Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Metnin ilk hali

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam ve Dayanak

Amaç

MADDE 1

(1) Bu yönetmeliğin amacı, Orman Genel Müdürlüğü hukuk hizmetlerinin yürütülmesi ile ilgili usul ve esasları belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu yönetmelik, Orman Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliği ve taşra avukatları ile dava ve icra işlerinin yürütülmesinde görevli diğer personelin görev, yetki, sorumluluk ve denetimleri ile Genel Müdürlük leh ve aleyhindeki dava ve icra işlerinin takibi ve sonuçlandırılması ile ilgili iş ve işlemleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu yönetmelik 31/10/1985 tarih ve 3234 sayılı Orman Genel Müdürlüğü Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulü Hakkında Kanunun 29 uncu maddesi ve 26/09/2011 tarih ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine göre düzenlenmiştir.

İKİNCİ BÖLÜM

Teşkilat Yapısı, Hukuk Müşavirliği ve Büro Şefliğinin Görevleri

Teşkilat yapısı

MADDE 4

(1) Hukuk hizmetleri merkezde, hukuk birim amiri olan 1. Hukuk Müşaviri, hukuk müşavirleri ile avukatlardan oluşan Hukuk Müşavirliğince, taşra teşkilatında ise avukatlar ve temsil yetkisi verilen taşra birim amirlerince yürütülür. Bu hizmetler için hukuk birimlerinde yeterli sayıda personel görevlendirilir.

Hukuk Müşavirliği

MADDE 5

(1) Hukuk Müşavirliği; Genel Müdürlüğün hukuk danışmanlığına ilişkin iş ve işlemler ile muhakemat hizmetlerini yürütmekle görevli ve sorumludur.

a) Hukuk Müşavirliğinin hukuk danışmanlığı kapsamındaki görevleri;

1) Genel Müdürlük hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını, idare birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslakları ile düzenlenecek her türlü sözleşme ve şartname taslaklarını, idare ile üçüncü kişiler arasında çıkan uyuşmazlıklara ilişkin işleri ve idare birimlerince sorulacak diğer işleri inceleyerek hukuki mütalaasını bildirmek,

2) Anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, uyuşmazlıkların sulh yoluyla çözümü konusunda mütalaa vermek,

3) İdarenin amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışmalarını temin etmek amacıyla gerekli hukuki teklifleri hazırlamak,

4) Genel Müdürlük taşra teşkilatındaki dava ve icra takip işlerini merkezden veya yerinde denetlemek,

5) Müşavirliğe gönderilmiş soruşturma ve inceleme raporlarını incelemek ve gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak,

6) Genel Müdürlükçe gerekli görüldüğünde ilgili merkez teşkilatının görüşlerini de alarak ihbarname düzenlemek veya bunlara karşı cevap hazırlamaktır.

b) Hukuk Müşavirliğinin muhakemat hizmetleri kapsamındaki görevleri;

1) İdarenin taraf olduğu adli ve idari davalarda, iç ve dış tahkim yargılamasında, icra işlemlerinde ve yargıya intikal eden diğer her türlü hukuki uyuşmazlıklarda idareyi temsil etmek, dava ve icra işlemlerini vekil sıfatı ile takip etmek,

2) İdarece hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takipleri ve tahkim ile ilgili işlemleri koordine etmek, izlemek ve denetlemektir.

(2) 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 16 ncı maddesine göre çıkarılan 08/07/2012 tarihli ve 28347 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Vekalet Ücretlerinin Dağıtımına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince vekalet ücretlerinin dağıtımına ilişkin iş ve işlemleri yapar veya yaptırır.

(3) Hukuki uyuşmazlık değerlendirme komisyonunun sekreterya hizmetlerini yürütür.

(4) Genel Müdürlükçe verilen diğer görevleri yürütür.

1. Hukuk Müşaviri

MADDE 6

(1) 1. Hukuk Müşavirinin görevleri;

a) 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve bu yönetmelikle Hukuk Müşavirliğine verilmiş görevleri yapmak ve yaptırmak,

b) Hukuk Müşavirliğinde çalışan personelin mesaiye geliş, gidişlerini, mesai içindeki hal ve hareketlerini ve görevlerini gereği gibi yapmalarını takip ve kontrol etmek ve ettirmek,

c) Hukuk Müşavirliği görevleri ile ilgili konularda düzenlenen toplantı ve seminerlere katılmak veya temsilci göndermek, merkez avukatları ile toplantılar düzenlemek, yapılan ve yapılacak iş ve işlemleri karşılıklı istişare ile tespit etmek ve değerlendirmek, hukuk alanında yapılan mevzuat değişikliklerini takip ettirmek ve inceletmek,

ç) Hukuk Müşavirliğinde görev bölümü yapmak,

d) Hukuk Müşavirliği hizmetlerinin amacına uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak için gerektiğinde kurum içi ve kurum dışı birim ve kuruluşlarla işbirliğini sağlamak, e)Personelin yıllık izinlerini genel mevzuat çerçevesinde sıraya koyarak kullandırmak,

f) Genel Müdürlükçe verilecek diğer görevleri yapmaktır.

Hukuk müşavirleri

MADDE 7

(1) Hukuk müşavirlerinin görevleri;

a) 1.Hukuk Müşaviri tarafından verilecek görevleri yapmak, yaptırmak,

b) 1.Hukuk Müşavirinin bulunmadığı zamanlarda 1. Hukuk Müşavirine vekalet ederek görevlerin yürütülmesini sağlamaktır,

Merkez avukatları

MADDE 8

(1) Merkez avukatlarının görevleri;

a) Hukuk Müşavirliğince merkez veya taşra teşkilatında görevlendirildikleri adli ve idari yargı mercilerindeki dava veya icra işlerini takip etmek, keşiflerde ve Yargıtay duruşmalarında bulunmak,

b) Hukuk Müşavirliğince verilecek dava veya işlem dosyalarını inceleyerek hukuki görüş bildirmek,

c) Hukuk Müşavirliği temsilcisinin de hazır bulunması istenilen Genel Müdürlük birimlerindeki toplantılara müşavirlik adına katılmak ve hukuki görüş bildirmek,

ç) Görevlendirilmeleri halinde taşra örgütünde denetlemede bulunmak ve sonucu hakkında rapor vermek,

d) Müşavirliğe gönderilen soruşturma ve inceleme raporlarını incelemek ve gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak,

e) Taşra birimlerinden Müşavirliğe gelen dava ve icra işlerine ait belgeleri inceleyerek gereken yazışmaları hazırlamak,

f) Davanın takibinden, icra takibinden ve temyizden vazgeçme isteklerini inceleyerek olurlarını hazırlamak,

g) Hukuk Müşavirliği tarafından takip edilen davalarda, idari yargı mercilerince verilen kararların 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 28 inci maddesi uyarınca süresinde gereği için ilgili birime bildirilmesini, diğer mahkemelerde takip edilen davaların sonucundan ilgili birimlere bilgi verilmesini sağlamak,

ğ) Verilecek diğer görevleri yapmaktır.

Büro şefliği

MADDE 9

(1) Büro şefliğinin görevleri;

a) Hukuk Müşavirliğine gönderilen her türlü evrakın kayıt ve iç dağıtım işlemlerini yapmak,

b) Hukuk Müşavirliğince hazırlanan ve giden evrak sayısı alan evrakı, Genel Evrak Bürosu aracılığı ile veya doğrudan ilgili merciine göndermek,

c) Yargılamaya ilişkin olarak yargı mercilerine ve icra müdürlüklerine gönderilecek evrak ile ilgili olarak mahkeme ve icra harç ve giderlerini yatırmak,

ç) İdare leh ve aleyhine açılan dava dosyalarını kayıt altına almak,

d) Hukuk Müşavirliğinin arşiv hizmetlerini yürütmek,

e) Hukuk Müşavirliğinde görevli personelin özlük işlerini yürütmek,

f) Vekalet Ücretlerinin Dağıtımına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince vekalet ücretlerinin kayıt ve dağıtımına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

g) Demirbaş eşya, malzeme, kitap ve kırtasiye temin etmek, kayıtlarını tutmak,

ğ) Fotokopi ve yazım işlerini yapmak,

h) Verilecek diğer görevleri yapmaktır.

Büro şefi

MADDE 10

(1) Büro şefinin görevleri;

a) Yönetmeliğin 9 uncu maddesi ile büro şefliğine verilen görevlerin tam ve zamanında yürütülmesini sağlamak,

b) Kendisine bağlı büro personelinin mesaiye devam durumunu kontrol etmek ve iş ilişkilerini koordine etmek,

c) Müşavirlikteki demirbaş eşya, malzeme, kitap ve kırtasiyenin noksanlıklarını tespit etmek ve amirine bildirmek,

ç) Verilecek diğer görevleri yapmaktır.

Büro personelinin görevleri

MADDE 11

(1) Büro personelinin görevleri;

a) Yazışmaları, 18/10/2004 tarih ve 8125 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik, genelge ve talimatlar doğrultusunda, dilbilgisi ve imla kurallarına uygun şekilde yürütmek ve sıralı amirlerin paraf ve imzasına sunmak,

b) Büro şefince kendilerine havale edilen her türlü evrak ve dosyaları teslim almak, varsa evveliyatını tespit etmek, yoksa kaydını yaparak ilgiliye gerekiyorsa zimmet karşılığında vermek,

c) Hukuk Müşavirliğince hazırlanan ve giden evrak sayısı alan evrakı, Genel Evrak Bürosu aracılığı ile veya doğrudan ilgili merciine göndermek,

ç) Evrak güvenliğine ve gizliliğine titizlikle uymak; amirlerinin bilgisi ve onayı olmaksızın üçüncü kişilere bilgi ve belge vermemek,

d) Gerekli mahkeme masraflarını makbuz karşılığında yatırmak ve sonucundan ilgilisine bilgi vermek,

e) Hukuk Müşavirliğinin arşivleme işlemlerini yapmak,

f) Dosya çıkartmak, göndermek ve takip işleri ile fotokopi işlerini yapmak,

g) Verilecek diğer görevleri yapmaktır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Taşra Teşkilatı Avukat ve Hukuk Birimi Personelinin Görevleri

Orman bölge müdürlüğü avukatları

MADDE 12

(1) Orman bölge müdürlüğünde muhakemat ve hukuk danışmanlığı işlerini yürütmek üzere bağlı işletme müdürlüklerinde bulunan avukatlardan ihtiyaca göre bir veya birden fazla avukat görevlendirilir. Bu avukatların görevleri;

a) Orman bölge müdürlüğü ve bağlı birimlerinin hukuk danışmanlığını yapmak, sözleşme ve şartname taslaklarının mevzuat ve idare yararına uygun duruma getirilmesi için hukuki görüş bildirmek, ihtarname ve ihbarname, icra ve ödeme emirleri gibi resmi belgeleri almak ve bunlara gerekli cevapları hazırlamak,

b) Orman bölge müdürlüğüne ait davalar ile merkez veya orman bölge müdürlüğünce önemli görülen ve iş hacmi göz önünde bulundurularak yapılan iş bölümüne göre kendisine verilen merkez orman işletme müdürlüğü davaları ve icra takipleri ile, esas görevini aksatmamak ve vasıta verilmek suretiyle görev merkezi dışındaki hukuk davalarını ve icra takiplerini yürütmek, dava ve icra işleri kayıtlarının tutulmasını, dosyalanmasını ve diğer yazışmaların yürütülmesini temin ve takip etmek, gözetmek,

c) Merkezce gönderilen inceleme ve soruşturma raporları ile ilgili davaların açılmasına dair talimatların süresinde gereğini yerine getirmek veya yerine getirilmesini temin etmek ve merkeze gerekli bilgileri vermek,

ç) Orman bölge müdürlüğüne bağlı dava birimlerini her yıl denetlemek, yol göstermek ve aksayan hizmetleri ve yasalara uygun olmayan işlemleri raporla orman bölge müdürlüğüne bildirmek ve raporun bir örneğinin merkeze gönderilmesini sağlamak,

d) Bölge Müdürü tarafından görevlendirilmesi halinde bölge müdürlüğü ve bağlı birimlerinde hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takipleri ve tahkim ile ilgili işlemleri koordine etmek, izlemek ve denetlemek,

e) Orman bölge müdürlüğünce verilen diğer görevleri yapmaktır.

Orman işletme müdürlüğü avukatları

MADDE 13

(1) Orman işletme müdürlüğü avukatlarının görevleri;

a) Orman işletme müdürlüğü ile ilgili, merkezindeki her türlü dava ve icra takiplerini yürütmek, bunlarla ilgili sicillerin tutulmasını, dosya düzenlenmesini ve yazışmaların yürütülmesini temin ve takip etmek, gözetmek, takip edilen davalarda, idari yargı mercilerince verilen kararların 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanununun 28 inci maddesi uyarınca süresinde gereği için ilgili birime bildirilmesini, diğer mahkemelerde takip edilen davaların sonucundan ilgili birimlere bilgi verilmesini sağlamak,

b) Esas görevini aksatmamak ve vasıta verilmek suretiyle orman işletme müdürlüğünce önemli görülen görev merkezi dışındaki hukuk ve ceza davaları ile icra takiplerini yürütmek,

c) İdareye vekaleten adına yapılacak veya idareye yapılıp kendisine intikal ettirilecek her türlü ihtarname ve ihbarnameyi, yargı mercii kararlarını, icra ve ödeme emirleri gibi resmi belgeleri almak ve bunlara gerekli cevapları hazırlamak ve tebliğ ettirmek,

ç) Orman işletme müdürlüğünce danışılan konularda hukuki görüşlerini bildirmek,

d) Bölge Müdürü tarafından görevlendirilmesi halinde bölge müdürlüğü ve bağlı birimlerinde hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilecek dava ve icra takipleri ve tahkim ile ilgili işlemleri koordine etmek, izlemek ve denetlemek,

e) Orman işletme müdürlüğünce verilecek diğer görevleri yapmaktır.

Hukuk birimi personeli

MADDE 14

(1) Hukuk birimi personelinin görevleri;

a) Dava ve icra takip kayıtlarını tutmak, dosyalarını düzenlemek, korumak, fişleri hazırlamak ve yazışmaları yapmak,

b) Gelen evrakı almak, gelen ve giden evrakı kayıt etmek, dava işleri ile ilgili talimat ve uygulama tamimlerini dosyalamak,

c) Avukat veya birim amirleri tarafından verilecek diğer görevleri yapmaktır.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Hizmet Satın Alınan Serbest Avukatlar

Hizmet satın alınan serbest avukatlar hakkında uygulanacak hükümler

MADDE 15

(1) Hizmet satın alınarak kendisine vekalet verilen serbest avukatlar ve avukatlık ortaklıkları hakkında ilgili birimlere uygulanmak üzere talimatlanan Orman Genel Müdürlüğü Tarafından Serbest Avukatlardan Doğrudan Temin Yoluyla Hizmet Satın Alınmasına İlişkin Usul ve Esaslar uygulanır.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Çalışma İle İlgili Esaslar

İdare avukatı bulunmaması veya özel uzmanlık gerektiren hallerde idareyi temsil

MADDE 16

(1) İdare avukatının bulunmadığı yer ve zamanlarda, Orman Genel Müdürlüğünün leh ve aleyhine açılmış veya açılacak her türlü dava ve icra işleri; Maliye Bakanlığından ve Orman ve Su İşleri Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarından muhakemat hizmeti temin edilerek, bu şekilde muhakemat hizmeti temin edilemeyen durumlarda ise; Genel Müdür tarafından temsil yetkisi verilen, dava servisi bulunan, işletme müdürlüklerinde işletme müdürü, işletme şefliklerinde işletme şefi tarafından ya da hizmet satın alınarak kendisine vekalet verilen serbest avukatlar ve avukatlık ortaklıkları tarafından takip edilir ve sonuçlandırılır.

(2) Özel uzmanlık gerektirdiğinin Bakan onayı ile belirlendiği hallerde muhakemat hizmetleri, hizmet satın alınarak kendisine vekalet verilen serbest avukatlar ve avukatlık ortaklıkları tarafından yürütülebilir.

(3) Temsil yetkisini kullananlar bu yönetmelikte idare avukatları için belirtilen sorumlulukları aynen taşırlar.

Vasıta temini

MADDE 17

(1) Dava ve icra takipleri için ve görev merkezi dışındaki görevlendirmelerde avukat veya temsilciye idarece vasıta verilir. Vasıta verilemediği zorunlu hallerde mutat vasıta ile gidilir.

(2) Keşiflere, resmi vasıta verilemediği takdirde idarece kiralanan taşıtla gidilir.

Yazışmalarda öncelik

MADDE 18

(1) Dava ve icra işleriyle ilgili yazışmalar, taşra teşkilatında orman yangınları dışında, bütün işlerden öncelik taşırlar.

(2) Orman bölge müdürlükleri, orman işletme müdürlükleri ve orman işletme şefliklerinde dava işleriyle ilgili yazışmalar bu kuruluşların amirleri veya yardımcıları tarafından imzalanır. Bunların görev merkezlerinde bulunmadıkları ve işin de acil olduğu durumda bu husus açıklanarak amir yerine avukat tarafından imzalanarak gönderilir.

(3) Bu yönetmelikte yazılı her türlü fişin, dava veya icra işini takip eden avukat ile birim amirinin imzalarını taşıması şarttır. Yukarıdaki fıkra hükmü saklıdır.

Çalışma çizelgesi ve belgeler

MADDE 19

(1) Merkez veya taşra teşkilatı avukatları, her ayın ilk haftasında, o ay içinde büro dışı çalışmaları hakkında düzenleyecekleri bir çizelgeyi, merkezde hukuk müşavirlerine, taşra birimlerinde ise birim amirine vermekle yükümlüdürler. Ay içerisinde çizelgede gösterilenlerde bir değişiklik olduğunda ek bir çizelgeyle bu durum da bildirilir.

Dosya ve evrakın teslimi

MADDE 20

(1) Her türlü yazı ve dava ve icra takipleri ile ilgili dosya veya belgelerin avukatlara verilmesi, bölge müdürlükleriyle işletme müdürlüklerinde, hukuk biriminde tutulan zimmet defterine işlenmek ve avukatın imzası alınmak suretiyle, Hukuk Müşavirliğinde ise müşavirlerce lüzumlu görülenler büro şefliğince tutulan zimmet defterine işlenmek ve avukatın imzası alınmak suretiyle yapılır.

Görevden ayrılmada teslim

MADDE 21

(1) Herhangi bir nedenle görevden ayrılacak olan avukat veya temsilciler ile hukuk birimi personeli, dava ve icra işlerinin sonuçlarına etkili olacak yasal tedbirleri almak ve aşağıdaki hususları yerine getirmek kaydıyla görevlerinden ayrılabilirler:

a) Avukat, temsilci veya hukuk birimi personelinin, herhangi bir sebeple görevlerinden ayrılması halinde, dava ve icra dosyaları ile takip defterlerini, yerlerine atanmış veya görevlendirilmiş avukat, temsilci veya hukuk birimi personeline, bu dosyaların o günkü durumunu açıkça belirten bir çizelge düzenleyerek ve takip defterlerini işlenmiş olarak teslim etmeleri, devir alanların da dosyaların çizelgede gösterilen durumda olduğunu belirterek teslim almaları gerekir.

b) Anlaşmazlık çıkması, ölüm gibi bir nedenle veya herhangi bir sebeple devir teslim işleminin yapılamaması halinde bir ay içinde her türlü dava ve icra işleri ile ilgili dosyaların o günkü durumları, bölge müdürlüğünce oluşturulacak bir komisyonca düzenlenecek çizelgede gösterilerek teslim edilir.

c) Devir teslim işi yapılamadığı veya komisyonca bir ay içinde gerçekleştirilmesi gereken yeni görevliye teslim işlemi yapılmadığı takdirde, devralacak avukat veya temsilci tarafından durum derhal merkeze bildirilir. Bildirilmemesi halinde bu yönetmeliğe göre takiple görevli bulunduğu bütün dosya ve takip defterlerini teslim almış ve devir teslim işleminin hukuki sorumluluğunu kabul etmiş sayılır.

ALTINCI BÖLÜM

Defter ve Kayıtların Tutulması

Defterlerin işlenmesi ve kayıtların tutulması

MADDE 22

(1) Her ilçe merkezi için bir dava ve icra takip defteri bulundurulur. Her derecedeki yargı mercilerinde leh ve aleyhte açılmış dava ve icra takipleri kesintisiz numara ile bu deftere işlenir.

(2) Aynı ilçe merkezinde veya ilçe hudutları içinde birden fazla orman işletme şefliği veya orman işletme müdürlüğü bulunması halinde defterler, avukat bulunan birimce, avukat yoksa birimlerin hangisi tarafından tutulacağı eşit durumdaki birimlerin bağlı bulunduğu bir üst birim amirince kararlaştırılır. Bu durumda o ilçe merkezinde açılacak dava ve icra takibi tüm belgeleriyle birlikte görevli birime gönderilir. Bu birimce takip edilerek sonuçlandırılır. Ancak el koyma ve müsadere ile ilgili kararların infazı, ilgili Cumhuriyet savcılığının talimatı doğrultusunda suçun hududunda işlendiği orman işletme şefliğince yerine getirilir.

(3) Aynı dava ile ilgili olup, sonradan hukuk mahkemesinde açılan davalar ile icra takipleri bu davanın daha önceden verilmiş aynı defter numarasını alarak o sayfada işlem görür; buna karşılık bağımsız icra takipleri için ayrı sayfa açılır ve ayrı numara verilir.

Kayıtların işlenmesi ve kapatılması

MADDE 23

(1) Dava ve icra takip defterlerine mahkeme ve icra takip esas numaraları başta olmak üzere, tüm bilgiler, duruşma günleri, geçirdikleri önemli safhalar, yapılan giderler ve tahsilatlar hukuk birimi personeli tarafından günü gününe işlenir. Davalar karara çıktığında karar özeti, kanun yollarına başvurulması veya vazgeçme yapılması halinde de bunlara ait bilgiler özet olarak işlenir.

(2) Kesin olarak sonuçlanan ve ilgili icrai birimler tarafından yürütülecek infaz işlemleri hariç, kararları infaz edilen davalara ve icra takiplerine ait kayıtlar avukat olan birimlerde avukat tarafından, avukat olmayan birimlerde ise orman işletme şefi veya orman işletme müdürü veya müdür yardımcısı tarafından imzalanarak kapatılır.

Dosyaların saklanması

MADDE 24

(1) Deftere kaydı yapılan her dava ve icra takibi bu takiple ilgili bütün belgelerle birlikte saklanır. Karara çıkan dosyalar mahkemelerine ve mahkeme esas numaralarına göre tasnif edilir ve arşive alınır.

YEDİNCİ BÖLÜM

Dava ile İlgili Fiş ve Cetveller

Dava ve icra sicil fişi

MADDE 25

(1) Alacağın miktarı itibarıyla merkezin yetkisine giren adli ve idari davalar ve icra takipleri ile taşınmaz malın aynına ilişkin olan her dava ve icra takibi, Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın düzenlediği raporlara istinaden açılan tüm davalar ile idari yargıya konu iptal davaları için sicil fişi düzenlenir ve düzenlenen sicil fişi ve dava dilekçesi, cevap dilekçeleri, diğer ilgili belge örnekleri de eklenerek Hukuk Müşavirliğine gönderilir.

Kanun yolu takip fişi

MADDE 26

(1) Mahkeme kararlarına karşı kanun yoluna başvurulması halinde;

a) Davaya konu alacağın miktarı itibarıyla merkezin yetkisine giren adli ve idari davalar, taşınmazın aynına ilişkin davalar, Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın düzenlediği raporlara istinaden açılan tüm davalar ile idari yargıya konu iptal davaları için kanun yoluna başvuru dilekçesi ve cevap dilekçesi örnekleri, kanun yolu takip fişi ile birlikte Hukuk Müşavirliğine gönderilir. Karar düzeltme başvurularında kanun yolu takip fişi gönderilmez.

b) Taraflarca Yargıtay’da duruşma istenilmişse, duruşmada hazır bulunacak avukatın beyanları için duruşma gününü bildiren davetiye, gerekli her türlü belge örnekleriyle dava dosyası, duruşma gününden en az bir hafta önce ulaşacak şekilde Hukuk Müşavirliğine gönderilir.

c) Yargıtay’da duruşmalı olarak temyiz olunan davaların duruşması için görevlendirilen merkez avukatı duruşmada hazır bulunarak gereğini yerine getirir, dava dosyasını mahalline iade ederken gerekli bilgiyi de verir.

d) Her iki halde de dosyalar Yargıtay’dan döndüğünde, Yargıtay ilamlarının bir örneği dosyasına konur ve bir örneği de Hukuk Müşavirliğine gönderilir.

Sonuç fişi

MADDE 27

(1) Hukuk Müşavirliğine sicil fişi gönderilmiş olan;

a) Davalar, karara çıkıp kesinleştiğinde,

b) İcra takipleri sonuçlanıp idare alacağı tahsil edildiğinde, iki adet sonuç fişi düzenlenerek biri dosyasına konur, diğeri Hukuk Müşavirliğine gönderilir. Davalarda kesinleşme şerhli karar örneği sonuç fişine eklenir.

İstatistik cetvellerinin gönderilmesi

MADDE 28

(1) Orman bölge müdürlükleri kendilerine bağlı birimlere ait; ceza davaları, hukuk davaları ve idari davalar ile icra takipleri istatistik cetvellerini ve bu cetvellere ilişkin olarak bölge müdürlüğüne ait toplam dava ve icra sayılarını gösterir cetvelleri, yıl sonu itibariyle şubat ayı sonuna kadar Hukuk Müşavirliğine gönderirler.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Sulhe Davet, Dava ve İcra Takiplerinin Açılması

Sulhe davet

MADDE 29

(1) Dava açılmadan veya icra takibine başlamadan önce karşı tarafı sulhe davet etmek esastır. Gecikmesinde sakınca bulunan veya işin mahiyeti gereği süre verilmesinde fayda görülmeyen hallerde ve uyuşmazlığın sulh yoluyla giderilmemesi durumunda dava açılır veya icra takibi başlatılır.

Dava ve icra takiplerinin açılması

MADDE 30

(1) Genel Müdür veya iş ve işlemle ilgili merkez veya taşra birim amiri tarafından yapılan her türlü dava açma ve icra takibine başlama talebi üzerine davayı açmakla yetkili ve görevli olanlarca dava açılır.

(2) Dava açma talebi üzerine davayı açmakla yetkili ve görevli olanlarca, maddi ve hukuki sebeplerle dava açılmasında kamu menfaati bulunmadığı yönünde görüş belirtilmesi halinde, Genel Müdürlük talimatına göre işlem yapılır.

(3) Dava açılması talebi ile birlikte davaya dair bilgi ve belgeler, zamanaşımı ve hak düşürücü süreler dikkate alınarak hukuk birimine gönderilir. Süresinde gönderilmeyen veya eksik ya da yanlış gönderilen bilgi ve belgeden kaynaklanan sorumluluk bunu göndermekle yükümlü olan birime aittir.

(4) Dava konusu işlemin hukuki durumuyla ilgili ortaya çıkan ve ek beyanda bulunmayı gerektirecek bilgi ve belgeler ayrıca bir yazışmaya gerek duyulmaksızın hukuk birimine gönderilir.

(5) Genel Müdürlüğe karşı açılan davaların takibine, dava takipleriyle görevli ve yetkili merkez veya taşra birimlerince doğrudan başlanır.

(6) İdarenin zarar gördüğü her türlü kamu davasına, merkezden izin alınmaksızın, katılma talep edilir.

İdarenin zarar gördüğü eylemlerle ilgili hukuk mahkemesinde dava açılması

MADDE 31

(1) İdare zararı doğuran eylemler sebebiyle, zararın tazmini için, zamanaşımı süreleri göz önünde tutularak hukuk mahkemesinde dava açılır. 01/06/2005 tarihinde yürürlüğe giren 23/03/2005 tarihli ve 5320 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun Yürürlük ve Uygulama Şekli Hakkında Kanuna 11/05/2005 tarihli ve 5347 sayılı Kanunla eklenen Geçici 1 inci maddesi hükmü saklıdır.

DOKUZUNCU BÖLÜM

Uyuşmazlıkların Sulh Yoluyla Halli ve Vazgeçme

Adli uyuşmazlıklarda sulh ve vazgeçme yetkisi

MADDE 32

(1) Orman Genel Müdürlüğü ile;

a) Diğer İdareler arasında ortaya çıkan her türlü hukuki uyuşmazlığın sulh yoluyla hallinde, dava açılmasından, bunlardan yargı veya icra mercilerine intikal etmiş olanların takiplerinden veya davalarda verilen kararlara karşı kanun yollarına gidilmesinden vazgeçilmesinde, sözleşmelerin değiştirilmesinde veya sona erdirilmesinde,

b) Gerçek veya tüzel kişilerle arasındaki sözleşmelerde belirtilen sebeplerle yapılan her türlü sözleşme değişikliklerinin yapılmasında, bu hususlarla ilgili olarak çıkabilecek uyuşmazlıkların sözleşme hükümleri çerçevesinde sulh yoluyla hallinde,

Hukuk birimlerinin uyuşmazlığın bu şekilde sonlandırılmasında maddi ve hukuki sebeplerle kamu menfaati bulunduğu yönündeki görüşü üzerine tanınacak ve terkin olunacak hak ve işin ihtiva ettiği menfaatlerin değeri dikkate alınmak suretiyle;

50.000 Türk Lirasına kadar olanlarda 50.000 Türk Lirası dahil, orman işletme müdürü,

50.000 Türk Lirasından fazla olanlardan 250.000 Türk Lirasına kadar olanlarda

250.000 Türk Lirası dahil, orman bölge müdürü,

250.000 Türk Lirasından fazla olanlar ve taşınmazın aynına ilişkin olanlar, açılması ve takibi merkezden emirlenenlerde orman genel müdür yardımcısı, bunlara ilişkin onay ve anlaşmaları imzalamaya yetkilidir.

(2) Birinci fıkrada belirtilenler dışında, idarenin, herhangi bir sözleşmeye dayanıp dayanmadığına, yargıya intikal edip etmediğine bakılmaksızın gerçek veya tüzel kişilerle aralarında çıkan her türlü hukuki uyuşmazlığın sulh yoluyla halline, her türlü dava açılmasından veya icra takibine başlanılmasından, bunlardan yargı veya icra mercilerine intikal etmiş olanların takiplerinden veya verilen kararlara karşı karar düzeltme yoluna gidilmesi dışındaki kanun yollarına gidilmesinden vazgeçmeye, davaları kabule, ceza uyuşmazlıklarında şikayetten vazgeçmeye veya uzlaşmaya, davadan feragat etmeye, sözleşmede belirtilmeyen sebeplerle sözleşmelerin değiştirilmesinde veya sona erdirilmesinde maddi ve hukuki sebeplerle kamu menfaati görülmesi halinde, buna dair onay veya anlaşmaları imzalamaya, vazgeçilen veya tanınan ya da terkin edilen hak ve menfaatin değeri dikkate alınmak suretiyle;

Tutara ilişkin olmayıp daha üst bir merciin yetkisine girmeyenler ile 50.000 Türk Lirasına kadar olanlarda 50.000 Türk Lirası dahil, harcama yetkilisinin teklifi üzerine orman işletme müdürü,

50.000 Türk Lirasından fazla olanlardan 250.000 Türk Lirasına kadar olanlarda

250.000 Türk Lirası dahil, harcama yetkilisinin teklifi üzerine orman bölge müdürü,

250.000 Türk Lirasından fazla olanlar ve taşınmazın aynına ilişkin olanlar, Teftiş Kurulu Başkanlığı’nın düzenlediği raporlara istinaden açılan tüm davalarda harcama yetkilisinin teklifi üzerine orman genel müdür yardımcısı,

1.000.000 Türk Lirasından fazla olanlardan 10.000.000 Türk Lirasına kadar olanlarda

10.000.000 Türk Lirası dahil, hukuki uyuşmazlık değerlendirme komisyonunun görüşü alınarak, Genel Müdürün teklifi üzerine Bakan,

10.000.000 Türk Lirasından fazla olanlarda, Bakanlık hukuki uyuşmazlık değerlendirme komisyonunun ve Maliye Bakanlığının görüşü alınarak, Bakanlığın teklifi üzerine Bakanlar Kurulu yetkilidir.

Orman Genel Müdürlüğü taşra teşkilatında harcama yetkilisi, uyuşmazlık konusunun bütçesinin, döner sermaye bütçesi olması durumunda orman işletme müdürü, özel bütçe olması durumunda ise orman bölge müdürüdür.

Dava ve icra takiplerinin yoğunluğu ve kısa süreli işler olması nedeniyle zamanaşımı ve sair sürelerin geçirilmemesi ve hak kaybının önlenmesi açısından bölge müdürü vazgeçmeye dair teklif yetkisini işletme müdürüne devredebilir.

(3) a) Taşınmazın aynına ilişkin davalar hariç olmak üzere; açılmasında ve takibinde idareye ait herhangi bir hak ve menfaat bulunmayan, yanlışlıkla açılan veya konusu kalmayan dava ve icra takiplerinden,

b) İdare zararı olmayan ve müsadere talebi bulunmayan kamu davalarına katılmaktan,

c) Her türlü davada karar düzeltme yoluna başvurulmasından,

ç) Niteliği itibarı ile parasal olarak vazgeçilen veya tanınan ya da terkin edilen herhangi bir hak ya da menfaat içermeyen ve İdare aleyhine olan;

1) Görevsizlik ve yetkisizlik kararlarına,

2) Takibi merkezden emirlenenler hariç, ceza davalarında verilen kararlar ve Cumhuriyet başsavcılıkları tarafından verilen kovuşturmaya yer olmadığına dair kararlara karşı her türlü kanun yollarına başvurulmasından vazgeçmede işletme müdürü, merkezde ise hukuk müşaviri yetkilidir.

(4) Bu maddede yer alıp işletme müdürlükleri ve bölge müdürlükleri yetkisine giren iş ve işlemlerle ilgili parasal sınırlar her takvim yılı başından geçerli olmak üzere Genel Müdürlük emri ile yeniden belirlenebilir. Diğer parasal sınırlar, her takvim yılı başından geçerli olmak üzere, Bakanlar Kurulunca daha yüksek tutarlar belirlenmedikçe, o yıl için 04/01/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun Mükerrer 298 inci maddesi hükümleri uyarınca tespit edilen yeniden değerleme oranında arttırılarak uygulanacaktır. Uygulanacak tutarlar her yıl ocak ayı içerisinde Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanacaktır.

İdari uyuşmazlıklarda sulh ve vazgeçme yetkisi

MADDE 33

(1) İdari işlem veya eylemler nedeniyle oluşan idari uyuşmazlıkların sulhen hallinde ve idari davaların açılmasından, takibinden, kanun yollarına başvurulmasından vazgeçilmesinde, davayı kabulde ve davadan feragatte 32 nci maddede belirtilen esaslara ve tutarlara göre işlem yapılır.

(2) Parasal olarak herhangi bir hak ve menfaat içermeyen idari uyuşmazlıklara ilişkin onay ve anlaşmalar ile davayı kabulde ve davadan feragatte ve vazgeçmelerde ise orman genel müdür yardımcısı yetkilidir.

Sulh usulü

MADDE 34

(1) Adli ve idari uyuşmazlıkların sulh yoluyla hallinde bu Yönetmeliğin Ek 1 ve Ek 2’de yer alan şemalardaki süreç izlenerek işlem yapılır.

Dava ve icra takibinden vazgeçme nedenleri ve usulü

MADDE 35

(1) Mevzuata ve eldeki delillere göre kısmen veya tamamen idare lehine sonuçlanması mümkün görülmeyen dava ve icra takiplerinin açılmasından veya takibinden vazgeçilebilir.

(2) Vazgeçme talepleri davayı takip eden avukat veya temsilcinin görüşünü içeren ve teklifte bulunacak harcama yetkilisinin imzalayacağı vazgeçme fişi ile yapılır. Vazgeçme fişlerinde vazgeçmenin maddi ve hukuki nedenleri belirtilir ve tüm belgeler eklendikten sonra vazgeçmeye yetkili makama gönderilir ve alınacak cevaba göre işlem yapılır.

(3) Yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentlerine göre yapılacak vazgeçmelerde, avukatın veya temsilcinin uygun görüşü alınır, harcama yetkilisinin teklifi aranmaz.

(4) Yönetmeliğin 32 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (a) ve (b) bentleri kapsamındaki vazgeçmeler, davayı takip eden avukat veya temsilcinin gerekçeli teklifi üzerine işletme müdürü, merkezde ise davayı takip eden avukatın gerekçeli teklifi üzerine hukuk müşaviri tarafından yapılır.

Kanun yollarına başvurulmasından vazgeçme nedenleri ve usulü

MADDE 36

(1) Kanun yollarına başvurulması asıldır.

(2) Kısmen veya tamamen idare aleyhine veya idare talebine uygun olmayarak sonuçlanan davalarda, idare lehine sonuç alınması mümkün görülmeyen hallerde kararlara karşı kanun yollarına gidilmesinden vazgeçilebilir.

(3) Vazgeçme talepleri davayı takip eden avukat veya temsilcinin görüşünü içeren ve teklifte bulunacak harcama yetkilisinin imzalayacağı vazgeçme fişi ile yapılır. Vazgeçme fişinde vazgeçmenin maddi ve hukuki nedenleri belirtilir ve ilgili tüm belgeler eklenir. Aksi halde vazgeçme talebi değerlendirilmez.

(4) Yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre yapılacak vazgeçmelerde, avukatın veya temsilcinin uygun görüşü alınır, harcama yetkilisinin teklifi aranmaz.

(5) Yönetmeliğin 32 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (c) ve (ç) bentleri kapsamındaki vazgeçmeler, davayı takip eden avukat veya temsilcinin gerekçeli teklifi üzerine işletme müdürü, merkezde ise davayı takip eden avukatın teklifi üzerine hukuk müşaviri tarafından yapılır.

Vazgeçme tekliflerine süresinde cevap gelmemesi

MADDE 37

(1) Davaların ve icra takiplerinin açılmasından veya takibinden veya kanun yoluna gidilmesinden vazgeçilmesi taleplerine süresinde cevap gelmediği takdirde dava ve icra takibi açılır, takibine devam olunur veya karara karşı kanun yoluna gidilir.

Avans

MADDE 38

(1) Dava ve icra takiplerinin giderlerini karşılamak amacıyla, 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Muhasebe Yetkilisi Mutemetlerinin Görevlendirilmeleri, Yetkileri, Denetimi ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre harcama yetkilisi tarafından görevlendirilen kefalete tabi personele Maliye Bakanlığınca her yıl yürürlüğe konulan Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkında Genel Tebliğ ve 01/05/2007 tarihli ve 26509 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğine göre hesaplanacak sınırlar dahilinde kullanılmak kaydıyla yapılacak harcamaların durumuna göre avukatça, avukat görevli değilse işletme müdürlüklerinde, müdür yardımcısı ve işletme şefliklerinde ise, işletme şefi tarafından belirlenen miktarlarda avans verilir.

(2) Alınan avansların mahsup işlemleri 21/01/2006 tarihli ve 26056 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Ön Ödeme Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği hükümlerine göre zamanında yapılır ve herhangi bir gecikmeye meydan verilmez.

(3) Mahkeme ve icra harç ve giderleriyle ilgili olarak yapılan harcamalara ilişkin gider belgeleri, Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği hükümleri gereğince; mahkeme, icra veya noterce düzenlenen alındı belgeleri, alındı verilemeyen hallerde, kefalete tabi personel tarafından düzenlenip ilgili mahkeme veya dairelerce onaylanan Mahkeme Giderleri Listesinin (Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği Eki Örnek: 30) bir örneği dava dosyasına konulur ve dava takip defterinin masraflar hanesine işlenir. Kefalete tabi personele muhasebe birimi tarafından, kullanılmış olanlar geri alınmak suretiyle bir adet seri ve sıra numaralı Mahkeme Giderleri Listesi cildi verilerek cildin son arka sayfasına kaç sayfadan ibaret olduğuna ilişkin şerh konulup teslim eden ve teslim alan tarafından imzalanır.

(4) Gider belgelerine ilgili olduğu davanın dava takip numarası yazılır.

(5) Avans harcamaları yetkili görevlilerce devamlı kontrol edilir. Alınan avanslar kapatılacağı zaman yapılan harcamaların dökümü bir liste halinde çıkarılarak, mahkeme, icra veya noterce düzenlenen alındı belgeleri, alındı verilmeyen hallerde, kefalete tabi personel tarafından düzenlenip ilgili mahkeme veya dairelerce onaylanan mahkeme giderleri listesinin ikişer örneği listeye eklenerek mahsup işlemi yapılmak üzere muhasebe birimine intikal ettirilmeden önce avans listeleri ilgili avukatça, avukat görevli değilse işletme müdürlüklerinde müdür yardımcısı ve işletme şefliklerinde işletme şefi tarafından kontrol edilerek, gider belgelerindeki giderlerin dava kayıtlarına uygun olduğu ve dava takip defterine işlendiği şerhi verilerek altı imzalanır.

İdare adına para tahsilatı

MADDE 39

(1) Davalarla ilgili olarak idare adına tahsilat, Muhasebe Yetkilisi Mutemetlerinin Görevlendirilmeleri, Yetkileri, Denetim ve Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik ve Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.

(a) Tahsilat, işletme müdürlüğü merkezinde muhasebe biriminde veznede, dava servisinden muhasebe birimine gönderilecek fişteki (Örnek :8) esaslara göre tahsilat yapmaya yetkili kefaletli muhasebe yetkilisi mutemetlerince yapılır ve tahsilata ilişkin muhasebe işlem fişinin tarih ve sayısı, bu fişin ilgili bölümüne yazıldıktan sonra dava servisine geri gönderilir.

(b) Muhasebe birimi dışında yapılacak tahsilatlar, tahsilat yapmaya yetkili kefaletli muhasebe yetkilisi mutemedi ve orman işletme şefliklerinde orman işletme şefinin, işletme müdürlüğü merkezindeki dava biriminde de işletme müdürü veya müdür yardımcısının birlikte imzalayacakları “Muhasebe Yetkilisi Mutemedi Alındısı” (Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği Eki Örnek: 10) ile yapılır, yapılan tahsilatlar süresinde “Muhasebe Yetkilisi Mutemetleri Kasa Defteri” (Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği Eki Örnek: 11) ile muhasebe birimine gönderilir.

(2) Muhasebe birimi veznesi dışında muhasebe yetkilisi mutemetlerince yapılan tahsilatlar önce avukat varsa ise avukat, avukat yoksa işletme müdürlüklerinde işletme müdür yardımcısı, işletme şefliklerinde ise, işletme şefi tarafından kontrol edilerek muhasebe yetkilisi mutemedi alındısı tarih ve numarasının hukuk birimi personelince dava ve icra takip defterine işlenmesi sağlanır.

(3) Muhasebe yetkilisi mutemedi alındılarına ilgili dava takip numaraları yazılır ve alındıların bir örneği dava dosyasına konulur.

(4) Tahsilat için görevlendirilen muhasebe yetkilisi mutemedine parayı yatıracağı muhasebe birimi tarafından kullanılmış olanlar geri alınmak suretiyle bir adet Muhasebe Yetkilisi Mutemedi Alındısı cildi verilerek, alındının son arka sayfasına kaç sayfadan ibaret olduğuna ilişkin şerh konulur ve teslim eden ile teslim alan tarafından imzalanır.

(5) Merkez ve taşra birimlerinde görevli avukatlara idare adına tahsilat yapma ve ön ödemede bulunma yetkisi verilmez.

ONBİRİNCİ BÖLÜM

Sorumluluk ve Denetim

Sorumluluk

MADDE 40

(1) İlgililer, zamanaşımı ve hak düşürücü sürenin geçmesini önleyecek tedbirleri almakla mükelleftir. Dava ve icra takiplerinin açılması, kanun yollarına gidilmesi hakkında bu Yönetmelikte belirtilen usullere uyulmaması nedeniyle hukuki veya maddi sebeplerle bozulması mümkün bir hükmün kesinleşmesine ve bir hakkın kaybolmasına sebebiyet veren davayı takip eden avukat veya temsilci ile birim amirleri hakkında kanuni takibat yapılmakla beraber, meydana gelen zarar kendilerine tazmin ettirilir.

(2) Yönetmeliğin dokuzuncu bölümünde yer alan sulh ve vazgeçmeye ait hükümler saklıdır.

(3) Davanın ve icra takibinin açılması veya benzer görevlerin yerine getirilmesi ile yetkili ve görevli olanlar, belgelerin tam olmaması, gerekli yargılama ve keşif giderleri için avans verilmemesi, keşiflerde idarece vasıta temin olunamaması veya vasıta kira bedeli ödenmemesi halinde doğabilecek idare zararı sebebiyle hukuk ve ceza yönünden sorumlu tutulamazlar. Ancak belirtilen konularda ilgili birimden yazılı istekte bulunmuş olmaları gereklidir.

Taşra teşkilatınca yapılacak denetim

MADDE 41

(1) Hukuk birimlerinde, dava ve icra işleriyle ilgili olarak bu yönetmelikte belirtilen görevlerin zamanında ve usulüne uygun olarak yerine getirilip getirilmediğinin denetimi;

a) Orman bölge müdürlüklerinde ve bağlı birimlerinde bölge müdürlüğü avukatı tarafından, bölge müdürlüğü avukatı bulunmuyorsa görevlendirilecek merkez orman işletme müdürlüğü avukatı tarafından yılda bir defa,

b) Avukatı bulunmayan orman işletme müdürlüklerinde, orman işletme müdürü veya görevlendireceği orman işletme müdür yardımcısı tarafından yılda bir defa yapılır.

Bu denetimlerin yapılması zorunludur.

(2) Orman işletme müdürlüklerince yapılan denetimlere ait raporlar orman bölge müdürlüğüne, orman bölge müdürlüğünce yapılan denetime ait raporlar ise Hukuk Müşavirliğine gönderilir. Bu denetimlerde aksayan hususlar tespit edildiğinde ilgililer uyarılır.

(3) Bu maddeye göre denetim görevinin yerine getirilmemesi ilgililerin sorumluluğunu gerektirir.

ONİKİNCİ BÖLÜM

Son Hükümler

Yürürlükten kaldırılan mevzuat

MADDE 42

(1) 25/04/1986 tarihli ve 154 sayılı Olur ile yürürlüğe giren Hukuk Müşavirliği Görev Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.

Atıflar

MADDE 43

(1) Diğer mevzuatta Orman Genel Müdürlüğü Hukuk Müşavirliği Görev Yönetmeliğine yapılan atıflar bu yönetmeliğe yapılmış sayılır.

Yürürlük

MADDE 44

(1) Bu yönetmelik Orman Genel Müdürünün Onayı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 45

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Orman Genel Müdürü yürütür.

Ekler