Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin - yürürlükte değil (Sürüm: 2)

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Usul ve Esaslar, Sosyal Güvenlik Kurumu personeline ödenecek ek ödeme, ilave ek ödeme ve performans ek ödemesinin usul, esas ve oranlarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Usul ve Esaslar, Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun 28 inci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca Kurumun bilişim hizmetlerini yürütmek üzere çalıştırılan sözleşmeli personel ile işçi statüsünde çalışan personel hariç olmak üzere, Kurumun merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında çalışan memurları, sözleşmeli personeli, sağlık kurulları ile fatura ve reçetelerin incelenmesi işlerinde çalıştırılmak üzere Kurum dışından görevlendirilen tabiplere ödenecek ek ödeme, ilave ek ödeme ve performans ek ödemesini kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Usul ve Esaslar, Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun 28 inci maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Usul ve Esaslarda geçen;

a) Bakan: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,

b) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,

c) Başkan: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanını,

ç) Başkanlık: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığını,

d) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,

e) Genel Müdür: Sosyal Sigortalar, Genel Sağlık Sigortası, Primsiz Ödemeler ve Hizmet Sunumu Genel Müdürlerini,

f) Birim Amiri: Belirli hizmetleri bünyesinde toplayıp yürüten veya uygulayan merkez ve taşra teşkilatında emir verme yetkisine sahip üst düzeydeki birim yöneticisini (Müstakil Daire Başkanı, Daire Başkanı, Sosyal Güvenlik İl Müdürü, Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürü gibi),

ifade eder.

Ek ödemelerin tavanı

MADDE 5

(1) Ödenecek ek ödeme, ilave ek ödeme ve performans ek ödemesinin toplam oranı, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil);

a) Serbest çalışmayan Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı personeli ile Genel İdare Hizmetleri Sınıfına asaleten veya vekâleten atanan ve Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünde fiilen çalışan doktor, diş hekimi ve eczacılar için % 700’ünü,

b) Diğer personel için % 200’ünü,

hiçbir şekilde geçemez.

Ek ödemelerin oranı, tutarı ve vergilendirilmesi

MADDE 6

(1) Bu Usul ve Esaslar kapsamına giren personele, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) brüt tutarına, ekli cetvellerde yer alan oranların uygulanması suretiyle hesaplanan tutarda ek ödeme yapılır.

(2) Ek ödeme, ilave ek ödeme ve performans ek ödemesinden damga vergisi hariç herhangi bir vergi kesintisi yapılmaz.

Ek ödemenin usul ve esasları

MADDE 7

(1) Ek ödeme, aşağıdaki usul ve esaslar çerçevesinde yapılır.

a) Ek ödemenin hak edilmesinde ve ödenmesinde bu Usul ve Esaslarda belirtilen haller dışında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun aylığa ilişkin hükümleri uygulanır.

b) Genel İdare Hizmetleri Sınıfına asaleten veya vekâleten atanan ve Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünde fiilen çalışan doktor, diş hekimi ve eczacılar için Ekli (1) sayılı cetvelin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı bölümünde ilave ek ödeme bölümü hariç belirlenen oranlarda ek ödeme yapılır.

c) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesine göre disiplin cezası alan personele her ceza için ayrı ayrı olmak üzere aşağıda belirtilen süreler kadar kadro unvanı için belirlenen oranın %50’si üzerinden ek ödeme ödenir.

1) Uyarma cezası alanlara 1 ay,

2) Kınama cezası alanlara 2 ay,

3) Aylıktan kesme cezası alanlara 3 ay,

4) 1 yıl kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alanlara 6 ay,

5) 2 yıl kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alanlara 9 ay,

6)3 yıl kademe ilerlemesinin durdurulması cezası alanlara 12 ay.

Bu süreler, cezanın idari kademelerde kesinleştiği tarihi takip eden aybaşından itibaren başlar.

Ayrıca, bu durumda olanlara ilave ek ödeme ve performans ek ödemesi verilmez.

ç) Olumsuz sicil alanlara bir yıl süreyle ek ödeme, ilave ek ödeme ve performans ek ödemesi ödenmez. Ödenmeyecek süre sicil raporlarının doldurulma zamanını takip eden aybaşından itibaren başlar.

d) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 141 inci maddesinde sayılan haller nedeniyle görevinden uzaklaştırılan veya görevinden uzak kalan personele bu süre içerisinde ek ödeme ödenmez. Ancak, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 142 nci maddesi ile 143 üncü maddesinde belirtilen durumların gerçekleşmesi halinde, bunların ödenmeyen ek ödemeleri kendilerine ödenir.

e) Mehil müddeti, yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni, geçici görev, görevden uzaklaştırma, hizmet içi eğitim, seminer ve kurs nedenleriyle görevlerinden ayrılanlara vekâlet hariç bir göreve vekâlet edenlere, vekâlet ettikleri kadro için öngörülen ek ödemenin asli kadroları için öngörülen ek ödemeden fazla olması halinde, vekâlet ettikleri kadro için öngörülen oranlar, vekâlet görevine başlanıldığı tarihten itibaren ve bu görevin fiilen yapıldığı sürece çalışıldıktan sonra ay sonunda ödenir. Ancak bu ödemenin yapılabilmesi için vekâlet eden personelin, sınav şartı hariç asaleten atanmada aranan şartları taşıması zorunludur.

f) Ek ödeme ile ilave ek ödeme tutarları, özelleştirme kapsamındaki kurum ve kuruluşlardan naklen tayin edilen personele, 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Kanunun 22 nci maddesi kapsamında ödenen fark tazminatı hesabına dâhil edilir.

g) Sağlık kurulu raporu üzerine verilen hastalık izinleri, kanser, verem ve akıl hastalıkları gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığa yakalananların kullandığı hastalık izinleri ile hastalıkları sebebiyle resmi yataklı tedavi kurumlarında yatarak görülen tedavi süreleri hariç olmak üzere, bir takvim yılı içinde kullanılan hastalık izin sürelerinin toplamının 10 günü aşması halinde, aşan sürelere isabet eden ek ödeme ödenmez.

ğ) Cumhurbaşkanlığı, Türkiye Büyük Millet Meclisi ve Başbakanlıkta geçici görevlendirilenler, Bakanlık ile Bakanlığın bağlı ve ilgili kuruluşlarında Bakan onayı ile geçici görevli bulunanlar ile Başbakanlığın 2006/35 nolu Genelgesine göre Tek Adımda Hizmet Projesinde Valilik emrinde ve seçim kurullarında geçici görevlendirilen personel hariç olmak üzere, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında geçici görevli bulunan personele ek ödeme yapılmaz.

h) 657 sayılı Kanunun 4/B maddesine istinaden istihdam edilen sözleşmeli personelin istihdam edildiği pozisyon unvanı için belirlenen öğrenim dışındaki herhangi bir yüksek öğrenimi bitirmesi halinde ek ödeme oranları yükseltilmez.

ı) Ek ödeme tutarlarının hesaplanmasında küsurlar tama iblağ edilir.

İlave ek ödemenin usul ve esasları

MADDE 8

(1) İlave ek ödeme, aşağıdaki usul ve esaslar çerçevesinde yapılır.

a) Ekli (1) sayılı cetvelin Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri sınıfı bölümünde belirlenen ilave ek ödeme, sağlık harcamalarına esas olan fatura ve reçetelerin incelenmesi işlerinde ve kurum sağlık kurullarında fiilen çalışan personele ödenir.

Söz konusu işlerde ve kurum sağlık kurullarında Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı dışındaki 657 sayılı Kanunun 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli pozisyonunda bulunanlara ve diğer personele 15 puan ilave ek ödeme verilir. Söz konusu personelin çalışma gayreti de dikkate alınarak 15 puan, 30 puana kadar artırılabilir.

b) (a) bendi kapsamında ödenecek ilave ek ödemeler resmi tatil günleri hariç, fiilen görevde bulunulmayan günler için ödenmez. Birim amiri her ayın 1’i itibariyle ünitenin tahakkuk birimlerine ilave ek ödeme verilecek personeli bildirir.

c) İstanbul İlinde fiilen görev yapan personele yapılacak ek ödeme oranları 30 puan artırılarak ödenir. Ancak, üç aydan az süreli görevlendirmeler için bu ödeme yapılmaz.

ç) Muhasebe birimlerinde Muhasebe Yetkilisi olarak görevlendirilen ve fiilen bu görevi yapanlara 35 puan ilave ek ödeme yapılır.

d) Fakültelerin dört yıllık bilgisayar mühendisliği, yazılım mühendisliği, elektronik mühendisliği, elektrik ve elektronik mühendisliği ve endüstri mühendisliği bölümlerinden yada bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek öğrenim kurumlarından mezun olup Hizmet Sunumu Genel Müdürlüğünün bilgi işlem sisteminde yazılım, sistem, donanım ve altyapı hizmetlerinin yürütümünden sorumlu daire başkanlıklarında fiilen çalışan mühendislere 40 puan ilave ek ödeme yapılır.

e) Sosyal güvenlik il müdürlükleri ile merkez müdürlüklerinde bilgi işlem sisteminin yürütümünden sorumlu olan birer personele (süpervizör), bu görevin fiilen yapıldığı sürece 10 puan ilave ek ödeme yapılır.

f) (c), (ç) (d) ve (e) bentlerinde ödenmesi öngörülen ilave ek ödemeler ilgililerin kadro unvanı için belirlenen ek ödeme oranlarına ilave edilerek maaşla birlikte ödenir.

Performans ek ödemesi

MADDE 9

(1) Kurumda etkili ve verimli hizmet sunumunun teşvik edilmesini sağlamak, bireysel performansı ve dolayısıyla bir bütün olarak kurumsal performansı artırmak amacıyla; kadro unvanı, görevi, sınıfı, görev yapılan birim ve iş hacmi, görev mahalli, görevin önem ve güçlüğü, performansı, o ay içindeki çalışma süreleri, kullanılan izin, istirahat raporları gibi unsurlar esas alınmak suretiyle personele, ekli Performans Ek Ödemesi Formu doldurulmak suretiyle 30 puana kadar performans ek ödemesi verilebilir.

(2) Performans ek ödeme puanını belirlemeye;

a) Başkan Yardımcıları, Genel Müdürler, Rehberlik ve Teftiş Başkanı, Strateji Geliştirme Başkanı, I. Hukuk Müşaviri, Müstakil Daire Başkanları, Basın ve Halkla İlişkiler Müşaviri ile Kurum Başkanlık Makamında ve Yönetim Kurulunda fiilen görev yapan personel için Başkan,

b) Genel Müdürlükler, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Başkanlığı bünyesinde çalışan personel için Genel Müdürler/Rehberlik ve Teftiş Başkanı/Strateji Geliştirme Başkanı, diğer hizmet birimlerinde çalışanlar için birim amiri, taşra teşkilatında çalışan personel için il müdürü, Bakanlıkta görevlendirilen personel için görevli bulunduğu birim amirinin teklifi ve Müsteşarlık makamı, yetkilidir.

c) Yönetim Kurulu üyelerinin yanında fiilen çalışan personele performans ek ödemesi verilmesinde, ilgili Yönetim Kurulu Üyesinin teklifi aranır.

(3) Personele ödenecek performans ek ödemesi puanlarının toplamı, birimde çalışan personel sayısının %15'ine tekabül eden rakamın 30 puanla çarpılması sonucu bulunan rakamı geçemez. Ancak, Kurumca performans kriterleri tespit edildiğinde %15 oranı %30 olarak dikkate alınır ve söz konusu performans ek ödemesi puanı, belirlenecek performans kriterlerine göre dağıtılır.

(4) Bakanlık, Müsteşarlık, Kurum Başkanlık makamları ile Yönetim Kurulu iş ve işlemlerini yürütmek için görevlendirilen personele yapılacak performans ek ödemelerinde %15 sınırı dikkate alınmaz.

(5) Performans ek ödemesi verilecek personel, her ayın 1’i itibarıyla birimlerin tahakkuk servislerine bildirilir ve bu personele performans ek ödemesi, çalışmayı müteakip her ayın 1’inden sonra ödenir.

(6) 8 inci maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında ilave ek ödemeden yararlanan personel, performans ek ödemesinden yararlandırılamaz.

(7) Performans ek ödemesi kazanılmış bir hak olmayıp, ikinci fıkrada belirtilen amirler tarafından uygun görülen aylar için ödenir.

Yürürlükten kaldırılan mevzuat

MADDE 10

Bu Usul ve Esasların yürürlüğe girdiği tarih itibariyle daha önce yürürlükte bulunan ek ödemeye ilişkin Usul ve Esaslar yürürlükten kalkar.

Yürürlük

MADDE 11

Bu Usul ve Esaslara Ekli (2) sayılı cetvelin 9 uncu sırasında yer alan sözleşmeli büro personeli için belirlenen ek ödeme oranı 01.09.2009 tarihinden diğer maddeleri ise Bakan onayını takip eden aybaşından itibaren yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 12

Bu Usul ve Esasları Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütür.

Ekler

Bu Usul ve Esaslara Ekli (2) sayılı cetvelin 9 uncu sırasında yer alan sözleşmeli büro personeli için belirlenen ek ödeme oranı 01/09/2009 tarihinden itibaren yürürlüğe girer.