Dosya olarak kaydet: PDF - WORD
Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)

Konsolide metin - yürürlükte değil (Sürüm: 2)

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Sosyal Güvenlik Kurumunda görevli personelin günün koşullarına uygun olarak yetişmelerini ve görevin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışlara sahip tutum kazanmalarını sağlamak, etkinlik ve tutumluluk bilinci ile yetiştirilerek verimliliklerini artırmak ve daha ileriki görevlere hazırlanmaları için uygulanacak hizmet içi eğitimin hedeflerini, ilkelerini, planlama esaslarını ve değerlendirme usulleri ile diğer hususları belirlemektir.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Yönetmelik, Sosyal Güvenlik Kurumunda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak görev yapan personeli kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun değişik 214 üncü maddesi ile 16/5/2006 tarihli ve 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun 24 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Başkan: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanını,

b) Başkanlık: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığını,

c) Eğitim görevlisi: Hizmet içi eğitim faaliyetlerinde eğitim vermek üzere görevlendirilenleri,

ç) Eğitim merkezi: Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü yeri,

d) Eğitim programı: Yıllık hizmet içi eğitim planına göre süresi içerisinde branş veya alanda nasıl eğitim yapılacağını düzenleyen programı,

e) Hizmet içi eğitim faaliyetleri: Personelin eğitimi amacıyla yapılan kurs, seminer, konferans, panel, sempozyum, forum, tartışma, sergi, staj, araştırma, inceleme ve uygulama gezileri gibi her türlü çalışmayı,

f) Katılımcı: Hizmet içi eğitim seminerlerine eğitim almak üzere katılanları,

g) Katılım belgesi: Sınav yapılmayan eğitimlerde eğitimlere katılanlara verilen belgeyi,

ğ) Kurs: Belirli bir konuda bilgi, beceri, değer ve davranış kazandırmak amacıyla düzenlenen ve eğitime katılanların başarılarının sınavla değerlendirildiği hizmet içi eğitim faaliyetini,

h) Kursiyer: Hizmet içi eğitim kurslarına eğitim almak üzere katılanları,

ı) Başarı belgesi: Hizmet içi eğitim kurslarında başarılı olanlara verilen belgeyi,

i) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,

j) Merkezi eğitim faaliyeti: İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından düzenlenen eğitim faaliyetini,

k) Merkez ve taşra teşkilatı: Sosyal Güvenlik Kurumu merkez ve taşra teşkilatını,

l) Personel: Kurum merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak çalışanları,

m) Program yöneticisi: Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin Yönetmelikteki hükümlere göre yürütülmesinden sorumlu olan kimseyi,

n) Seminer: Belirli bir konuda bilgi vermek, inceleme ve değerlendirme çalışmaları yapmak, bilgi ve tecrübe paylaşımında bulunmak amacıyla düzenlenen hizmet içi eğitim faaliyetini,

o) Seminer belgesi: Seminerlere katılanlara verilen belgeyi,

ö) Sertifika: Sertifikalı eğitimler sonunda yapılan teorik ve/veya pratik sınavlarda başarılı olanlara verilen belgeyi,

p) Yıllık hizmet içi eğitim planı: Kurumun yıllık eğitim ihtiyaçlarını karşılamak üzere Devlet Memurları Eğitimi Genel Planına uygun olarak bir yıl için hazırlanan planı,

r) Yönetim Kurulu: Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulunu,

ifade eder.

İKİNCİ BÖLÜM

Eğitim Esasları

Hizmet içi eğitimin hedefleri

MADDE 5

(1) Hizmet içi eğitimin hedefi, Devlet Memurları Eğitimi Genel Planında ve kalkınma planlarında eğitim için öngörülen amaçlar doğrultusunda;

a) Personelin bilgisini ve verimliliğini arttırarak hizmet içinde yetişmesini sağlamak, daha üst seviyedeki görevlere hazırlamak, hizmete ilgisini en yüksek düzeye çıkarmak,

b) Personeli ödevleri, görevleri, yetki ve sorumlulukları konusunda yetiştirmek,

c) Yönetimde ve uygulamada verimlilik, etkinlik ve tutumluluğun arttırılmasını sağlamak,

ç) Personelin değerlendirilmesinde hizmet içi eğitim ihtiyacını belirlemek,

d) Kurumu bilimsel ve teknolojik olarak üst seviyeye taşımak,

e) Hizmetlerin tam ve zamanında kullanıcılara ulaşımını sağlayacak eğitimi vermek.

f) Personel planlamasının uygulanmasında hizmet içi eğitimden en etkin biçimde yararlanmak,

g) İnsan kaynakları planlaması doğrultusunda, Kurumun ihtiyacı olan insan gücünü yetiştirmektir.

Hizmet içi eğitimin ilkeleri

MADDE 6

(1) Hizmet içi eğitimde belirtilen hedeflere ulaşabilmek için uygulanacak ilkeler;

a) Hizmet içi eğitimden yararlanmada öncelikler esas alınarak eğitim görevlilerinin ve eğitime tabi tutulacak personelin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılmaktan sorumlu olması,

b) Gerektiğinde ilgili tüm kuruluşlarla eğitimde işbirliği yapılması, bilgi, belge, araç, gereç ve eğitici değişiminin sağlanması,

c) Eğitimin, milli kalkınma hedeflerine uygun plan ve programlara dayalı olarak, Kurumun amaçları, görevleri, yetkileri, sorumlulukları ve ihtiyaçları doğrultusunda bir plan ve programa dayalı olarak düzenlenmesi,

ç) Eğitimin etkinlik, tutumluluk ve verimlilik ilkelerine uygun olarak yürütülmesi ve sürekli olması,

d) Eğitim yapılacak ortamların, eğitimin gereklerine göre düzenlenmesi ve donatılması,

e) Her amirin birimindeki personelinin eğitiminden ve yetiştirilişinden sorumlu olmasının sağlanması,

f) Eğitime tabi tutulan Kurum personelinin eğitimde kazandırılan niteliklere ve eğitime gönderilme amacına uygun görevlerde istihdam edilmesi,

g) Eğitimden beklenen sonuçlara ulaşılıp ulaşılamadığının belirlenmesi için eğitim çalışmaları sırasında ve bitiminde değerlendirme yapılmasıdır.

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Eğitim Teşkilatı ve Görevleri

Eğitim teşkilatı

MADDE 7

(1) Kurumun eğitim faaliyetleri;

a) Eğitim Kurulu,

b) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı,

c) Merkez ve Taşra Teşkilatı Birimleri

tarafından yürütülür.

Eğitim Kurulu

MADDE 8

(1) Kurumun hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin genel politikasını tespit ve izlemek amacıyla kurulan Eğitim Kurulu;

(2) (Değişik: 13/01/2012-2012/20 s.Y.K.K) Kurum Başkanı veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının başkanlığında Sigorta Primleri Genel Müdürü, Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürü. Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürü, Hizmet Sunumu Genel Müdürü ve İnsan Kaynakları Daire Başkanından oluşur. Kurul üyelerinin mazeretleri halinde vekilleri toplantılara katılır.

(3) Eğitim Kurulu her yıl Kasım ayında toplanır. Eğitim Kurulu, gerekli görülen hallerde Başkanının çağrısı üzerine olağanüstü toplanabilir.

(4) Kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Karar alınma sırasında kullanılan oyların eşit olması halinde Başkanın oyu kararı belirler.

(5) Başkanlığın hizmet içi eğitim ile ilgili politika ve stratejilerinin belirlenmesinde, resmi ve özel kurum ve kuruluşlardan kurula temsilci çağrılabilir.

(6) Eğitim Kurulunun kararları Başkanın onayı ile kesinleşir ve yıllık hizmet içi eğitim plan ve uygulamalarında esas alınır.

Eğitim Kurulunun görevleri

MADDE 9

(1) Eğitim Kurulu, hizmet içi eğitim konularına ilişkin olarak;

a) Hizmet içi eğitim faaliyetlerinin yürütülmesi için izlenecek genel politika, hedef ve stratejileri belirlemek,

b) Bir önceki yılda uygulanan hizmet içi eğitim faaliyetlerinin sonuçlarını değerlendirerek yeni programda aksayan hususları göz önünde bulundurmak.

c) Hazırlanan yıllık eğitim plan ve programlarını değerlendirip son şeklini vermek, ile görevlidir.

İnsan Kaynakları Daire Başkanlığının görevleri

MADDE 10

(1) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığının eğitim konusunda;

a) Kurumun hizmet içi eğitim faaliyetlerine ilişkin hizmetleri yürütmek,

b) Yıllık hizmet içi eğitim planını hazırlamak,

c) Eğitim Kurulunun görüşü ve Başkanın onayı alındıktan sonra kesinleşen yıllık hizmet içi eğitim planına göre; uygulanacak hizmet içi eğitimin konuları, eğitilecek Kurum personeli, eğitim görevlileri, eğitim yerleri, eğitim tarihleri ve süreleri ile gerekli görülecek diğer konuları içeren eğitim programlarını hazırlamak,

ç) Hizmet içi eğitim plan ve programlarını, onaylandıktan sonra ilgililere iletmek üzere birimlere duyurmak,

d) Eğitim Kurulunun sekreterya hizmetlerini yürütmek.

e) Kurumun eğitim politikası ve amaçlarına uygun olarak, birimlerin önerilerini dikkate alarak, yıllık eğitim plan taslağını Eğitim Kuruluna sunmak,

f) Kurum personelinin eğitimi ile ilgili işleri planlamak, organize etmek ve izlemek,

g) Eğitim görevlileri ile eğitim programına katılanların devam durumlarını kontrol etmek,

ğ) Eğitim programlarında okutulacak ders notlarının hazırlanmasını sağlamak.

h) Görevde yükselme eğitimi sonunda yapılacak sınav ve unvan değişikliği sınavı ile ilgili hazırlıkları yapmak veya yaptırmak.

ı) Hizmet içi eğitim programlarının başarısı ve verimi ile katılanların verecekleri raporları değerlendirmek.

i) Hizmet içi eğitime katılanlara ilişkin belgeleri arşivlemek,

j) Eğitimle ilgili plan, program, etüt, proje ve araştırmaların zamanında gerçekleştirilmesi için gerekli tedbirleri alarak, karşılaşılan güçlükleri yetkililerle koordinasyon sağlayarak gidermek,

k) Hizmet içi eğitim sonuçlarını Eğitim Kuruluna sunmak,

l) Kurumun hizmet içi eğitim faaliyetleri ile ilgili olarak araştırmalar yapmak, yerli ve yabancı yayınları izlemek,

m) Gerektiğinde eğitim metotları, tipleri, teknikleri, genel ve özel nitelikleri, eğitim ihtiyaçları ve alanlarıyla ilgili araştırmalar yaparak rapor hazırlamak,

n) Çeşitli kuruluşların düzenlediği kursları Kurum personelinin katılması yönünden izlemek ve gerekli önerilerde bulunmak,

ile görevlidir.

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Eğitim Görevlisi ve Program Yöneticisi

Eğitim görevlilerinin seçimi

MADDE 11

(1) Her düzeydeki hizmet içi eğitim programlarının uygulanmasında öncelikle Kurum bünyesindeki personel görevlendirilir. İlgili program konusunda Kurum bünyesinden görevlendirilecek personel bulunmaması veya konunun uzman kişiler tarafından işlenmesinde fayda görülmesi halinde Kurum dışından eğitim görevlisi sağlanabilir.

(2) Görevlendirilen eğitim görevlilerinin mazeretleri nedeni ile katılamayacakları da dikkate alınarak yedek eğitim görevlileri de görevlendirilebilir.

(3) Eğitimciler eğitim süresince asli görevlerini yapmakla mükellef tutulmazlar.

Eğitim görevlilerinin nitelikleri

MADDE 12

(1) Hizmet içi eğitim faaliyetlerinde görevlendirilecek eğitim görevlilerinin;

a) Kurum bünyesinden görevlendirilenlerin eğitim programlarında yer alan konularda gerekli bilgi, beceri ve öğretme yeteneğine sahip olması,

b) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarından görevlendirilenlerin eğitim programlarında yer alan konularda gerekli bilgi, beceri ve öğretme yeteneğine sahip en az yüksek öğrenim mezunu olması,

c) Üzerinde resmi görev bulunmayanların eğitim programlarında yer alan konularda tecrübeye dayalı bilgi, beceri ve öğretme yeteneğine sahip en az dört yıllık yüksek öğrenim mezunu öğretici olması,

gereklidir.

Eğitim görevlilerinin yetki ve sorumlulukları

MADDE 13

(1) Hizmet içi eğitimde görev verilenler;

a) Üstlendikleri eğitim konuları ile ilgili bir plan yapmakla,

b) Yaptıkları planla ilgili doküman bulunmaması halinde, eğitim notlarını hazırlayıp programın başlamasından en az beş gün önce program yöneticisine vermekle,

c) Eğitim konularını işlerken modern eğitim tekniklerini uygulamakla,

ç) Eğitim süresi içerisinde sözlü veya yazılı sınav yapmak ve değerlendirmekle, katılımcıların sınavlarda aldıkları puanları değerlendirme fişine yazarak imzalamak ve program yöneticisine teslim etmekle.

d) Eğitim süresince program yöneticisi ile işbirliği yapmakla, eğitim faaliyetinin etkinliğini değerlendirmekle,

e) Zorunlu sebeplerle görevlerine devam edememeleri halinde durumu derhal program yöneticisine bildirmekle,

yükümlüdürler.

(2) Eğitim görevlileri, hizmet içi eğitim süresince yıllık izin kullanamazlar.

Program yöneticisi belirleme

MADDE 14

(1) Program yöneticisi görevlendirileceği eğitim faaliyetinin niteliği, kursiyer veya katılımcıların statüleri dikkate alınarak yönetim, koordinasyon, iletişim ve temsil yeteneğine sahip kişiler arasından merkezi faaliyetlerde İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı, birim içi faaliyetlerde ise ilgili birim tarafından belirlenir.

Program yöneticisinin görevleri

MADDE 15

(1) Program yöneticisi;

a) Eğitim programının gerçekleştirilmesi için gereken hazırlığı yapmakla,

b) Eğitim görevlileri tarafından kendisine teslim edilen ders konularına ait notları çoğalttırarak eğitime katılanlara dağıtılmasını sağlamakla,

c) Gerekli araç ve gereçleri eğitimde hazır bulundurmakla,

ç) Eğitim görevlileri ile iş birliği yaparak eğitim faaliyetine katılanların derslere devam durumlarını, varsa disipline aykırı davranışlarını tespit etmekle,

d) Eğitim faaliyetinin eğitim programına uygun yürütülmesini sağlamakla,

e) Eğitim faaliyeti ile ilgili belge, form, rapor ve diğer evrakı düzenlemekle,

f) Eğitim çalışmalarına yönelik değerlendirme araçları kullanmak, eğitimi olumlu ve olumsuz yönde etkileyen faktörler ve alınması gereken tedbirlere ilişkin teklifleri kapsayan bir rapor hazırlamakla,

g) Ders ücretlerinin ödenmesine esas olmak üzere ders saatlerinin toplamlarını gösteren cetvelin hazırlanmasını sağlamakla,

ğ) Hizmet içi eğitim konusunda verilen diğer görevleri yapmakla,

yükümlüdür.

BEŞİNCİ BÖLÜM

Hizmet İçi Eğitimin Planlanması ve Uygulanması

Yıllık plan

MADDE 16

(1) Yıllık hizmet içi eğitim planı; Kurum birimlerinin görüş ve teklifleri, ilgili kurulların önerileri, müfettiş ve yönetici raporları, araştırma sonuçları, eğitim faaliyetleri ile personel değerlendirme sonuçları dikkate alınmak suretiyle hazırlanır ve Başkanlık onayı ile yürürlüğe girer.

(2) Yıllık hizmet içi eğitim planında ve faaliyetlerinde Başkanlık onayı alınmadan değişiklik yapılamaz.

Eğitim programları

MADDE 17

(1) Hizmet içi eğitim programları;

a) Adaylık Eğitimi (Temel Eğitim. Hazırlayıcı Eğitim ve Staj),

b) Değişikliklere İntibak Eğitimi.

c) Bilgi Tazeleme Eğitimi,

ç) Görevde Yükselme Eğitimi,

olmak üzere; kurs, seminer, konferans, panel, sempozyum, forum, tartışma, sergi, staj, araştırma, inceleme gibi metotlardan bir veya birkaçı birlikte uygulanmak suretiyle düzenlenir.

(2) Yıllık hizmet içi eğitim planı çerçevesindeki eğitim programları İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca, bunun dışındaki birim içi eğitim faaliyetleri ise ilgili birim tarafından hazırlanır ve uygulanır. Bunların dışında kalan fakat geneli ilgilendiren eğitim faaliyetleri de ilgili birim tarafından hazırlanır ve İnsan Kaynakları Daire Başkanlığınca uygulanır.

(3) Eğitim programında etkinliğin adı, süresi, yeri, katılacak personel, eğitim görevlileri, ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile gerekli diğer hususlar yer alır.

Eğitim programı değişikliği

MADDE 18

(1) Eğitim başlamadan önce hazırlanan eğitim programında hangi konuların hangi eğitim görevlisi tarafından verileceği açıkça belirtilir. Eğitimin türü ne olursa olsun, eğitim programı dışına çıkılamaz. Ancak, gerekli görüldüğü takdirde program yöneticisi ve eğitim görevlilerinin birlikte vereceği teklif ile eğitim programlarında yetkili makamın onayıyla değişiklik yapılabilir.

Hizmet içi eğitim

MADDE 19

(1) Hizmet içi eğitim;

(2) Adaylık süresi içinde; temel eğitim, hazırlayıcı eğitim ve staj şeklinde, 27/6/1983 tarihli ve 18090 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan “Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik",

(3) Asli memurluk süresi içinde; bilgi tazeleme eğitimi, değişikliklere intibak eğitimi, “Sosyal Güvenlik Kurumu Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği”, görevde yükselme eğitimi ise, “Sosyal Güvenlik Kurumu Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği” hükümleri çerçevesinde yapılır.

Eğitim konulan ve süresi

MADDE 20

(1) İlgili mevzuatındaki hükümler saklı kalmak üzere;

a) Bu Yönetmeliğe göre yapılacak hizmet içi eğitimde yer alacak konular, personelin hizmet ve çalışma alanına göre ihtiyaç duyulan nitelikte olanlardan seçilir.

b) Programların süreleri, varılmak istenen amaca uygun olarak; programın yeri, eğitim görevlileri, eğitime katılanlar gibi programı oluşturacak unsurların her biri dikkate alınarak tespit edilir.

Eğitim yeri ve yönetimi

MADDE 21

(1) Hizmet içi eğitimin Kurum merkezinde uygulanması esastır. Eğitimin amacına ulaşabilmesi için Kurum merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı ve ilgili kuruluşlarına ait sosyal tesis, salon, misafirhane gibi fiziki kapasite ve diğer araç ve gereçlerden yararlanılır.

(2) Gerektiğinde diğer kurum ve kuruluşların tesislerinden de yararlanılabilir

(3) Programların uygulanması, sonuçlandırılması ve değerlendirilmesine ilişkin görevler programın türüne göre görevlendirilecek program yöneticisi tarafından yürütülür.

(4) Eğitime katılan özürlü personele ilişkin tedbirler öncelikle alınır.

Yurt dışında eğitim

MADDE 22

(1) Personelin yurt dışında yetiştirilmesi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ilgili hükümleri ile 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik” hükümleri çerçevesinde yapılır.

ALTINCI BÖLÜM

Eğitime Katılma, Sınavlar, Değerlendirme, İzinler ve Disiplin

Eğitime katılma

MADDE 23

(1) Kesinleşen programlarda hizmet içi ve sertifikalı eğitime katılması kararlaştırılmış olan personel, belirlenen eğitim faaliyetine katılmak zorunda olup bağlı oldukları birim amirleri bunu sağlamakla yükümlüdür.

(2) Hangi sebeple olursa olsun, eğitime ara vermiş olan personelin programla ilişiği kesilir. Merkezde birim amirleri ve taşrada Sosyal Güvenlik İl Müdürleri tarafından özürleri uygun görülenler o programa katılmazlar. Katılmayanların daha sonra düzenlenecek aynı düzeydeki eğitim programlarına katılmaları sağlanır.

(3) Hangi sebeple olursa olsun, toplam eğitim süresinin 1/8 ine katılmamış olan personelin programla ilişiği kesilir. Bunların daha sonra yapılacak aynı düzeydeki eğitim programlarına katılmaları sağlanır.

(4) Hukuken kabul edilebilir mazeretleri olanlar dışında, eğitim faaliyetine katılmayanlar hakkında 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun disiplin hükümleri uygulanır.

(5) Kurumu ilgilendiren ve Kurumda düzenlenmeyen, ancak diğer kurum ve kuruluşlar tarafından düzenlenen eğitimlere, yetkili makam onayı ile uygun vasıftaki personelin katılması sağlanır. Bu tür eğitimlere gönderilmede daha önce yararlanmamış personele öncelik verilir.

(6) Eğitime katılan personel eğitim süresince idari yönden program yöneticisine bağlıdır. Başka kurumlarda eğitime katılanlar, eğitime katıldıkları kurumun özel hükümlerine tabidirler. Başka kurulularda hizmet içi ve sertifikalı eğitim faaliyetleri ile ilgili seminer, kurs, konferans ve benzeri eğitime katılanlar, incelenen konuları ve bilgilerini artıran hususları içeren raporu eğitimin tamamlanmasını müteakip bir ay içinde kendi birimlerine vermekle yükümlüdürler.

(7) Haklarında adli ve idari kovuşturma yapılanlar, kovuşturma sonuçlanıncaya kadar eğitime katılamazlar.

Kursiyer ve katılımcıların sorumlulukları

MADDE 24

(1) Kursiyer ve katılımcıların sorumlulukları şunlardır:

a) Eğitimin başlayacağı gün ve saatte eğitim merkezinde hazır bulunmak.

b) Eğitim saatlerine uymak ve dersleri düzenli olarak izlemek.

c) Eğitimi engelleyecek tutum ve davranışlarda bulunmamak.

ç) Eğitim ile ilgili yapılması gereken etkinlikleri aksamaya meydan vermeden zamanında yapmak.

d) Eğitim merkezinde belirlenen diğer kurallara uymak.

Sınav komisyonu

MADDE 25

(1) Görevleri ile ilgili temel bilgi, davranış ve beceri kazandırmayı amaçlayan eğitim programlarının sonunda yapılacak sınavlarda, program yöneticisinin başkanlığında iki eğitim görevlisinden oluşan bir sınav komisyonu kurulur. Yeterli eğitim görevlisi bulunamaması halinde şef veya şube müdürü seviyesindeki personelden de kurulabilir.

Sınavlar

MADDE 26

(1) Sınavların yapılması ve değerlendirilmesinde aşağıdaki hususlara uyulur:

a) Sınav ve değerlendirmeye ilişkin iş ve işlemler sınav komisyonunca yapılır.

b) Sınavlar, eğitim programının konu ve amaçlarına uygun olarak yazılı, sözlü, test ve uygulamalı yöntemlerden biriyle yapılabileceği gibi birden fazla yöntemle de yapılabilir.

c) Sınavların geçerliği ve güvenirliği için gerekli tedbirler program yöneticisi ve eğitim görevlileri tarafından birlikte alınır.

ç) Sınavlarda köşesi kapalı sınav kâğıdı kullanmak zorunludur.

d) Sınavın şekli eğitim programlarında belirtilir. Eğitim içindeki sınavları eğitim görevlisi yapar. İstedikleri takdirde program yöneticisi tarafından kendilerine yeteri kadar gözlemci verilir.

e) Yazılı sınavların süresi, sorular ve cevap anahtarları sınavdan önce sınav komisyonunca belirlenir.

f) Sınav komisyonu tarafından sınavın başladığı saat, sınava girenlerin sayısı, teslim alınan kağıt sayısı ve sınavın bitiş saatini belgeleyen tutanak düzenlenir.

Sınav sonuçlarının ilanı

MADDE 27

(1) Yazılı sınav kağıtları Sınav Komisyonu tarafından değerlendirilerek sonuçlar bir liste halinde İnsan Kaynakları Daire Başkanlığına iletilir. Sonuçlar en geç 15 gün içinde ilgililere yazılı olarak veya Kurum intranet adresinde ilan edilerek bildirilir.

Sınav sonuçlarına itiraz ve belgelerin saklanması

MADDE 28

(1) İtirazlar, sınav sonuçlarının ilgililere duyurulmasından başlayarak, 10 gün içinde bir dilekçe ile Sınav Komisyonu Başkanına yapılır. Bu itirazlar, Komisyonca incelenir ve sonuç en geç 10 gün içinde ilgiliye bildirilir. Bu incelemeden sonra verilen puan kesindir.

(2) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı tarafından;

a) Sınav kağıtları, soruların cevap anahtarları ve cevap kağıtları bir yıl,

b) Tutanaklar, değerlendirme fişleri iki yıl,

kanuni süresi içinde yargı yoluna başvuranların evrakları ise bu maddede belirtilen sürelerden az olmamak üzere dava sonuçlanıncaya kadar saklanır. Bu şekilde yargı yoluna başvuranlar durumunu yazılı olarak bağlı oldukları birimlere de bildirirler.

Değerlendirme

MADDE 29

(1) Sınavlarda değerlendirme 100 tam puan üzerinden yapılır. Eğitim programlarında özel bir sınav ve değerlendirme şeklinin öngörülmediği hallerde başarı notu 60 puandır.

(2) Sınavlarda;

0-59 Başarısız

60 - 69 Orta

70 - 89 İyi

90-100 Pekiyi

olarak değerlendirilir. Buçuklu puanlar tam puana tamamlanır.

(3) Yazılı, sözlü ve uygulamalı sınav şekillerinin birlikte uygulanılması halinde, sınav öncesinde sınav komisyonu tarafından belirlenerek ilan edilmiş ölçütlere göre değerlendirme yapılır.

(4) Sınav sonunda gerekli başarı puanını alamamış olan personel, aynı düzeydeki eğitim programına bir kere daha çağrılabilir.

(5) En az beş gün süreli eğitime katılan personele, eğitim faaliyetlerinin sonunda eğitimin türüne göre “Başarı Belgesi” veya “Katılım Belgesi” verilebilir.

(6) Eğitim programının genel değerlendirmesine yardımcı olmak üzere eğitim sırasında veya sonunda, eğitim faaliyetine katılanlar ile eğitim görevlilerinin görüş ve düşüncelerini tespit etmek üzere anketler düzenlenebilir.

Disiplin

MADDE 30

(1) Hizmet içi eğitim faaliyetine katılması kararlaştırılmış olan personel hastalık izni ve kanuni mazeretleri dışında eğitim faaliyetini düzenli bir şekilde izlemek zorundadır.

(2) Bu konuda özürsüz olarak ihmali görülen veya eğitim faaliyetinin düzenli bir şekilde yürütülmesini engelleyici davranışlarda bulunanlar hakkında disiplin cezalarına ilişkin hükümler uygulanır.

(3) Sınavlarda kopya çeken veya sınav disiplinini bozanlar düzenlenecek bir tutanaktan sonra sınav yerinden çıkarılır ve bunlar o eğitim programında başarısız sayılır. Haklarında ayrıca idari işlem yapılır.

İzinler

MADDE 31

(1) Hizmet içi eğitime katılanlar, eğitim süresince 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 104 üncü maddesinin A, B, C fıkraları dışında izin kullanamazlar. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında eğitime katılanlar katıldıkları kurum veya kuruluşun izinle ilgili mevzuat hükümlerine tabidirler.

YEDİNCİ BÖLÜM

Eğitim Giderleri ve Ders Ücretleri

Eğitim giderleri

MADDE 32

(1) Eğitim faaliyetlerinin gerektirdiği harcamalar Kurum bütçesinden karşılanır.

(2) Eğitim görevlileri ile eğitime katılan personele 6245 sayılı Harcırah Kanunu ve Bütçe Kanununun ilgili hükümlerine göre ödeme yapılır.

Ders ücretleri

MADDE 33

(1) Eğitim görevlilerine verilecek ücretler, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile Bütçe Kanunları hükümleri gereğince ödenir.

SEKİZİNCİ BÖLÜM

Çeşitli Hükümler

Hizmet alımı

MADDE 34

(1) Eğitim faaliyetleri 4734 sayılı Kanun hükümleri doğrultusunda hizmet alımı yolu ile de gerçekleştirilebilir.

Saklı hükümler

MADDE 35

(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde “657 sayılı Devlet Memurları Kanunu”, “Devlet Memurları Eğitimi Genel Planı”, “Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik”, “Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik” ile “Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik” hükümleri uygulanır.

Yürürlükten kaldırma

MADDE 36

(1) 2/3/1984 tarihli ve 4215 sayılı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı onayı ile yürürlüğe konulan “Bağ-Kur Genel Müdürlüğü Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği”,

(2) 25/5/1983 tarihli ve 33060 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “T.C. Emekli Sandığı Genel Müdürlüğü Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği”,

(3) 5/10/2004 tarihli ve 25604 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe konulan “Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği”,

yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürürlük

MADDE 37

(1) Bu Yönetmelik, Sosyal Güvenlik Kurumu Yönetim Kurulunca kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 38

(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütür.

Bu Yönetmelik, Yönetim Kurulunca kabul edildiği 7/5/2009 tarihli ve 2009/185 sayılı Kararı ile yürürlüğe girmiştir.