BİRİNCİ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Teftiş Kurulunun teşkilat ve görevleri ile Teftiş Kurulu Başkanı, müfettişler, müfettiş yardımcıları ve Teftiş Kurulu Başkanlığı Büro Şefliğinin görev, yetki ve sorumluluklarını, teftiş edilenlerin sorumluluklarını, Teftiş Kurulu Başkanı ile müfettiş ve müfettiş yardımcılarının atanmalarını, özlük haklarını ve Teftiş Kurulu ile müfettiş ve müfettiş yardımcılarının çalışma esas ve usullerini kapsar.
Dayanak
(1) Bu Yönetmelik, 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 14/2/2018 tarihli ve 30332 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Ana Statüsü hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını,
b) Başkanlık: TEDAŞ Teftiş Kurulu Başkanlığını,
c) Büro Personeli: TEDAŞ Teftiş Kurulu Başkanlığı Büro Şefliğinde görevli şef ve diğer personeli,
ç) Büro Şefliği: TEDAŞ Teftiş Kurulu Başkanlığı Büro Şefliğini,
d) Genel Müdür: TEDAŞ Genel Müdürünü,
e) Kurul Başkanı: TEDAŞ Teftiş Kurulu Başkanını,
f) Müfettiş: TEDAŞ Teftiş Kurulu Başkanını, TEDAŞ başmüfettiş ve müfettişlerini,
g) Müfettiş yardımcısı: Yetkili veya yetkisiz TEDAŞ müfettiş yardımcılarını,
ğ) Refakat müfettişi: TEDAŞ Teftiş Kurulu Başkanına yardımcı olmak üzere görevlendirilen müfettişleri,
h) Şirket: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketini,
ı) TEDAŞ: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketinin kısa adını,
i) Teftiş Kurulu: TEDAŞ Teftiş Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat
Teşkilat ve bağlılık
(1) Teftiş Kurulu; bir Başkanla, müfettiş ve müfettiş yardımcılarından oluşur. Kurul doğrudan Genel Müdüre bağlıdır.
(2) Kurulun yazı, hesap, arşiv, kütüphane ve benzeri işleri, Başkanlığa bağlı Büro Şefliğince yürütülür.
Görev merkezi
(1) TEDAŞ Teftiş Kurulunun görev merkezi Ankara’dır. Bu merkez, müfettişlerin de görev merkezidir.
İKİNCİ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Teftiş Kurulu
Teftiş Kurulu Başkanlığının görev ve yetkileri
(1) Teftiş Kurulu Başkanlığı, Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar:
a) TEDAŞ’a bağlı her türlü merkez ve taşra kuruluşunda, teftişin etkin bir şekilde yürütülmesi hususunda genel prensipleri tespit etmek ve personelin verimli çalışmasını teşvik edici teftiş sistemlerini geliştirmek.
b) TEDAŞ’a bağlı her türlü merkez ve taşra kuruluşunda inceleme, araştırma, soruşturma ve teftiş yapmak.
c) TEDAŞ’ın, Yönetim Kurulu üyeleri hariç, tüm memur, işçi ve sözleşmeli personeli hakkında inceleme, araştırma ve soruşturma yapmak.
ç) Görev verilmesi halinde 14/3/2013 tarihli ve 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanununda tanımlanan elektrik dağıtım şirketlerinin denetimini yapmak.
d) Genel Müdürlük Makamınca verilen teftiş hizmetleriyle ilgili diğer işleri yapmak.
(2) Müfettişlere; Genel Müdür ve Teftiş Kurulu Başkanı dışındaki hiçbir makam ve merci tarafından emir ve görev verilemez.
İKİNCİ BÖLÜM
Teftiş Kurulu Başkanının Atanması, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Teftiş Kurulu Başkanının atanması
(1) Teftiş Kurulu Başkanlığına, kamuda müfettiş yardımcılığı dâhil en az 5 yıl müfettişlik hizmeti bulunan müfettişler arasından atama yapılır.
Teftiş Kurulu Başkanının görev ve yetkileri
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, müfettişlik sıfat, hak ve yetkisine sahip olup; Genel Müdürün emri veya onayıyla Genel Müdür adına aşağıdaki görevleri yapar:
a) Teftiş Kurulu Başkanlığının 6 ncı maddede belirtilen görevlerini yürütmek.
b) Teftiş Kurulunu yönetmek, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek.
c) Gerektiğinde bizzat teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma yapmak.
ç) Doğrudan başkanlığa gelen şikâyet ve ihbarlarla ilgili olarak gerektiğinde, inceleme ve soruşturma yapılması amacıyla Genel Müdürlük Makamından Olur almak.
d) Teftiş programını hazırlayıp Genel Müdürün onayına sunmak, programların uygulanmasını sağlamak, gerektiğinde değiştirme teklifinde bulunmak.
e) Müfettişlerden gelen raporları incelemek; noksan, hatalı veya açık olmayan tenkit ve görüşlerin bulunması halinde müfettişe bildirmek, raporu görüş belirterek Genel Müdürün onayına sunmak, onaylanan raporların neticesini ilgili birimlere iletmek, birimlerce alınacak tedbirlerin ve yapılacak işlemlerin sonuçlarını izlemek ve alınması gereken önlemlere ilişkin önerilerde bulunmak.
f) Müfettiş yardımcılarının işe alınmasını ve asgari 3 yıllık yetişme döneminde yetişmelerini sağlamak.
g) Kurulun çalışmalarına ait faaliyet raporlarını düzenlemek ve Genel Müdüre arz etmek.
ğ) Mevzuatın müfettişler arasında değişik yorumlandığı hallerde, görüş ve uygulama birliğinin sağlanması için gerekli tedbirleri almak.
h) Müfettişlerin, doğrudan yazışmaya yetkili bulunmadıkları makam ve şahıslarla olan yazışmaları yapmak.
ı) Yürürlükteki mevzuata göre müfettiş ve müfettiş yardımcıları ile büro personelinin izinlerini düzenlemek, görev yolluğu bildirimlerini inceleyip veya incelettirip onaylamak.
i) Müfettiş yardımcıları hakkında etüt, inceleme, araştırma, teftiş ve soruşturma notları ile özel not vermek.
j) Genel Müdürlük Makamınca teftiş hizmetleriyle ilgili olarak verilecek diğer görevleri yapmak.
Teftiş Kurulu Başkanının sorumluluğu
(1) Kurul Başkanı; Teftiş Kurulu ve büronun yönetiminden, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının görev ve yetkileri çerçevesinde çalıştırılmasından, Genel Müdür tarafından Teftiş Kuruluna verilen teftiş hizmetleriyle ilgili diğer görevlerin yerine getirilmesinden ve bu hususlarda aldığı karar ve uygulamalarından doğrudan Genel Müdüre karşı sorumludur.
Teftiş Kurulu Başkanına yardım
(1) Teftiş Kurulu Başkanı, kendisine yardımcı olmak üzere yeterli sayıda müfettişi, Genel Müdürün onayını almak suretiyle refakat müfettişi olarak görevlendirebilir. Refakat müfettişleri, 8 inci maddede sayılan görevlerin yerine getirilmesinde Kurul Başkanına yardımcı olur.
Teftiş Kurulu Başkanına vekâlet
(1) Kurul Başkanı, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında refakat müfettişlerinden birine vekâlet görevi verir. Herhangi bir sebeple Teftiş Kurulu Başkanlığının boşalması halinde vekâlet görevi Genel Müdür onayı ile belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müfettişler
TEDAŞ müfettişlerinin çalışma amacı
(1) Teftişte amaç, denetlenen birimin gelecekte daha mükemmel sonuçlar elde etmesine, yolsuzluk ve usulsüzlüklerin önlenmesine yönelik her türlü çözüm ve önerilerin getirilmesidir.
(2) Bu esastan hareketle;
a) Yapılan iş ve işlemler ile harcamaların mevzuatta belirtilen usul ve esaslara uygun olup olmadığını denetlemek,
b) Mevzuattan ve standartlardan sapmalar varsa, bunları belirtmek ve ekonomik, sosyal, teknik ve hukuki nedenleri tahlil ederek, sapmaların düzeltilmesi, iş ve hizmet verimi ile kalitenin en uygun ve rasyonel bir düzeye çıkartılması için öneriler getirmek,
TEDAŞ müfettişlerinin amacını oluşturmaktadır.
Müfettişlerin görev, yetki ve sorumlulukları
(1) TEDAŞ müfettişleri Genel Müdüre bağlı olup, Genel Müdür adına;
a) Bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, TEDAŞ’a bağlı her türlü merkez ve taşra birimleri ile kuruluşlarının işlem ve hesaplarını, işletme faaliyetlerini; mevzuata ve iş icaplarına uygunluğu yönünden incelemek; araştırma, soruşturma ve teftişini yapmak, sonucu hakkında rapor düzenlemek,
b) TEDAŞ’ın, Yönetim Kurulu üyeleri hariç; memur, işçi ve sözleşmeli personeli hakkında inceleme, araştırma ve soruşturma yapmak, gerektiğinde savunmalarını almak, sonucu hakkında rapor düzenlemek,
c) Teftiş ve inceleme sırasında öğrenmiş oldukları ve görev emrinin dışında kalan yolsuzluklar için sorumlular hakkında, tabi oldukları soruşturma usulüne uygun olarak, gecikmeden hadiseye el koyabilmek üzere durumu hemen Başkanlığa bildirmek, gecikmesinde zarar umulan ve delillerin kaybına meydan verilebilecek hallerde delilleri toplamak,
ç) 19 uncu madde hükümlerine göre Şirket personelini görevden uzaklaştırmak,
d) Görev verilmesi halinde Elektrik Piyasası Kanununda tanımlanan elektrik dağıtım şirketlerinin denetimini yapmak,
e) Mevzuatın uygulanmasından doğan sonuçlar üzerinde inceleme yaparak, görülecek yanlışlıkların düzeltilmesi ve eksikliklerin giderilmesi yollarını araştırmak ve işlerin istenen seviyede yürümesini sağlamak için alınması gereken tedbirleri ve düşünceleri raporla Başkanlığa bildirmek,
f) Yürüttükleri teftiş, inceleme ve soruşturmalarda gerek görmeleri halinde, TEDAŞ’ın ilgili birimlerinden, komisyonda çalıştırılmak üzere işinde uzman personelin, emrinde görevlendirilmesini istemek,
g) TEDAŞ ile ilgili konularda yurt içi ve yurt dışında araştırmalar yapmak, görevlendirildikleri komisyon, kurs, seminer ve toplantılara katılmak,
ğ) Teftiş ettikleri birimlerin para, para hükmündeki evrak ve malzemelerini saymak ve bunlara ait her türlü belgeyi incelemek ve sayım sonuçlarını kayıtlarla karşılaştırarak fazla ve eksiklikleri tespit etmek,
h) Teftiş, inceleme ve soruşturma sırasında işleri başından ayrılmaları sakıncalı görülen personelin izinlerinin, teftiş, inceleme ve soruşturmanın sonuna bırakılmasını ve izne ayrılanların görevleri başına dönmelerini istemek,
ı) Teftiş, inceleme ve soruşturma işlerinin aksamamasına, geciktirilmemesine ve düzenli olarak yürütülmesine özen göstermek,
i) Refakatlerine verilecek müfettiş yardımcılarının meslekte yetişmelerini sağlamak, haklarında mütalaa ve özel not düzenlemek,
j) Teftiş edilen birimleri ve bu birimlerce yapılan işleri; organizasyon ve metot, kârlılık ve verimlilik ile hukuksal yönlerden inceleyip, hizmetin niteliğini artırıcı ve verimini yükseltici önerilerde bulunmak,
k) İşlemlerini denetlediği personelin, verimliliği, bilgi düzeyi ve yetenekleri hakkında bilgi edinmek ve haklarında gerektiğinde “Personel Değerlendirme Raporu” düzenlemek,
l) Teftiş ve inceleme yaptığı üniteyle sınırlı kalmak üzere, başarı belgesi ve ödüller için aday göstermek,
m) Başkanlıkça verilecek teftiş hizmetleriyle ilgili diğer görevleri yapmak,
ile görevli ve yetkilidirler.
(2) Müfettiş yardımcılarının bu yetkilerini kullanabilmeleri ya da bağımsız olarak görev yapabilmeleri, belirli bir yetişme süresinin sonunda, Başkanlıkça kendilerine “Yetki” verilmesiyle mümkündür.
(3) Müfettişler, kendilerine verilen görevleri objektif ölçüler içerisinde yerine getirmek, kanaatlerini somut belge ve olaylara dayandırmakla yükümlüdürler.
(4) Müfettişler, ilgili kanunlarda, Cumhurbaşkanlığı kararnamelerinde ve bu Yönetmelikte belirtilen yetkilerini, tam olarak kullanmaktan, görevlerini eksiksiz yerine getirmekten yürürlükteki mevzuat çerçevesinde sorumludurlar.
Müfettişlerin uyacakları hususlar
(1) Müfettiş ve müfettiş yardımcıları;
a) Bulundukları yerde görev ve sıfatlarının gerektirdiği saygınlığı ve güven duygusunu sarsacak nitelikte davranışlarda bulunamazlar,
b) İcraya müdahale edemezler,
c) Evrak, defter ve kayıtlar üzerine şerh koyamazlar, ilave ve düzeltme yapamazlar,
ç) Beşeri ve sosyal ilişkilerin dışında, teftişe tabi kimselerle özel ilişki kuramazlar,
d) Görevleri dolayısıyla edindikleri gizli bilgi ve belgeleri açıklayamazlar,
e) Raporlarına eklemeye lüzum gördükleri belgelerin asıllarını, tasdikli bir suretini vermeden alamazlar,
f) Görevlerini, teftiş yerine tekrar dönmeye meydan vermeyecek şekilde sonuçlandırmaları, teftişi mahallinde yapmaları ve raporu burada düzenlenmeleri esas olup, Kurul Başkanının bilgisi ve onayı olmadan aksine davranamazlar,
g) TEDAŞ müfettişliğinden ayrılmaları halinde, Teftiş Kurulu Başkanından alacakları emre göre, 22 nci madde gereğince işleri devrederler. Ayrıca kimlik belgesi ve mühür ile zimmetlerinde bulunan demirbaş malzemeyi Teftiş Kurulu Başkanlığına teslim ederler.
Müfettişlik güvencesi
(1) Teftiş hizmetleri, diğer idari görevlerden ayrı bir kariyer olarak düzenlendiğinden, TEDAŞ müfettişleri kendi istekleri dışında veya teftiş hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan sıhhi, ahlaki veya mesleki yetersizlikleri tespit edilmedikçe görevden alınamaz, diğer idari görevlere atanamaz.
(2) Ahlaki, sıhhi veya mesleki yetersizlik hallerinin, yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş raporu ile ispatı zorunludur.
Yurt dışına gönderilme
(1) Müfettişler bilgi ve görgülerini artırmak, inceleme ve araştırma yapmak için Kurul Başkanının teklifi ve Genel Müdürün onaylaması şartıyla bir yılı geçmemek üzere yurt dışına gönderilebilirler. Yurt dışına gönderilmede müfettişlik kıdemiyle birlikte mesleki yetenek, başarı ve yabancı dil bilgisi dikkate alınır.
Müfettişlerin Şirketin idari kademelerinde görevlendirilmeleri
(1) TEDAŞ müfettişleri, müfettişlik hakları saklı kalmak ve yazılı rızaları alınmak şartıyla, Genel Müdür tarafından üst kademelerde geçici olarak görevlendirilebilirler.
Görevlendirme
(1) TEDAŞ müfettişleri, Genel Müdürlük Makamının emri ve onayı üzerine Kurul Başkanından aldıkları talimatla görev yaparlar, görevlerin neticelerini Başkanlığa bildirirler.
Görevden uzaklaştırma
(1) Müfettişler görevlendirildikleri hususlarla ilgili olarak aşağıdaki şartlardan en az birinin gerçekleşmesi halinde, ilgilileri usulüne göre görevden uzaklaştırabilirler:
a) Kamu hizmetlerinin gerekleri yönünden görevi başında kalması sakıncalı olmak.
b) Para ve para hükmündeki belge ve senetleri, her türlü mal ve ayniyatı, bunların hesap, belge ve defterlerini göstermekten ve bunlarla ilgili soruları cevaplamaktan kaçınmak; denetim, inceleme ve soruşturmayı güçleştirecek ve engelleyecek davranışlarda bulunmak.
c) 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun 17 nci maddesine giren eylemlerde bulunmak.
ç) Evrakta sahtecilik ve kayıtlarda tahrifat yapmak.
(2) Görevden uzaklaştırma tedbiri, teftiş ve soruşturmanın her aşamasında alınabilir. Ancak, görevden uzaklaştırılan kişinin görevi başında kalmasının sakıncalı olduğunun açık bir şekilde ortaya konması; birinci fıkranın (b) bendinde sayılan şartların varlığı halinde bu durumun bir tutanakla tespit edilmesi gerekir.
(3) Herhangi bir personelin görevden uzaklaştırılması sebebiyle işlerin aksamaması için gereken tedbirler o ünite amirince alınır.
(4) Görevden uzaklaştırma durumu, müfettiş tarafından gerekçesi ile birlikte tayine yetkili amirine, Başkanlığa ve diğer ilgililere yazıyla hemen bildirilir.
(5) Teftiş ve tahkikat neticesinde suçun işlendiğinin saptanamadığı veya yeterli delil bulunmadığı hallerde; görevden uzaklaştırılmış olan memur ve diğer personel, müfettişin vereceği rapor üzerine, tayine yetkili amirlerince bekletilmeksizin görevine iade edilir.
(6) Görevden uzaklaştırılması gereken memurlar hakkında, işledikleri suçların türü ve mahiyetine göre kanuni esaslar dâhilinde takibat yapılır.
(7) Görevden uzaklaştırılana ait rapor üzerine yapılacak işlerin, diğer işlerden öncelikle tamamlanması ve sonuçlandırılması zorunludur.
(8) İşçilerin görevden uzaklaştırılması konusunda, gerek esas gerekse şekil yönünden 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu ve Toplu İş Sözleşmesi hükümlerine, sözleşmeli personelin görevden uzaklaştırılması konusunda ise sözleşmeli personele ilişkin mevzuat hükümleri ile Tip Hizmet Sözleşmesi hükümlerine göre hareket edilir.
(9) Görevden uzaklaştırma bir disiplin kovuşturması icabından olduğu takdirde en çok üç ay devam edebilir. Bu süre sonunda hakkında bir karar verilmemesi durumunda personel görevine başlatılır.
(10) Görevden uzaklaştırmanın gereği olan konularda savsaklayıcı tutumu görülen amirler hakkında da ayrıca soruşturma başlatılmak üzere durum Başkanlığa bildirilir.
Teftiş programları ve hazırlanması
(1) Başkanlıkça, bütün merkez ve taşra kuruluşlarının ve/veya birimlerinin senelik teftiş ve denetim programları, önceki teftişlerden elde edilen sonuç ve tecrübeler ile teftiş edilecek yerlerin durumları da göz önünde bulundurulmak suretiyle her sene mevcut iş durumuna göre hazırlanarak Genel Müdürün onayına sunulur.
(2) Teftiş programlarında; teftiş yerleri, teftiş devre ve süreleri, teftiş konuları, gerektiğinde genel konular dışında ayrıca incelenecek veya soruşturulacak konular belirtilir.
(3) Teftişin düzenli olarak yürütülmesini sağlayacak her türlü açıklama, tereddüde yer vermeyecek şekilde etraflı olarak programlarda gösterilir.
(4) Teftiş programları Genel Müdürlük Makamı tarafından onaylandıktan sonra, Teftiş Kurulu Başkanlığınca müfettiş ve müfettiş yardımcılarına, belirlenen görev yerleri de belirtilmek suretiyle yazılı olarak bildirilir.
Müşterek çalışmalar
(1) Yıllık teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma programlarının gruplar halinde uygulanmasında her gruba dâhil müfettişlerden müfettişlik hizmeti yönünden en kıdemlisi; grup başkanı sıfatıyla çalışmaları düzenler, işe başlarken ve çalışmaların devamı sırasında teftiş ve incelemelerde izlenecek en uygun yöntemi belirler, işlerin seyrini takip ve sonuç alınmasını sağlayabilecek fikir ve tedbirlerin uygulanmasını temin eder, çalışmaların seyri hakkında zaman zaman veya talep halinde Başkanlığa özet bilgi veya ara rapor verir.
(2) Her türlü yazışmalar grup başkanının imzasıyla yapılır. İşin sonunda düzenlenen rapor, kıdem sırasına göre gruba dâhil bütün müfettişlerce imzalanır.
(3) Grup halindeki çalışmalarda, mevzuatın gerektirdiği esaslara uyulmaması halinde, müfettiş ve müfettiş yardımcıları Kurul Başkanına karşı ortak sorumluluk taşırlar.
İşlerin süresinde bitirilememesi ve işin devri
(1) İşlerin süresinde bitirilememesi ve işin devri aşağıdaki esaslar çerçevesinde yapılır:
a) Müfettişler kendilerine verilen işleri, Başkanlıkça belirtilen süreler içinde bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Başkanlığa zamanında bilgi verip, alacakları talimata göre hareket ederler.
b) Müfettişlere verilen işin devredilmemesi asıldır. Ancak zorunlu durumlarda müfettişler ellerindeki işleri, Kurul Başkanının yazılı emri ile başka bir müfettişe devredebilirler.
c) Devredilecek işler için devri yapacak olan müfettiş bir "devir notu" hazırlar. En az üç nüsha olarak hazırlanacak devir notuna;
1) Devredilen işin ne olduğu yazılır,
2) Devir gününe kadar; işin hangi kısmının ne dereceye kadar incelendiği yazılır,
3) İş hakkında ne gibi bir görüş ve kanaate varıldığı yazılır,
4) Beliren görüş ve kanaat olarak işin özelliğine göre bundan sonraki en uygun inceleme ve soruşturma şeklinin ne olması gerekeceği hakkındaki düşünceleri yazılır,
5) Devreden müfettiş, devredilen işe ait bütün belgeleri sıra numarası altında gösteren dizi pusulasının birinci nüshasını, belgelerle birlikte, işi devralan müfettişe imza karşılığı verir,
6) Devir notunun ve dizi pusulasının ikinci nüshası; bir yazı ile devreden müfettiş tarafından Başkanlığa gönderilir. Üçüncü nüsha devreden müfettişte kalır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Teftiş Kurulu Büro Şefliği
Teftiş Kurulu Büro Şefi ile diğer görevlilerin, görev, yetki ve sorumlulukları
(1) Büro Şefliği, Kurul Başkanının emri altında bir Büro Şefi ve Büro Şefine bağlı yeterli sayıda personelden oluşur.
(2) Teftiş Kurulu Büro Şefliğinin görevleri şunlardır:
a) Başkanlığa intikal eden her türlü evrakın kaydını tutmak ve bunların cevaplarını sevk etmek.
b) Müfettişlerden gelen rapor ve yazıları kayıt etmek ve takibini yapmak.
c) Raporları düzenli bir şekilde arşivde muhafaza etmek.
ç) Müfettişlerin yolluk bildirimlerini zamanında ilgililere intikal ettirmek.
d) Teftiş Kurulunun çalışmaları ile ilgili kayıt ve dosyaları tutmak.
e) Başkanlığa mal edilen kitap, dergi, her türlü demirbaş, mefruşat ve büro levazımının kayıt ve muhafazasını sağlamak, diğer ihtiyaç malzemelerinin teminini ve dağıtımını sağlamak.
f) Teftiş Kuruluna gelen gizli zarfları almak ve açmadan Kurul Başkanına sunmak.
g) Teftiş Kurulunda ve büro personelinin mali ve özlük işlerini zamanında ve düzenli yürütmek.
ğ) Müfettişler tarafından görev yerleriyle ilgili olarak bildirilen hareket, varış ve dönüş tarihlerini aynı gün Kurul Başkanına sunmak ve kaydını tutmak.
h) Kırtasiye ve basılı kâğıtları, gereksinime göre sağlamak, saklamak, dağıtmak ve gerektiğinde çoğaltmak.
ı) Beklenilen cevaplar ya da raporlar üzerine ilgili ünitelerce yapılması gereken işlemlerin sonuçlarını takip etmek ve geciken işler hakkında Başkana bilgi vermek.
i) Teftiş Kurulu arşivinin, 16/4/1988 tarihli ve 19816 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre işleyiş ve düzenini sağlamak.
j) Kurul Başkanı tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
(3) Büro Şefliğinin idaresinden, Kurul Başkanı ve refakat müfettişlerine karşı birinci derecede Büro Şefi sorumludur.
(4) Büro işlerinde gizlilik esastır. Büro personeli rapor, yazışma ve dosyaları Başkanlığın izni olmadan kimseye gösteremez, veremez ve görevleri dolayısıyla edindikleri bilgileri açıklayamaz.
ÜÇÜNCÜ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
TEDAŞ Müfettişliğine Giriş
Müfettişliğe atanma
(1) Mesleğe, özel yarışma sınavını kazanmak şartıyla, müfettiş yardımcısı olarak girilir. Müfettiş yardımcılarından, asgari 3 yıllık yetiştirme dönemi sonunda yapılan yeterlik sınavında başarılı olanlar müfettişliğe atanırlar.
Müfettiş yardımcılığına atanma
(1) Müfettiş yardımcılığına atanabilmek için; 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre, Kamu Personel Seçme Sınavına (KPSS-A grubu) katılmış ve her sınav dönemi için Teftiş Kurulu Başkanlığınca tespit ve ilan edilecek asgari puanı almış olmak, Şirketin belirlediği ve ilan ettiği diğer şartlara uygun olanlar arasından Şirketçe yapılacak giriş sınavını kazanmak şarttır.
(2) Sınavın açılmasına, Teftiş Kurulu Başkanının önerisi ve Genel Müdürün onayı ile karar verilir.
(3) Müfettiş yardımcılığı Giriş Sınavı; Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS), yazılı ve sözlü olmak üzere üç aşamalı olarak yapılır.
(4) Yazılı sınav, 32 nci maddede belirtilen konu gruplarından seçilmek suretiyle, test usulü ile Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’ne de yaptırılabilir.
(5) Yazılı sınavın ÖSYM tarafından yapılması halinde, tarafların yükümlülükleri ve sorumlulukları bir protokolle tespit edilir ve sınavın ilanı, başvuruların kabul edilmesi, sınav sorularının hazırlanması, sınavın yürütülmesi, değerlendirilerek sonuçlandırılması ve sonuçların adaylara duyurulması ile sınav kâğıtlarının saklanması gibi hususlarda, protokolde belirtilen usul ve esaslar uygulanır.
Müfettiş yardımcılığı giriş sınav kurulu
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak sınav kurulu; Genel Müdürlük Makamının onayı ile Teftiş Kurulu Başkanının başkanlığında dört TEDAŞ müfettişi ile birlikte toplam beş üyeden oluşur. Ayrıca dört yedek üye tespit edilir.
(2) Sınav kurulu; sınav sorularını hazırlamak, yazılı sınav kâğıtlarını değerlendirmek ve sözlü sınavı yapmakla görevli olup üniversite öğretim üye ve görevlilerinden de yararlanmak suretiyle sınavları yürütebilir.
(3) Teknik müfettişliğe girişte, alınacak meslek grubuna mensup yarışmacıların mesleki bilgilerinin değerlendirilmesi ve sınav konularının tespit edilmesi için uzman kişilerden veya üniversite öğretim üye ve görevlilerinden yararlanılabilir.
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı şartları
(1) TEDAŞ müfettiş yardımcılığı sınavına katılabilmek için;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yazılı nitelikleri taşımak,
b) Giriş sınavının yapıldığı yılın Ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
c) İdari müfettiş yardımcılığı için en az dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarının hukuk, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakültelerinden ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,
ç) Teknik müfettiş yardımcılığı için de alınacak meslek grubu ile ilgili mühendislik eğitimi veren fakülte ile denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilen yabancı veya yerli fakültelerden birini bitirmiş olmak,
d) Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre yapılan eleme sınavında, sınav kılavuzu ve/veya ilanlarda Teftiş Kurulunca belirtilen asgari puanı almış olmak,
e) Sağlıklı ve her türlü iklim ve yolculuk koşullarına dayanıklı olmak (Bu durum, işe başlamadan önce alınacak sağlık kurulu raporu ile belgelenir.),
gerekir.
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavının ilanı
(1) Giriş sınavlarının yapılacağı tarihler, yapılacağı yerler ve giriş şartları Resmî Gazete ile Cumhurbaşkanınca belirlenen kurumun internet sitesinde ve TEDAŞ Genel Müdürlüğü resmi internet adreslerinde duyurulur. İlan, sınav tarihinden en az bir ay önce yapılır.
(2) Adayların başvuru ve kayıt süresi, yazılı sınav tarihinden en çok on beş gün öncesine kadar devam edecek şekilde tespit olunur.
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı işlemleri
(1) Sınava girmek isteyenler, Teftiş Kurulu Başkanlığına iki adet fotoğraf, aday başvuru formu, yükseköğrenim kurumu diploma veya bitirme belgesinin aslı veya noterden onaylı sureti veya aslı ibraz edilmek suretiyle Başkanlıkça onaylı sureti ve KPSS sonuç belgesi örneği ile müracaat ederler.
(2) Yazılı sınavı kazanan adaylardan, sözlü sınavdan önce aşağıdaki belgeler istenir:
a) T.C. kimlik numarası beyanı.
b) 4,5x6 ebadında son altı ay içinde çekilmiş 4 adet fotoğraf.
c) Adayın; baba ve ana adları ile meslek veya işlerini, ilk, orta ve yüksek tahsillerini yaptığı okulları ve yerlerini, kendisi hakkında bilgi verebilecek iki kişinin ad-soyad ve adreslerini, yüksek tahsilden sonra ne gibi işler yaptığını belirttiği özgeçmişi.
(3) Sözlü sınavı kazanan adaylardan atama işlemi yapılmadan önce aşağıdaki bilgi ve belgeler istenir:
a) Adayın, yurdun her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim ve yolculuk koşullarına dayanıklı olduğuna dair yazılı beyanı.
b) Erkek adayların askerlik ile ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı.
c) Adli sicil kaydının bulunmadığına dair yazılı beyanı.
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı yerleri
(1) Yazılı ve sözlü sınav Ankara’da yapılır. Giriş sınavına, KPSS’den Şirket tarafından belirlenen puanı almış olan ve belirlenecek sayıda aday yazılı sınava çağrılır. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmazlar.
Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı adaylık belgesi
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılacaklara Başkanlıkça fotoğraflı "Adaylık Belgesi" verilir.
(2) Sınavlara girecek adaylar, sınav esnasında bu belge ile birlikte kimlik tespitinde kullanılmak üzere, resmi makamlarca verilmiş geçerli bir kimlik belgesi bulundurmak zorundadırlar.
İdari müfettiş yardımcılığı giriş sınavı konuları
(1) İdari müfettiş yardımcılığı giriş sınavı ikinci fıkradaki konulardan seçilmek suretiyle ve yürürlükteki mevzuat hükümleri esas alınarak yapılır.
(2) Alan bilgisi:
a) Hukuk;
1) Anayasa Hukuku (Genel Esaslar),
2) Ceza Hukuku: Türk Ceza Kanununun Genel Hükümler başlıklı 1’inci Kitabı, 2’nci Kitap 2’nci Kısım 10’uncu Bölüm Malvarlığına Karşı Suçlar 2’nci Kitap, 3’üncü Kısım, 4’üncü Bölüm Kamu Güvenine Karşı Suçlar, 2’nci Kitap 4’üncü Kısım 1’inci Bölüm Kamu İdaresinin Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar,
3) Medeni Hukuk: (Genel esaslar ve ayni haklar),
4) Borçlar Hukuku,
5) Ticaret Hukuku: Ticaret Kanununun Başlangıç kısmı ile Ticari İşletme başlıklı 1’inci ve Kıymetli Evrak başlıklı 3’üncü Kitapları,
6) İş Hukuku,
7) İcra ve İflas Hukuku,
8) Ceza Muhakemeleri Usul Hukuku (Genel esaslar),
9) İdare Hukuku.
b) İktisat;
1) İktisat teorisi ve politikası, para, banka, kredi, konjonktür, milli gelir, uluslararası ekonomik ilişkiler ve kurumlar, işletme denetimi ve finansal yönetim, güncel ekonomik sorunlar.
c) Maliye;
1) Maliye teorisi ve maliye politikası, Türk vergi sistemi ve kanunlarının esasları, kamu giderleri ve gelirleri, gider konularının esasları, bütçe ve bütçe çeşitleri, kamu borçları.
ç) Muhasebe;
1) Genel muhasebe,
2) Maliyet muhasebesi,
3) Bilanço analizi ve teknikleri,
4) Ticari hesap.
d) Yabancı dil;
1) İngilizce,
2) Fransızca,
3) Almanca,
dillerinden birisi.
(3) Sınavların yönetim sorumluluğu Sınav Kuruluna ait olmak üzere, yukarıda belirtilen konulara ait yazılı sınav soruları gerektiğinde ÖSYM’ye veya üniversitelere hazırlatılabilir veya uygulatılabilir.
Teknik müfettiş yardımcılığı sınav konusu
(1) Teknik müfettiş yardımcılığı giriş sınavı konuları, alınacak meslek grubuna göre sınav ilanında belirtilir.
Yazılı sınav sorularının hazırlanması
(1) Yazılı sınav sorularının hazırlanması, sınavların sevk ve idare sorumluluğu Sınav Kuruluna aittir. Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarları ile her soruya verilen puanlar ve sınav süreleri Sınav Kurulu tarafından sınav konularına göre tespit edilir. Her soruya verilecek notlar da Sınav Kurulunca saptanır. Soru kâğıtlarının altı Sınav Kurulu Başkanı ve Üyeleri tarafından imzalanır. Her sınav konusuna ait sorular ayrı ayrı zarflara konur, zarflar kapatılır, üzerlerine hangi konuya ait sınav soruları oldukları yazılır, arkaları mühürlenip Sınav Kurulu Başkan ve Üyeleri tarafından imzalanır ve ayrı bir zarfa konulacak cevap anahtarları ile birlikte Sınav Kurulu Başkanına teslim edilir.
Yazılı sınavların yapılış şekli ve değerlendirilmesi
(1) Yazılı sınavlar, duyurulan yer ve saatte Sınav Kurulu ve gerektiğinde Teftiş Kurulu Başkanlığınca görevlendirilen müfettiş ve müfettiş yardımcılarının gözetiminde başlar ve önceden tespit edilen saatte bitirilir. Sınav başladıktan sonra gelen adaylar sınava alınmazlar.
(2) Sınava giren adayların kimlikleri bir tutanakla tespit edilir. Adaylar, yanlarında sınav giriş belgeleri ile birlikte resmi makamlarca verilmiş geçerli bir kimlik belgesi bulundurmak zorundadır.
(3) Sınava, içinde sınav soruları bulunan mühürlü zarfın sınava katılanların huzurunda açılması, soruların adaylara dağıtılması veya yazdırılması suretiyle başlanır. Zarfların açılmasına ilişkin bir tutanak düzenlenir ve bu tutanak sınav gözcüleri ile sınava giren iki aday tarafından imzalanır.
(4) Sınava katılan adaylar, soruların cevaplarını, mühürlü cevap kâğıtlarına yazarlar. Cevap kâğıtlarına, kapatılacak kısım dışında adayların kimliğini belirtecek herhangi bir yazı yazılmaz ve işaret konmaz. Cevap kâğıdına bu şekilde yazı yazan veya işaret koyan adaylarla, sınavda kopya çektiği tespit edilen adaylar hakkında bir tutanak düzenlenerek sınavları geçersiz sayılır.
(5) Sınav sonunda, toplanan cevap kâğıtları ile tutanaklar bir zarf içerisine konulur ve zarf kapatılıp mühürlendikten sonra, bu husus ayrı bir tutanakla tespit edilip zarf ve tutanak Sınav Kurulu Başkanına teslim edilir.
(6) Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için yabancı dil dışındaki yazılı sınav gruplarından alınan notların her birinin 100 tam puan üzerinden 60’tan ve ortalamasının da 70’ten aşağı olmaması gerekir.
(7) Değerlendirme sonunda adaylar, puanı en yüksek adaydan başlanarak başarı sırasına konulur. 100 üzerinden 70’in altında olmamak koşuluyla en yüksek puandan başlanarak, alınacak müfettiş yardımcısı sayısının üç katı aday yazılı sınavı başarmış sayılır ve sözlü sınava katılmaya hak kazanır. Başarı sıralamasına göre, yazılı sınavı kazanan sonuncu adayla aynı puanı alan adaylar da yazılı sınavı kazanmış sayılırlar.
(8) Yazılı sınav sonuçları bir tutanakla tespit edilir ve sınavı kazananlara Teftiş Kurulu Başkanlığınca yazılı olarak tebliğ edilir.
Sözlü sınav ve değerlendirilmesi
(1) Yazılı sınavı kazananlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilir. Sözlü sınav, yazılı sınav gruplarına giren konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca, adayların zekâ, ifade ve temsil kabiliyeti ile tutum ve davranışları gibi kişisel nitelikleri de göz önünde bulundurulur.
(2) Sözlü sınavda adaylara Sınav Kurulu üyelerinin her biri tarafından 100 tam puan üzerinden puan verilir. Verilen bu puanların ortalaması sözlü sınav puanını oluşturur. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için sözlü sınav puanının 70’ten aşağı olmaması gerekir.
(3) Sınav Kurulu, sözlü sınav sonuçlarını da tutanakla tespit eder.
Giriş sınavı notu ve sonucunun duyurulması
(1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı notu yazılı ve sözlü sınav notlarının ortalamasıdır. Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını başarmış sayılmak için giriş sınav notunun 70’ten aşağı olmaması gerekir.
(2) Sınavda başarı gösterenlerin sayısı, kadro sayısından fazla olursa, giriş sınav notu üstün olanlar tercih edilir. Giriş sınav notunun eşitliği halinde; yabancı dil notu üstün olan aday öncelik kazanır. Sınavda başarılı olanlar arasından alınacak müfettiş yardımcısı sayısının yarısını geçmemek kaydıyla yedek liste belirlenir. Yarışma sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış olmak, asıl listelere giremeyen adaylar için müktesep hak veya daha sonraki giriş sınavları için herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(3) Yarışma sınavında başarılı olup ataması yapılmayanlardan veya ataması yapılıp da herhangi bir sebeple görevden ayrılanlardan boşalan kadrolara, bir sonraki sınavın ilanına kadar ve her hâlükârda sınav sonuçlarının ilanından itibaren bir yıl içinde yarışma sınavı başarı sıralamasına göre yedek listeden atama yapılabilir.
(4) Sınav sonuçları Sınav Kurulu tarafından tutanakla tespit edilerek, atanmaları için Genel Müdürlüğe arz olunur. Başarılı olanlara İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığınca gerekli tebligat yapılır.
(5) Aynı giriş sınavında başarı gösterenlerin müfettiş yardımcılığına tayinleri sınavdaki derece sırasına göre yapılır.
Sınav sonuçlarına itiraz
(1) Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının kendilerine tebliğinden itibaren en geç 7 gün içinde bir dilekçeyle İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığına yapılır.
(2) Bu itirazlar, Sınav Kurulunca en geç 15 gün içinde değerlendirilerek ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Müfettiş Yardımcılarının Yetiştirilmesi
Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi
(1) Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesinde şu esaslara uyulur:
a) Kişiliklerini mesleğin gerektirdiği niteliklere göre geliştirmek.
b) Yetki alanına giren yürürlükteki mevzuat ile teftiş ve soruşturma konularında tecrübe ve ihtisas sahibi olmalarını sağlamak.
c) Bilimsel çalışma, araştırma ve bilgisayar gibi çağdaş araç ve gereçlerden yararlanma alışkanlığını kazandırmak.
ç) Yabancı dil bilgilerinin gelişmesi hususunda imkân sağlamak.
d) Sosyal, kültürel ve beceri temelli etkinliklere aktif olarak katılmalarını sağlamak amacıyla yol gösterici ve teşvik edici olmak.
Müfettiş yardımcılarını yetiştirme programı
(1) Müfettiş yardımcıları, asgari üç yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler:
a) Birinci dönem çalışmaları:
1) Bu dönem çalışmaları, Başkanlıkça, Teftiş Kurulu yetki alanına giren teftiş, inceleme ve soruşturma ile ilgili yürürlükteki mevzuatın yardımcılara öğretilmesi amacıyla hizmet içi eğitim şeklinde düzenlenir.
b) İkinci dönem çalışmaları:
1) Bu dönem çalışmaları, en az üç müfettiş refakatinde yapılan teftiş, inceleme, araştırma ve soruşturmaları kapsar. Müfettişler programlarını; mevzuat ve tatbikatının yeter derecede öğrenilmesini sağlayacak şekilde düzenleyip uygularlar. Bu dönem çalışmaları sırasında müfettiş yardımcıları tek başına inceleme, teftiş ve soruşturma yapamazlar, rapor düzenleyemezler.
c) Üçüncü dönem çalışmaları:
1) Birinci ve ikinci dönem çalışmalarını başarı ile bitiren müfettiş yardımcılarına, yanında çalıştıkları müfettişlerin mütalaaları da alınarak, Başkanlıkça resen teftiş, inceleme ve soruşturma yetkisi verilebilir.
2) Resen teftiş, inceleme ve soruşturmayla yetkili kılınan müfettiş yardımcıları, resen veya lüzumu halinde diğer yardımcılarla veya müfettişlerle birlikte çalışırlar.
3) Müfettiş yardımcılarının üçüncü dönem çalışmaları, yetişmelerinin tamamlanması hususu da göz önünde tutularak Başkanlıkça düzenlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müfettiş Yardımcılığından Müfettişliğe Atanma ve Yeterlik Sınavı
Yeterlik sınavından önce Kuruldan çıkarılma
(1) Müfettiş yardımcılarının ahlaki, sıhhi veya mesleki yetersizlik hallerinin, yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş raporu ile ispatlanması veya 44 üncü maddedeki not ortalamasının 70’ten aşağı olması hallerinde “Yeterlik Sınavı” beklenmeksizin Teftiş Kurulu dışında başka bir göreve nakledilirler.
Müfettiş yardımcılığı dönemi ve yeterlik sınavı
(1) TEDAŞ müfettiş yardımcıları asgari üç yıllık yetişme döneminden sonra yeterlik sınavına tabi tutulurlar.
(2) Yazılı ve sözlü olarak iki bölümde yapılacak yeterlik sınavının, tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az bir ay önce ilgililere duyurulur. Yeterlik sınavını 26 ncı maddede belirtilen sınav kurulu yapar.
Yeterlik sınav programı
(1) Müfettiş yardımcıları için yapılacak yeterlik sınavı, idari ve teknik müfettiş yardımcıları için ayrı ayrı olmak üzere yürürlükteki mevzuat ve uygulama, mesleki konular, teftiş, inceleme ve soruşturma konularını kapsayacak şekilde hazırlanır. Sınav grupları ve bu gruplara giren konular sınavdan en az iki ay önce birer yazıyla müfettiş yardımcılarına bildirilir. Bu sınavda başarı gösterenler müfettişliğe atanırlar.
Yetişme notu
(1) Yetişme notu aşağıda belirtilen konulardan her biri için verilen notlar ortalaması alınarak tespit edilir:
a) Kurs ve seminer notu: Kurs ve seminerler sonunda aldıkları notlar ortalaması.
b) Etüt, inceleme ve araştırma notu: Müfettiş yardımcılarına verilen etüt, inceleme ve araştırma sonucu düzenledikleri raporlara verilen not.
c) Teftiş ve denetim notu: Müfettiş yardımcılarının yaptıkları teftiş ve denetim sonunda düzenledikleri raporlara verilen not.
ç) Soruşturma notu: Müfettiş yardımcılarının yaptıkları soruşturma sonunda düzenledikleri raporlara verilen not.
d) Özel not: Müfettiş yardımcılarının nitelik, tutum ve davranışları, mesleki bilgileri, çalışkanlıkları ve mesleki liyakatleri hakkında yanında çalıştıkları müfettişler ile Kurul Başkanı tarafından verilen notlar.
(2) Etüt, inceleme, araştırma, teftiş ve soruşturma notları, raporları inceleyen refakat müfettişlerinin görüş ve önerileri de dikkate alınmak suretiyle Teftiş Kurulu Başkanı tarafından verilir.
(3) Her bölümde verilen notun 60’tan, yetişme notu ortalamasının ise 70’ten aşağı olmaması gerekir. Aksi halde 41 inci madde hükmü uygulanır.
Yeterlik sınav notlarının değerlendirilmesi
(1) Yeterlik notu; yetişme notu, yazılı sınav ve sözlü sınav notu ortalamasından oluşur. Bu not 70 puandan az olamaz.
(2) Yazılı sınav kâğıtları, Sınav Kurulu üyeleri tarafından 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için üyelerin verdiği notların ortalamasının en az 70 olması gerekir.
(3) Yazılı sınavda başarılı olan müfettiş yardımcıları sözlü sınava tabi tutulurlar. Sözlü sınavda müfettiş yardımcılarına, Sınav Kurulu üyelerinin her biri 100 tam puan üzerinden puan verir. Verilen puanların ortalaması sözlü sınav puanını teşkil eder. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için bu puanın en az 70 olması şarttır.
(4) En yüksek yeterlik notundan başlayarak bir başarı listesi düzenlenir. Yeterlik sınavında başarılı olanların müfettişliğe atanmaları yeterli kadro mevcut olmadığı takdirde, başarı sırasına göre yapılır. Notların eşitliği halinde, yetişme notu esas alınır.
Yeterlik sınavını kazanamayanlar ve sınava girmeyenler
(1) Yeterlik sınavını kazanamayanlar ya da mazeretsiz olarak sınava girmeyenler, Teftiş Kurulu dışında durumlarına ve derecelerine uygun görülecek bir göreve nakledilirler.
(2) Geçerli bir mazereti olduğunun belgelenmesi halinde, 26 ncı maddeye göre oluşturulan sınav kurulu tarafından yeterlik sınavının tarihi, saati ve yeri sınav tarihinden en az 10 gün öncesinde duyurulur. Sınav yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre yapılır.
Sınav sonuçlarına itiraz
(1) Sınava katılanlar, sınav sonuçlarına itiraz edebilirler. İtirazlar, sınav sonuçlarının kendilerine tebliğinden itibaren en geç 7 gün içinde bir dilekçeyle İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Daire Başkanlığına yapılır.
(2) Bu itirazlar, Sınav Kurulunca en geç 15 gün içinde değerlendirilerek ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yükselme ve Kıdem
Yükselme
(1) Yeterlik sınavında başarılı olup, müfettişliğe tayin edilen TEDAŞ Genel Müdürlük müfettişlerinin, maaş dereceleri itibarıyla izleyen terfileri genel hükümlere göre yapılır.
Başmüfettişliğe yükselme
(1) TEDAŞ Genel Müdürlüğü başmüfettişliğine yükselmede esas; mesleki yetenek, kıdem, gayret ve başarı ile Başkanlık nezdinde bırakılacak olumlu izlenim ve kanaattir.
(2) Başmüfettişliğe aday olabilmek için, müfettiş yardımcılığı süresi dâhil en az 10 yıl müfettişlik yapmış olmak ve 1’inci derece kadroyla tayin edilebilecek şartlara sahip olmak gerekir.
Müfettişlerin kıdemi
(1) Müfettişlik kıdemine esas süre, müfettiş yardımcılığında, müfettişlikte, müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilmek şartıyla idari görevlerde, ücretli-ücretsiz tüm kanuni izinlerde geçirilen süredir.
(2) Müfettişlik kıdemine esas süreleri aynı olanlar için kıdem sırası, müfettiş yardımcıları açısından giriş sınavındaki, müfettişler için yeterlik sınavındaki başarı derecelerine göre tespit edilir.
(3) Başmüfettişlerin kıdem sırası, başmüfettişliğe atama tarihine göre, aynı tarihte atananlar için müfettişlik kıdemi, müfettişlik kıdemi de aynı olanlar için yeterlik sınavındaki başarı derecesi esas alınarak belirlenir.
(4) Mesleğe yarışma sınavı olmadan ve/veya yeterlik almadan atananların; denetim hizmetleri dışında geçen hizmet sürelerinin yarısı, denetim mesleğinde geçen sürelerinin tamamı denetim meslek kıdeminden sayılır.
Teftiş Kurulundan nakil ve istifa suretiyle ayrılan müfettişlerin tekrar kabulü
(1) TEDAŞ Teftiş Kurulundan istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin Teftiş Kuruluna tekrar kabulleri, Yönetim Kurulunun onayına bağlıdır.
(2) Teftiş Kurulu Başkanlığı yaptıktan sonra müfettişliğe dönenler dönemlerinin en kıdemlisi sayılırlar. Aynı dönemde bu durumda birden fazla müfettiş varsa, bunların kıdem sırasının tespitinde müfettişlik kıdemleri esas alınır.
(3) Müfettişlik sıfatını kazandıktan sonra bu görevden ayrılanlardan müfettişliğe dönenlerin kıdem sırası 50 nci madde hükümlerine göre tespit edilir.