili yapılan gözlemlerin kontrolünü sağlamak.

b) Deniz gözlemleri ile ilgili görev ve faaliyetlerin esaslarını belirlemek.

c) Denizcilik sektörünün ihtiyaç duyduğu ürünlerin hazırlanması ve geliştirilmesi konusunda teknik destek ve koordinasyonu sağlamak.

ç) Deniz tahmin modelleri ve ürün geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Havacılık Meteorolojisi Şube Müdürlüğü

MADDE 12

(1) Havacılık Meteorolojisi Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Havacılık sektörüne yönelik meteorolojik desteğin uluslararası ve ulusal kurallara uygun olarak verilmesini ve hizmetin devamlılığı için koordinasyonu sağlamak.

b) WMO ve ICAO dokümanlarının havacılık meteorolojisi ile ilgili tavsiye ve kurallarını takip etmek.

c) Türk Silahlı Kuvvetleri, uluslararası askeri kuruluşlar ve havacılık sektörü ile ilgili kurum ve kuruluşlar ile koordinasyon sağlamak.

ç) Havacılık sektörünün ihtiyaç duyduğu ürünlerin hazırlanması ve geliştirilmesi konusunda teknik destek ve koordinasyonu sağlamak.

d) Havacılık meteorolojisi ile ilgili yapılan gözlem ve tahminlerin uluslararası ve ulusal kurallara uygunluğunun kontrolünü sağlamak.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Uzaktan Algılama Şube Müdürlüğü

MADDE 13

(1) Uzaktan Algılama Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik uydulardan veri alınması için uydu yer alıcı sistemlerinin kurulması ve bu sistemlerin işletilmesini sağlamak.

b) Uzaktan algılama sistemlerinden meteorolojik ürünler üretmek.

c) EUMETSAT ve diğer uluslararası kuruluşlarla uydu meteorolojisi ve meteorolojik radarlar konusundaki teknik ve bilimsel çalışmaları yürütmek, teknik konularda Genel Müdürlük görüş ve önerilerinin belirlenmesine katkı sağlamak.

ç) Çok kısa vadeli hava tahmini amaçlı operasyonel ürünler üretmek ve geliştirmek.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Sayısal Hava Tahmini Şube Müdürlüğü

MADDE 14

(1) Sayısal Hava Tahmini Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Operasyonel hava tahmini amaçlı sınırlı alan sayısal hava tahmin modellerini belirlemek, yapılandırmak, çalıştırmak, güncellemek ve geliştirmek.

b) Yüksek Başarımlı Hesaplama sistemi gereksinimlerini operasyonel hava tahmin ihtiyaçlarına göre tasarlamak, bu sistemlerin kaynak kullanım planlamasını yapmak, operasyonel iş akışı kurgulamak ve idame ettirmek.

c) ECMWF ve ACCORD’un kurumsal teknik koordinasyonunu yürütmek, ACCORD Mutabakat zaptı gereğince operasyonel, teknik ve bilimsel çalışmalar için gerekli planlamayı yapmak.

ç) Üye olunan uluslararası kuruluşlar ile yapılan anlaşmalar ve Genel Müdürlük mevzuatı çerçevesinde, güncel operasyonel sayısal hava tahmin model çıktılarını son kullanıcılara sağlamak.

d) Sayısal Hava Tahmini alanında üye olunan uluslararası kuruluşlar ile teknik ve bilimsel işbirliğini yürütmek, teknik konularda Genel Müdürlük görüş ve önerilerinin belirlenmesine katkı sağlamak.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Gözlem Sistemleri Dairesi Başkanlığı

MADDE 15

(1) Gözlem Sistemleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Kurulması gereken meteorolojik ölçüm ve gözlem istasyonları ile ilgili planlama yapmak, yerlerini tespit etmek ve bunların kurulumunu yapmak veya yaptırmak.

b) Uluslararası standartlara uygun olarak yer ve yüksek atmosfer ile deniz ölçüm ve gözlemlerinin yapılmasını ve kontrolünü sağlamak.

c) Meteorolojik ölçüm alet ve cihazların yenilenmesi ve geliştirilmesini sağlamak; imalat, bakım, onarım, ayar ve kalibrasyonlarını yapmak veya yaptırmak.

ç) Haberleşme alet ve vericilerinin işletilmesini sağlamak.

d) Uluslararası kuruluşlar ile sorumluluk sahasına giren konularda teknik işbirliğini yürütmek.

e) 08/01/1986 tarihli ve 3254 sayılı Meteoroloji Hizmetleri Hakkında Kanunun 27 nci maddesinde belirtilen görevleri yürütmek.

f) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Etüt ve Planlama Şube Müdürlüğü

MADDE 16

(1) Etüt ve Planlama Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik gözlem ağının kurulması ve geliştirilmesi konusunda etüt ve planlama çalışmaları yapmak/yaptırmak, sistemlerin özelliklerinin belirlenmesi için ilgili birimlerle işbirliği yapmak, koordinasyonu sağlamak.

b) Meteorolojik amaçlı veri elde etmek üzere gözlem sistemleri kurmayı talep eden kamu ve özel kurumlar ile gerçek ve tüzel kişilerle işbirliği yapmak, koordinasyonu sağlamak.

c) Sinoptik ve radyosonde rasatlarının kontrolünü yapmak.

ç) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Satın Alma Şube Müdürlüğü

MADDE 17

(1) Satın Alma Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemlerinin satın alınması ve/veya kurulması için gerekli çalışmaları yapmak.

b) Satın alma işlemleri için idari ve teknik dokümanları, ilgili birimlerle işbirliği yaparak hazırlamak veya hazırlatmak.

c) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemlerinin, garanti süresi sonuna kadar her türlü iş ve işlemlerini yürütmek.

ç) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemleri için ihtiyaç duyulan cihaz, yedek ve sarf malzemelerin satın alınması işlemlerini yapmak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Elektronik Gözlem Sistemleri Şube Müdürlüğü

MADDE 18

(1) Elektronik Gözlem Sistemleri Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemlerinin kurulum, işletme, bakım, onarım, ayarlama işlemlerini yapmak veya yaptırmak.

b) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemlerinin iletişim ünitelerinin işletim ve kontrollerini yapmak.

c) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemlerinin bakım, onarım ve ayarlarına ilişkin talimatlar ile bakım formlarını hazırlamak.

ç) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemleri için ihtiyaç duyulan yedek ve sarf malzemeleri belirlemek.

d) Meteorolojik ölçüm ve gözlem sistemlerinin yenilenmesi ve geliştirilmesi için teknolojik gelişmeleri takip etmek ve gerekli olan ölçer ve donanımların yurt içinde veya yurt dışında imalatlarını yapmak/yaptırmak.

e) VHF VOLMET sistemlerinin kurulum, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak.

f) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Kalibrasyon Şube Müdürlüğü

MADDE 19

(1) Kalibrasyon Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik ölçüm yapan algılayıcıların ve cihazların kalibrasyonlarını uluslararası standartlarda yapmak/yaptırmak.

b) Kalibrasyon laboratuvarlarının kurulumu ve güncellenmesi ile ihtiyaç duyulan cihaz, yedek ve sarf malzemeleri belirlemek.

c) WMO Bölgesel Alet Merkezi olarak tanınan Kalibrasyon Merkezinin uluslararası teknik ve bilimsel faaliyetlerini yürütmek/destek vermek.

ç) Meteorolojik ölçüm yapan algılayıcıların saha test işlemlerine ilişkin talimat ve formlarını hazırlamak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Meteorolojik Veri İşlem Dairesi Başkanlığı

MADDE 20

(1) Meteorolojik Veri İşlem Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Yurt içi ve yurt dışı meteorolojik verilerin toplanması, kayıtlarının tutulması, yayımlanması ile arşivlenmesini sağlamak.

b) Gözlem şebekesinden elde edilen verilerin kalite kontrolünü yapmak.

c) Bilgi işlem faaliyetlerini yürütmek, iletişim altyapısını geliştirmek ve sürdürülebilirliğini sağlamak.

ç) Uluslararası kuruluşlar ile sorumluluk sahasına giren konularda teknik işbirliğini yürütmek.

d) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Telekomünikasyon Şube Müdürlüğü

MADDE 21

(1) Telekomünikasyon Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Bilişim ağlarını uluslararası standartlara uygun olarak işletmek, yönetmek ve geliştirmek, veri alış/verişinin sağlanması hususunda yetkilendirme ve doğrulama işlemlerini yapmak.

b) Yurt içi ve yurt dışı meteorolojik verilerin toplanması ve yayımlanmasını sağlamak.

c) Radyo vericileri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak veya yaptırmak.

ç) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Sistem Yönetimi ve Donanım Şube Müdürlüğü

MADDE 22

(1) Sistem Yönetimi ve Donanım Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik veri tabanları oluşturmak, işletmek, toplanan ve üretilen meteorolojik verilerin kayıtlarını tutmak ve elektronik ortamda güvenli bir biçimde arşivlenmesini sağlamak.

b) Sunucu, depolama sistemleri ve bilgi işlem altyapısının donanım ve yazılım ihtiyaçlarını belirlemek; işletim ve bakımını yapmak veya yaptırmak.

c) Birimlerin ihtiyaç duyduğu bilgisayar ve çevre donanımlarını belirlemek ve gerekli planlamayı yapmak.

ç) Birimlerin bilgisayar, yazılım ve çevre donanımlarının envanterini oluşturmak, ekonomik ömürleri dolan sistemleri envanter dışına çıkarmak ve her türlü teknik destek işlemleri için karar destek sistemini oluşturmak.

d) Sunucular, depolama sistemleri, kişisel bilgisayar ve her türlü çevre donanımlarının kesintisiz çalışmasını sağlamak.

e) Bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip etmek, yeni ihtiyaçları planlamak, koordine etmek, bilişim hedefleri ve politikalarının oluşturulması çalışmalarına katkı sağlamak.

f) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Veri Kontrol ve İstatistik Şube Müdürlüğü

MADDE 23

(1) Veri Kontrol ve İstatistik Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik bilgi isteklerini karşılamak ve bilgi talepleri ile ilgili gerekli koordinasyonu sağlamak.

b) Gözlem sistemlerinden elde edilen verilerin kalite kontrolünü yapmak.

c) Meteorolojik veriler üzerinde istatistiksel değerlendirme çalışmaları yapmak.

ç) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Yazılım Geliştirme Şube Müdürlüğü

MADDE 24

(1) Yazılım Geliştirme Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün resmi internet, intranet sayfası ve mobil uygulama hizmetlerini yürütmek.

b) Kurum internet ve intranet sayfaları ile mobil uygulamalarının geliştirilmesi, güncellenmesi ve kesintisiz hizmet vermesini hususunda tedbirler almak/aldırmak.

c) Talep edilen yazılım ve uygulamaların birlikte çalışma esasları çerçevesinde; analiz, geliştirme ve güncelleme işlemlerini yapmak/yaptırmak ve yazılımsal desteğini sağlamak.

ç) Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili çalışmalar yapmak/yaptırmak.

d) Kurumun yazılım ihtiyaçlarının belirlenmesi ve planlanması konusunda koordinasyon sağlamak.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Yapay Zekâ ve Bilgi Güvenliği Şube Müdürlüğü

MADDE 25

(1) Yapay Zekâ ve Bilgi Güvenliği Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün yapay zekâ uygulamaları ile ilgili politika ve standartlarını belirlemek.

b) Genel Müdürlüğün yapay zekâ uygulamaları ile ilgili çalışmalarını koordine etmek, yapmak veya yaptırmak.

c) Yapay zekâ çalışmalarında kullanılacak olan veriler ile ilgili çalışmaları büyük veri kapsamında yapmak/yaptırmak, Ulusal veri politikalarına uygun olarak meteorolojik veri çalışmalarını yürütmek.

ç) Veri mahremiyeti ve bilgi güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili konularda gerekli önlemleri almak, politika ve standartları belirleyip takip etmek, bilgi güvenliği ve siber güvenlik çalışmalarını yürütmek.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Araştırma Dairesi Başkanlığı

MADDE 26

(1) Araştırma Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren meteorolojik karakterli doğal afetler, hidrometeoroloji, deniz meteorolojisi ve meteoroloji ile ilgili diğer konularda araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.

b) Ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip etmek, çalışmalara katılmak, işbirliği ve proje çalışmalarında bulunmak, araştırma projeleri yürütmek ve sonuçlandırmak.

c) Çevresel faaliyetlere yönelik meteorolojik çalışmaları yürütmek ve ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.

ç) Araştırma ve geliştirme projelerini yapmak veya yaptırmak,

d) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Meteorolojik Afetler Şube Müdürlüğü

MADDE 27

(1) Meteorolojik Afetler Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteorolojik afetler ile ilgili konularda analiz, araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

b) Meteorolojik afetlerle ilgili tehlike ve risk analizi çalışmaları yapmak.

c) Meteorolojik afet zararlarının azaltılmasına yönelik tahmin ve erken uyarı konularında araştırma çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

ç) Meteorolojik afetlere hazırlık ve acil durum yönetimine katkıda bulunacak çalışmalar yapmak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Atmosfer Modelleri Şube Müdürlüğü

MADDE 28

(1) Atmosfer Modelleri Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Atmosfer modelleri konularında araştırma çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

b) Günlük yaşamı etkileyen can ve mal kaybına sebep olan hava olaylarını sayısal modellerle incelemek.

c) Faaliyet alanına giren konularda; üyesi bulunduğumuz Uluslararası ve Bölgesel Kuruluşlar ile teknik ve bilimsel alanda işbirliği sağlamak, ulusal politika ve mevzuat belirleme süreçlerine teknik katkı sağlamak.

ç) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Proje Yönetimi Şube Müdürlüğü

MADDE 29

(1) Proje Yönetimi Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün görev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası projeler hazırlamak, hazırlatmak, yürütmek ve katılım sağlamak.

b) Genel Müdürlüğün yürüttüğü, katılım sağladığı veya desteklediği ulusal ve uluslararası projelerin koordinasyonunu sağlamak.

c) Genel Müdürlüğün kişi, kurum ve kuruluşlar ile yapacağı işbirliği protokollerinin hazırlanmasını koordine etmek.

ç) Proje hazırlanması ve yürütülmesi konusunda kurumsal kapasitenin artırılması ve farkındalık oluşturulmasını sağlamak.

d) Görev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası bilimsel gelişmeleri takip etmek, bu kapsamda üniversiteler ve diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği yapmak.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Hidrometeoroloji Şube Müdürlüğü

MADDE 30

(1) Hidrometeoroloji Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Hidrometeorolojik konularda araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

b) Ani taşkın ve erken uyarı konularında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

c) Hidrometeorolojik etüt, analiz ve yağış değerlendirme çalışmaları yapmak.

ç) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Çevre Şube Müdürlüğü

MADDE 31

(1) Çevre Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Çevre ve yenilenebilir enerji konularında araştırma çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

b) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğine tabi yatırımlarla ilgili toplantılara katılmak, hazırlanan raporlara Genel Müdürlük adına görüş vermek.

c) Organize Sanayi Bölgesi yatırımları ile ilgili toplantılara katılmak, hazırlanan raporlarda Genel Müdürlük adına görüş vermek.

ç) Çevre faaliyetleri kapsamında laboratuvar ve araştırma çalışmaları yapmak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

İklim ve Zirai Meteoroloji Dairesi Başkanlığı

MADDE 32

(1) İklim ve Zirai Meteoroloji Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Zirai meteoroloji konusunda araştırma ve geliştirme çalışmaları ile tarım sektörüne yönelik zirai meteorolojik uygulamalar yapmak veya yaptırmak.

b) Kuraklık konusunda araştırma ve analiz yapmak, meteorolojik faktörlerin bitki gelişimine etkileriyle ilgili çalışmalar yapmak veya yaptırmak.

c) Uzaktan algılama ve sayısal tahmin ürünlerinin tarımda kullanımına yönelik araştırma ve analiz yapmak.

ç) İklim kayıt ve gözlemlerini kullanarak Türkiye iklimini izlemek, araştırmak, raporlamak, ulusal ve uluslararası kamuoyu ile paylaşmak, Türkiye iklimi ve iklim sınıflandırmaları ile ilgili çalışmalar yapmak.

d) İklim değişikliği model çalışmaları ve projeksiyonları için veri ve ürün üretmek suretiyle iklim değişikliğinin olumsuz etkilerine karşı kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülen iklim değişikliği uyum veya azaltım çalışmalarına meri mevzuat doğrultusunda bilimsel destek vermek.

e) Uluslararası kuruluşlar ile sorumluluk sahasına giren konularda teknik işbirliğini yürütmek.

f) Görev alanına giren konularda bilimsel çalışmalar yapmak ve yayımlamak; ilgili kamu kurum, kuruluşları ve üniversiteler ile ortak çalışma yapmak, çalışmalara katılmak.

g) İnsan, bitki ve hayvan sağlığını olumsuz etkileyen hava ve iklim olaylarını araştırmak ve gerekli tedbirlerin alınabilmesi için iklimsel ve meteorolojik erken uyarı sistemleri geliştirmek veya geliştirilmesini sağlamak.

ğ) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Sektörel Uygulamalar Şube Müdürlüğü

MADDE 33

(1) Sektörel Uygulamalar Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Sektörlerin yatırım, işletme ve gelecek planlamalarını yapabilmesi için iklim gözlemleri ve iklim değişikliği projeksiyonları kullanılarak sektörlere özel ürünler hazırlamak veya hazırlatmak.

b) Sektörler ile ihtiyaç duyulan ürünlerin tespiti için iş birliği yapmak.

c) İnsan sağlığını olumsuz yönde etkileyen hava olayları ile ilgili erken uyarı sistemi geliştirmek veya geliştirilmesini sağlamak.

ç) Sektörlerden gelen talepler incelenerek, sektörlere iklim değişikliği uyum çalışmalarında kullanabilecekleri iklim ürünleri ve raporlar hazırlamak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

İklim ve İklim Değişikliği Şube Müdürlüğü

MADDE 34

(1) İklim ve İklim Değişikliği Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Türkiye iklimini izleme ve araştırma konularında çalışmalar yapmak veya yaptırmak.

b) İklim parametrelerinin analizlerini ve Türkiye iklim sınıflandırmasını yapmak.

c) Kamu kurum ve kuruluşları tarafından yürütülen iklim değişikliğinin olumsuz etkilerine karşı uyum ve zarar azaltma çalışmalarına bilimsel katkıda bulunmak.

ç) Ulusal ve uluslararası süreçleri takip etmek; başkanlık görev alanına giren konularda hazırlanan raporları ve çalışmaları incelemek ve katkı sağlamak.

d) Başkanlık görev alanına giren konularda ulusal ve uluslararası üniversiteler ile bilimsel çalışmalar yapmak, destek vermek, bilimsel yayınlar yapmak ve bilimsel faaliyetlere katılmak.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Zirai Meteoroloji Şube Müdürlüğü

MADDE 35

(1) Zirai Meteoroloji Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Zirai meteoroloji konularında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

b) Kuraklık izleme, analiz ve değerlendirme çalışmaları yapmak.

c) İklim değişikliğinin tarımsal üretime etkilerine yönelik çalışmalar yapmak veya yaptırmak.

ç) Ürün izleme ve verim tahmini konularında araştırma ve analiz çalışmaları yapmak.

d) Bitki iklim modelleri kullanarak tarımsal üretime yönelik çalışmalar yapmak.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Zirai Uygulamalar Şube Müdürlüğü

MADDE 36

(1) Zirai Uygulamalar Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Zirai meteorolojik uygulamalara yönelik tasarım, araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.

b) Bitki ve hayvan sağlığını olumsuz yönde etkileyen hava olayları ile ilgili erken uyarı sistemi geliştirmek veya geliştirilmesini sağlamak.

c) Uzaktan algılama ve sayısal tahmin ürünlerinin tarımda kullanımına yönelik araştırma ve analiz çalışmaları yapmak.

ç) Zirai meteorolojik uygulamaların tarım sektöründe kullanılması ve farkındalık oluşturulmasına yönelik çalışmalar yapmak.

d) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Personel Dairesi Başkanlığı

MADDE 37

(1) Personel Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün faaliyetlerine yönelik olarak insan kaynakları politikasını oluşturmak ve planlamak.

b) Genel Müdürlük personelinin atama, disiplin ve özlük işlemlerini yürütmek.

c) Genel Müdürlük personelinin hizmet içi eğitim planlarını hazırlamak ve değerlendirmek.

ç) Genel Müdürlüğün yayın ve kütüphane işlemlerini yürütmek.

d) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Özlük İşleri Şube Müdürlüğü

MADDE 38

(1) Özlük İşleri Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Aday memurların asalet tasdikini, personelin terfi, kıdem ve tahsil değişikliği işlemlerini yapmak.

b) Sözleşmeli personelin sözleşme işlemlerini yapmak.

c) Personelin emeklilik işlemlerini yapmak.

ç) Personelin yan ödeme puanı, ek gösterge, özel hizmet tazminatı, makam tazminatı, görev ve temsil tazminatı, ücret ve tazminat işlemlerini yapmak.

d) İzin ve sağlık raporları ile ilgili işlemlerin takibini yapmak.

e) Pasaport verilmesiyle ilgili işlemleri yürütmek.

f) Merkez teşkilatı personelinin maaş ödenmelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

g) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Atama İşleri Şube Müdürlüğü

MADDE 39

(1) Atama İşleri Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Merkez ve taşra birimlerinin personel ihtiyacını belirleme çalışmaları yapmak.

b) Merkez ve taşra birimlerinin personel ihtiyaçları doğrultusunda kontenjan talebinde bulunmak.

c) Merkez ve taşra birimlerinin ihtiyacı ve münhal kadro durumuna göre açıktan, yeniden, yer değiştirme, naklen, yargı kararı gereği göreve iade, görevde yükselme ve unvan değişikliği suretiyle atama işlemlerini yapmak.

ç) Personelin kadro ihtiyacını karşılamak amacıyla gerekli çalışmalar yapmak ve ilgili kuruluşlar nezdinde girişimlerde bulunmak.

d) Memuriyetten çekilen veya çekilmiş sayılanların işlemlerini yapmak.

e) Personelin kadro vize işlemlerini yapmak.

f) Başka kurumlara naklen atanacak personel ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

g) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Disiplin Şube Müdürlüğü

MADDE 40

(1) Disiplin Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Disiplin cezaları ve ödüllendirme ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

b) Denetim, ön inceleme, inceleme ve soruşturma raporları neticesinde gerekli işlemleri yapmak.

c) Mal bildirim beyannamelerine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.

ç) Fiilen görev yapan personel ile ayrılan personelin özlük dosyaları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

d) Genel Müdürlük personelinin güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması işlemlerini yaparak arşivlemek.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Eğitim ve Yayın Şube Müdürlüğü

MADDE 41

(1) Eğitim ve Yayın Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Yıllık eğitim planını hazırlamak.

b) Aday memurların yetiştirilmesi ile ihtiyaç duyulan diğer konularda seminer ve kurslar düzenlemek.

c) Genel Müdürlükte staj yapacak öğrencilerin iş ve işlemlerini yürütmek.

ç) Görevde yükselme eğitimi ve unvan değişikliği sınavlarını düzenlemek.

d) Genel Müdürlük dışında yapılacak kurs, seminer ve benzeri eğitimlere katılacak personelin iş ve işlemlerini yapmak.

e) Genel Müdürlük tarafından yurt dışı eğitim ve araştırma kuruluşlarında, hizmetle ilgili yabancı kurum veya kuruluşlarda ve uluslararası resmi veya özel kuruluşlarda staj veya ihtisas yapmak, bilgi ve görgü artırmak veya lisansüstü öğrenim yapmak suretiyle gönderilecek personel ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

f) Yayın Kurulu ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

g) Yurt içinde düzenlenecek eğitim, kurs, konferans, seminer, toplantı ve diğer faaliyetlerle ilgili organizasyonları yapmak.

ğ) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

İşçi ve İşveren İlişkileri Şube Müdürlüğü

MADDE 42

(1) İşçi ve İşveren İlişkileri Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğümüz merkez ve taşra teşkilatında çalışan işçilerin kadro/pozisyon dağılımı, tenkisi, tahsisi, kayıtlarının tutulması, atama müsaadesi ve unvan değişiklikleri ile ilgili görevleri yapmak.

b) İşçi statüsündeki personelin mali ve özlük haklarına ilişkin işlemleri yapmak.

c) Genel Müdürlüğümüz merkez ve taşra teşkilatında çalışan işçilerin atama, yer değiştirme ve görevlendirme gibi işlemlerini yapmak.

ç) Merkez teşkilatının 4857 sayılı İş Kanunun 30 uncu maddesi kapsamındaki işlemlerini yürütmek.

d) İşçi statüsündeki personelin disiplin iş ve işlemlerini yürütmek.

e) İşçi statüsündeki personelin sendika ve toplu iş sözleşmeleri kapsamındaki gerekli iş ve işlemlerini yürütmek.

f) Merkez teşkilatında çalışan işçi statüsündeki personelin SGK ile ilgili işlemlerini yapmak.

g) Kurumun Merkez Teşkilatındaki işçilerin emeklilik işlemlerini yürütmek, 696 sayılı KHK ile sürekli işçi kadrosunu alan personelin emekliye ayrılma işlemlerini yürütmek.

ğ) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı

MADDE 43

(1) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Uluslararası kuruluşlarla ilişkileri ve üyelik faaliyetlerini yürütmek, bu kuruluşlara yönelik politikalar geliştirmek ve uygulanmasına destek olmak, ilgili toplantıları düzenlemek, düzenlenen toplantılara yurtiçi ve yurtdışında katılmak veya katılımı koordine etmek.

b) Cumhurbaşkanlığı politikaları çerçevesinde ülkelerle bölgesel ve uluslararası kuruluşlarla ilişkileri geliştirmek amacıyla, ilgili birimler ile koordineli olarak, meteoroloji alanında işbirliği protokolleri ve projeler hazırlamak, müzakere etmek ve yürütmek.

c) Yerli ve yabancı üst düzey heyetlerin Genel Müdürlüğü ziyaretlerine yönelik protokol işlerini yürütmek, ziyaret öncesi ve sonrasında gerekli koordinasyonu sağlamak.

ç) Bölgesel ve uluslararası kuruluşlar tarafından tanınan; WMO Bölgesel Eğitim Merkezi, WMO Bölgesel Alet Merkezi, EİT Kalibrasyon Merkezi gibi bölgesel merkezlerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek, gerekli koordinasyonu sağlamak.

d) WMO Bölgesel Eğitim Merkezi kapsamındaki eğitim faaliyetleri ile ilgili tüm iş ve işlemleri yerine getirmek.

e) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

İkili İlişkiler ve Protokol Şube Müdürlüğü

MADDE 44

(1) İkili İlişkiler ve Protokol Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdür ve üst düzey yöneticiler tarafından diğer ülkelerin Milli Meteoroloji ve Hidroloji Servislerine gerçekleştirilen ziyaretlere ilişkin hazırlıkları yapmak ve heyete eşlik etmek.

b) Yabancı üst düzey heyetler tarafından Genel Müdürlüğe gerçekleştirilen ziyaretler kapsamında görüşmelere katılmak, öncesi ve sonrasında koordinasyonu sağlamak, bu ziyaretlere yönelik protokol işlerine yardımcı olmak.

c) İkili ilişkiler çerçevesinde meteoroloji alanında, ekonomik, teknik ve bilimsel işbirliği dokümanlarını hazırlamak, müzakere etmek, yürütülmesini ve uygulanmasını koordine etmek.

ç) Meteoroloji alanında ikili ilişkiler kapsamında ilgili ülkelerle yazışmaları gerçekleştirmek, seminer, konferans gibi faaliyetleri organize etmek, katılıma yönelik gerekli iş ve işlemleri yürütmek ve diğer birimlerle koordinasyonu sağlamak.

d) Yurt dışı geçici görevlendirme ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Uluslararası Kuruluşlar Şube Müdürlüğü

MADDE 45

(1) Uluslararası Kuruluşlar Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Meteoroloji alanında Uluslararası ve Bölgesel Kuruluşlarla iletişim ve ilişkileri yürütmek.

b) Uluslararası kuruluşlar ile yapılacak anlaşma ve diğer belgeleri hazırlamak, onay işlemlerini takip etmek, uluslararası kuruluşlarla yürütülen projelerin takibini yapmak, mevcut anlaşmalar çerçevesinde ülkemizde yapılacak faaliyetlerin organizasyonunu yapmak, bunlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

c) Uluslararası kuruluşlarla toplantılar düzenlemek, düzenlenen toplantılara yurt içi ve yurt dışında katılım sağlamak veya katılımı koordine etmek.

ç) Uluslararası kuruluşlarla ilişkiler kapsamında diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından koordine edilen çalışmaların Genel Müdürlüğü ilgilendiren kısımlarına katılım sağlamak ve katkıda bulunmak.

d) Uluslararası kuruluşlar nezdinde ülkemizin temsilini, görünürlük ve etkinliğinin artırılmasını sağlamak.

e) Üye olunan Uluslararası Kuruluşların üyelik aidatları ile katkı payı ödemelerini yapmak.

f) Uluslararası kuruluşlarla ilgili diğer iş ve işlemleri takip etmek.

g) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Bölgesel Merkezler Şube Müdürlüğü

MADDE 46

(1) Bölgesel Merkezler Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlük bünyesinde faaliyette bulunan bölgesel merkezlerle ilgili tanınma, denetlenme, anlaşmaların yenilenmesi ve diğer iş ve işlemleri yürütmek, gerekli koordinasyonu sağlamak ve ilgili yazışmaları yapmak.

b) WMO Bölgesel Eğitim Merkezi kapsamındaki eğitim faaliyetleri ile ilgili işlemleri yürütmek ve koordine etmek.

c) Yurt içinde düzenlenecek uluslararası eğitim, kurs, seminer, çalıştay ve diğer faaliyetlerle ilgili organizasyonları yapmak.

ç) Genel Müdürlük bünyesinde yeni bölgesel merkezler kurulması konusunda araştırma yapmak, ilgili bölgesel ve uluslararası kuruluşlarla görüşmeleri ve müzakereleri yürütmek, süreci ilgili birimlerle koordine etmek.

d) Uluslararası tanıtım faaliyetleri ile ilgili işlemleri yürütmek.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı

MADDE 47

(1) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlük için gerekli araç ve malzemenin temini ile ilgili hizmetleri yürütmek.

b) İhtiyaç duyulan bina, arsa ve arazinin kiralama, satın alma işlerini yürütmek.

c) Temizlik, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım ve taşıma hizmetleri yapmak.

ç) Sosyal tesislerin kurulması ve yönetimi ile ilgili hizmetleri düzenlemek ve yürütmek.

d) Satın alınacak alet, cihaz ve yedek malzemelerin teknik şartnamelerini hazırlamak.

e) Alet, araç ve cihazların verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak, bakım ve onarımını yapmak, taşıma hizmetlerini yürütmek.

f) Genel evrak, arşiv ve haber merkezinin hizmet ve faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.

g) Genel Müdürlükçe verilen benzeri görevleri yapmak.

Sosyal İşler Şube Müdürlüğü

MADDE 48

(1) Sosyal İşler Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Genel Müdürlüğün, personel taşıma, araç tahsis, temizlik ve çevre düzenlemesi hizmetlerini yapmak veya yaptırmak.

b) Misafirhane, eğitim ve dinlenme tesisleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

c) Kamu konutları ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

ç) Çocuk bakım evi açmak, işletmek veya söz konusu hizmeti ilgili kurumlarla yapılacak anlaşmalarla sağlamak.

d) Sağlık hizmetlerini yürütmek.

e) Yemekhane hizmetlerini yürütmek.

f) İş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini yürütmek.

g) Sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini yürütmek.

ğ) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

İhale ve Tedarik Şube Müdürlüğü

MADDE 49

(1) İhale ve Tedarik Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Teknik şartnamesi hazırlanan ihale ve satın alma işlemlerini yapmak.

b) Tahakkuk işlemlerini yürütmek.

c) Resmi mühür ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

ç) Kargo ve ambar hizmetlerini yürütmek.

d) Matbaa ve basım hizmetlerini yürütmek.

e) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

Evrak ve Arşiv Şube Müdürlüğü

MADDE 50

(1) Evrak ve Arşiv Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Gelen ve giden her türlü evrakla ilgili iş ve işlemleri yapmak.

b) Kurum arşivi ile ilgili çalışmaları koordine ederek, çalışmaların yerine getirilmesini sağlamak.

c) Rasat cetvellerinin korunması ve emniyeti için arşivlenmesini sağlamak.

ç) Kurumun kayıtlı elektronik posta adresi (KEP) ve ulusal elektronik tebligat sistemi (UETS) ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

d) Kurumun Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS) ile ilgili iş ve işlemlerini yapmak.

e) Kurumun evrak ve arşiv ile ilgili yıllık faaliyet raporunu Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığına bildirmek.

f) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.

İnşaat ve Bakım Şube Müdürlüğü

MADDE 51

(1) İnşaat ve Bakım Şube Müdürlüğünün görevleri şunlardır:

a) Taşınmazlar ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

b) Merkez ve taşra teşkilatında yeni bina yapımı ile merkez teşkilatındaki bina, depo, atölye, ihata duvarı vb. yapıların güçlendirme, rasat parklarının bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak.

c) Meteorolojik alet ve cihazlar ile rasat parkı kurulmasında teknik destek ve malzeme desteği sağlamak.

ç) Merkez ve taşra teşkilatında yeni bina yapımı ile merkez teşkilatı bakım onarım işlerine ait; etüt, proje ve teknik şartnameleri hazırlamak veya hazırlatmak, kontrolörlük, geçici ve kesin kabul işlemlerini yapmak veya yaptırmak.

d) Merkez teşkilatındaki metal ve ağaç işleri ile ilgili bakım, onarım ve imalat yapmak veya yaptırmak.

e) Merkez teşkilatındaki resmi taşıtların arıza, bakım ve onarım işlerini yapmak veya yaptırmak.

f) Merkez teşkilatındaki ısıtma sistemlerinin işletilmesini sağlamak, sıhhi tesisatların, klimaların bakım ve onarım hizmetlerini yürütmek.

g) Merkez teşkilatının elektrik tesisatlarının işletme, bakım ve onarım hizmetlerini yürütmek.

ğ) Merkez teşkilatı telefon tesisatlarının ve santralinin işletme, bakım ve onarım hizmetlerini yapmak veya yaptırmak.

h) Daire Başkanı tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.