Dosya olarak kaydet: PDF - WORD

Ekler

Görüntüleme Ayarları:
Salt metin olarak göster (Kelime işlemcilere uygun görünüm)
Değişikliklere ilişkin notları gizle

Konsolide metin (Sürüm: 2)

Bu doküman Resmi Gazete dışında bir kaynakta yayınlanmıştır. Konsolide metin çalışmaları ilgili kaynak güncellendikçe sağlanabilmektedir.

Amaç

MADDE 1

(1) Bu Usul ve Esaslar, Sosyal Güvenlik Kurumu personeline yapılacak ek ödemenin usul, esas ve oranlarını tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.

Kapsam

MADDE 2

(1) Bu Usul ve Esaslar, Sosyal Güvenlik Kurumunun merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunup sağlık harcamalarına esas olan fatura ve reçetelerin incelenmesi işlerinde ve Kurum sağlık kurullarında çalışan tabip, diş tabibi, eczacı ve tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olan sağlık personeli ile sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına dahil diğer personeli ve Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünün Genel İdare Hizmetleri sınıfına ait kadrolara asaleten veya vekaleten atanan tabip, diş tabibi ve eczacıları kapsar.

Dayanak

MADDE 3

(1) Bu Usul ve Esaslar, 5502 sayılı Sosyal Güvenlik Kurumu Kanununun 28 inci maddesinin sekizinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4

(1) Bu Usul ve Esaslarda geçen;

a) Bakan: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanını,

b) Bakanlık: Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığını,

c) Başkan: Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanını,

ç) Kurum: Sosyal Güvenlik Kurumunu,

d) Birim Amiri: Genel Müdür, Daire Başkanı, İl Müdürü ve Merkez Müdürünü, ifade eder.

Ek ödemenin oranı

MADDE 5

(1) Bu Usul ve Esaslar kapsamına giren personele, en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dâhil) brüt tutarına, ekli cetvellerde yer alan oranların uygulanması suretiyle hesaplanan tutarda her ay ek ödeme yapılır.

Ek ödemenin usul ve esasları

MADDE 6

(1) Ek ödeme, aşağıdaki usul ve esaslar çerçevesinde yapılır.

a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi kurumlarda tabip, diş tabibi ve eczacı olarak görev yapmakta iken Genel Sağlık Sigortası Genel Müdürlüğünde;

1- Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı ve Daire Başkanı kadrolarına atanan personele Ek (1) sayılı cetvelde belirlenen oranlarda ek ödeme yapılır.

2- Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı ve Daire Başkanı kadrolarına vekaleten atanan personele Ek (2) sayılı cetvelde belirlenen oranlarda ek ödeme yapılır.

3- Şube Müdürlüğü kadrolarına atanan personele Ek (3) sayılı cetvelde belirlenen oranlarda ek ödeme yapılır.

4- Şube Müdürlüğü kadrolarına vekaleten atanan personele Ek (4) sayılı cetvelde belirlenen oranlarda ek ödeme yapılır.

b) Birinci fıkranın (a) bendi kapsamında yer alanlar hariç olmak üzere;

1- Kurumun merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında bulunup, sağlık harcamalarına esas olan fatura ve reçetelerin incelenmesi işlerinde ve Kurum sağlık kurullarında çalışan; uzman tabip, tabip, diş tabibi, eczacı ve tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olanlar ile sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfına dahil diğer personele Ek (5) sayılı cetvelde belirlenen oranlar esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.

c) Ek ödeme fiilen görev yapıldığı sürece ve bu süreyle orantılı olarak ödenir. Ancak, yılda 30 günü geçmeyen izin süreleri ile Kurum tarafından görevlendirilmek suretiyle kongre, konferans, eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı gibi çalışmalara katılım sağlanan ve yılda toplam 20 günü geçmeyen süreler için fiilen görev yapma şartı aranmaz. Ek (2), (3), (4) sayılı cetveller ile (5) sayılı cetvelde sayılanlara her yapılacak ek ödeme tutarı hiçbir şekilde 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev unvanı itibarıyla belirlenen ek ödeme oranından az olamaz.

Danıştay Onbirinci Dairesinin 2015/2955 Esasına kayden açılan davada 15/10/2015 tarihli kararı ile bu fıkranın yürütmesi durdurulmuştur.

ç) Ek 5 sayılı Cetvelin “Ek Ödeme Oranı” başlığı altında (B) sütununda yer alan ek ödeme fiilen görev yapıldığı sürece ödenir. Bu ödeme; denetim, fatura ve reçete incelemesi, komisyon ve sağlık kurulunda çalışma gibi kriterler esas alınmak suretiyle Kurumca belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde ödenir. (Danıştay Onbirinci Dairesinin 2015/2955 Esasına kayden açılan davada 15/10/2015 tarihli kararı ile bu fıkranın yürütmesi durdurulmuştur.)

d) İlgili personele her ay yapılacak toplam ek ödeme oranı, (c) ve (ç) bentlerine göre belirlenir. Birim amirlerince bu kapsamda her ay yapılacak ek ödeme oranları takip eden ayın en geç onuncu günü itibariyle tahakkuk birimlerine bildirilir.

e) Ek (1), (2), (3) ve (4) sayılı cetvellere göre ek ödeme yapılanlara Ek (5) sayılı cetvele göre, ek (5) sayılı cetvele göre ek ödeme yapılanlara Ek (1), (2), (3) ve (4) sayılı cetvellere göre ek ödeme yapılmaz.

f) Vekalet görevinden dolayı ödeme yapılabilmesi için, vekalet görevinin 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine istinaden yapılmış ve bu hususun onayda belirtilmiş olması ve vekalet eden personelin asilde aranan tüm şartları (asaleten atanmada sınav şartı aranılan kadrolar için bu sınavlara girebilme hakkının elde edilmiş olması dahil) taşımaları ve görevin fiilen yapılması gerekmektedir. Ancak vekâlet görevinin fiilen yapılmadığı sürelerde; (c) bendinde belirtilen sürelerle sınırlı olmak üzere, Ek (5) Sayılı Cetvelin A sütununda, asıl kadrosunun olduğu sağlık hizmeti sınıfı görev unvanı için belirtilen oranlar dikkate alınarak ek ödeme yapılır.

g) Tıpta uzmanlık mevzuatında belirtilen dallarda bu mevzuat hükümlerine göre uzman olan sağlık personeline, Ek cetvellerde diş tabipleri için öngörülmüş olan oranlar esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.

(2) Ek ödemelerden damga vergisi hariç herhangi bir vergi kesintisi yapılmaz.

GEÇİCİ MADDE 1

(1) Doğum öncesi ve sonrası analık izinleri, Sağlık Kurulu raporu üzerine verilen hastalık izinleri, kanser, verem ve akıl hastalıkları gibi uzun süreli bir tedaviye ihtiyaç gösteren hastalığa yakalananların kullandığı hastalık izinleri ve hastalık sebebiyle resmi yataklı tedavi kurumlarında görülen yatarak tedavi sürelerinde ek ödeme yapılabilmesi için fiilen görev yapma şartı, 02/08/2013 - 01/07/2014 tarihine kadar aranmaz.

Yürürlükten kaldırma

MADDE 7

(1) 22/01/2010 tarihli ve 9 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile kabul edilen ve 27/1/2010 tarihinde Bakanlık Makamınca onaylanan, “Sosyal Güvenlik Kurumu Ek Ödeme Usul ve Esasları” 2/8/2013 tarihi itibarı ile yürürlükten kalkar.

Yürürlük

MADDE 8

(1) Bu Usul ve Esaslar 01/09/2014 tarihinden geçerli olmak üzere Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakan onayı ile yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 9

(1) Bu Usul ve Esasları Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanı yürütür.

Cetveller