BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ticaret Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünün teşkilat, görev, yetki, sorumluluk, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
(2) Bu Yönetmelik, Ticaret Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görev yapan personel ile taşra teşkilatı hukuk birimi personelini kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 26/9/2011 tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde Kararname ile 10/7/2018 tarihli ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 458 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Avukat: Bakanlık avukatını,
b) Bakan: Ticaret Bakanını,
c) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,
ç) Bakan Yardımcısı: Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakan Yardımcısını,
d) Büro personeli: Ticaret Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü bürolarında görevli personeli,
e) Daire Başkanı: Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görev yapan Daire Başkanını,
f) Genel Müdür: Hukuk Hizmetleri Genel Müdürünü,
g) Genel Müdürlük: Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünü,
ğ) Genel Müdür Yardımcısı: Hukuk Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısını,
h) Hukuk Hizmetleri Müdürü: Bakanlık taşra teşkilatı hukuk hizmetleri müdürlüklerinde görevli hukuk hizmetleri müdürünü,
ı) Hukuk Müşaviri: Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görev yapan hukuk müşavirini,
i) Hukuk Yönetim Sistemi (HYS): Bakanlığın taraf veya müdahil olduğu dava ve icra takiplerine ilişkin yazılım programını,
j) Kararname: 10/7/2018 tarihli ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesini,
k) Merkez birimi: Bakanlık hizmet birimlerini,
l) Şube müdürü: Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünde görev yapan şube müdürünü,
m) Taşra teşkilatı hukuk birimleri: Bakanlık taşra teşkilatı hukuk hizmetleri müdürlükleri ile gümrük müdürlüklerinde yer alan hukuk bürolarını,
n) Taşra teşkilatı: Bakanlık gümrük ve dış ticaret bölge müdürlükleri, gümrük müdürlükleri ile ticaret il müdürlüklerini,
o) Taşra teşkilatı hukuk birimi personeli: Taşra teşkilatı hukuk birimlerinde görevli personeli,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü Teşkilatı
(1) Genel Müdürlük, Kararnamenin 458 inci maddesi ve diğer mevzuatla verilen görevleri yerine getirmek üzere Daire Başkanlıkları ve Şube Müdürlüklerinden oluşur.
Genel Müdürlüğün Görevleri
(1) Genel Müdürlüğün görevleri şunlardır:
a) Bakanlığın taraf olduğu adlî ve idarî davalarda, tahkim yargılamasında, icra ve iflas takip işlemlerinde vekil sıfatıyla Bakanlığı temsil etmek, adli ve idari yargı mercilerinde Bakanlık adına dava açmak, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak,
b) Bakanlık hizmetleriyle ilgili olarak diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından hazırlanan mevzuat taslaklarını, merkez birimleri tarafından hazırlanan mevzuat taslakları ile her türlü sözleşme ve şartname taslakları ve merkez birimlerince sorulacak hususları inceleyip hukukî görüş bildirmek.
c) Bakanlıkça hizmet satın alma yoluyla temsil ettirilen dava, icra ve iflas takip işlemlerine ilişkin usul ve esasları belirlemek, koordine etmek.
ç) Bakanlığın amaçlarını daha iyi gerçekleştirmek, mevzuata, plan ve programa uygun çalışılmasını temin etmek amacıyla gerekli hukukî teklifleri hazırlayarak Bakan ve Bakan Yardımcısına sunmak.
d) Kanun tekliflerinin, TBMM Komisyonlarında ve Genel Kurulunda incelenip görüşülmesi sırasında ilgili merkez birimi temsilcileri ile birlikte Bakanlığı temsil etmek.
e) Hukuki Uyuşmazlık Değerlendirme Komisyonu sekretarya hizmetlerini yürütmek.
f) Yargı organlarından, icra ve iflas dairelerinden yapılan tebligatların Bakanlık adına tebellüğ edilerek hukukî gereklerini yerine getirmek veya yerine getirilmesini sağlamak üzere ilgili merkez birimlerine göndermek.
g) Merkez teşkilatında takip edilen davaların mahkeme harç ve giderlerini ödemek.
ğ) Taşra teşkilatında takip edilen davaların mahkeme harç ve giderlerine ilişkin ödenek göndermek.
h) Dava, icra ve iflas takiplerine ilişkin işlemler hakkında düzenleyici işlemler hazırlamak.
ı) Bakanlığın taraf olduğu soruşturma, kovuşturma ve davaların bilgisayar ortamında takip edilmesi için programlar hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
i) Bakan ve Bakan Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Genel Müdürün görev ve yetkileri
Genel Müdürün görev ve yetkileri şunlardır:
a) 5 inci maddede belirtilen görevlerin zamanında ve mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlamak.
b) Genel Müdürlüğün çalışma usul ve esaslarını düzenlemek, yönetmek, personelin uyumlu ve verimli bir şekilde çalışmasını sağlamak ve bunun için gerektiğinde iç genelge, yönerge ve diğer düzenlenmeleri yapmak.
c) Genel müdür yardımcıları, daire başkanları, hukuk müşavirleri, avukatlar ve şube müdürleri arasında iş bölümü ve görevlendirmeleri yapmak, Genel Müdürlüğe ait iş ve işlemlerin personele adil ve dengeli bir şekilde dağıtımını sağlamak.
ç) Genel Müdürlük ile merkez ve taşra teşkilatı hukuk birimleri arasında koordinasyonu sağlamak.
d) Daireler arasındaki iş bölümünü belirlemek ve görevlendirmeleri yapmak.
e) Taşra teşkilatı hukuk birimleri tarafından takip edilen dava ve icra takiplerinin, Genel Müdürlük veya diğer taşra teşkilatı hukuk birimleri tarafından takip edilmesine karar vermek.
f) Genel Müdürlük ve taşra teşkilatı hukuk birimlerince yürütülen muhakemat hizmetlerinin 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye uygun olarak yerine getirilip getirilmediğini takip etmek.
g) Bakan ve Bakan Yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Genel müdür yardımcısının görevleri
(1) Genel müdür yardımcılarının görevleri şunlardır:
a) Sorumlu olduğu birimlerin görev alanına giren iş ve işlemlerin düzenli ve etkin yürütülebilmesi amacıyla, iş birliğini ve koordinasyonu sağlamak ve denetlemek.
b) Genel Müdürlüğün görevlerinin zamanında ve mevzuata uygun olarak yapılmasını sağlamak.
c) Genel Müdür tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Daire başkanının görevleri
(1) Daire başkanının görevleri şunlardır:
a) Daire başkanlığının görev alanına giren iş ve işlemlerin düzenli ve etkin yürütülebilmesini sağlamak.
b) Daire başkanlığı bünyesinde görevli personelin izinlerini planlamak, görevin aksamadan yürütülmesini sağlamak için gerekli tedbirleri almak ve genel müdür yardımcısına sunmak.
c) Daire başkanlığının görev alanına giren iş ve işlemlerin yürütülmesine ilişkin olarak uygulamada ortaya çıkan sorunları tespit etmek ve alınması gerekli önlemleri Genel Müdür Yardımcısına ve Genel Müdüre sunmak.
ç) Genel Müdür ve genel müdür yardımcısı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Hukuk müşavirleri ve avukatların görevleri
(1) Hukuk müşavirleri ve avukatların görevleri şunlardır:
a) Hukuki görüş hazırlamak.
b) Mevzuat taslaklarıyla ilgili çalışmalara katılmak.
c) Dava, icra ve iflas takip işlemleri ve bu işlemler için gerekli bilgi ve belgeleri ilgili merkez ve taşra teşkilatı birimlerinden temin etmek suretiyle takip edip sonuçlandırmak.
ç) Mahkeme kararları ve müzekkerelerini gereğinin ifasını sağlamak üzere ivedilikle ilgili merkez ve/veya taşra teşkilatı birimlerine göndermek.
d) Bakanlığın menfaatlerini koruyucu, anlaşmazlıkları önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, çözüm önerileri ile birlikte ilgili daire başkanına sunmak.
e) Bakanlık lehine hükmedilen vekâlet ücretleri ve yargılama giderlerinin tahsiline dair iş ve işlemleri gerçekleştirmek.
f) Genel Müdür, genel müdür yardımcıları ve ilgili daire başkanı tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Şube müdürlerinin görevleri
(1) Şube müdürünün görevleri şunlardır;
a) Şube müdürlüğünün görev alanına giren iş ve işlemlerin düzenli ve etkin yürütülebilmesini sağlamak.
b) Şube müdürlüğünün iş ve işlemlerine ilişkin ilke ve standartları oluşturmak.
c) Şube müdürlüğünün iş ve işlemlerini düzenlemek ve denetlemek.
ç) Şube müdürlüğünde görevli personelin izinlerini hazırlamak ve onaya sunmak, planlamak ve görevin aksamadan yürütülmesini sağlamak için gerekli tedbirleri almak.
d) Şube müdürlüğünün görev alanına giren iş ve işlemlerin yürütülmesine ilişkin olarak uygulamada ortaya çıkan sorunları tespit etmek ve alınması gerekli önlemleri almak ve sonuçlarını daire başkanına sunmak.
e) Genel Müdür ve genel müdür yardımcısı ve daire başkanı tarafından verilen görevleri yerine getirmek.
Büro personelinin görevleri
(1) Büro personelinin görevleri şunlardır:
a) Verilen görevleri mevzuata, stratejik plan ve programlara, performans ölçütlerine ve hizmet kalite standartlarına uygun olarak yürütmek.
b) Resmî yazışma kurallarını uygulamak.
c) Birim kodları ve standart dosya planını uygulamak,
ç) Genel Müdür, genel müdür yardımcısı, daire başkanı, hukuk müşaviri, avukat, bağlı bulunduğu şube müdürü ve şef tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Büro personeli görevlerin etkin ve verimli yürütülmesinden bağlı bulunduğu şef/şube müdürüne karşı sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Taşra Teşkilatı Hukuk Birimleri
Hukuk Hizmetleri Müdürlüğü
(1) Hukuk hizmetleri müdürlüğü; hukuk hizmetleri müdürü, avukatlar ve taşra teşkilatı hukuk birimi personelinden oluşur.
(2) Hukuk hizmetleri müdürlüğü 11/1/2022 tarihli ve 31716 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Ticaret Bakanlığı Taşra Teşkilatı Hakkında Yönetmeliğin 28 inci maddesinde belirlenen görevleri yerine getirir.
(3) Hukuk hizmetleri müdürlüğünün bulunmadığı yerlerde müdürlüğün görevleri, gümrük müdürlükleri bünyesinde hukuk büroları tarafından yerine getirilir.
(4) Hukuk hizmetleri müdürlükleri ile hukuk bürolarının görev ve yetki alanı, Bakanlık Taşra Teşkilatı Hakkında Yönetmelik ekinde belirtilen illerin coğrafi sınırıdır.
(5) 659 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede belirtilen görevlerin gerektiği şekilde yerine getirilmesini teminen, Bölge Müdürlükleri bünyesinde aynı il sınırları içerisindeki hukuk birimlerinde görevlendirilecek avukat sayıları yürütülen muhakemat hizmetleri göz önünde bulundurularak belirlenir.
Hukuk Hizmetleri Müdürü
(1) Hukuk hizmetleri müdürü, hukuk hizmetleri müdürlüğünün idari yönetiminden ve hukuk birimlerinin muhakemat hizmetlerinin koordinasyonundan sorumludur.
(2) Hukuk hizmetleri müdürünün görev ve yetkileri şunlardır:
a) Hukuk hizmetleri müdürlüğünü sevk ve idare etmek.
b) Hukuk hizmetleri müdürlüğünde görev yapan avukatlar arasında iş bölümü ve koordinasyonu sağlamak, avukatların izin, rapor, geçici görev veya benzeri nedenlerle görevinin başında olmadığı durumlarda; diğer avukatlar arasından iş ve işlemleri takip edecekler listesini hazırlamak.
c) 14 üncü madde uyarınca hukuk bürosunda görev yapan avukatlar arasında iş bölümü ve koordinasyonu sağlamak amacıyla görevlendirilecek avukatın teklifini yapmak ve görevlendirilecek avukatın izin, rapor, geçici görev veya benzeri nedenlerle görevinin başında olmadığı durumlar için diğer avukatlar arasından yedek personel listesini hazırlamak.
ç) Hukuk hizmetleri müdürlüğünde görev yapan personelin görevlerini süresinde, eksiksiz ve mevzuata uygun olarak yapmalarını sağlamak ve bunun için gerekli önlemleri almak.
d) Dava, icra ve iflas takip işlemleri hakkında Genel Müdürlüğe, bölge müdürlüğüne bağlı diğer birimlere, adli mercilere, Hazine ve Maliye Bakanlığı muhakemat müdürlükleri ve mal müdürlüklerine gönderilen idari mahiyetteki yazıların iletilmesini sağlamak.
e) Mahkeme kararlarını ve müzekkerelerini, ivedilikle ilgili birimlere göndererek gereğinin yerine getirilmesini sağlamak.
f) İlama bağlı borçları ödenmek üzere bölge müdürlüğünün ilgili birimlerine intikal ettirmek.
g) İlama bağlı alacakları zamanaşımı sürelerine riayet ederek ivedilikle tahsil etmek/ettirmek, icra ve iflas takip işlemlerini 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununa uygun olarak yerine getirmek veya yerine getirilmesini sağlamak.
ğ) Hukuk hizmetleri müdürlüğündeki personelden birinin bölge müdürlüğü onayı ile harcama yetkilisi mutemedi olarak görevlendirilmesini ve söz konusu personel vasıtasıyla mahkeme harç ve giderlerinin ödenmesini sağlamak.
h) Dava açılmasından, yargı veya icra mercilerine intikal etmiş olan davaların takibinden, davalarda verilen kararlara karşı kanun yollarına gidilmesinden, alacakların tahsilinden vazgeçilmesine ilişkin tekliflerin yetkisi dahilinde olanlarını onaylamak, yetkisi dışındakileri yetkili amirlerin onayına sunmak.
ı) Memuriyet mahalli dışında takip edilmesi gerekli dava, icra ve iflas takip işlemlerine ilişkin geçici görevlendirme yazılarını bölge müdürünün onayına sunmak.
i) Hukuki destek vermek üzere toplantılara katılmak.
j) Davaların takibi aşamasında tereddüt edilen konuların Genel Müdürlüğe iletilmesini sağlamak.
k) Yılsonunda hazırlanan faaliyet raporları ile emsal niteliğindeki kesinleşmiş mahkeme kararlarının Genel Müdürlüğe elektronik ortamda iletilmesini sağlamak.
l) İlgili mevzuat ve avukatlık meslek kuralları gereğince yapılması gereken diğer mesleki görevleri yapmak.
(3) Hukuk hizmetleri müdürünün izin, rapor, geçici görev ve benzeri nedenlerle görevi başında bulunmadığı durumlarda; bölge müdürü, hukuk hizmetleri müdürlüğünde görevli diğer avukatlar arasından yetkilendirme yapar.
(4) Hukuk hizmetleri müdürü, kendisine verilen görevlerin eksiksiz ve zamanında yerine getirilmesinden idari yönden Bölge Müdürüne, muhakemat hizmetleri yönünden Genel Müdüre karşı sorumludur.
Hukuk Bürosu
(1) Hukuk bürosu; avukatlar ve taşra teşkilatı hukuk birimi personelinden oluşur.
(2) Hukuk bürosunda birden fazla avukatın görev yapması halinde, hukuk hizmetleri müdürünün teklifi, bölge müdürünün uygun görüşü ve Genel Müdürün onayı ile hukuk bürosunda görev yapan avukatlar arasında iş bölümü ve koordinasyonu sağlamak amacıyla bir avukat görevlendirilir. Hukuk bürosunda tek avukat bulunması halinde herhangi bir onay gerekmez.
(3) İkinci fıkrada belirtilen avukatın görev ve sorumlulukları yönergeyle belirlenir.
Avukatın görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Taşra teşkilatı hukuk birimlerinde görevli avukatların görev ve yetkileri şunlardır:
a) Takip ettikleri dosyaları, öncelikle zamanaşımı yönünden inceleyerek gerekli önlemleri almak, gerekli bilgi ve belgeleri ilgili merkez veya taşra biriminden istemek, dava, icra ve iflas takiplerinin zamanında görevli ve yetkili merciler nezdinde açılmasını sağlamak.
b) Mahkeme kararlarını ve müzekkerelerini, ivedilikle ilgili birimlere göndererek gereğinin yerine getirilmesini sağlamak.
c) Dava açılmasından, yargı veya icra mercilerine intikal etmiş olan davaların takibinden, davalarda verilen kararlara karşı kanun yollarına gidilmesinden, alacakların tahsilinden vazgeçilmesine ilişkin teklifleri yetkili amirlerin onayına sunmak.
ç) Görevlendirildiği dava, icra ve iflas takiplerini mevzuat hükümlerine uygun şekilde takip etmek, iş durumu, görev gereklilikleri, mesleki mazeretler ve benzeri nedenlerin gerektirdiği hallerde diğer avukatlar ile mesleki yardımlaşmada bulunmak.
(2) Davanın, icra ve iflas takibinin tevdi edilen avukat tarafından sonuçlandırılması esastır. Ancak devir zorunluluğu bulunan hallerde, hukuk hizmetleri müdürü tarafından devir gerekçesi belirtilmek suretiyle, davanın, icra ve iflas takibinin yürütülmesi veya sonuçlandırılması başka bir avukata verilebilir.
(3) Avukatlar, kendilerine tevdi edilen dava, icra ve iflas takiplerine ilişkin olarak, adli mercilere hitaben yazılan ve idari mahiyetteki yazılar dışında kalan yazışmalar ile ilamın ifasına yönelik olarak üçüncü kişilere yapılacak yazışmaları Bakanlık vekili olarak imzalamaya yetkilidirler.
(4) Avukatlar 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun kapsamı dışında kalan ve 2004 sayılı Kanun hükümlerine göre yürütülen icra ve iflas takip işlemleri ile görevli ve yetkilidirler.
(5) Avukatlar; kendisine verilen görevlerin eksiksiz ve zamanında yerine getirilmesinden, muhakemat hizmetleri yönünden hukuk hizmetleri müdürüne, idari yönden ise Hukuk Bürolarında görevli avukatlar Gümrük müdürüne, hukuk hizmetleri müdürlüğünde görevli avukatlar hukuk hizmetleri müdürüne karşı sorumludur.
Çalışma mekânı ve ekipman temini
(1) Taşra teşkilatı hukuk birimlerinin çalışabilecekleri hizmetin gereklerine uygun çalışma alanı ve arşiv odası ile diğer ihtiyaç ve donanımlar imkanlar doğrultusunda taşra teşkilatı birimlerince temin edilir.
(2) İş ve işlemlerin gecikmeksizin yapılabilmesi için işyeri ile adliye ve görevi gereği gidilmesi gereken yerlere ulaşım imkanlar doğrultusunda taşra teşkilatı birimlerince sağlanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çalışma Usul ve Esasları
Hukuki görüş yazıları
(1) Genel Müdürlük tarafından, merkez teşkilatı birimlerine aşağıda belirtilen usul ve esaslar dahilinde hukuki görüş verilir ve merkez birimlerince bu esaslar uyarınca hukuki görüş istenilebilir.
a) Hukuki görüş talep yazısı, konuyla ilgili bilgi ve belgeler eklenerek merkez birim amirinin imzası ile Genel Müdürlüğe gönderilir. İlgili merkez birimince hukuki görüş talep edilirken tereddüt edilen hususların nedenleri ve konuya ilişkin birim görüşlerinin açıkça belirtilmesi gerekir.
b) Taşra teşkilatı birimlerince karşılaşılan sorunlar ve tereddüt edilen hususlar, öncelikle ilgili merkez birimlerince değerlendirilir. Uygulama birliği ve denetim sağlanması amacıyla, Genel Müdürlükten ancak merkez birimleri tarafından hukuki görüş istenilebilir.
c) Hukuki görüşlerde, öncelikle görüş sorulmasına esas teşkil eden hususlar özetlenir ve ilgili merkez birimince hangi hususta tereddüde düşülerek görüş sorulduğu belirtilerek, ilgili mevzuat hükümlerine değinilir ve yorumlanır. Görüş sorulmasına esas teşkil eden maddi hususlar ve ilgili mevzuat hükümleri arasındaki bağlantı veya sebep-sonuç ilişkisi irdelenir. Hukuki görüş verilirken, evvelce aynı konuda hukuki görüş verilip verilmediği ve benzer konularla ilgili olarak mahkemelerce verilen ve yerleşik hale gelmiş yargı kararları imkânlar dâhilinde araştırılır, maddi ve hukuki hususlar değerlendirilerek hukuki görüş oluşturulur. Gerek görülmesi halinde hukuk müşavirleri ve avukatlar toplantıya çağrılarak konu müzakere edilip karara bağlanır.
ç) Hukuki görüşler, süreli olanlar hariç olmak üzere en geç otuz gün içinde Genel Müdürün imzasına sunulur. İlgili hukuk müşaviri veya avukat, otuz günlük sürenin bitiminden en az bir hafta önce hukuki görüşü hazırlayarak daire başkanı ve genel müdür yardımcısına sunar. Otuz günlük süre içerisinde hukuki görüş hazırlanmasının mümkün olmaması durumunda, Genel Müdürden ek süre istenilebilir.
(2) Bakanlık görev alanına girmeyen konularda görüş talep edilemez. Görüş talep edilen konunun salt hukuki bir meseleye tekabül etmesi, İdarenin icrai işlemleri hakkında uygulamaya esas olmak üzere takdire dayalı olarak karar verilmesi ve icra edilmesi gereken işlem ve eylemler hakkında olmaması gerekir
(3) Mevzuatta değişiklik söz konusu olmadığı halde daha önce görüş bildirilen bir konuda tekrar görüş talep edilmesi için görüş istemeyi haklı kılan yeni bir sebebin bulunması gerekir.
(4) Genel Müdürlük tarafından verilen görüşler istişarî nitelikte olup, uygulayıcı birimi bağlayıcı nitelikte değildir. Bu görüşler çerçevesinde değerlendirme yapma ve karar verme yetkisi ilgili uygulayıcı birime aittir.
Düzenleyici işlemler
(1) Düzenleyici işlemlere ilişkin mevzuat çalışmalarında uyulması gereken hususlar şunlardır:
a) Merkez birimleri, mevzuat taslakları hakkında Genel Müdürlüğün görüşünü alır.
b) Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca gönderilen mevzuat taslakları hakkında Bakanlık görüşü, ilgili merkez birimlerin görüşlerinin alınmasını müteakip Genel Müdürlük tarafından oluşturulur.
c) Mevzuat taslaklarına ilişkin görüş hazırlanmasında, 23/2/2022 tarihli ve 5210 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Mevzuat Hazırlama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik hükümleri esas alınır.
ALTINCI BÖLÜM
Meslek İçi Eğitim
Meslek içi eğitim
(1) Bakanlık uygulamalarında birliğin sağlanması, davaların takibinde strateji geliştirilmesi, mevzuat değişiklikleri, yüksek yargı organlarının içtihatları ile HYS’nin kullanımı hakkında hukuk müşavirleri, avukatlar ve ilgisine göre diğer personele meslek içi eğitim verilir.
(2) Meslek içi eğitim yılda en az bir defa yapılır. Meslek içi eğitimin ne şekilde yapılacağına ilişkin esaslar, yıllık eğitim programı ile belirlenir.
(3) Yıllık eğitim programı çerçevesinde, gerektiğinde üniversiteler ve bilimsel alanda etkinlikte bulunan kurum ve kuruluşlardan destek alınabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Vekâlet ücreti
(1) Vekâlet ücretlerinin dağıtımı, 25/6/2012 tarihli ve 2012/3327 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Vekâlet Ücretlerinin Dağıtımına Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır.
(2) Birinci fıkra uyarınca dağıtılacak vekalet ücretlerine ilişkin usul ve esaslar yönergeyle belirlenir.
Yetki devri
(1) Hukuk müşavirleri ve avukatlar, Bakanlık merkez ve taşra birimleri, mahkemeler, icra ve iflas daireleri ve ilamın ifasına yönelik olarak üçüncü kişilere yapılacak yazışmaları yapmaya yetkilidir.
(2) Hukuki görüş yazıları, kanun yollarına başvurudan vazgeçme olurları ile Genel Müdürlük adına toplantılara, çalışma gruplarına katılacak personelin tespitine ilişkin yazılar Genel Müdür tarafından imzalanır.
Yürürlükten kaldırılan mevzuat
(1) Bakanlık Makamının 25/3/2020 tarihli Onayı ile yürürlüğe giren Ticaret Bakanlığı Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
(1) Bu Yönetmelik Bakanın onayı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bakan yürütür.